Motor-Forum

Select Forum

BMW R80/7 Project

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
Dat is de andere optie inderdaad, zo'n bakje kan ik prima zelf maken.

carpe viam

Reg. datum:
27 jun. 2006
Kickstarter zit links, vind ik echt veel lastiger aantrappen dan rechts. Daarom doe ik het bijna nooit, maar het gaat op zich wel.
live free and die ridin'

nadenken kost me te veel moeite, dus ik heb gewoon meteen mijn oordeel klaar

carpe viam

Reg. datum:
27 jun. 2006
Deze uitlaat al gezien? Komt zoveel mooier geluid uit dan die blikken 'Megatons'.

http://www.outsidersmotor...stainless/?v=796834e7a283
live free and die ridin'

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
Ben totaal nog niet tevreden met hoe de uitlaat nu loopt. Wil eigenlijk een beetje de lijn van de bovenste, verlengde, framebuis aanhouden. Maar dat kan ik met de originele uitlaten nooit bereiken natuurlijk. Vind de dempers van de 'black baron' ook erg gaaf, van de motor van de post op 29 oktober. Kan bijvoorbeeld die op dezelfde plek zetten als waar de huidige dempers nu zitten. Of verder naar voren plaatsen zodat ze onder de cilinder komen te hangen. Dan worden de uitlaten wel heel erg kort natuurlijk, en dan zou ik de uitlaten voorlangs kunnen gaan maken. Rechts de demper voor de linker cilinder en andersom. Weet alleen niet of dat mooi wordt maar vindt dat wel gaaf opzich. Hoeft niet dezelfde ombouw te worden als andere boxers.

Deze dempers bedoel ik dan.

http://static.webshopapp.com/shops/032199/files/083541173/16-slash-cut-demper-black.jpg
Sjossa wijzigde dit bericht op zondag 13 november 2016 10:19 (8%)

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
quote:
Grandia schreef op 13 november 2016 @ 09:17:
Kickstarter zit links, vind ik echt veel lastiger aantrappen dan rechts. Daarom doe ik het bijna nooit, maar het gaat op zich wel.

De CR500 en KX500 waren ook niet de makkelijkste jongens om aan de gang te krijgen naar wat ze zeggen, en daar had ik ook geen enkele moeite mee, dus ben wel wat gewend. ;)

carpe viam

Reg. datum:
27 jun. 2006
quote:

Ik geloof niet dat de term "dempers" hier van toepassing is :o
live free and die ridin'

1x r65 1x xt600

Reg. datum:
02 nov. 2010
quote:
Grandia schreef op 13 november 2016 @ 11:32:

[...]

_O-

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
quote:
Grandia schreef op 13 november 2016 @ 11:32:

[...]

Je weet wel wat ik bedoel. Dat ze herrie maken weet ik ook wel. Kan zelf ook nog altijd een dempertje maken dat is ook mooi.

ZRX1100

Reg. datum:
10 apr. 2003
In mijn inziens pak je nu met die 'dempers' een beetje de korte weg en dat is zonde. In het frame, tank en zadel neem je veel moeite en dan zou het zo zonde zijn om er zo'n goedkoop dempertje op te zetten.

Kun je niet wat bijzonderders op de kop tikken via Marktplaats en die aanpassen?
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com - Facebook!

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
quote:
GenesiZ schreef op 13 november 2016 @ 13:08:
In mijn inziens pak je nu met die 'dempers' een beetje de korte weg en dat is zonde. In het frame, tank en zadel neem je veel moeite en dan zou het zo zonde zijn om er zo'n goedkoop dempertje op te zetten.

Kun je niet wat bijzonderders op de kop tikken via Marktplaats en die aanpassen?

Heb je helemaal gelijk in hoor. Daarnaast heeft het project ook helemaal geen haast. Zelf iets maken blijft het mooiste.

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
Heb hoezen gemonteerd en busjes gemaakt om de poten tussen de kroonplaten wat forser te laten lijken.

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1279473/8c82be63787c48fafd7ed9d3cb2891d4

Misschien moet er nu een iets grotere koplamp op maar dat moet ik even kijken.

Reg. datum:
29 mrt. 2006
Mooie dempers:060127_0024.JPG

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Pfff het lijken wel midwinterhoorns.. :P

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
quote:

Vind ze eigenlijk niet zo mooi. Past niet bij mijn BMW.

Reg. datum:
29 mrt. 2006
quote:
sammie schreef op 03 december 2016 @ 16:37:
Pfff het lijken wel midwinterhoorns.. :P

Zeg euh ?

Mot ik soms een paar keer langs uw Jawa huis rijden........

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Op een BMW cafe racer horen Hoske pijpen. Punt.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
29 mrt. 2006
Gelukkig hebben we allemaal een persoonlijke smaak, aan de hand daarvan wordt het uiterlijk van een verbouwde motorfiets gerealiseerd.
Heb er zelf ook van alles op gehad,Hoske,Megaton,Zeuna megafoon.

Kon toen aan Magni dempers komen, deze zaten destijds op de MV Agusta race motoren, heb er eerst 4 gekocht en voorzien van binnendempers, later nog de hand kunnen leggen op 2 stuks, deze megafoons worden ongedempt gebruikt en zitten er heden ten dage op.

Zoveel mensen>zoveel wensen.....

Nu ook met plaatje..

Reg. datum:
20 aug. 2006
quote:

Ik wil net zeggen; dempers van een mv, zijn volgens mij best zeldzaam en dus prijzig.
Zitten ook onder de mv350 van m'n pa.

(maar ik zie dat ik wat traag ben met reageren)
My engine does prrt prrt, klingklong, rrrrrh rrrrh. Does it need a new battery?

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
Ach ja, ik bouw ook maar net wat ik mooi vind. Je kunt het natuurlijk niet echt een caferacer noemen.

Qua patet orbis

Reg. datum:
22 nov. 2006
quote:
Rudyhadee schreef op 04 december 2016 @ 08:37:
Gelukkig hebben we allemaal een persoonlijke smaak,

Zoveel mensen>zoveel wensen.....

Ja Rudy, vind ik ook. Mooi geluid met die pijpen en ziet er ook leuk uit.
Maar op een 2- Ventiler caferacer horen dan wel de Hoske pijpen.Voor Hippie  fietsteller met draadje.jpg
Beter 2 VETTE klappen dan 4 kleine pufjes

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
Bandjes voor de BMW:

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1280385/f1ff0ff8cc75ea4292b16bfeb3996ba8

Reg. datum:
01 okt. 2011
Zonde van die banden. Zo'm echte offroad band ziet er niet uit op een BMW. Een wat groffere basisband als een K60-scout zier er een stuk lekkerder uit en dat rijdt en stuurt ook nog eens een stuk beter. Dit is een beetje kansloos vind ik persoonlijk.

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
quote:
Benno123 schreef op 16 december 2016 @ 19:48:
Zonde van die banden. Zo'm echte offroad band ziet er niet uit op een BMW. Een wat groffere basisband als een K60-scout zier er een stuk lekkerder uit en dat rijdt en stuurt ook nog eens een stuk beter. Dit is een beetje kansloos vind ik persoonlijk.

Gelukkig is dat persoonlijk. Ik wil een ruige uitstraling en de K60 vind ik maar tam. Hoe het rijdt maakt me niet zoveel uit. Rij alleen maar op noppen.

Reg. datum:
01 okt. 2011
idd, gelukkig persoonlijke smaak. Als we die niet hadden reed iedereen in een primus of op een zero rond.

Lekker doen wat je mooi vindt :)

500 2t vies beestje

Reg. datum:
03 okt. 2005
Heb ik de Puch m50 tank er natuurlijk al opzitten, kom ik nu de tank tegen waar ik aanvankelijk naar op zoek was; een tank van een Puch Minicross. Kon het niet laten die ook maar te kopen. Ik ga die ook passend maken, en dan kijken welke het mooiste resultaat oplevert.
Heb voor de rest weinig kunnen doen de laatste weken ivm tijdgebrek.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.