Tunen van harley...

rob735

MF'er
17 jun 2013
82
0
Alkmaar
Ik zit er over na te denken om een ander uitlaatsysteem en luchtfilter op mijn sportser 48 te monteren.

Zal s&s uitlaat worden en k&n filter. Daarna laten mappen!
Buiten het optische, zal dit een wezenlijk verschil op leveren en ga je dit echt merken bij het rijden?
Uitlaten, filter en mappen komt op zo'n slordige 700 euro. Ik ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft en of het dit waard is.

Thanx
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er over na te denken om een ander uitlaatsysteem en luchtfilter op mijn sportser 48 te monteren.

Zal s&s uitlaat worden en k&n filter. Daarna laten mappen!
Buiten het optische, zal dit een wezenlijk verschil op leveren en ga je dit echt merken bij het rijden.
Uitlaten, filter en mappen komt op zo'n slordige 700 euro. Ik ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft en of het dit waard is.

Thanx

Het klinkt (leest) alsof je er zelf de meeste ervaring mee hebt...
 
Je gaat er meer van merken als je er een kilo of 50 vanaf zaagt en boort.
Maar wat dacht je van een leuk nokkenasje? Dat kost hetzelfde als een uitlaat, maar levert meer vermogen.
 
Als je meer power wilt moet je je Harley verkopen en iets lichters met meer vermogen halen. Denk dat je geen 700 euro aan verschil gaat merken (merkt misschien wel iets, maar zal geen 700 euro waard zijn).
 
Als je meer power wilt moet je je Harley verkopen en iets lichters met meer vermogen halen. Denk dat je geen 700 euro aan verschil gaat merken (merkt misschien wel iets, maar zal geen 700 euro waard zijn).

Topadvies.

Ik heb geen idee hoe het zit met de huidige Harley's voorzien van injectie, maar de pre-injectie modellen knappen altijd enorm op van een goede uitlaat/luchtfilter en een nokkenas.
 
Ik zit er over na te denken om een ander uitlaatsysteem en luchtfilter op mijn sportser 48 te monteren.

Zal s&s uitlaat worden en k&n filter. Daarna laten mappen!
Buiten het optische, zal dit een wezenlijk verschil op leveren en ga je dit echt merken bij het rijden?
Uitlaten, filter en mappen komt op zo'n slordige 700 euro. Ik ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft en of het dit waard is.

Thanx
Mag ik zeggen dat 700 euro voor een S&S uitlaat+KN filter+re-mapping spotgoedkoop is?

En ja, dat mappen (mits goed) ga je merken.

Wil je nog leuker: andere nokassen. Andrews heeft bijv leuke setjes.
 
700 euro is in inderdaad niet duur als je bedenkt dat mappen bij de harley dealer alleen al 450 euro is.
Echter blijft het een hoop geld als je er niet veel van gaat merken. Vandaar dat ik graag ervaringen van andere wil horen. Als het er eenmaal op zit en geen wezenlijk verschil merk, dan is het ook zonde.
 
Laatst bewerkt:
:^


aan de andere kant kan je je afvragen wat voor nut het heeft zoiets als een R1 van 150 naar 160 pk te brengen.
gaat dat niet al hard genoeg ? :P

je mag toch maar 120 in nederland, ...zou ik zelf nooi zeggen

overigens, inb4 Hildo
 
Laatst bewerkt:
Mag ik zeggen dat 700 euro voor een S&S uitlaat+KN filter+re-mapping spotgoedkoop is?

En ja, dat mappen (mits goed) ga je merken.

Wil je nog leuker: andere nokassen. Andrews heeft bijv leuke setjes.
:^

Origineel zijn de moderne harley's behoorlijk geknepen ivm milieu- en geluidseisen.
Uitlaatje, filter en mappen ga je goed merken.
 
een harley,en motorisch tunen? _O- _O-

Het kan voor een leek vreemd zijn maar harley's zijn simpel te verdubbelen in vermogen
Oke het kost wat maar je kunt zo kant en klare blokken kopen van 150 pk en een koppel van een tractor
Kost een duizend of 6 of meer maar is alle maal plug en play , bijv een blok van S&S of screaming eagle en er zijn er nog veel meer
Er zijn misschien wel een paar honderd nokkenassen voor , tientallen big bore kits en dat is dan allemaal uit een catalogus , er zijn ook nog tig tuners met allerlei custom spul
Kom daar maar eens om bij een japaner
 
