ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beter dat alles goed ging, wilde augustus nog twee dagen spa doen met circuitschool holland (ex motorsportschool) maar kan geen vrij krijgen helaas lijkt me een leuke baan.

Het is een prachtig circuit in een prachtige omgeving, maar niet echt een baan om aan je techniek o.i.d. te werken, zeker niet als het zo druk is. Het is vooral knallen, de gemiddelde snelheid lag bij de snelste van de dag op 164 km/u... Voordeel is ook dat het dus redelijk te doen is om daar te rijden bij van die tropische temperaturen omdat het veel minder fysiek is als bv. Mettet.
 
Iemand trouwens een idee om een verzonken titanium bout waarvan de inbus dol is weer los te krijgen? :(
Wil mijn stepjes verstellen. Heb ze tijdens het bevestigen met een druppie loctite geborgd, maar eentje krijg ik niet meer los en de inbus dolgedraaid B| |(
 
Iemand trouwens een idee om een verzonken titanium bout waarvan de inbus dol is weer los te krijgen? :(
Wil mijn stepjes verstellen. Heb ze tijdens het bevestigen met een druppie loctite geborgd, maar eentje krijg ik niet meer los en de inbus dolgedraaid B| |(

iets grotere torx er in slaan, boutje iets verwarmen indien mogenlijk en met slag schroevendraaier los slaan en dan los draaien.
 
Iemand trouwens een idee om een verzonken titanium bout waarvan de inbus dol is weer los te krijgen? :(
Wil mijn stepjes verstellen. Heb ze tijdens het bevestigen met een druppie loctite geborgd, maar eentje krijg ik niet meer los en de inbus dolgedraaid B| |(

Dat is de reden waarom ik nooit geen loctite gebruik,ook niet op mijn remmenzooi en ook niet op remschijfbouten.
Gewoon regelmatig controleren.Alleen beetje keramisch vet om alles soepeltjes gangbaar te houden en alles op moment vast zetten.
 
Dat is de reden waarom ik nooit geen loctite gebruik,ook niet op mijn remmenzooi en ook niet op remschijfbouten.
Gewoon regelmatig controleren.Alleen beetje keramisch vet om alles soepeltjes gangbaar te houden en alles op moment vast zetten.

dat niet alleen titanium en alu gaat niet samen, vreet zich zelf vast dan moet je altijd een anti frictie pasta gebruiken en je moment naar beneden brengen, remschijven enz als ik toch loctide gebruik dan de blauwe zachte (dacht 243), verkomt los trillen en wel goed los te krijgen
 
dat niet alleen titanium en alu gaat niet samen, vreet zich zelf vast dan moet je altijd een anti frictie pasta gebruiken en je moment naar beneden brengen, remschijven enz als ik toch loctide gebruik dan de blauwe zachte (dacht 243), verkomt los trillen en wel goed los te krijgen

Op zich valt dat wel mee als je aftermarket spul gebruikt.Alu aftermarket spul is in de meeste gevallen geanodiseerd dus geen vastvreten.Wat wel vaak probleem is dat titanium bouten zich verschrikkelijk vast zet in geanodiseerd schroefdraad,als je dat los draait dan komen de vonken er soms vanaf en ik spreek uit ervaring want fiets van mij is 99% titanium.
Oplossing is om er even een tap er doorheen te halen zodat het laagje van de schroefdraad af is en dan monteren met keramische pasta.
 
Ik bedoel natuurlijk dit setje.
full
 
Ik gebruik carbonpasta bij bouten waarvan ik bang ben dat ze los gaan komen ipv loctite heb ik gwn over omdat ik dat ooit voor fiets gekocht heb jaren geleden maar ben niet zo een fanatieke fietser :+
Zit een soort van korrel in is bedoeld voor bouten die gebruikt worden om vb carbon stuur van fiets vast te zetten die heeft ook heel weinig moment nodig of je beschadigt het onderdeel :)
 
Ik gebruik carbonpasta bij bouten waarvan ik bang ben dat ze los gaan komen ipv loctite heb ik gwn over omdat ik dat ooit voor fiets gekocht heb jaren geleden maar ben niet zo een fanatieke fietser :+
Zit een soort van korrel in is bedoeld voor bouten die gebruikt worden om vb carbon stuur van fiets vast te zetten die heeft ook heel weinig moment nodig of je beschadigt het onderdeel :)
Gewoon Loctite Nutlock werkt perfekt en is ook goed los te krijgen
 
Dank voor de tips heren. Heb de bouten toen met 243 vastgezet, maar niet op moment dus ik kan ze nog wel eens iets te vast hebben gedraaid :$
Gisteren een inbus extractor set besteld, eens kijken of het daarmee lukt. De rest van de bouten heb ik wel los gekregen met beleid los draaien.
Keramisch vet gisteren ook een potje van gehaald.
Welk moment zal/moet ik hiervoor gaan gebruiken? In het WPHB staat hiervoor 25 Nm (is M8).
 
Beste ZX10r rijders,
Ik heb laats mijn BMW R1100s verkocht omdat ik iets sportiever wouw voor korte tourtocht en de sporadische trackday. 600cc's heb ik proefgereden maar dat wordt niks wegens te weinig koppel. Ik ben dus op zoek naar een literbike van +- 2004. Nu zach ik een nette zx10r van 2004 met een redelijk hoge km stand: 40000km. Waarop moet ik zoal letten buiten de gebruikelijke dingen zoals slijtage delen? Zwakke punten? Had ergens gelezen dat frames kunnen scheuren.
Oh ja, hij heeft al een stuurdemper.

