BMW R80/7 Project

Zo komen ze eruit te zien

ddyoti.jpg
 
Zo weer wat spulletjes thuis:

30df2nd.jpg


2ep6lcp.jpg


Paar weken terug ook al dit zadel thuisgekregen:

295sopt.jpg


Ben ook al een stukje begonnen met wat probeersels om het blok wat schoner te krijgen. Al vanalles erop gesmeerd maar nog niet tevreden. Heb zelfs race glaze alubright deoxidiser gebruikt, maar niet het gewenste resultaat. Het wordt wel schoner maar niet super. Blok wordt ook vrij licht, en dat vind ik niet super mooi. Liefst heb ik het wat doffer grijs. Mooiste resultaat krijg ik nog als ik het met een kopere staalborstel oppoets. Probleem is alleen dat dat bij de vlakke gedeelte prima gaat, maar voor de rest kan ik niet overal bij natuurlijk. Stralen kan altijd nog maar dan is het resultaat te licht naar mn zin.

Volgende is nu om de framebuis te verlengen, zadel te positioneren, voetsteunen en rem/schakelpook een plek te geven. Adapter maken voor de tank, en dan maar weer eens verder kijken. Om de framebuis te kunnen verlengen moet ik zo'n zelfde buis namaken, een ovale buis.
 
Laatst bewerkt:
Mooie spulletjes!
Ja dat blok oppoetsen valt idd niet mee. Ik wil het juist wat lichter dus ga die Race Glaze maar eens bestellen. Verder werken messingborsteltjes wel aardig en groene vezel schuurpads van de Wibra.
 
Ik hoop dat je zelf ook nog wat unieke onderdelen gaat maken. Zo'n standaard zadel en koplamp kan iedereen kopen. Je hebt volgens mij bovengemiddelde skills, dus mijn verwachtingen zijn hooggespannen :)
 
Ik hoop dat je zelf ook nog wat unieke onderdelen gaat maken. Zo'n standaard zadel en koplamp kan iedereen kopen. Je hebt volgens mij bovengemiddelde skills, dus mijn verwachtingen zijn hooggespannen :)

Komt wel goed, wacht maar af. Geen haast ;)
 
Iemand enig idee of er digitale werkplaatshandboeken te krijgen zijn?
 
Ovale buis aan het namaken om het frame te kunnen verlengen tbv het zadel:

34o3lgz.jpg
 
Leuke vriendin heb je trouwens!
(zie foto vorige pagina...)

Huh, daar stond een hele tijd de goeie foto van de uitlaat. Die foto van dat vrouwke ken ik niet, geen idee wie dat is. De mijne ziet er anders uit.

Geen idee hoe dat dat kan.
 
full


Heb een adaptertje gemaakt tussen het zadel en het frame, dus kan nog eenvoudig de positie van het zadel veranderen, zowel in hoogte als naar voor/achter.

Zadel staat misschien nog ietsjes te hoog, wat dichter op het frame is iets mooier, maar ben best groot dus wou de zitpositie ook niet extreem laag aanhouden. Vanavond even kijken of ik een foto kan maken van het totale plaatje.
 
Laatst bewerkt:
full


Tank zakt totaal nog een centimeter of 4 of 5.
Tevreden tot nu toe.
 
En laat je de tank in z'n geheel zakken, of alleen de achterkant? Ik blijf er voor mezelf moeite mee hebben dat je hiervoor de tank van een Puch hebt vernacheld, maar geloof wel in het eind resultaat.
 
En laat je de tank in z'n geheel zakken, of alleen de achterkant? Ik blijf er voor mezelf moeite mee hebben dat je hiervoor de tank van een Puch hebt vernacheld, maar geloof wel in het eind resultaat.

In zn geheel zakken. Exacte lijn moet natuurlijk nog bepaald worden.
Het doet mij niet zoveel om die tank te mishandelen. Heb totaal niks met Puch, en ook totaal niks met brommers. Als dat ding maar jaren op de schap bij iemand blijft liggen dan heb je er ook niks aan. En wordt het eindresultaat zoals ik dat voor ogen heb dan is het die tank zeker waard.

Vindt het juist zonde met zulke projecten dat er vaak de originele tank gebruikt wordt. Dat ding is pas echt lelijk.
 
In zn geheel zakken. Exacte lijn moet natuurlijk nog bepaald worden.
Het doet mij niet zoveel om die tank te mishandelen. Heb totaal niks met Puch, en ook totaal niks met brommers. Als dat ding maar jaren op de schap bij iemand blijft liggen dan heb je er ook niks aan. En wordt het eindresultaat zoals ik dat voor ogen heb dan is het die tank zeker waard.

Vindt het juist zonde met zulke projecten dat er vaak de originele tank gebruikt wordt. Dat ding is pas echt lelijk.


Niks met Puch??? Brommer??? Vandaal!!! :( :( :+

maxresdefault.jpg


Je begrijpt wel, dat ik dus wel Puch liefhebber ben, maar dat daar gelaten. De tank is hoogst waarschijnlijk van een Puch M50 of M125 uit de 60er tot half 70er jaren. En als de motor allang gesloopt is, en de tank ligt maar ergens op een plankje stof te collecteren. Dan heb jij groot gelijk dat je 'm voor dit project gebruikt. :t
 
Laatst bewerkt:
Ik zou verwachten van een echte puch liefhebber dat ie de bedrading netter weg zou werken!

Fraai project is dit Sjossa!
 
Met zo'n klassiek dynamo/ startmotordeksel moet er ook klassieke klepdeksels op, toch?
Die liggen op beurzen al voor 25 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan