Halflive heeft een moturist

Dat gaat echt niet lukken. Ik heb vorige week de Moturist losgehaald en de motor weer van een middenbok voorzien.
Ik heb het besluit genomen dat drie zijspannen teveel is.
Het plan is de zwarte K75 een grote beurt te geven. Ik heb een nieuwe nokkenasketting liggen. Bovendien zit er een huil in de bak of de eindaandrijving, daar moet ik dus ergens een lager vervangen.
Als deze motor weer goed is gaat daar de Moturist aan. Dan heb ik ook gelijk weer een schommelvork en kleine wielen.
De rode K75S gaat waarschijnlijk van het voorjaar in de verkoop.

echt zelf dat besluit genomen? of??? ;)
 
Nee hoor hij heeft helemaal zelf de beslissing genomen.


Met hier en daar een kleine aansporing van mij , dat dan weer wel.
 
Een kleine aansporing???

de-vrouw-de-hooligan-houdt-honkbalknuppel-28861641.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor hij heeft helemaal zelf de beslissing genomen.


Met hier en daar een kleine aansporing van mij , dat dan weer wel.


Je kunt erg overtuigend zijn neem ik aan? })

Ps Ik doe ook alles na een kleine aansporing van mijn vrouw, en terecht het is een schat.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt erg overtuigend zijn neem ik aan? })

Ik kan ook heel overtuigend een zetje geven 8-)

Ps Ik doe ook alles na een kleine aansporing van mijn vrouw, en terecht het is een schat.

Hier moet ik nog wat meer op oefenen want hij hanteerd hele andere benamingen volgens mij O-)


:)
 
Laatst bewerkt:
Zo, even lekker bezig. De stoel van de Moturist was vanaf de aankoop niet best. Maar ja, hoes er over en we kunnen een jaar vooruit. Vandaag heb ik de stoel er maar eens uit gehaald. Foto's gemaakt van de bekleding om na te kunnen maken en daarna gestript.
Nou, die foto's had ik wel kunnen laten. Het kuipstoeltje is een bekleed metalen frame. Eenmaal gestript bleken de buizen niet alleen roestig en gebladderd maar er zijn ook secties compleet doorgerot. De zitting is een matje dat tussen het frame hangt. Dat matje ligt in twee.
IMG_20181110_140233.jpg

Ik ga dus een nieuw stoeltje maken. Ik haal twee stukken watervast multiplex. Ik maak een vaste rugleuning die aan de bak vast zit. De zitting wordt opklapbaar, op de originele scharnieren. Schuim (voorgevormd) haal ik op de autosloop en nieuw skai in IJmuiden.
Zo kan ik het stoeltje ook wat breder en comfortabeler maken.
 
Die Laro zittingen had ik bij een ander span kunnen gebruiken. Het is geen geld. De Moturist heeft een heel hoge rugleuning van zo'n 75cm. Dat gaat niet met een Laro rug. Ik ben nu aan het kijken voor een stoel van een Mazda MX5. Dat is ook een sportstoel met een vaste kopsteun. Helaas zijn de leren uitvoeringen niet goedkoop en skai heb ik nog niet gevonden.
Eerst maar eens zo'n stoel opmeten, hij moet tenslotte ook in de bak passen. Anders gaan we toch weer terug naar plan A, zelf maken.
 
In mijn dnepr/BMW span staat een stoeltje van een Mini, prima oplossing. zit goed en mooi compact. Weliswaar geen hoge leuning maar dat kun je met een hoofdkussen tegen de achterwand van het span oplossen.

benno
 
Ik zie nu dat ik afgelopen winter wel een nieuwe stoel gemaakt heb maar daar geen plaatjes van gepost. Ik zal dat proberen alsnog goed te maken.

Ik ga met de K75 uit dit topic ophouden. Ik had al een R1100RS gekocht als vervolg op de K75 maar gisteren heeft de K me in de steek gelaten. Mechanisch is hij prima, nieuwe nokkenasketting en geleiders, nieuwe bougies en kleppen gesteld. Maar hij rijdt met veel moeite nog maar 60 km/h. En gaat steeds langzamer. 99% kans dat de brandstofpomp het aan het begeven is. Als de ANWB hem maandag thuisgebracht heeft zal ik wat foto's en een filmpje maken. Maar als je interesse hebt in een mooi project voor 250 euro moet je even een PB sturen. Ik heb ook voor 2/3 K75 onderdelen die ga ik ook verkopen. Helaas zit daar geen werkende brandstofpomp bij. Ik moet wel verklappen dat de motor zonder voorwiel verkocht wordt. De wielen en de schommelvork blijven bij mij. Ik heb een K75 achterwiel, vorkpoten, remschijven maar geen voorwiel. Dus een karretje is wel handig
 
Terug
Bovenaan Onderaan