Groeten,
Erik
 
Beste ZX10r rijders,
Ik heb laats mijn BMW R1100s verkocht omdat ik iets sportiever wouw voor korte tourtocht en de sporadische trackday. 600cc's heb ik proefgereden maar dat wordt niks wegens te weinig koppel. Ik ben dus op zoek naar een literbike van +- 2004. Nu zach ik een nette zx10r van 2004 met een redelijk hoge km stand: 40000km. Waarop moet ik zoal letten buiten de gebruikelijke dingen zoals slijtage delen? Zwakke punten? Had ergens gelezen dat frames kunnen scheuren.
Oh ja, hij heeft al een stuurdemper.

Groeten,
Erik


mijn 05 gaat richting de 80.000, no problem. inclusief de nodige trackdays hier en daar. belangrijkste is dat die km's goed gereden zijn. warm rijden, op tijd olie en onderhoud, etc.
 
Dank voor de tips heren. Heb de bouten toen met 243 vastgezet, maar niet op moment dus ik kan ze nog wel eens iets te vast hebben gedraaid :$
Gisteren een inbus extractor set besteld, eens kijken of het daarmee lukt. De rest van de bouten heb ik wel los gekregen met beleid los draaien.
Keramisch vet gisteren ook een potje van gehaald.
Welk moment zal/moet ik hiervoor gaan gebruiken? In het WPHB staat hiervoor 25 Nm (is M8).

Beetje pasta is 20 meer dan zat.Gewoon regelmatig bouten controleren,hoort er toch een beetje bij vind ik als je ook een beetje van sleutelen houdt .Tis geen auto waar geen hond iets aan controleerd.
 
Beste ZX10r rijders,
Ik heb laats mijn BMW R1100s verkocht omdat ik iets sportiever wouw voor korte tourtocht en de sporadische trackday. 600cc's heb ik proefgereden maar dat wordt niks wegens te weinig koppel. Ik ben dus op zoek naar een literbike van +- 2004. Nu zach ik een nette zx10r van 2004 met een redelijk hoge km stand: 40000km. Waarop moet ik zoal letten buiten de gebruikelijke dingen zoals slijtage delen? Zwakke punten? Had ergens gelezen dat frames kunnen scheuren.
Oh ja, hij heeft al een stuurdemper.

Groeten,
Erik

idd het frame is een zwak puntje kan je zien en voelen, uitlaatklep kan ook nog wel eens kapot gaan maar bij wel merk niet, verder de gebruikelijke dingen denk ik.
 
Beste ZX10r rijders,
Ik heb laats mijn BMW R1100s verkocht omdat ik iets sportiever wouw voor korte tourtocht en de sporadische trackday. 600cc's heb ik proefgereden maar dat wordt niks wegens te weinig koppel. Ik ben dus op zoek naar een literbike van +- 2004. Nu zach ik een nette zx10r van 2004 met een redelijk hoge km stand: 40000km. Waarop moet ik zoal letten buiten de gebruikelijke dingen zoals slijtage delen? Zwakke punten? Had ergens gelezen dat frames kunnen scheuren.
Oh ja, hij heeft al een stuurdemper.

Groeten,
Erik

Ik vind 40.000 km voor een motor uit 2004 niet redelijk hoog. Zou me daar maar niet druk over maken.

:W
 
:^

Ja, zelf geinstalleerd. Je hebt inderdaad een kortere schakelstang nodig en als je met de standaard rem-/schakel set rijd moet je er eentje hebben met buitendraad.

Installeren is eenvoudig. Tank eraf, airbox eraf en je kan bij de bobines, daar moet je de kabelboom op aansluiten. "Los" draadje naar frame/negatieve van de accu en dan de sensor installeren. Die moet je niet té strak vast zetten, maar ook niet te los (ja lekker eenduidig :P :+ )
Als je hem te strak zet kan hij niet meer herkennen dat je wilt schakelen, dus dan werkt de QS niet. Beetje mee spelen/afstellen dus.

Ik ik snap nu je opmerking over buiten draad. Ik heb er een stang bij gekregen met schroefdraad in beide uiteinden, en 3 losse schroefdraden van ongeveer 2 cm per stuk. Die draai je in beide uiteinden van de stang en dan daar de qs op en de derde van de qs naar het schakelmechanisme.

Echter, aan de kant van de bak is die "kop" omgedraaide schroefdraad, en ik heb drie normale schroefdraden erbij gekregen. Waar kan ik een stukje omgedraaide schroefdraad van 2 cm vinden?

Eagle, jij had dit probleem niet? Had jij wel een omgedraaide schroefdraad aanb1 kant?


EDIT: voor mensen die hier ooit via google komen: ik heb een kabelspanner gkocht bij de bouwmarkt voor een paar euro, daar zitten te schroefdraden in die elk een andere kant op draaien. m6 variant gekocht, van de linksom draaiende draad de kop af zagen en hoppa, klaar.
 
Laatst bewerkt:
Dag luitjes, ik ga binnenkort naar een zx10r kijken uit 2014. Zijn er specifieke zx10r 2014 aandachtspunten ?
 
In Nederlands is niks te vinden. In Duitsland wel :t Heb er een op het oog uit 2014 met 9000km op de teller. Eerste eigenaar.
Dat viel mij ook al op. Niet dat ik geld over heb, maar tijdens wat surfen bijna niets in Nederland te vinden :/ . Op Mobile.de viel het aanbod me ook nog tegen, maar dan zijn er gelukkig wel iets meer te vinden :Y.
Veel plezier met je zoektocht :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan