Yamaha

Grolleman

MF'er
10 jul 2016
33
0
Amsterdam
Hey Motor-forum!

Na een paar weekenden een motor te huren ben ik klaar om een motor te huren! Ik wil wel iets sportiefs, met een windscherm. Ik heb al op een Thundercat gereden en zou zoiets supergraag willen.

Ik heb zelf niet per se heel veel verstand van een goede motor, maar wat me opvalt is het grote prijsverschil tussen Thundercats. Ook vraag ik me af of ik naar een dealer of Marktplaats moet.

Zo heeft deze dealer deze uit 2001 voor 3,290 euro:
http://occasions.motorcity-amsterdam.nl/unit/yamaha/yzf+600+r+thundercat/4602

Maar deze is drie jaar jonger en heeft een stuk minder kilometers:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6


Hoe maak ik zo'n keuze? Ik vind het niet erg om iets meer te betalen voor wat zekerheid (dus een dealer), al wil ik wel een motor waar ik nog jaren mee vooruit kan.

Tnx!
 
prijzen tussen dealer en prive scheelt zowieso enorm. Maar waarom ze zo duur zijn snap ik niet (vind het een hoop geld voor zo een oude motor).

Zekerheid heb je ook niet bij een dealer, garantie tot de deur (ook als er iets anders vermeld staat).
Koop een motor privé en neem iemand mee die weet waar naar te kijken. En heel slim om motor fora te raadplegen zoals je nu doet. Vraag in het bewuste topic naar ins en outs van de motor waar jij mogelijk op wilt gaan rijden en neem dat mee als je gaat testrijden ;)
 
Een goede vriend van me wilt een andere motor en verkoopt zijn Thundercat voor niet veel... en 2001 met ik geloof 33.000km om en nabij. Hele nette fiets. Stuur hem of mij anders even een berichtje :) Cpt. Screwboot

002e510159e57f68c0248dab0f1666a0
 
Laatst bewerkt:
"Ik heb zelf niet per se heel veel verstand van een goede motor"

Dat is natuurlijk al lastig als je voor een motor gaat kijken, maar dan kan je iemand meenemen die dat wel heeft en/of de motor laten keuren.

het word pas lastig als de persoon die verkoopt er geen verstand van heeft.
die denk echt oprecht een goede motor te verkopen, maar ondertussen zijn de banden veelste oud (kijk maar genoeg profiel) , lekt de voorvork maar zie je dat alleen als je goed kijkt en een keer inveert.
is de voorvorkolie op de remklauw en remblokken gekomen en is de eigenaar al gewend aan de achterschokdemper die geen demping meer heeft.

als de motor dan ook nog een tijd stilgestaan heeft start die misschien (net) is de accu nog net niet kapoet, de tank van binnen verroest en de carburateurs vol met zooi.

Ik en anderen kunnen wel zeggen , ach als je weet waar je op moet letten is het niet zo moeilijk, maar ik kan bijvoorbeeld niet behangen :)

succes met de zoektocht. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan