ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen (en vrouwen)

Ik ben 1.96 en wil volgend jaar een ZX10R aanschaffen, zijn er bepaalde jaartallen wat qua formaat beter zou zijn voor mij als andere jaartallen?

Hoe ouder hoe beter, ik jakker ze toch af.
(alles gaat kapot)

Heb laatst iets meegekregen over model 04/05...is dit correct? en waar moet ik dan naar kijken? vaste punten aan zo`n fiets wat kan mankeren?

Rij nu een FZR1000 maar mis net dat ene beetje

GROETEN

De oude modellen zijn prima voor iemand van groter formaat en rijden erg lekker. :t

Wat heb je meegekregen over het 04 model dan?
 
Ws wordt dit zomer het niet meer voor mij om te rijden. Weliswaar zal ik 1 a 2 weekenden wel wat leuks huren, maar kopen niet.

Maar ben wel aan het oriënteren en het wordt gewoon weer een Ninja.
Gix 1000 kom je onder de duizend cc's zo ongeveer 1 op de 3 tegen.
De R1 is mooi, komt ook wat vaker voor en is, tot verhouding met de Ninja, duurder.
De S1000RR kan ik pas betalen als ik met de baas naar bed ga en daar wordt vriendinlief niet vrolijk van... en de Fireblade lijkt mij wat aan de tamme kant (zou er ooit wel een proefrit willen maken om te ontdekken).

Dus hierbij zou ik jullie mening nog willen weten, welke bouwjaar raden jullie mij aan? Vinden jullie de allereerste generatie mooi? Of zeggen jullie pak het 'vers' aan en koop de 2010+ model? Alles behalve de 2006/7, vind die dubbele R1-look uitlaat er niet bij passen en vooral de voorkant is lomp en groter.

Alvast bedankt!

Ligt eraan hoeveel je uit wil geven.
Persoonlijk zou ik dan een 10 vanaf 2011 kopen.
 
Ik rij een 2008, met mijn 196 cm en 105 kilo zit dit prima. Natuurlijk kan het ruimer, maar dan moet je een z1000 gaan rijden ofso
 
Dat dat voor mij beter zou zijn als bijvoorbeeld een 07/08 ofzo ivm mijn lengte

Ah zo,

In dat geval ken ik een paar lange drellen die prima op een model van 08 t/m 10 rijden. :t

Zelf heb ik ooit al eens op het 2011 model mogen rijden van Shuriken.
Die vond ik ook erg ruim.
Maar ik ben maar een klein propje, dus ik heb met weinig motoren moeite kwa ruimte. :+
 
Er staat nog een volledige motor te koop ook met zelfde km stand ongeveer voor 2250 dacht ik maar die is total loss frame/tank/kuipen dus denk dat er wel wat van de prijs kan/moet :)

Wellicht is dat de zelfde verkoper aangezien het blok nog in de motor hing en er een Wok melding op zijn motor staat.
 
Is te duur, ik zou niet meer dan 8k voor willen uitgeven.
Die moet je ook niet kopen om gewoon mee te rijden @openbare weg.
Een ZX-10R is wat universeler.
Ik had er bijna een GSX-R1000 K4 bijgekocht voor drie mille.
Maar ging er nog even over nadenken (om vier uur zaterdagnacht van vakantie thuisgekomen en zondag moe :+ ) , en toen kocht een handelaar hem.
Staat nu voor 3.900 op Motorshopper. :+
 
Laatst bewerkt:
Zo zomaar goed kunnen dat het zo ging. Maar de motor had ik voor diefstal zo'n maand niet bereden en stond onder een hoes, dus of ze hielden het langer in de gaten of uit nieuwsgierigheid maar onder gekeken. Een paar huizen verderop stond z'n kleine broertje, die was ook rond dezelfde periode foetsie. Heb de buren niet kunnen vragen wat ermee is gebeurd, maar ik heb zo m'n ideeën.

Ik heb het idee dat het of de Ninja wordt of de R1... Gix trekt mij totaal niet aan (enige mooi zijn die 2 uitlaten beide kanten). En de RR is gewoon te duur (15+ voor zo'n HP4?)
 
Mannen (en vrouwen)

Ik ben 1.96 en wil volgend jaar een ZX10R aanschaffen, zijn er bepaalde jaartallen wat qua formaat beter zou zijn voor mij als andere jaartallen?

Hoe ouder hoe beter, ik jakker ze toch af.
(alles gaat kapot)

Heb laatst iets meegekregen over model 04/05...is dit correct? en waar moet ik dan naar kijken? vaste punten aan zo`n fiets wat kan mankeren?

Rij nu een FZR1000 maar mis net dat ene beetje

GROETEN

Even kijken of er geen scheuren in het frame zitten :+ op de lasnaden aan de onderkant wil het wel eens voorkomen
 
Wellicht is dat de zelfde verkoper aangezien het blok nog in de motor hing en er een Wok melding op zijn motor staat.

dank, heb inmiddels contact met de verkoper. veel hangt af van of het blok los uit de motor gekocht kan worden.

ik heb geen ruimte en sleutel ervaring om ergens een schade motor neer te zetten tot alle delen verkocht zijn, tevens heb ik niet de kennis om ter plekke het blok uit die motor te lepelen.
 
Hallo
Ik ben op mijn ZX9R aan nieuwe remschijven toe.
Nou vind ik die wave schijven mooi die op een (nieuwere) ZX10 zitten..........

De vraag: hoe is het met remblokjes verbruik?
Slijten die nou harder dan met gewone schijven?
 
Dat dat voor mij beter zou zijn als bijvoorbeeld een 07/08 ofzo ivm mijn lengte
07 = gen2
08 = gen 3

welke bedoel je dan?

ik zou voor de gen2 gaan dan (06/07), is net ietsje dikker (letterlijk meer body) en misschien daardoor beter voor de wat grotere jongens
 
Laatst bewerkt:
Hallo
Ik ben op mijn ZX9R aan nieuwe remschijven toe.
Nou vind ik die wave schijven mooi die op een (nieuwere) ZX10 zitten..........

De vraag: hoe is het met remblokjes verbruik?
Slijten die nou harder dan met gewone schijven?
remblok afhankelijk.... ik heb sinds 3 maanden brembo schijven en blokken dus geen idee hoe t met slijtage zit maar het ziet er nog nieuw uit allemaal
 
Zoektocht naar zx10r kreeg vreemde wending. Bij toeval tegen een hele mooie ....su.....gsxr.... uit 2007 aangelopen en gekocht. :$ adjeu......
 
dat type kawasaki ken ik niet? klinkt niet alsof het veel kan zijn... :P

gefeliciteerd ;)

Haha... ik,heb 8 jaar een gixxer 1000k5 gereden. Nooit een enkel probleem mee gehad. Super kwaliteit.
Vond.de zx10r vanaf 2011 gaaf maar gezien het beperkt aantal km dat ik nog maar rij heb ik uiteindelijk besloten om ongeveer hetzelde uit te geven als waar ik mijn tuono factory voor heb verkocht....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan