Plaatsen koppelings- en remhendel

JvL74

Die hard MF'er
27 apr 2014
365
1
Lisse
Beste techneuten,

Recent mijn koppelingshendel afgebroken. Nu heb ik goedkoop Rizoma namaak (http://www.allemotoronderdelen.nl/remhendel-koppelingshendel-honda-cbr-cb-rc-vfr-rvt.html) op de kop getikt en zou deze graag zelf willen plaatsen met mijn trouwe Hayes werkboek als richtlijn.

Nu het probleem... Hayes rept geen woord over hendels plaatsen/vervangen!
Kan iemand mij vertellen hoe je de hendels van een 2001 Honda vfr800 vervangt door nieuwe? Waar let je op etc.?

Alvast bedankt!
 
er is nog een busje bij de koppelingshandel dat over gezet moet worden naar de nieuwe handel[ mits hydrolisch bediend] Drukpinnetje valt hierin
+
de goedkope boutjes en moertjes vervangen voor rvs.
En het handelverstelmechanisme [veertje en kogel] voorzien van extra vet om vroegtijdig roesten tegen te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dit is het simpelste klusje dat er is ongeveer en ik wacht rustig tot de alwetende zelf sleutelaars het juist doen. Ik doe er in ieder geval geen 10 secondes over.

ik hoop dat de pro's en ex pro's hun mond houden.

Laat ik voorop stellen dat ik de kennis van de pro's in dit topic erg op prijs stel.

Ik weet hoe jij over bepaalde dingen denkt en dat je voor een onderscheiding van de pro's bent hier op het forum, en gezien eerdere discussies in het techniek gedeelte kan ik daar nog inkomen.

De manier zoals je hierboven reageert komt alleen nogal lullig over. Niet iedere zelfsleutelaar is iemand die maar wat aanprutst maar dat wil niet automatisch zeggen dat diegenen ook alles weten.

In plaats van zo te reageren zou je ook gewoon even af kunnen wachten of de juiste reactie nog komt en anders zelf even een aanvulling maken. Ik neem aan dat toen jij vroeger dingen hebt moeten leren ook niet alleen maar kreeg te horen dat iets fout was en vervolgens geen verdere info kreeg??
 
dat van aan de deur komen, ... er ligt toch een briefje op de mat van dat ze zijn geweest?
kuipruitje uit china nog steeds niet binnen heeft en vreest voor mun centen

Haha echt he.. ;)
Alleen wel binnen twee weken bij de TNT ophalen als ze niet aan de deur komen.
De regels voor China Post zijn hier veranderd. Geld weg. ;(
 
dat van aan de deur komen, ... er ligt toch een briefje op de mat van dat ze zijn geweest?
kuipruitje uit china nog steeds niet binnen heeft en vreest voor mun centen
Ja, maar als je net op vakantie bent haal je het niet binnen twee weken op.
Of door een andere reden.. ik laat het bijvoorbeeld @werk bezorgen.
Gaat meestal wel goed, maar van sommige afzenders komen ze het niet meer brengen. Buiten werktijd kan ik er niet langs.
En bij de plaatselijke boekhandel wordt de stelling iedere twee weken geleegd. ( :W zending)
 
Laatst bewerkt:
Laat ik voorop stellen dat ik de kennis van de pro's in dit topic erg op prijs stel.

Ik weet hoe jij over bepaalde dingen denkt en dat je voor een onderscheiding van de pro's bent hier op het forum, en gezien eerdere discussies in het techniek gedeelte kan ik daar nog inkomen.

De manier zoals je hierboven reageert komt alleen nogal lullig over. Niet iedere zelfsleutelaar is iemand die maar wat aanprutst maar dat wil niet automatisch zeggen dat diegenen ook alles weten.

In plaats van zo te reageren zou je ook gewoon even af kunnen wachten of de juiste reactie nog komt en anders zelf even een aanvulling maken. Ik neem aan dat toen jij vroeger dingen hebt moeten leren ook niet alleen maar kreeg te horen dat iets fout was en vervolgens geen verdere info kreeg??

:W doetie al jaren zo, hoort er bij })
 
Dit is het simpelste klusje dat er is ongeveer en ik wacht rustig tot de alwetende zelf sleutelaars het juist doen. Ik doe er in ieder geval geen 10 secondes over.

ik hoop dat de pro's en ex pro's hun mond houden.


Gelul.
Je hebt al 30 seconden nodig om de nieuwe hendel uit die kut blisterverpakking te halen.

:+


Maar ff zonder gein, ik heb laatst bij mijn motor de hendels vervangen dus ik ben benieuwd of ik het goed heb gedaan.

Remhendel: boutje er uit, hendel er uit, nieuwe hendel er in, boutje er in, vrije slag controleren, remlichtschakelaar controleren, hendel afstellen t.o.v. het stuur.

Koppelingshendel kabelbediend, boutje er uit,hendel eruit, kut dat lukt niet, kabel zit te strak, kapje bij voortandwiel er af, kabel loshalen, kabel uit de hendel halen, hendel er uit, kabel in de nieuwe hendel haken, hendel er in, boutje er in, kabel bij het blok er weer in, vrije slag afstellen, koppelingsschakelaar controleren, hendel afstellen t.o.v. het stuur.
asjes heb ik schoongemaakt en wat teflon spray op gespoten.
Ook even opletten met aandraaien dat de hendel niet klem komt te zitten waardoor die niet goed terug komt.
Lukte me lang niet in 10 seconden maar ik ben dan ook geen pro.
 
Laatst bewerkt:
Gelul.
Je hebt al 30 seconden nodig om de nieuwe hendel uit die kut blisterverpakking te halen.

:+


Maar ff zonder gein, ik heb laatst bij mijn motor de hendels vervangen dus ik ben benieuwd of ik het goed heb gedaan.

Remhendel: boutje er uit, hendel er uit, nieuwe hendel er in, boutje er in, vrije slag controleren, remlichtschakelaar controleren, hendel afstellen t.o.v. het stuur.

Koppelingshendel kabelbediend, boutje er uit,hendel eruit, kut dat lukt niet, kabel zit te strak, kapje bij voortandwiel er af, kabel loshalen, kabel uit de hendel halen, hendel er uit, kabel in de nieuwe hendel haken, hendel er in, boutje er in, kabel bij het blok er weer in, vrije slag afstellen, koppelingsschakelaar controleren, hendel afstellen t.o.v. het stuur.
asjes heb ik schoongemaakt en wat teflon spray op gespoten.
Ook even opletten met aandraaien dat de hendel niet klem komt te zitten waardoor die niet goed terug komt.
Lukte me lang niet in 10 seconden maar ik ben dan ook geen pro.

#include <Zotmodus>;
:N
 
Laatst bewerkt:
Mij is geleerd dat je altijd moet tjekken of het tonnetje draait in het hendel en dat niet de kabel wordt gebogen bij het bedienen van de hendel (binnenkabel kan niet zo lang tegen buigen en breekt)


Als het tonnetje niet in de hendel wil draaien krijg je hem niet gemonteerd. Althans niet zonder geweld toe te passen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan