Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Had hem voor die lange rit gesteld en hij stond niet te strak.
Ketting was al bijna aan het eind van zijn levesduur, zaten wat harde stukken in en was ook ovaal versleten doordat er op sommige stukken minder speling inzat na het stellen.
Na die rit kon ik weer stellen en reed er nu pas weer mee.
Wist dat hij er dit seizoen aan zat te komen.....
Ja dan was ie voor die 500 km rit eigenlijk al aan het eind van zijn Latijn.
Succes met monteren van je nieuwe.
 
ik stuur je zo een downloadlink van mijn dropbox via PB.
niet veel te zien, maar wel geinig om jezelf eens te zien rijden :P

succes vannacht! lig ik heeeerlijk te maffen
:^

Super bedankt man! *O* *O* *O*

Edit: ik denk dat jij niet in het "gespot topic" zit?
Ik vroeger wel, maar daar ik slechts één keer gespot werd, in het hele begin, lang niet meer actief geweest aldaar. Desondanks heb ik nu toch aldaar bevestigd dat ik gespot ben door jou ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels de kettingset al binnen van jos smit, ziet er goed uit!
Ik ben al een paar uur bezig met filmpjes kijken en het werkplaatshandboek doorgenomen voor de stappen om de ketting te vervangen en dus ook de achterband los te halen. Als je het zo leest valt het wel mee opzich. Theorie en praktijk verschillen wel vaak. :+
 
. . . en dus ook de achterband los te halen . . .
De achterband zou ik lekker laten zitten! :Y _O- .
Hoogstens het hele wiel eruit.

Zo te horen heb je het klusje nog nooit gedaan, maar echt moeilijk is het niet.
Wel de juiste volgorde aanhouden:
1. zorg dat je bij de moer van het voorkettingwiel kunt komen, en los deze, idem voor de moeren van het achtertandwiel. Alleen 'lossen' zodat ze draaien is genoeg, ze hoeven er niet af. Vooral voor wilt nog wel eens tegenvallen...
2. haal de oude ketting eraf (doorslijpen, ponsen of hoe dan ook).
3. Haal het achterwiel eruit en vervang de oude kettingwielen (voor en achter) door de nieuwe (hoeft nog niet op moment vastgezet, wel 'gewoon vast.')
4. Zet het achterwiel er weer in, leg de nieuwe ketting om en klink deze (hoe je dat ook wilt gaan doen, zie eerdere opmerking over het niet te ver pletten van de )- of X-ringen, dan gaan ze snel kapot.
5. draai alle moeren van de kettingwielen aan op het juiste moment en stel de ketting.

Echt heel moeilijk is het niet. Daarna de hele boel weer in elkaar, goed vastzetten. De ketting smeren (het witte vet is niet echt kettingvet, maar alleen te voorkomen van roesten en uitdrogen) en rijden maar
Zorg dat je de drukstift van de koppelingsbediening niet kwijtraakt. ;)

Succes!
 
Hahaha ik bedoel natuurlijk het achterwiel en niet alleen de band.
Gisteravond zelf de kappen aan de linkerkant losgehaald, dit ging goed.
Nu heb ik een vraag en loop ik helaas vast bij de volgende stap.

Wat is de functie van deze slang die open is:
full


En ik heb het wph doorgenomen maar het wordt niet echt duidelijk voor me hoe ik dit blokje (versnellingblok) los moet halen:
full


Tips zijn welkom!

@nsmeijer ik probeer er nu zelf uit te komen binnen een week anders heb ik wel echt je hulp nodig :$
 
Groot gelijk, kijk maar waar je strand hoor, top als het je lukt en anders doen we het samen.

Welk blokje wil je precies loshalen, het hele deksel? Of een deel daarvan.

Ik ben gisteren begonnen met de grote beurt, luchtfilter vervangen voor een van k&n, de kleppen gesteld waren er maar 5 net te ruim, en de bougies vervangen. Vandaag nog ff de olie en het oliefilter en dan kunnen we weer ff vooruit.

Nu viel het me op dat m'n bougies vrij licht van kleur zijn, ik denk dat ze te arm loopt?

1-2-3-4


4
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat de losse slang ergens aan je luchtfilterhuis vast zou moeten zitten. Het ding dient eigenlijk alleen het milieu. Er bestaat de kans dat olie dievia de carterontluchting in het luchtfilterhuis komt (en in principe zou moeten verbranden door aanzuigen in de carbs) kan ontsnappen naar het milieu. Het zwarte ding waar de slang naartoe gaat (wat je op de foto hebt) bevat een soort 'spons' die olienevel opvangt zodat het niet wegwaait.
Wordt zeker als je veel in de regen rijdt een vieze emulsie.
Slang hoeft niet naar de airbox (je kunt het ding missen), maar kijk wel of er via die open poort aan de airbox in dat geval geen zooi in de aibox kan komen, dat zou ongefilterd je carbs ingaan. evt een langere slang aandoen en naar een veilige plek leiden.

Voor het loshalen van de kap.
Dingetje aan de versnellingsbakas eraf (die met het rode streepje erop). boutje er helemaal uitdraaien en het ding recht naar je toe van de vertande as trekken . evt beetje helpen door met een schroevendraaier erachter voorzichtig wat te 'bomen'.
De 6 inbusbouten die je ziet eruit halen, en de kap recht naar je toe eraf trekken.
Verlies dan de koppelingsstift niet, dus los in het mechanisme recht achter de rubberen dop (tussen dat mechanisme en koppelingssysteem in het blok.
het opnemertje dat jij nog aan de kap hebt ken ik niet, zat niet op mijn 1996 model, maar de foto beoordelend verwacht ik dat je het kunt laten zitten. De kap kun je evt gewoon laten 'hangen' tijdens je werkzaamheden aan het tandwiel. even met een touw aan het stuur vastmaken of zo, dan ontlast je de koppelingskabel wat meer.
 
Laatst bewerkt:
NSmeijer, hij wilt de ketting vervangen dus zal de deksel eraf moeten om bij het voorste kettingwiel te kunnen.
Bougies zouden inderdaad wat bruiner mogen zijn. Warmtegraad is goed?
Anders krijg je ook een vertekend 'beeld.'

ps. Ik heb al jaren geen GSX meer, maar vind dit toch wel een leuk topic. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat blok waar je schakelpedaal aanzit moet er toch helemaal af om bij de voorste tandwiel te komen? het blok met die 13 (6 in het midden 7 boven) cirkeltjes erin dus.

Merk je nu een verschil nu je een luchtfilter van K&N hebt? Bij auto's hoor je soms paar pk winst maar is dat ook met de motor?
 
Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat de losse slang ergens aan je luchtfilterhuis vast zou moeten zitten. Het ding dient eigenlijk alleen het milieu. Er bestaat de kans dat olie dievia de carterontluchting in het luchtfilterhuis komt (en in principe zou moeten verbranden door aanzuigen in de carbs) kan ontsnappen naar het milieu. Het zwarte ding waar de slang naartoe gaat (wat je op de foto hebt) bevat een soort 'spons' die olienevel opvangt zodat het niet wegwaait.
Wordt zeker als je veel in de regen rijdt een vieze emulsie.
Slang hoeft niet naar de airbox (je kunt het ding missen), maar kijk wel of er via die open poort aan de airbox in dat geval geen zooi in de aibox kan komen, dat zou ongefilterd je carbs ingaan. evt een langere slang aandoen en naar een veilige plek leiden.
.
Je verhaal klopt natuurlijk als een bus, het is alleen geen carterontluchting.
Suzuki noemt dit "second air". Deze zuigt schone buitenlucht aan en injecteert deze bij de uitlaatgassen in de uitlaatpoort zodat eventuele onverbrande brandstof alsnog in de uitlaat verbrand voor een schoner resultaat.

Groot gelijk, kijk maar waar je strand hoor, top als het je lukt en anders doen we het samen.

Welk blokje wil je precies loshalen, het hele deksel? Of een deel daarvan.

Ik ben gisteren begonnen met de grote beurt, luchtfilter vervangen voor een van k&n, de kleppen gesteld waren er maar 5 net te ruim, en de bougies vervangen. Vandaag nog ff de olie en het oliefilter en dan kunnen we weer ff vooruit.

Nu viel het me op dat m'n bougies vrij licht van kleur zijn, ik denk dat ze te arm loopt?

1-2-3-4


4
Het is idd wel aan de arme kant. En na het plaatsen van een K&N zal het nog armer worden.
Ik zelf zou het standaard filter terug plaatsen of de motor rijker af laten stellen om schade te voorkomen.





Dat blok waar je schakelpedaal aanzit moet er toch helemaal af om bij de voorste tandwiel te komen? het blok met die 13 (6 in het midden 7 boven) cirkeltjes erin dus.

Merk je nu een verschil nu je een luchtfilter van K&N hebt? Bij auto's hoor je soms paar pk winst maar is dat ook met de motor?

Merk je verschil met een open filter? Ja, maar alleen als de motor daar ook op afgesteld wordt.
Bij het plaatsen van een open filer zal de de motor armer gaan lopen, en wanneer de motor af fabriek al redelijk arm staat heb je kans op een te arm mengsel en kan de motor gaan pingelen (verbranding voor de ontsteking, ofwel een dubbele verbranding) waardoor de boel veel te heet wordt met alle gevolgen van dien.
Het is daarom aan te raden om op zn minst een meting te laten doen.
 
het hele deksel waar de schakelpedaal aanzit moet er inderdaad af, dat met die 13 'gaatjes' dus.
eerder beschreven hoe je dat moet doen.
Volgens mij hoeft de schakelpedaal zelf er niet af, en blijft die hangen, maar igv twijfel even via de zijkant van de deksek kijken of de as doorloopt tot in het blok. Wat wel los moet is het dingetje met de vertanding (waar in jouw geval dat rode streepje opstaat, waarmee terugzetten in dezelfde positie gemakkelijk is (anders zit je pedaal te hoog of te laag)
 
Dankjewel roger sv, ik had met mijn vorige post je bericht niet gezien aangezien ii lang over het typen deed. sorry dat ik het dus dubbel vroeg, ik lees wel echt alles!
 
Ik heb de k&n niet voor de extra lucht maar voor de langere levensduur, deze kun je namelijk uitspoelen en weer met olie behandelen ipv vervangen.
Volgens de doos van het filter zou deze geen verschil moeten maken met het origineel qua luchtdoorstroom.
 
Ik heb de k&n niet voor de extra lucht maar voor de langere levensduur, deze kun je namelijk uitspoelen en weer met olie behandelen ipv vervangen.
Volgens de doos van het filter zou deze geen verschil moeten maken met het origineel qua luchtdoorstroom.
Bij normaal gekleurde bougies zou ik dat ook wel aandurven. Mocht die dan toch iets armer gaan lopen is het nog steeds niet TE arm. Maar aangezien het bij jouw al redelijk arm loopt is het niet bevorderlijk als ie nog armer zou gaan lopen. Vandaar het afstellen of in ieder geval laten meten zodat je zeker weet dat die niet schadelijk arm loopt.
Verbrande kleppen en/of zuigers is geen pretje.

Afhankelijk van welk rubber je erin zet is het gat bij een K&N idd even groot als bij een standaard filter maar het filtermateriaal laat wel meer door dan bij een standaard luchtfilter. De vraag is dan of een standaard filter beperkt wordt door de grootte van het inlaat gat of door het filtermateriaal.
 
...
Wat is de functie van deze slang die open is: [afbeelding]
...
Op géén van mijn vier vorige ben ik dat tegengekomen.
Nummer 5 heb ik nog niet open gehad.

Lijkt mij iets te zijn wat toegevoegd/verplaatst is bij de facelift in 2003, gezien het feit dat die van jou van 2004 is.

Maar aan het slangetje te zien lijkt het mij de bedoeling dat het gewoon in "open lucht" uitkomt?

Lijkt mij hier om te gaan:
Suzuki GSX750F KATANA 2004 (K4) USA (E03) 2ND AIR (E33) - buy original 2ND AIR (E33) spares online
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij iets te zijn wat toegevoegd/verplaatst is bij de facelift in 2003, gezien het feit dat die van jou van 2004 is.
Maar aan het slangetje te zien lijkt het mij de bedoeling dat het gewoon in "open lucht" uitkomt?
Lijkt mij hier om te gaan:
http://www.cmsnl.com/suzu...ist/BLCK0001.html#results
Er is inderdaad al een reactie geweest dat het Suzuki's versie van de 'naverbrander' is.
Ik had het in een 'olienevelvanger' gezocht, maar 't is net even anders. Mijn GSXen hadden het ook niet (kan het me niet herinneren in elk geval). Mijn SV wel een 'olievanger.' Vroeger hoefde dat niet en mocht carterontluchting of een overloop van het luchtfilterhuis gewoon in de open lucht. Tegenwoordig niet meer. De carterontluchting kun je ook via een slang voorzien van een klein powerfiltertje om ervoor te zorgen dat ie ademt en dat en geen zooi wordt aangezogen. Zeker doen bij verwijderen van de originele luchtfilterkast.
 
Dan maar even nogmaals, omdat ik zie dat het nieuwe draadje al geopend was voordat ik deze post plaatste. Toch jammer als iemand die geinteresseerd is dit mist.

TE KOOP
Mijn Suzuki GSX750F uit 1999 met 21.600 KMs staat te koop. Ga overstappen op een 2-cilinder.


suzuki-gsx750f-1999-02.jpg
 
dames en heren, ik wil even wat aan jullie voorleggen: mijn vrouw wil graag achterop, mee naar Duitsland e.d., maar dat is op mijn huidige motor niet zo comfortabel. Ik ga mijn huidige schatje(motor bedoel ik) niet inruilen om erachter te komen dat ze zelden achterop gaat en het eigenlijk niks vindt.

Oplossing: een low budget toerbuffel met opbergruimte dmv koffers waar we allebei comfortabel op zitten. na wat zoekwerk moet het dan de gsx1100f worden. Tenzij jullie me ervan af kunnen houden met goede argumenten, maar ik verwacht een 'wij van wc-eend' verhaal ;)

Waar moet ik op letten als ik er een zoek? Ik had al ergens gelezen dat de uitlaten roesten. Is een hoge kmstand een probleem voor de gsxf? Zat te vinden op internet, van 600 tot 2000 euro.
 
dames en heren, ik wil even wat aan jullie voorleggen: mijn vrouw wil graag achterop, mee naar Duitsland e.d., maar dat is op mijn huidige motor niet zo comfortabel. Ik ga mijn huidige schatje(motor bedoel ik) niet inruilen om erachter te komen dat ze zelden achterop gaat en het eigenlijk niks vindt.

Oplossing: een low budget toerbuffel met opbergruimte dmv koffers waar we allebei comfortabel op zitten. na wat zoekwerk moet het dan de gsx1100f worden. Tenzij jullie me ervan af kunnen houden met goede argumenten, maar ik verwacht een 'wij van wc-eend' verhaal ;)

Waar moet ik op letten als ik er een zoek? Ik had al ergens gelezen dat de uitlaten roesten. Is een hoge kmstand een probleem voor de gsxf? Zat te vinden op internet, van 600 tot 2000 euro.
Specifiek op zoek naar een 1100cc?
Een jongere 750 bijvoorbeeld zit ook best comfortabel. Heeft vermogen genoeg, en blijft ook wendbaar met twee personen en bagage.

Hangt ook af van wat je wil uitgeven. Als je tot 2000€ wil gaan, er staat een mooie te koop met minder dan 25.000km 8-)

... gewoon iets omhoog kijken ... ;)

Zo een oudere 1100 is ook niet mis uiteraard, en als het verbruik niet uitmaakt is het ook een goede keuze. Maakt het verbruik je wel uit, zoals bij mij, ben je beter met de jongere 750 ;)
 
Specifiek op zoek naar een 1100cc?
Een jongere 750 bijvoorbeeld zit ook best comfortabel. Heeft vermogen genoeg, en blijft ook wendbaar met twee personen en bagage.

Hangt ook af van wat je wil uitgeven. Als je tot 2000€ wil gaan, er staat een mooie te koop met minder dan 25.000km 8-)

... gewoon iets omhoog kijken ... ;)

Zo een oudere 1100 is ook niet mis uiteraard, en als het verbruik niet uitmaakt is het ook een goede keuze. Maakt het verbruik je wel uit, zoals bij mij, ben je beter met de jongere 750 ;)

Sorry, het budget ligt rond de 1000, ik moet ook nog kleding voor de vrouw aanschaffen en daar wil ik niet op bezuinigen.
leeftijd of verbruik maakt me dan weer niet uit. koppel wel, vandaar de 1100. Zeker als je 150kg co2 opslag met bepakking een berg op wil trekken doe ik dat het liefst zo lui mogelijk.
 
Sorry, het budget ligt rond de 1000, ik moet ook nog kleding voor de vrouw aanschaffen en daar wil ik niet op bezuinigen.
leeftijd of verbruik maakt me dan weer niet uit. koppel wel, vandaar de 1100. Zeker als je 150kg co2 opslag met bepakking een berg op wil trekken doe ik dat het liefst zo lui mogelijk.
In dat geval zal een 1100 best een goede keuze kunnen zijn.
Of de uitlaten roestgevoelig zijn bij die modellen weet ik niet precies. Maar ik denk niet dat het je bedoeling is om met het vrouwtje te gaan toeren in de regen? En nog minder op met zout bestrooide wegen ;)
Dan gaan je uitlaten heus niet te snel roesten ;)
 
Die uitlaten zouden inderdaad het laatste moeten zijn waar je je druk om moet maken.
Mijn oud buurman heeft er een (een 1100), heeft er volgens mij al meer dan een ton mee gereden en het ding start nog steeds perfect, en loopt nog steeds zonder 'bijgeluiden' of 'rook'. Als er normaal met de motor is omgegaan gaan ze echt heel lang mee.Temeer doordat je ze niet tot het uiterste hoeft te tergen om er koppel/vermogen uit te halen. Als je er een vindt en de basis van de motor goed gewoon kopen. uitlaten zijn op zich maar randapparatuur en zeker als je er geen haast mee hebt goedkoop te vervangen. En al vervang je ze niet. . . ook geen probleem, er is geen APK voor motoren. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een afspraak om er morgen een te gaan bekijken, hij heeft 3 jaar in de garage gestaan, dus maar even in de bus laden, carbs cleanen, beurt geven benzine erin en rijden maar. Althans, dat is het plan. Morgen meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan