ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je de fouten al uitgelezen in het dashboard?

Verder holy shit die scheuren :X, blij dat ik een '08 heb

Dat moet geloof ik op een speciale manier he? ijzerdraad in stekkertje ofzo?

Ik ´denk´ het probleem gevonden te hebben. De servomotor van de exup klep.

Wanneer ik het contact aanzet gaat ie draaien en tijdens het laatste gedeelte van het proces gaat ie niet helemaal terug naar de beginstand, je ziet ook dat de ene kabel dan niet strak staat ook.

Heb nu de servomotor losgekoppeld door de 2 stekkers eruit gehaald te hebben.

Fixed? Of is het niet zo simpel? Zag ergens op een amerikaans forum een hele how to met solderen enzo _O-
 
Staat ie nu in de open stand(zoals ie altijd staat met contact uit)? En klinkt het bekend, inhouden bij 6000 rpm door een exup klep/servo motor waarvan de klep blijft hangen ?

19702040_10155449753978972_1248898996936337450_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij een '08 is het een combo van knoppen voor de foutcodes, geen gekloot met stekkertjes nodig gehad.

Een '08 loopt nog wel als je de exup klep loshaalt maar je krijgt een FI melding en mist vermogen onderin het toerengebied. Ik weet niet hoe het bij een '04 in elkaar steekt, maar die klep zit er typisch niet alleen voor geluid/emissies, goed afstellen ervan staat uitgelegd in het wphb voor een '08. Mocht je toch zonder willen rijden kun je die foutcode bij een '04 wel weg krijgen met een servo eliminator van ebay.

Je kunt ook de zekering van die klep eruit trekken bij een '08 dan kom je in een soort van veilige modus terecht en kun je rijden (maar loopt ie dus minder). Is een van die zekeringen in dat rijtje naast de doos zeg maar ;)
 
Laatst bewerkt:
tussen je balhoofd lager en je blok ophanging, zowel in de lengte als in de breedte, begint meestal op de bestaande las als een kleine witte lijn en scheurt steeds verder en groter tot je er zelfs een platte schroevendraaier tussen kan doen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nou ja zoek maar op cracked frame zx10r 05 kan je de hele dag plaatjes kijken ;(

ze willen ook nog wel eens in de ronding scheuren maar je de blokbouten doorheen vast kan zetten
[afbeelding]

Ai, er zijn wel heel veel gevallen bekend inderdaad. Had de mijne gecontroleerd en die had het niet maakt het lijkt enkel een kwestie van tijd gezien de aantallen. Stiekem best blij dat ik de mijne verkocht heb
 
Bij een '08 is het een combo van knoppen voor de foutcodes, geen gekloot met stekkertjes nodig gehad.

Een '08 loopt nog wel als je de exup klep loshaalt maar je krijgt een FI melding en mist vermogen onderin het toerengebied. Ik weet niet hoe het bij een '04 in elkaar steekt, maar die klep zit er typisch niet alleen voor geluid/emissies, goed afstellen ervan staat uitgelegd in het wphb voor een '08. Mocht je toch zonder willen rijden kun je die foutcode bij een '04 wel weg krijgen met een servo eliminator van ebay.

Je kunt ook de zekering van die klep eruit trekken bij een '08 dan kom je in een soort van veilige modus terecht en kun je rijden (maar loopt ie dus minder). Is een van die zekeringen in dat rijtje naast de doos zeg maar ;)

Hmm minder vermogen onderin is natuurlijk ook niet goed. Wellicht dat ding van de week maar ff lostrekken en smeren ofzo. Zodat ie weer hopelijk werkt zoals het hoort
 
Dag mannen,
Ik ben vandaag naar deze gaan kijken en heb een proefrit gemaakt. Rijdt goed. Enige waar ik aan moest wennen is dat hij echt in de versnelling valt. Klak klak.. Maar goed de koppeling was dan ook enorm wennen na 4 jaar Tuono Factory.
Het moeilijke vind ik om te achterhalen of het een 2013 model is of een 2014.
Kunnen jullie hier wat over zeggen ? Wat is jullie indruk ?

Bij voorbaat dank voor de hulp !

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...3262794,6.2721001&zipcodeRadius=100&fnai=prev
 
Dag mannen,
Ik ben vandaag naar deze gaan kijken en heb een proefrit gemaakt. Rijdt goed. Enige waar ik aan moest wennen is dat hij echt in de versnelling valt. Klak klak.. Maar goed de koppeling was dan ook enorm wennen na 4 jaar Tuono Factory.
Het moeilijke vind ik om te achterhalen of het een 2013 model is of een 2014.
Kunnen jullie hier wat over zeggen ? Wat is jullie indruk ?

Bij voorbaat dank voor de hulp !

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...3262794,6.2721001&zipcodeRadius=100&fnai=prev

Heb je het framenummer onthouden/gefotografeerd? Daar zou het vrij duidelijk op moeten staan.
 
Heb je het framenummer onthouden/gefotografeerd? Daar zou het vrij duidelijk op moeten staan.

Ik heb alles gezien, framenummer, fahrzeugschein en fahrzeugbrief en eigenlijk alleen maar vergeleken of die met elkaar overeen kwamen.... maar niet erop gelet of daar ergens 2014 stond |( |(
 
Dag mannen,
Ik ben vandaag naar deze gaan kijken en heb een proefrit gemaakt. Rijdt goed. Enige waar ik aan moest wennen is dat hij echt in de versnelling valt. Klak klak.. Maar goed de koppeling was dan ook enorm wennen na 4 jaar Tuono Factory.
Het moeilijke vind ik om te achterhalen of het een 2013 model is of een 2014.
Kunnen jullie hier wat over zeggen ? Wat is jullie indruk ?

Bij voorbaat dank voor de hulp !

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...3262794,6.2721001&zipcodeRadius=100&fnai=prev

Kan je niet helpen... Maar wat een vet ding!!!
 
Ik ben ook aan het kijken in Duitsland om misschien mijn volgende motor daar te kopen. BPM en RDW keuring valt reuze mee :)
 
Vandaag de zx10r maar weggebracht....kwam er niet achter wat het probleem is. Exup klep uitgesloten, slangen lopen goed, tank en airbox en dergelijke zit alles en goed aangesloten...nog steeds kan ik maar 5800 toeren komen, daarna begint ie in te houden/stotteren, kom ook niet boven die toeren gewoon. Max 140 ofzo in z'n 6 dus :')

Nu is er dus gelast aan dat ding. Weet niet of de ECU stekkers nog losgehaald zijn(zelf wel de accu eruit en veel andere stekkers rondom de lasplekken losgekoppeld)...maar zou die een optater gehad kunnen hebben door het lassen?

Heeft iemand anders misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn?
 
Prachtige motor hele mooie kleur maakt niet uit 2013 of 2014 als alles in orde is kopen!!! :} *O*

Volgende week naar een 2015 kijken, net wat mooier met dat wit erin. Moet echter ook nog beslsissen of,ik zoveel geld wil uitgegeven voor die 2-3000km die ik nog maar ij de laatste jaren...... :(
 
kan ook brandstofpomp zijn

wordt op zx10r net ook gezegd. Enig idee hoe dit opeens zou kunnen? Vorige maand reed de motor nog perfect.

De tank heeft op piepschuim in m'n schuur gelegen deze hele maand. Wellicht vuil in gekomen dan? Of door het gewicht van de tank (nagenoeg leeg en lag op piepschuim maar toch) druk op de pomp dat ie daardoor beschadigd is?
 
Vandaag de zx10r maar weggebracht....kwam er niet achter wat het probleem is. Exup klep uitgesloten, slangen lopen goed, tank en airbox en dergelijke zit alles en goed aangesloten...nog steeds kan ik maar 5800 toeren komen, daarna begint ie in te houden/stotteren, kom ook niet boven die toeren gewoon. Max 140 ofzo in z'n 6 dus :')

Nu is er dus gelast aan dat ding. Weet niet of de ECU stekkers nog losgehaald zijn(zelf wel de accu eruit en veel andere stekkers rondom de lasplekken losgekoppeld)...maar zou die een optater gehad kunnen hebben door het lassen?

Heeft iemand anders misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Of toch een kappote bougie , net als de mijne laatst .
Die begon ook bij de 7000 tpm te stotteren , er bleek toen een bougie uit te vallen , 4 nieuwe erin en het probleem is opgelost .

Weet trouwens hier iemand of tsubaki ook gekleurde kettingen levert?
(Dealer hier om de hoek doet namelijk alleen zaken met tsubaki , en weet mij daar dinsdag meer over te melden)
Da gerei wat er bij mij nu op zit is zowa versleten .
En als het nog ff kan wil ik graag een nieuwe setje voordat we naar Bruno vertrekken.
Wil graag een witte ketting laten monteren bij de mijne , en weet dat ze deze wel hebben van het merk enuma xring .
Iemand bekend met enuma gekleurde xring kettingen ? Die hebben namelijk wel een witte ben ik achter gekomen .
 
Ik zal ook nog eens goed onder frame kijken later heb net kleppen laten doen dus die ophanging van motorsteunen afgehaald enz maar niet zo aandachtig naar gekeken toen :N
Hoop dat ik niets zie heb al tegenslag genoeg gehad kwa € laatste tijd net paar weken omnium stopgezet rijd meer dan 7 jaar schadevrij rijd er op de brico parking iemand tegen men auto ieder voor zich zal het waarschijnlijk worden 3600€ schade |(
(hij kwam van rechts maar reed zeker 3x de toegelaten snelheid op die parking en had mij niet gezien ik stond zo goed als stil -O- )
 
Of toch een kappote bougie , net als de mijne laatst .
Die begon ook bij de 7000 tpm te stotteren , er bleek toen een bougie uit te vallen , 4 nieuwe erin en het probleem is opgelost .

Weet trouwens hier iemand of tsubaki ook gekleurde kettingen levert?
(Dealer hier om de hoek doet namelijk alleen zaken met tsubaki , en weet mij daar dinsdag meer over te melden)
Da gerei wat er bij mij nu op zit is zowa versleten .
En als het nog ff kan wil ik graag een nieuwe setje voordat we naar Bruno vertrekken.
Wil graag een witte ketting laten monteren bij de mijne , en weet dat ze deze wel hebben van het merk enuma xring .
Iemand bekend met enuma gekleurde xring kettingen ? Die hebben namelijk wel een witte ben ik achter gekomen .

Nee heeft tsubaki niet
 
over circuit gesproken, mijn zx10r is over de 75.000 gegaan op Brno, en begint nu toch wel olie te gebruiken. dat komt door wat versleten zuigerveren, maar ik heb geen zin om dat te fiksen met zo een oud blok.

dus ik overweeg er een ander blok in te hangen, met minder KM's en een versere versnillingsbak bijvoorbeeld. boonstra heeft er 1 voor 1100E met onbekende km's, op marktplaats staat er 1 voor 850E met 20.000km, weet iemand hier nog wat te staan?

ik neig anders naar die van Boonstra, heb ik toch het idee dat eht wat betrouwbaarder is dan marktplaats.

tevens overweeg ik de zxr op te frissen met een volledig akra systeem als ik dat ergens op ebay can scoren, en een powercommander. wederom, als iemand wat weet te liggen hou ik me aanbevolen.

Heb je al een ander motorblok gevonden?? Kwam deze nog tegen, wellicht een optie:

https://www.facebook.com/groups/351...742514812587121/?sale_post_id=742514812587121
 
Of toch een kappote bougie , net als de mijne laatst .
Die begon ook bij de 7000 tpm te stotteren , er bleek toen een bougie uit te vallen , 4 nieuwe erin en het probleem is opgelost .

Weet trouwens hier iemand of tsubaki ook gekleurde kettingen levert?
(Dealer hier om de hoek doet namelijk alleen zaken met tsubaki , en weet mij daar dinsdag meer over te melden)
Da gerei wat er bij mij nu op zit is zowa versleten .
En als het nog ff kan wil ik graag een nieuwe setje voordat we naar Bruno vertrekken.
Wil graag een witte ketting laten monteren bij de mijne , en weet dat ze deze wel hebben van het merk enuma xring .
Iemand bekend met enuma gekleurde xring kettingen ? Die hebben namelijk wel een witte ben ik achter gekomen .

Probleem gevonden...stekker van de throttle body zat er niet goed op :') _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan