Plaatsen koppelings- en remhendel

JvL74

Die hard MF'er
27 apr 2014
365
1
Lisse
Beste techneuten,

Recent mijn koppelingshendel afgebroken. Nu heb ik goedkoop Rizoma namaak (http://www.allemotoronderdelen.nl/remhendel-koppelingshendel-honda-cbr-cb-rc-vfr-rvt.html) op de kop getikt en zou deze graag zelf willen plaatsen met mijn trouwe Hayes werkboek als richtlijn.

Nu het probleem... Hayes rept geen woord over hendels plaatsen/vervangen!
Kan iemand mij vertellen hoe je de hendels van een 2001 Honda vfr800 vervangt door nieuwe? Waar let je op etc.?

Alvast bedankt!
 
Beste techneuten,

Recent mijn koppelingshendel afgebroken. Nu heb ik goedkoop Rizoma namaak (http://www.allemotoronderdelen.nl/remhendel-koppelingshendel-honda-cbr-cb-rc-vfr-rvt.html) op de kop getikt en zou deze graag zelf willen plaatsen met mijn trouwe Hayes werkboek als richtlijn.

Nu het probleem... Hayes rept geen woord over hendels plaatsen/vervangen!
Kan iemand mij vertellen hoe je de hendels van een 2001 Honda vfr800 vervangt door nieuwe? Waar let je op etc.?

Alvast bedankt!


Boutje eruit, hendel eruit, hendel erin (de nieuwe...), boutje erin


Als je dit al moet navragen denk ik dat je de motor beter weg kunt brengen, of je moeder vragen het te doen....




(ik ben er helemaal voor dat mensen zelf gaan leren sleutelen, zo ben ik ook begonnen, maar een beetje inzicht is wel noodzakelijk)
 
Beste techneuten,

Recent mijn koppelingshendel afgebroken. Nu heb ik goedkoop Rizoma namaak (http://www.allemotoronderdelen.nl/remhendel-koppelingshendel-honda-cbr-cb-rc-vfr-rvt.html) op de kop getikt en zou deze graag zelf willen plaatsen met mijn trouwe Hayes werkboek als richtlijn.

Nu het probleem... Hayes rept geen woord over hendels plaatsen/vervangen!
Kan iemand mij vertellen hoe je de hendels van een 2001 Honda vfr800 vervangt door nieuwe?
nee
 
Boutje en moerje los, oude hendel eraf, nieuwe hendel erop, boutje erdoor, moertje eronder, klaar.
Eventueel nog een drupje locktite op het schroedraad.

Kortom, zoals je het loshaalt moet het ook weer vast.
 
Oké ff chill... dat snap ik nog. Kreeg alleen van een vriend de volgende beschrijving:

Aan de rechterkant van je blok zit je koppelingshuis. Daar loopt de kabel naartoe. Daar kun je een moertje losdraaien zodat de spanning van je kabel af gaat.. Dan kun je de kabel uit je oude hendel halen en je hendel losmaken door de bout los te halen.. Dan je nieuwe erin en de kabel weer vastzetten en afstellen aan de kant van je mototeblok. Maar zoek het even na voor jouw type motor


Dus ik dacht dat het niet zo simpel was als los draaien en weer vast draaien...o
 
full

Met een kabel is het simpel ja...
 
Maak het asje schoon en voorzie deze van een likje vet.
Zorg ervoor dat je plunjer een beetje speling heeft zodat in rust de plunjer niet al iets wordt ingedrukt.
Kijk ook even naar de schakelaar die door de hendel bedient wordt.
 
Stap 1: Breng motor naar de dealert
Stap 2: Vraag of ze het hendeltje willen wisselen
Stap 3: Neem motor na 10 seconden arbeid weer af
Stap 4: Reken af


Resultaat: Blije dealer, blije rijder
 
Terug
Bovenaan Onderaan