Accu snel leeg

votivebram

MF veteraan
9 jul 2011
1.848
3
Haarlem
Ik was bezig met mijn koplampen afstellen. Na een minuut of 10 - 15 was begonnen mijn lampen te knipperen. Wat bleek accu leeg. (4x xenon)

Betekend dit dat mijn accu aan het eind van zijn leven komt? Of zo het toch de spanning vraag van de koplampen zijn die hem snel leeg trekt?

Mocht de accu toch aan vervanging toe zijn? Wat voor soort accu raden jullie aan? Gel of iets anders?
 
Wat is de calaciteit van de accu?
Wat is het verbruik van de xenon ballasten?
Wat is het minimale voltage?
Staan ze alle 4 tegelijk aan?
 
Laatst bewerkt:
4x 35W is kleine 12A, en dat gedurende een kwartier...

batterij opladen en je kan er weer tegenaan ;)
plus wat de ballasten gebruiken nog 4 ampère erbij dus. dan heb je in dat kwartier dus al 4 Ah gebruikt en zelfs bij een dikke motoraccu van 20 Ah is de spanning dan al behoorlijk gezakt.
volgende keer dus gewoon de acculader aansluiten (nee geen druppellader die trekt het niet) en dan kan je rustig afstellen zonder dat de accu leeg gaat.
by the way daar help een stationair draaiende motor ook niet echt veel bij zoveel produceert de dynamo niet bij stationair draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ik was bezig met mijn koplampen afstellen. Na een minuut of 10 - 15 was begonnen mijn lampen te knipperen. Wat bleek accu leeg. (4x xenon)

Betekend dit dat mijn accu aan het eind van zijn leven komt? Of zo het toch de spanning vraag van de koplampen zijn die hem snel leeg trekt?

Mocht de accu toch aan vervanging toe zijn? Wat voor soort accu raden jullie aan? Gel of iets anders?

Met 4 x 35 watt zou ik hier op inzetten :+

Gewoon een donker stukje weg buitenaf opzoeken en daar je lampen afstellen. Lamp afstellen, even lekker stukje rijden, volgende lamp...en zo x 4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan