kleppen stellen, veel te grote ruimte tussen klep en tuimelr

rss

Rookie
7 jun 2016
8
0
berkel en rodenrijs
Beste forum-mensen,

ik zit met een vraagstuk, er is naar mijn idee nog geen antwoord op gegeven of behandeld.

Ik ben aan het knutsel aan mijn motor. Dit doordat ik er eerst aan heb zitten prutsen, zie link voor dit verhaal.

Afijn, een van de assen liep niet op tijd. Dit heb ik verholpen door heel de boel er af te halen en juist te monteren. nu heel de boel open ligt wil ik gelijk de kleppen stellen, hier loop ik tegen het volgende aan:

Wanneer de T - op het streepje staat en de tuimelaars beide de juiste richting in staan is de ruimte tussen de tuimelaar en de klep echt gigantisch. Zie foto.
-Ruimte

Als dit normaal is moet er echt een flink shim in. Wat me onwaarschijnlijk lijkt.

Bij de 3e cilinder zit er ook een vrij grote ruimte tussen rond de 1+ mm.. (het gaat hier om de genoemde cilinders aan de inlaatzijde)
 
Laatst bewerkt:
hier trouwens je foto

bgzme8.jpg
 
Heb je wel een WPHB? Daar staat namelijk in dat je niet zo je klepspeling moet meten... Gek hé dat je zoveel speling hebt

Die heb ik. Ook heb ik genoeg filmpjes gekeken op internet. Naar mijn zeggen doe ik niks verkeerd.

De -T op het streepje zetten zodat de cilinder op zijn dodenpunt staat. Dan bij de bijbehorende cilinder(T- 0 graden= cilinder 1) tussen de tuimelaar en de klepjes voelen hoeveel ruimte er tussen zit.
 
Ik Denk dat er iets meer werk aan zit dan alleen kleppen stellen, maar petje af voor de manier waarop je dit blok om zeep geholpen hebt. Maar ik vermoed dat je daar zelf ook al achter was
 
Och, het is gelukkig maar een blok. Werkplaatsboeken scoren, donorblok er in (laten) lepelen, en dan kun je je oude blok nog gebruiken als leermateriaal. Kun je ook eens kijken hoe een koppeling en versnellingsbak werkt, en dan heb je al meer gezien dan 90% van hier. Misschien valt de schade in de kop mee en kan hij na acht nieuwe kleppen weer in het schap!

Hou ons op de hoogte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan