BMW R80/7 Project

Jos 197

MF veteraan
3 okt 2005
3.903
85
Een heel andere tak van sport van waar ik normaal gesproken mee bezig ben, maar ik heb al lang het idee in m'n hoofd rondspoken om een oldtimer tot iets moois te verbouwen. Heb ervaring met het ombouwen van crossmotoren, een 500 AF is het laatste grote project geweest: Kawasaki KX500AF Conversion

qp0wvq.jpg


Nu ben ik nog helemaal niet thuis in de BMW wereld, maar wou graag een boxermodel gebruiken voor een caferacer/bratstyle project.
Ik heb een R80/7 uit 78 gekocht, en wilde daarbij bewust een uitvoering met spaakwielen en kickstarter.
De basis:

miyz6b.jpg


Nu heb ik al het een en ander er vanaf geschroefd:

1566e4k.jpg


2h6ek2u.jpg


Ga de ombouw geheel zelf doen, kan aardig wat maken zelf. De vorderingen wou ik hier met jullie delen!
 
Laatst bewerkt:
Probeer het verbouwen zo te doen dat je altijd nog terug kan naar de oude situatie. Origineel brengt later altijd meer op dan verbouwd naar eigen smaak.
 
Probeer het verbouwen zo te doen dat je altijd nog terug kan naar de oude situatie. Origineel brengt later altijd meer op dan verbouwd naar eigen smaak.

Dat is een aanrader natuurlijk, maar de latere waarde is voor mij niet zo belangrijk. Wil graag bouwen wat ik mooi vindt. Heb aardig wat gave ideeën.
 
Aan de andere kant: de originele die overblijven worden zeldzamer en zo alleen maar meer waard. ;)

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Ben een liefhebber van origineel, maar sommige creaties vind ik stiekum best wel mooi.
 
Laatst bewerkt:
Tja,
Maar zo'n BMW boxer blinkt toch niet echt uit in verfijnd ontwerp.
Plus er zijn er 18.522 van geproduceerd dus echt zeldzaam zijn ze ook niet.
 
Leuk project. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen. Zie momenteel heel veel gave customs op basis van de BMW R serie en ondanks dat ze over het algemeen erg goed uitpakken word het wel steeds moeilijker om iets origineels te maken.
Rij zelf overigens op een, grotendeels door de vorige eigenaar, aangepaste R100R uit 1992 en moet zeggen dat ze erg leuk rijden.
 
Het minst mooie wat ik vaak aan een ombouw zie vind ik de tank. Dat ding is veel te groot. Ik denk er dus niet aan om de originele tank te gebruiken, daar komt mooi iets anders op. Of ik bouw zelf een aluminium tank, of ik kom de tank tegen die ik in gedachte heb.
 
Dat is inderdaad een goed idee. Ik vind de originele BMW tanken wel mooi maar een tank van een andere fiets of een eigen ontwerp geeft het wel gelijk een heel eigen gezicht.
 
Tank is wel iets waar ik veel mee kan doen. Wil zoveel mogelijk open ruimte tussen het frame en het blok creëeren. Daar past een kleinere tank beter bij. Weinig inhoud vind ik daarbij onbelangrijk.
 
Die eerste link die je laat zien is de motor wat mij enthousiast heeft gemaakt. Perfect voor mij dus die richting gaan we wel op. Heb nog geen mooiere gezien. Heb ook al het een en ander uitgeplozen van die r100.
 
Die eerste link die je laat zien is de motor wat mij enthousiast heeft gemaakt. Perfect voor mij dus die richting gaan we wel op. Heb nog geen mooiere gezien. Heb ook al het een en ander uitgeplozen van die r100.

Kan ik me voorstellen, die BMW uit die link is inderdaad ontzettend gaaf.

Ben nu helemaal benieuwd hoe je project gaat worden.
 
De achterkant wat verder gesloopt, en wat stelbare 'vering' nagebootst haha.

29vl3j7.jpg


Tankje gekocht:

2s1uaeg.jpg


Nu maar eens de originele tank eraf schroeven en kijken wat ik daaronder tegenkom.
 
Grappig dat ie hier op duikt. Hij heeft lang op MP gestaan. Een hele leuke tank maar hij lijkt me wel wat klein om de dorst van een BMW boxer mee te lessen.
 
Grappig dat ie hier op duikt. Hij heeft lang op MP gestaan. Een hele leuke tank maar hij lijkt me wel wat klein om de dorst van een BMW boxer mee te lessen.

Ik had hem eerlijk gezegd nog liever ietsjes kleiner gehad. Valt me iets groter uit dan verwacht.

Dat blinkende vind ik heel lelijk maar als ie eenmaal de juiste kleur heeft vind ik het een heel gaaf model tank om te zien. Die tankpads vind ik stiekem ook best gaaf. Weet niet of het er uiteindelijk er bij past maar wil eigenlijk ook wel iets bouwen wat niet standaard is.
 
Laatst bewerkt:
Een M50 is een grote brommer. Wat gaat er in denk je? Een liter of 10?
 
Terug
Bovenaan Onderaan