Het kan voor een leek vreemd zijn maar harley's zijn simpel te verdubbelen in vermogen
Oke het kost wat maar je kunt zo kant en klare blokken kopen van 150 pk en een koppel van een tractor
Kost een duizend of 6 of meer maar is alle maal plug en play , bijv een blok van S&S of screaming eagle en er zijn er nog veel meer
Er zijn misschien wel een paar honderd nokkenassen voor , tientallen big bore kits en dat is dan allemaal uit een catalogus , er zijn ook nog tig tuners met allerlei custom spul
Kom daar maar eens om bij een japaner

Hangt er vanaf welke Japanner, maar er er is genoeg leverbaar.
 
Het kan voor een leek vreemd zijn maar harley's zijn simpel te verdubbelen in vermogen
Oke het kost wat maar je kunt zo kant en klare blokken kopen van 150 pk en een koppel van een tractor
Kost een duizend of 6 of meer maar is alle maal plug en play , bijv een blok van S&S of screaming eagle en er zijn er nog veel meer
Er zijn misschien wel een paar honderd nokkenassen voor , tientallen big bore kits en dat is dan allemaal uit een catalogus , er zijn ook nog tig tuners met allerlei custom spul
Kom daar maar eens om bij een japaner

Wat nou leek :? ,kom niet aan met van allerlei blokken.
Gewoon dat vermogen (+150 pk) uit dat originele blok :) en niks opboren ,gaat niet lukken he -O-
 
Ik proef hier iets van Japans versus Amerikaans en dan denk ik Mmmmmmm....ga gewoon lekker rijden met die meuk en geniet er van.

Een snellere motor went heel snel. In het begin denk je wow, maar dat is na een week gewoon.
 
Ik proef hier iets van Japans versus Amerikaans en dan denk ik Mmmmmmm....ga gewoon lekker rijden met die meuk en geniet er van.

Een snellere motor went heel snel. In het begin denk je wow, maar dat is na een week gewoon.


Dan denk je verkeerd :)

Ik rij engels en taiwanees ( :9 ) triumph en sym.
Die laatste heeft 46 pk :]

Maar die achterhaalde 2 cilinder luchtgekoelde,2 kleps blokken zijn nu eenmaal niet het toonbeeld van top vermogen,.
Hoeft ook niet,maar probeer mij niet wijs te maken dat die,met normale cilinder inhoud,zoveel vermogen genereren :')
 
Laatst bewerkt:
Een Buell blok is ook niet verkeerd. Stamt als basis wel af van een harley. En daar valt ook nog flink winst te halen. Uitlaatbochten, uitlaat, luchtfilter en ecu en gaan.
Alles wel met lagere toerental. Niet te vergelijken met hoogtoerige machines.
 
Dan denk je verkeerd :)

Ik rij engels en taiwanees ( :9 ) triumph en sym.
Die laatste heeft 46 pk :]

Maar die achterhaalde 2 cilinder luchtgekoelde,2 kleps blokken zijn nu eenmaal niet het toonbeeld van top vermogen,.
Hoeft ook niet,maar probeer mij niet wijs te maken dat die,met normale cilinder inhoud,zoveel vermogen genereren :')

Eerst insinueer je dat je Harley's niet kunt tunen, dan gaan ze de bocht niet om en als vervolgens blijkt dat jij niet weet waar je het over hebt, ga je ineens criteria stellen ten aanzien van tunen en gaat het over topvermogen?

:W
 
Tunen op topvermogen zou ik niet doen: Ik heb eens op het oude type Buell gereden. Ik wilde toen (1998) er een kopen. De proefrit viel enorm tegen omdat er totaal geen vermogen onderin was: geen acceleratie in de hoogste versnelling onder de 120 km/u. De dealer liet me daarna rijden op een gebruikt exemplaar, met andere uitlaat/luchtfilter/carbtuning, die zou wel goed vermogen leveren bij lage toeren. Die motor reed gewoon precies hetzelfde als de demo, maakte alleen meer lawaai.
 
Terug
Bovenaan Onderaan