ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Standaard stuurdemper maakt het niet echt mee uit voor zover ik heb begrepen, die doet bijna niets of helemaal niets afhankelijk van hoe je 'm afstelt. Voor op straat is dat niet echt een probleem, op circuits is het wel prettig als het binnenwerk is aangepakt.
 
Vorige week ben ik helaas onderuit gegaan met de 10. Gelukkig heb ik er vrijwel niks aan over gehouden, maar de motor is er minder goed vanaf gekomen. Nou wil ik hem zelf weer op gaan knappen en ben ik opzoek naar de volgende onderdelen:
-tank
-voorvelg
-voor remschijven
-voor spatbord

Mocht iemand iets hebben liggen, of wat weten hoor ik het graag!
Het gaat om een 2005 model.
 
Vorige week ben ik helaas onderuit gegaan met de 10. Gelukkig heb ik er vrijwel niks aan over gehouden, maar de motor is er minder goed vanaf gekomen. Nou wil ik hem zelf weer op gaan knappen en ben ik opzoek naar de volgende onderdelen:
-tank
-voorvelg
-voor remschijven
-voor spatbord

Mocht iemand iets hebben liggen, of wat weten hoor ik het graag!
Het gaat om een 2005 model.

Remschijven heb ik
 
Is de standaard öhlins die op de 2006/2007 zit

Die kun je beter eerst om laten bouwen bij HK anders dempt die niet zoveel.

Ik stel ze meestal op deze manier af.

Motor op zijstandaard trekken.
Stuur in middelste stand en los laten.
Dan klapt het stuur naar links en zal de demper dus de beweging "dempen".
Ik wil de beweging eigenlijk net iets dempend hebben.

Veel demping geeft veel tegenwerking en dat vind ik bij straat gebruik niet zo prettig, zeker op lage snelheid vind ik dat vervelend.

Ik zeg hierbij niet dat mijn manier de juiste is. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond ook even aan het klussen geweest. Heb de complete remmerij vervangen, alles komt van een '08 zx6r. Klauwen incl remcilinder. Achterklauw ook vervangen om de kleur.

Voor mensen die het willen weten: Achterremklauw past één op één. Het is precies dezelfde (Tokico) remklauw als standaard op zx10r 04/05, alleen dan zwart.

Gelijk ook de koppelingshendel incl. bevestiging vervangen, nu dus ook zelfde kleur als remhendel en cilinder. Ben er erg blij mee!

full

full

full

full
 
Heb ook even gesleuteld :)
Verstelbare clip-ons geinstalleerd *O*

Van:
[img=800]http://i927.photobucket.com/albums/ad112/MTFDarkEagle/IMG_20170611_094006_zpswu1kqpn6.jpg[/img]

Naar (navi steun in het balhoofd zit er inmiddels in :) ).
Super tevreden met de plek van het remvloeistof reservoir. Deze had ik eerst aan hetzelfde punt bevestigd als het OEM reservoir is, maar door deze clip-ons komt die te vervallen.. Onder de kroonplaat komt dan weer een mooi tapgat vrij *O* (alleen een langer slangetje van reservoir naar pomp erop moeten zetten)
[img=800]http://i927.photobucket.com/albums/ad112/MTFDarkEagle/IMG_20170614_190502_zps0qn4j7ep.jpg[/img]
 
Heb ook even gesleuteld :)
Verstelbare clip-ons geinstalleerd *O*

Van:
[afbeelding]

Naar (navi steun in het balhoofd zit er inmiddels in :) ).
Super tevreden met de plek van het remvloeistof reservoir. Deze had ik eerst aan hetzelfde punt bevestigd als het OEM reservoir is, maar door deze clip-ons komt die te vervallen.. Onder de kroonplaat komt dan weer een mooi tapgat vrij *O* (alleen een langer slangetje van reservoir naar pomp erop moeten zetten)
[afbeelding]
Het meeste valt mij toch het kratje bier op. Op de foto na staan opeens veeeeeeel meer lege flesjes in het krat. Was een gezellig uurtje sleutelen zeker :+ .
 
Vanavond ook even aan het klussen geweest. Heb de complete remmerij vervangen, alles komt van een '08 zx6r. Klauwen incl remcilinder. Achterklauw ook vervangen om de kleur.

Voor mensen die het willen weten: Achterremklauw past één op één. Het is precies dezelfde (Tokico) remklauw als standaard op zx10r 04/05, alleen dan zwart.

Gelijk ook de koppelingshendel incl. bevestiging vervangen, nu dus ook zelfde kleur als remhendel en cilinder. Ben er erg blij mee!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit verschil ga je echt wel merken, remt vele malen beter *O*
 
Het meeste valt mij toch het kratje bier op. Op de foto na staan opeens veeeeeeel meer lege flesjes in het krat. Was een gezellig uurtje sleutelen zeker :+ .
En tussendoor nog een ander T-shirt aangetrokken ook! :+

Grtz,fRank
 
Laatst bewerkt:
Vandaag rondjes gereden op Spa, prachtig weer gehad en de motor is dicht gebleven met het kneedspul, bedankt voor de tip! Ik ging op zich wel prima rond maar het was rete druk, weinig rondes waarin ik vrij kon rijden, maar al met al wel lekker dagje gehad na de deceptie van de vorige keer, voelt toch een stuk beter als de glimmende kant boven is gebleven.
 
Vandaag rondjes gereden op Spa, prachtig weer gehad en de motor is dicht gebleven met het kneedspul, bedankt voor de tip! Ik ging op zich wel prima rond maar het was rete druk, weinig rondes waarin ik vrij kon rijden, maar al met al wel lekker dagje gehad na de deceptie van de vorige keer, voelt toch een stuk beter als de glimmende kant boven is gebleven.

Beter dat alles goed ging, wilde augustus nog twee dagen spa doen met circuitschool holland (ex motorsportschool) maar kan geen vrij krijgen helaas lijkt me een leuke baan.
 
Heb ook even gesleuteld :)
Verstelbare clip-ons geinstalleerd *O*

Van:
[afbeelding]

Naar (navi steun in het balhoofd zit er inmiddels in :) ).
Super tevreden met de plek van het remvloeistof reservoir. Deze had ik eerst aan hetzelfde punt bevestigd als het OEM reservoir is, maar door deze clip-ons komt die te vervallen.. Onder de kroonplaat komt dan weer een mooi tapgat vrij *O* (alleen een langer slangetje van reservoir naar pomp erop moeten zetten)
[afbeelding]
Nou, gisteren voor het eerst mee gereden. Heb de clip-ons in de laagste stand gezet (om eens te proberen). Voor circuitwerk lijkt het mij ideaal. Maar voor op straat niet _O-
Met de OEM clip-ons kan ik zo een paar uur achter elkaar rijden, maar in deze stand gaat dat hem niet worden _O-
Gelukkig zijn ze instelbaar :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan