Halflive heeft een moturist

Zo, het weer wordt weer beter. Halflive heeft de komborstel en Hammerite ter hand genomen.

full


Mocht deze afbeelding je bekend voorkomen, dat zou heel goed kunnen.
 
The devil is in the details.
Ik moet aan het subframe nog wat lassen en slijpen En dan lampjes, draadjes, stoeltje, ruitje. Maar deze zomer gaat hij rijden.
 
Nee, hij ligt op zijn kop. Intussen zit de demper, zwanenhalzen en wieltje er ook weer op.
 
Weer wat gewicht toegevoegd.
De waarde heer Pols had de naad tussen boven en onderdeel van de bak afgewerkt met een aluminium profiel met een rubber pees er in. Maar we leven niet meer in 1980. Tegenwoordig levert de Chinees prachtige verchroomde kunststof zelfklevende plakstrips. Eigelijk bedoeld om de ramen van je Lexus aan te kleden maar heel geschikt om een Moturist af te kleden.

full
 
Weer wat gewicht toegevoegd.
De waarde heer Pols had de naad tussen boven en onderdeel van de bak afgewerkt met een aluminium profiel met een rubber pees er in. Maar we leven niet meer in 1980. Tegenwoordig levert de Chinees prachtige verchroomde kunststof zelfklevende plakstrips. Eigelijk bedoeld om de ramen van je Lexus aan te kleden maar heel geschikt om een Moturist af te kleden.

[afbeelding]

Aha,nummer 53. Plakstrip bij? })

Netjes en handig, maat van me gebruikte dat om een polyesterrand van een daktent weer netjes te krijgen.
 
Gisteren ook nog even een proefritje gemaakt. Wegrijden is een drama met dit grote achterwiel, eenmaal rollend gaat het prima.
Dan is sturen met de telescoop en dit kleine stuurtje mannenwerk. Ik zou er geen afrit van de snelweg mee durven nemen. Gas dicht en hij wil heel erg graag naar links, dan moet je aan het werk.
De motor zelf heeft ook nog wel wat aandacht nodig. Hij kan met gas dicht machtige knallen maken. Dat is op zijn minst een vuile TPS maar ik denk dat synchroon stellen ook wel gewenst is.
Dan is er nog een zijspanband die aanloopt in het spatbord. Ik zal beginnen met omhoog stellen van de bak, maar het 145 bandje helpt ook niet echt. En ik wil toch al naar een 15" Smartie.
Ik ben nog even bij zoonlief in de bak geweest en moet zeggen dat het zitcomfort niet tegenvalt. Het is niet ruim maar je kan goed je benen kwijt en gaan verzitten.
En nog genoeg andere dingetjes om een todo list te maken. Met deze bak op vakantie gaat niet lukken.
 
Gisteren ook nog even een proefritje gemaakt. Wegrijden is een drama met dit grote achterwiel, eenmaal rollend gaat het prima.
Dan is sturen met de telescoop en dit kleine stuurtje mannenwerk. Ik zou er geen afrit van de snelweg mee durven nemen. Gas dicht en hij wil heel erg graag naar links, dan moet je aan het werk.
De motor zelf heeft ook nog wel wat aandacht nodig. Hij kan met gas dicht machtige knallen maken. Dat is op zijn minst een vuile TPS maar ik denk dat synchroon stellen ook wel gewenst is.
Dan is er nog een zijspanband die aanloopt in het spatbord. Ik zal beginnen met omhoog stellen van de bak, maar het 145 bandje helpt ook niet echt. En ik wil toch al naar een 15" Smartie.
Ik ben nog even bij zoonlief in de bak geweest en moet zeggen dat het zitcomfort niet tegenvalt. Het is niet ruim maar je kan goed je benen kwijt en gaan verzitten.
En nog genoeg andere dingetjes om een todo list te maken. Met deze bak op vakantie gaat niet lukken.

Haha, bij mijn Jawa met span hadden ze het brede stuur iets uit het midden naar links gemonteerd. Evengoed spierpijn in mijn buikspieren en rug na een tochtje Zuidlimburg.

Gaaf zijspanrijden, jammer dat ik hem niet meer heb. '(

Is een zware bak zeker?
 
En ? Op 1ste Kerstdag op familie bezoek met de Moturist ?
Dat gaat echt niet lukken. Ik heb vorige week de Moturist losgehaald en de motor weer van een middenbok voorzien.
Ik heb het besluit genomen dat drie zijspannen teveel is.
Het plan is de zwarte K75 een grote beurt te geven. Ik heb een nieuwe nokkenasketting liggen. Bovendien zit er een huil in de bak of de eindaandrijving, daar moet ik dus ergens een lager vervangen.
Als deze motor weer goed is gaat daar de Moturist aan. Dan heb ik ook gelijk weer een schommelvork en kleine wielen.
De rode K75S gaat waarschijnlijk van het voorjaar in de verkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan