Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zitten trouwens ook nog twee filters tussen je tank en carburators. Die bovenaan op de benzinekraan, een ruwe, die je nooit vervangt. En een vervangbare iets voorbij de tank. Als je een tweedehands motor koopt, zeker als dat een lang "stilstaander" is, na twee tankbeurten altijd vervangen. En als je doet zoals ik, bij elke onderhoudsbeurt nakijken, en indien nodig, vervangen.
Is wel telkens een verschrikkelijk dure grap*, maar je, je moet er iets voor over hebben he :+

* Ik meen mij alvast te herinneren dat ik ze meestal een stuk goedkoper vind, 1,5 à 2,00€ of zoiets ...
Ik dacht er pas al aan na het bougie verhaal.
Moet dat filter wel vaak vervangen worden. :?

Vroeger verving ik alles ook bij aankoop en daarna al snel.

Nu vervang ik eigenlijk alleen nog de olie.. ;)

(bougies in de F zullen ondertussen wel van twee eigenaren geleden zijn, aangezien de vorige eigenaar nog niets eens de olie had vervangen in drie jaar :X )

Het benzinefilter van mijn ZX9R was misschien nog wel origineel, maar het resultaat van de kijkoperatie viel tegen. :)



Bij de Jawa had het meer zin. _O-



Daar werkte de reservestand ook niet meer, want langs het pijpje onderin bleek het dicht..



Ook wat roest in de tank, maar jaren lang geen langs meer van gehad..

 
Laatst bewerkt:
Iets anders is wel misdadig. :Y :+

Ik had er pas bijna een tweede GSX750F bij gekocht.
Vier jaar nieuwer, nog minder kilometers, zwarte wielen en de smoke knippers er al op.. prijs €1.300,- akkoord.

Alleen in de week van de afspraak werd mijn vriendin geopereerd.
Dus die kon ff niet meer autorijden. (en het lessen is tot maart uitgesteld)

Maar ja, kan wel bezig blijven. Gewoon niet meer op MP kijken. _O-
:o Mooie prijs lijkt mij, voor wat je ervoor krijgt :9~
En ja, ik ken dat probleem, blijven kijken naar advertenties, heeft een "negatieve invloed" :')
Ik zit ook veel kaar auto's te kijken momenteel ...
... en net als jij, ook naar andere GSX F'en _O-
Dat terwijl ik nog 55000km te gaan heb met deze. Morgen zal hij de 45000 aantikken.

En wat je vriending betreft, niets te ernstigs mogen we hopen?
In ieder geval, wens ik haar snel herstel toe!
 
:o Mooie prijs lijkt mij, voor wat je ervoor krijgt :9~
En ja, ik ken dat probleem, blijven kijken naar advertenties, heeft een "negatieve invloed" :')
Ik zit ook veel kaar auto's te kijken momenteel ...
... en net als jij, ook naar andere GSX F'en _O-
Dat terwijl ik nog 55000km te gaan heb met deze. Morgen zal hij de 45000 aantikken.

En wat je vriending betreft, niets te ernstigs mogen we hopen?
In ieder geval, wens ik haar snel herstel toe!
Een bot vergroeiing op de hiel. Dus dat moest er even afgefreest worden.
De achillespees is daarbij doorgesneden, die moest aan de kant.
Dat herstel gaat niet echt voorspoedig. Maar vier weken is kort in medische termen. :)

Ja, tegenwoordig staan er veel motoren te koop tussen de 250-1500 euro.
Allemaal leuk. _O-
 
...
Moet dat filter wel vaak vervangen worden. :?
...
Ik heb ef eigenlijk geen idee van of Suzuki een interval voorschrijft.
Maar ik zou zeggen, als het al wat te bruin ziet zou ik het toch vervangen.
Maar als ik het goed voorheb is het origineel brandstoffiltertje van een Suzuki niet doorzichtig, en dus moeilijk te controleren ...


... en jawel, aangezien ik dat niet precies meer weet of dat origineel al dan niet doorzichtig is, betekent dat, dat ik het mijne ook nog niet vervangen heb, zelfs nog niet bekeken :$
En dat terwijl ik nu toch al ongeveer 15000km heb gereden met deze :$
 
Een bot vergroeiing op de hiel. Dus dat moest er even afgefreest worden.
De achillespees is daarbij doorgesneden, die moest aan de kant.
Dat herstel gaat niet echt voorspoedig. Maar vier weken is kort in medische termen. :)

Ja, tegenwoordig staan er veel motoren te koop tussen de 250-1500 euro.
Allemaal leuk. _O-
Is dat wat men noemt "hielspoor"? Niet zo iets complex, maar naar het schijnt wel erg pijnlijk. En ja, dat moet dan wel weg. Wist alleen niet dat de achillespees ervoor in de weg zat.

Of is het toch nog wat anders dan "hielspoor"?

En ja idd, je vind best wat leuks in die prijsklasse.
Voor mij zit het er (momenteel) echter niet in een tweede motor (en derde, en vierde, en ... :+ ) bij te nemen.

Vandaag wel de garage in Tienen leeg gekregen. Kan die huur gestopt worden. Nu nog thuis de binnenkoer leegmaken (pfffff ... wordt al moe van eraan te denken :$ ), zodat ik dat achterliggend kot kan omtoveren tot kleine motorgarage en werkplaats.

Wel slechts plaats voor 1 motor. Maar ik kan hem dan toch tenminste binnenzetten en al mijn gereedschap ordenen. Dan kan ik komend jaar ook eens beginnen met afbraakwerken aan al die bijgebouwtjes ... pfff, nu moet ik stoppen met denken, of ik raak nog oververmoeid :+
 
Is dat wat men noemt "hielspoor"? Niet zo iets complex, maar naar het schijnt wel erg pijnlijk. En ja, dat moet dan wel weg. Wist alleen niet dat de achillespees ervoor in de weg zat.
Geen hielspoor, maar het lijkt er wel op zie ik.
Bij haar zit het zo'n vijf centimeter hoger, echt achter de voet, niet half er onder.
En ja idd, je vind best wat leuks in die prijsklasse.
Voor mij zit het er (momenteel) echter niet in een tweede motor (en derde, en vierde, en ... :+ ) bij te nemen.

Vandaag wel de garage in Tienen leeg gekregen. Kan die huur gestopt worden. Nu nog thuis de binnenkoer leegmaken (pfffff ... wordt al moe van eraan te denken :$ ), zodat ik dat achterliggend kot kan omtoveren tot kleine motorgarage en werkplaats.

Wel slechts plaats voor 1 motor. Maar ik kan hem dan toch tenminste binnenzetten en al mijn gereedschap ordenen. Dan kan ik komend jaar ook eens beginnen met afbraakwerken aan al die bijgebouwtjes ... pfff, nu moet ik stoppen met denken, of ik raak nog oververmoeid :+
Even wat geld winnen in de loterij.. wij komen het pensioen wel door qua tijd. _O-
 
Geen hielspoor, maar het lijkt er wel op zie ik.
Bij haar zit het zo'n vijf centimeter hoger, echt achter de voet, niet half er onder.Even wat geld winnen in de loterij.. wij komen het pensioen wel door qua tijd. _O-
A ja, daarmee dat de achillespees in de weg zit wellicht. Want ik realiseer me nu dat hielspoor idd onder de hiel zit.

Tja, ik wil wel de lotto winnen hoor, maar ik heb niemand die de juiste nummertjes voor mij kan voorspellen :')
ik denk trouwens, als er al iemand is dat die nummertjes kan voorspellen, dat die persoon die ook wel eerder voor zichzelf zou houden dan ze aan iemand mee te delen :P
 
Ik zit te kijken naar een motor met meer vermogen en sportiever. Echter een 1000 cc is iets teveel van het goede. Heb op een gsxr1000 gereden eerste bouwjaar nou dat is net wat te snel nog. Dus of ene gsxr750 of fireblade 900 of zx9r. Ik kan nog niet echt kiezen zeg maar.
Moet een sportieve motor zijn die met toch nog enigsinds comfort en liever goed brandstofverbuik. Hebben jullie nog tips?
Zou graag tweede motor erbij kopen maar financieel is dat niet haalbaar helaas
 
Alleen een GSX-R met zwart frame zou ik doen.
Anders gewoon GSX-F blijven rijden. Sportief ben je zelf wel. :P

Als het moet dan eventueel de Blade, de meest universele van het stel. :Y
Ook leuk voor circuitdagje, die doen het daar goed.

De ZX-9R heeft van gelijke bouwjaren altijd achter de feiten aangelopen, te zwaar en de balans is matig.

Andere opties?
Die zijn er niet.

Yamaha is geen optie. :+
 
Laatst bewerkt:
Alleen een GSX-R met zwart frame zou ik doen.
Anders gewoon GSX-F blijven rijden. Sportief ben je zelf wel. :P

Als het moet dan eventueel de Blade, de meest universele van het stel. :Y
Ook leuk voor circuitdagje, die doen het daar goed.

De ZX-9R heeft van gelijke bouwjaren altijd achter de feiten aangelopen, te zwaar en de balans is matig.

Andere opties?
Die zijn er niet.

Yamaha is geen optie. :+

R1 zit nog sportiever (te sportief) dus dat valt dan ook af. Moet alleen nog een leuke blade tussen 2001 en 2003 vinden voor onder de 3k en liever minder dan 40k kmstand. En technisch moet die goed zijn natuurlijk haha
Heb proefgereden op een blade rijdt echt lekker alleen er kwam een raar geluidje uit het blok/koppeling dus maar laten staan.
 
Mijne staat ook nog te koop. Zeer goede staat en weinig kms. En die vraagprijs is onderhandelbaar ;)
Ik zou vooral nog niet te laag gaan in prijs om er maar vanaf te geraken. Nog even geduld en de lente komt er weer aan.
Je begrijpt wat ik bedoel he ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk nu wat ik vind! :o

Suzuki GSX150F

Zal vast wel voor de Aziatische markt zelf zijn. Ik krijg al meteen iets in mijn gedachte als, "zo wik ik eentje op de Filipijnen!"
... alhoewel, ik zou toch liever iets zwaarder gaan, iets tussen 200 en 300cc ...

Hehe ... let ook op de benaming op de flank, er staat niet GSX F, maar GIXXER 8-)

Wel nog met carburator zo te zien ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk nu wat ik vind! :o

Suzuki GSX150F

Zal vast wel voor de Aziatische markt zelf zijn. Ik krijg al meteen iets in mijn gedachte als, "zo wik ik eentje op de Filipijnen!"
... alhoewel, ik zou toch liever iets zwaarder gaan, iets tussen 200 en 300cc ...

Hehe ... let ook op de benaming op de flank, er staat niet GSX F, maar GIXXER 8-)

Wel nog met carburator zo te zien ...
2017 Suzuki Gixxer (GSX-150R, GSX-S150) Price, Specs & Launch
Voor India bedoelt,
misschien later voor NL voor het A1 rijbewijs?

Hier de 250cc versie

Suzuki Gixxer 250 Expected Launch, Specs & Other Details
 
De 250 staat net als de 150 onder de noemer GIXXER. Toch staat de 150 te boek als GSX F, en de 250 als GSX R. En dat zie je ook aan de looks.
De 250 heeft echt de R looks, waar de 150 het met de zachtere F look moet stellen. Zullen ze wel gedaan hebben omdat een 250 al meteen een heel pak zwaarder/sportiever is dan de 150 8-)

Bestemd voor de Indische markt, maar volgens mij evengoed verkrijgbaar op de Filipijnen, Thailand, Indonesië, Maleisië, Vietnam, of zowat heel zuid-oost Azië, want dat is zowat "één pot nat".
(Behalve op vlak van wetgeving en rechten, waar de Filipijnen er als enige tussen uit springen door hun "Amerikaanse gedachtengang" ... maar of dat gaat blijven duren met Duterte :X

In Nl en B (en de rest van de west EU) denk ik niet dat we deze modelletjes snel zullen mogen verwachten. Ze rijden nog met carbu gevoede blokjes (die ondanks dat een zeer gunstig verbruik en betrouwbaarheid hebben), en dat ze géén ABS hebben. En wellicht nog wel wat andere minder noemenswaardige kenmerken die niet voldoen voor homologatie in de EU.

Ik had er ander al aan gedacht een 200 à 300 cc aan te schaffen en te verschepen naar België om dan te laten homologeren. Maar heb al een beetje onderzoek gedaan, en het zou haast onhaalbaar zijn om een voor de Aziatische markt bestemd voertuig door de homologatie heen te krijgen, tenzij heel veel kosten, papierwerk, en dan kan je evengoed hier een 250cc aankopen :')
 
De 250 staat net als de 150 onder de noemer GIXXER. Toch staat de 150 te boek als GSX F, en de 250 als GSX R. En dat zie je ook aan de looks.
De 250 heeft echt de R looks, waar de 150 het met de zachtere F look moet stellen. Zullen ze wel gedaan hebben omdat een 250 al meteen een heel pak zwaarder/sportiever is dan de 150 8-)

Bestemd voor de Indische markt, maar volgens mij evengoed verkrijgbaar op de Filipijnen, Thailand, Indonesië, Maleisië, Vietnam, of zowat heel zuid-oost Azië, want dat is zowat "één pot nat".
(Behalve op vlak van wetgeving en rechten, waar de Filipijnen er als enige tussen uit springen door hun "Amerikaanse gedachtengang" ... maar of dat gaat blijven duren met Duterte :X

In Nl en B (en de rest van de west EU) denk ik niet dat we deze modelletjes snel zullen mogen verwachten. Ze rijden nog met carbu gevoede blokjes (die ondanks dat een zeer gunstig verbruik en betrouwbaarheid hebben), en dat ze géén ABS hebben. En wellicht nog wel wat andere minder noemenswaardige kenmerken die niet voldoen voor homologatie in de EU.

Ik had er ander al aan gedacht een 200 à 300 cc aan te schaffen en te verschepen naar België om dan te laten homologeren. Maar heb al een beetje onderzoek gedaan, en het zou haast onhaalbaar zijn om een voor de Aziatische markt bestemd voertuig door de homologatie heen te krijgen, tenzij heel veel kosten, papierwerk, en dan kan je evengoed hier een 250cc aankopen :')

Op de door jouw gelinkte website staat die idd te boek als F maar op vrijwel alle andere site evenals op de kuip staat een R. Denk dat ze bij Suzuki wel weten wat op de kuip te plakken _O-
Bovendien zijn de in Nl gewoon te koop als je 25cc wil inleveren.

GSX-R 125 cc
Suzuki GSX-R125A - Suzuki's wapen in de lichte Supersportklasse

Evenals de GSX-S 125 cc
Suzuki GSX-S125A

En de 250 is leverbaar vanaf Juni voor een 'zacht prijsje'
http://www.niwa.nl/motoren/motoren-nieuw/suzuki-gsx-r-250-abs-2017-53026
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort wil ik het (externe) brandstoffilter vervangen. Bij de vorige aktie zag die er wat vervuild uit.
Nu heb ik deze besteld, met 'metalen zeef', omdat deze lekker 'smal' is en daarom makkelijk onder de tank past:
46745gr.jpg

Wat er nu op zit is het zoiets, alleen iets dikker. Welk filter erin zit (metaal / papier / stoffen) kan ik niet meer zien. 'k Had eerst iets met dezelfde afmetingen gekocht, maar dat bleek bij thuiskomst 6 mm te zijn :(


Eerder in dit topic zijn plaatjes voorbij gekomen van papieren / stoffen filters als deze:
46734gr.jpg

Kennelijk passen die qua afmeting ook.

Welke is nu 'beter'? Als die papieren versie beter is (fijnmaziger), dan ga ik alsnog zo'n ding groter halen voordat ik eraan begin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan