niveau buisje koelvloeistof gezocht

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Goedendag, ik heb een kawa zxr streetfighter met een Ducati 1098 kontje erop.
Nu paste mijn originele overloop tankje van de koelvloeistof daar uiteraard niet meer onder en het enige wat paste was een overlooptankje van een scootertje.
Die blijkt dus te klein te zijn want als hij koud op minimum staat loopt hij bijna over als hij op temperatuur is en als ik dan een bocht naar links maak gooit hij het via het overloop slangetje het tankje uit.

Nu ga ik zelf een rvs tankje maken in de vorm van het kontje zodat die 2 keer zoveel inhoud heeft maar die is niet doorzichtig.
Nu staan er overal van die metalen tankjes te koop waarbij je zo'n steigbuisje/indicator aan de buitenkant ziet zitten wat gewoon een doorzichtig plastig buisje is die boven en onder aangesloten zit op het tankje.

Waar kan ik zoiets vandaan halen want ik wil makkelijk kunnen zien wat het niveau van het tankje is?.

Mvg Jelle
 
Idd Ad!. Alleen als het even kan iets betaalbaarder voor 2 van die haakse bochtjes en een stukje slang.
Nu heb je ook van die kunstof perslucht hoekjes waar je hard kunstof buisjes tussen kan steken. Alleen zijn die altijd van ondoorzichtig blauw kunstof.
Nu ga ik dat gewoon doen maar knip ze af net buiten die koppelingetjes en schuif over die uiteindes gewoon doorzichtige siliconen slang!.
Af en toe moet ik gewoon even door denken......
 
Terug
Bovenaan Onderaan