carburateurs gs500

25 dec 2012
165
2
Haren(Groningen)
Nu Had ik mijn oude carburateur uit elkaar gehaald om te kijken waarom die beroerd liep en eventueel de schoonmaken.

Toen bleek de stationair sproeier kapot 't zijn gedraaid.
Dus ik nieuwe carburateurs gekocht (tweedehands)

Alleen tot mijn verbazing zitten hier geen mengstelschroef op alleen alleen messing buisje. Iemand een idee of ik w de goeie heb voor mijn gs500.

Hoe kan ik een foto plaatsen
 
fotos kun hier uploaden: www.imgur.com

dan hier op het forum de directe link (dus www.imgur.com/*******.jpg) tussen de
tags zetten.
 
Nu Had ik mijn oude carburateur uit elkaar gehaald om te kijken waarom die beroerd liep en eventueel de schoonmaken.

Toen bleek de stationair sproeier kapot 't zijn gedraaid.
Dus ik nieuwe carburateurs gekocht (tweedehands)

Alleen tot mijn verbazing zitten hier geen mengstelschroef op alleen alleen messing buisje. Iemand een idee of ik w de goeie heb voor mijn gs500.

Hoe kan ik een foto plaatsen
Dat is amerikaans.

Die messing dingen zijn stopjes, om te voorkomen dat Amerikanen zelf hun motor goed gaan zetten :')

Daaronder zitten gewoon de luchtmengselschroeven.

In de meeste wphb's staat hoe je die busjes er uit moet halen. Met wat beleid en geduld en rustig werken, lukt dat best (uitboren).
 
Ooo oke. Nu volgende probleem.
Cilinders krijgen geen benzine met deze carburateurs volgens mij :s. Ga vanmiddag na werk weet nog even kijken voor.meer info.

Om te delen
Als je een gebruikte carb in handen krijgt, moet je die natuurlijk 100% controleren voor montage. Dat scheelt een hoop extra werk :)
 
Waarschijnlijk alleen aan de buitenkant goed schoon gemaakt?

Ff een aftapschroefje uit de vlotterbak draaien en kijken of daar wel benzine uit komt stromen?
 
Komt benzine uit heb de carburateurs wel los gehad en de vlotterbakjes zagen er mooi schoon uit geen rommel en sproeiers zagen er ook mooi uit.

Maar zegt niets idd.

Zijn er nog meer dingen waar je op moet Letten. Of moet ik nu eens kijken of die start met beetje remreiniger in de lucht in laat heb dit ergens gelezen.
 
Voor deze carburateurs moet je een revisiesetje O-ringen kopen. Met name de O-ring rond de losse vlotternaaldzitting gaat lekken waardoor hij eigenlijk altijd verzuipt. Ook de O-ring ond de stationairschrof verdroogt en geeft narigheid.
Setje op Ebay scoren en alles vervangen.
De gasnaald en mengbuis kunnen ook verslijten, maar je hebt twee setjes, dan kan je gewoon de beste pakken.
 
Nu mijn hand achter de carburateurs gedaan bij de ene word mijn hand nat van benzine bij de andere niet. Voel ze beide wel aanzuigen.

Baal als een stekker en weet het niet meer carburateurs ga ik nog maar eens schoonmaken en ultrasoon laten reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan