Ride Report: Cols, Kiezel, Kamperen

Leuk filmpje van de Assietta... Caro en ik hebben hem begin september gereden.
Volbeladen GSA's. Ik heb toch nog wel op het lijstje staan om dat een keer zonder bagage met een endurootje te gaan rijden. Ik denk dat ik er dan veel meer van zou genieten.
Nu was het ook geweldig hoor... daar niet van, maar volgens mij is het brullen van het lachen op een enduro. *D

Pics or it didn't happen ;-)
 
Zo spannend is het allemaal niet als je het gewoon op je gemakje doet is het met iedere motor te doen.
Die parpaillon heb ik een paar jaar geleden ook gedaan gevolgd door de Finestre. Gewoon op de V-Strom 1000, zwaar overbeladen (tanktas, bagagerol met campeermeuk, bagagerol met andere meuk, en 2 geheel volgestouwde alu zijkoffers) en ook nog eens op wegbanden. De tunnel was wat glibberen maar echt zwaar... nee.. alleen dat stuiteren...
Mijn reisgenoot was wel zo slim noppen te monteren....

Filmpje:

volgende uitdaging... deze pasjes op de vespa doen!
 
Laatst bewerkt:
Het is ook niet spannend, zolang het maar droog is. Zodra het nat is wordt het één grote glijbaan. Dan is het met je overbeladen Soepsoekie ineens een uitdaging. :Y
 
Pics or it didn't happen ;-)

14468656_1115101435239215_7694313197068722946_o.jpg
*D
 
Het is ook niet spannend, zolang het maar droog is. Zodra het nat is wordt het één grote glijbaan. Dan is het met je overbeladen Soepsoekie ineens een uitdaging. :Y

Nou... in zoverre... als het erg droog is dan heb je in de bochten geen stenen/gravel meer maar een dikke laag mul zand. Da's soms ook wat zoeken hoe je dat het beste aanpakt (in een hairpin). Rechtuit is allemaal niet zo spannend..
 
Lijkt me gaaf zeg, ik heb zo'n zelfde GS als zij, maar nog geen offroad ervaring..😋
 
Het is ook niet spannend, zolang het maar droog is. Zodra het nat is wordt het één grote glijbaan. Dan is het met je overbeladen Soepsoekie ineens een uitdaging. :Y

Als je maar gas blijft geven en niet te bang aangelegd bent dan kom je wel rond in een mooi tempo :)
Met droog weer op deze passen is het volop fun en op hoog tempo driftend de bochtjes door :D
 
Afgelopen dinsdag op het fort van de Jafferau.

14633565_1306704476009034_3048256454710290033_o.jpg


......en op de top van de Sommelier.

14633361_1306704346009047_7666250552227649358_o.jpg


En uiteraard de Finestre meegepakt.

14524454_1306704809342334_2434402174053043688_o.jpg


De tunnel van de Jafferau is ondertussen redelijk onbegaanbaar gemaakt. Daar moet je wat tilwerk verzetten om er nog langs te komen.

14633367_1306704679342347_6242844976245765852_o.jpg
 
Afgelopen dinsdag op het fort van de Jafferau.

[afbeelding]

......en op de top van de Sommelier.

[afbeelding]

En uiteraard de Finestre meegepakt.

[afbeelding]

De tunnel van de Jafferau is ondertussen redelijk onbegaanbaar gemaakt. Daar moet je wat tilwerk verzetten om er nog langs te komen.

[afbeelding]

Zie ik daar Jos van La Mouche op de foto ook?

Had trouwens niet verwacht dat er nu nog geen sneeuw zou liggen. Bizar! En mooie fotos!
 
Dat is idd Jos en we hadden idd mazzel met het weer. Drie weken terug lag er wel sneeuw en was onder andere de Sommelier meer uitdaging dan nu. Het was een fantastische week en gaan volgend jaar vast weer.
 
Dat is idd Jos en we hadden idd mazzel met het weer. Drie weken terug lag er wel sneeuw en was onder andere de Sommelier meer uitdaging dan nu. Het was een fantastische week en gaan volgend jaar vast weer.

Leuk man! Nu is het volgens mij voor iedereen wachten geblazen op de lente :-)
 
Leuk man! Nu is het volgens mij voor iedereen wachten geblazen op de lente :-)

Valt mee... ik ben nog steeds bezig met het verslag en heb gisteren weer een update er in gezet. Tekst voor de resterende dagen is klaar. Foto's voor die dagen uitzoeken moet nog.

En dan wordt het zo'n beetje weer tijd om de Denzel weer eens te pakken voor volgend jaar.
 
Bij deze het beeldverslag van ons €500 tripje;


Eerlijk is eerlijk: erg leuke film! Veel herkenbare plekjes uiteraard ;) en die crash op 6 minuten, ik schrok me wezenloos.

Hij hield hem nog knap recht een tijdje!

Misschien komen we mekaar komend seizoen wel een keer op la mouche tegen, zou leuk zijn!

PS: zonder de wijsneus uit te hangen, elkaar slepen van voetsteun naar voetsteun wil nog wel eens makkelijker gaan :-)
 
Laatst bewerkt:
Dat idee had ik ook, maar blijkt op een keienpad met 8% helling anders te werken. :+

Ow dat geloof ik graag. Mooi om te zien, al dat geploeter (is een compliment he). Heerlijk gevoel zo aan het einde van de dag, dat eerste glas bier smaakt dan altijd zooooo goed.

Ik kan niet wachten tot de lente weer aanbreekt. Komend weekend de KTM maar eens een beurtje geven (olie, lagers, remmen) en klaar maken voor de winter. En de welbekende gear-indicator schakelaar lekt (of de uitgaande primaire as, 1 vd 2, dat gaan we zien *D ). Hoort ook bij de hobby.

Ze (de 990) blijft nog een jaartje heb ik besloten, na de uiterst trouwe dienst dit seizoen. Ben nog steeds erg tevreden. Ondanks dat ze niet "terug praat", bouw je er toch een band mee op :) Goeie maat van me gaat waarschijnlijk voor de nieuwe 1090 R. Ik verwacht er veel van. Zou voor mij ook een mooie opvolger kunnen worden in 2018. Maar dat is nog ver weg. Dromen...dromen... :P

Heb de video voor een deel nogmaals bekeken. Mooie kwaliteit, welke camera heb je gebruikt? Bij jullie is veel beter te zien hoe "zwaar" de sommeiller eigenlijk is. (ik gebruikte een GoPro hero 3, maar jullie beeld is op de een of andere manier duidelijker).

Gr!
 
Laatst bewerkt:
Heb de video voor een deel nogmaals bekeken. Mooie kwaliteit, welke camera heb je gebruikt? Bij jullie is veel beter te zien hoe "zwaar" de sommeiller eigenlijk is. (ik gebruikte een GoPro hero 3, maar jullie beeld is op de een of andere manier duidelijker).

Gr!
Ik heb een Sony HDR AS15. IK denk dat deze nu vergelijkbaar is met de huidige HDR AS20. Het voordeel van Sony zit 'm in beeld stabilisatie. Gopro is echt niet verkeerd, ze hebben helaas alleen de patenten van Sony niet. Daarmee zullen ze altijd een stapje achter blijven.
IK heb er wel een externe microfoon van Aliexpress aan hangen, want het standaard geluid is bagger. Dat was een diepte investering van €0,78 incl. verzending. :+
 
Ik heb een Sony HDR AS15. IK denk dat deze nu vergelijkbaar is met de huidige HDR AS20. Het voordeel van Sony zit 'm in beeld stabilisatie. Gopro is echt niet verkeerd, ze hebben helaas alleen de patenten van Sony niet. Daarmee zullen ze altijd een stapje achter blijven.
IK heb er wel een externe microfoon van Aliexpress aan hangen, want het standaard geluid is bagger. Dat was een diepte investering van €0,78 incl. verzending. :+

Ja zo zie je maar, zonder dat ik er zeker van was, dacht ik verschil in kwaliteit te zien. Idd, jouw beelden zien er een stuk stabieler uit. :t :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan