BMW R80/7 Project

Deze kom ik volgen :Y Tof trouwens dat die die Honda Zundapp hier linkt, ik heb die foto's geschoten :+

Mocht je die motor nog tegen komen ergens, hij is vorig jaar gestolen ;(
 
Deze kom ik volgen :Y Tof trouwens dat die die Honda Zundapp hier linkt, ik heb die foto's geschoten :+

Mocht je die motor nog tegen komen ergens, hij is vorig jaar gestolen ;(

Mooie foto's. Heb ook even vluchtig je website bekeken en daar staat ook een hoop moois op.

Ga je toevallig vandaag ook nog fotograferen op Heyday in Breda?

Bizar dat zo'n unieke motor word gestolen :N
 
Ja, heel bizar. Er hangt een naar smaakje aan, aangezien de fiets heel erg bekend was toen hij gestolen was.

Ik ben er vanmiddag ook, maar pas tegen 3 uur. Niet voor de foto's, helaas geen tijd voor :/ Wel voor de gezelligheid en weer wat mensen spreken :Y
 
Jammer dat je geen tijd hebt voor foto's.
Ik ga misschien ook even kijken, baal alleen dat de weg tussen Bergen op Zoom en Roosendaal is afgesloten dus moet even kijken hoe dat uitpakt.
 
Laatst bewerkt:


Die tank uit je eerste link is hem. 9 liter dus.
Die tank uit je tweede link is toch wel een duidelijk ander model.
Hoeveel liter zit er in de originele BMW tank?
 
Dat scheelt een beetje per model denk ik maar zeker 20 liter.

Heb de originele tank er net even afgeschroefd.
Het verschil:

2nm0jld.jpg
 
Zo staat ie er nu bij. Het volgende is de resterende elektronica en het stuur erafhalen en bekijken hoe ik sommige dingen kan herplaatsen/vervangen.

14mxc90.jpg


Ook wat onderdelen besteld, waaronder dit mooi spul:

2nrdeuf.jpg


De uitlaatbochten zijn in mindere staat dan dat ik dacht, heb namelijke een deukje ondekt. Dat geeft niks, dan maak ik toch maar nieuwe bochten zelf, dan kan ik het ook maken zoals ik zelf wil.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet veel van de elektronica van de BMW maar lees regelmatig dat het lampje en de waarde daarvan heel belangrijk is voor het laad systeem.
 
Dat scheelt nogal wat. Die originele tank is volgens mij zelfs 23 liter.

Die Puch tank ziet er trouwens best gaaf uit zo afgeleefd.

Ben stiekem al een beetje aan het schuren geweest. Lak is er niet zo snel af te krijgen met schuren haha. Tank wordt wit of bruin en dan met de zwarte flappen erop. Wordt gaaf, heb het tankje er al opgehad, past mooi bij wat ik wil.
 
Ben stiekem al een beetje aan het schuren geweest. Lak is er niet zo snel af te krijgen met schuren haha. Tank wordt wit of bruin en dan met de zwarte flappen erop. Wordt gaaf, heb het tankje er al opgehad, past mooi bij wat ik wil.

Doe ff een foto dan! :P
 
Doe ff een foto dan! :P

Let niet op de lelijke paarse kleur, en ook dat blinkende ziet er niet uit, maar ik vind het een mooie tank. Achterkant moet nog een beetje zakken ( onderkant tank in de lijn van het frame), nu rust de tank op zn benzineslang die links en rechts verbind.

Mooi formaat zo. Al had ie van mij nog 5 centimeter korter gemogen. Denk dat een matte bruine of witte kleur mooi staat in combinatie met de zwarte pads. Die pads zijn nog super mooi, die liggen in een sopje te weken, krijg ik weer als nieuw.

1sebrr.jpg
 
Mooi formaat zo. Al had ie van mij nog 5 centimeter korter gemogen. Denk dat een matte bruine of witte kleur mooi staat in combinatie met de zwarte pads. Die pads zijn nog super mooi, die liggen in een sopje te weken, krijg ik weer als nieuw.

[afbeelding]

Ziet er echt al gaaf uit. Ik voel die matte bruine kleur niet zo maar dat is uiteraard persoonlijk. Denk dat een lichte kleur de tankpads en de lijnen van de tank beter laat uitkomen. Het ouderwetse oranje van een BMW 2002 of lichte groen van een Mercedes E W123 lijkt me ook heel gaaf.
 
Ziet er echt al gaaf uit. Ik voel die matte bruine kleur niet zo maar dat is uiteraard persoonlijk. Denk dat een lichte kleur de tankpads en de lijnen van de tank beter laat uitkomen. Het ouderwetse oranje van een BMW 2002 of lichte groen van een Mercedes E W123 lijkt me ook heel gaaf.

Groen of oranje gaat het sowieso niet worden. Past totaal niet met wat ik voor ogen heb. Het wordt een vrij zwart geheel en ik denk dat een witte of bruine tank daar wel bij past.
 
Groen of oranje gaat het sowieso niet worden. Past totaal niet met wat ik voor ogen heb. Het wordt een vrij zwart geheel en ik denk dat een witte of bruine tank daar wel bij past.

Met zwart kan je sowieso nooit mis (misschien beetje bevooroordeeld met een zwarte motor en auto... ;) )en een witte tank zal sowieso top staan en bruin waarschijnlijk ook maar daar zijn zoveel tinten in dat ik me er nog niet echt iets bij kan voorstellen. Dat maakt deze zelfbouw topics ook zo leuk.
 
Heb er niet heel veel tijd voor maar toch weer een beetje geprutst aan de R80. Nog wat meer dingen gedemonteerd. Ander stuurtje erop, tankje gepast.

jr8sgh.jpg


103tkx2.jpg


2jfgh7o.jpg


Nu zal het mechanische bouwen weinig problemen opleveren voor me, maar ik ben wel een grote leek wat deze warboel betreft:

2wnpabk.jpg


Dat wordt dus nog wel een beetje puzzelen maar daar leer ik ook weer van.
 
Ziet er echt al veelbelovend uit. Vind het echt heel gaaf al zo!

Ja ben zelf ook heel enthousiast. Vind het heerlijk sleutelen aan dat ouwe ding. Heb bij dit project wel dat wat er niet op hoeft, gaat eraf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan