Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Roger en Burnett bedankt voor de reactie. Blijkt dus toch moeilijker dan gedacht (heb ik wel vaker als het over motoren gaat)...
Hierboven zie ik allemaal mooie motoren staan heren!
 
O, ik zie het al in je profiel: omgeving utrecht.
ik in omgeving wageningen.
Als je wilt dat ik je de draden een keer aanwijs even een afspraak maken.
(ik werk trouwens in utrecht, omgeving uithof ;) )

ik kan me niet voorstellen dat dit niet in het werkplaatshandboek staat trouwens.
Daar zit toch een electrisch schema in?

Ik heb alles wat ik met sleutels en soldeerbout aan mijn GSX-en heb gedaan (of moeten doen) met de gegevens uit dit boek kunnen doen. Als je dat niet hebt kopen!
Dat geeltje heb je al terugverdiend als je één ding aan je motor niet molt door 'ondeskundig gedrag' of 'verkeerd gokken.'

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=6
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je de 2004 versie van de GSX600 hebt. Dan moet je een ander boek zoeken, maar is zeker ook te vinden. Je vragen zijn niet gek hoor. Gewoon nog niet zoveel ervaring op dat vlak.
Hoe denk je dat ik zelf ben begonnen met sleutelen? (in een tijdperk zonder internet.....)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even de bougies vervangen, carburateurs schoon gemaakt, elektra probleem opgelost en de gsx is er helemaal klaar voor. Nu nog een kofferset zien te scoren. Hij is nog best vlot voor zo'n oudje.
Het is niet de allermooiste die ik ooit hé gehad, maar alles bij elkaar heb ik voor 625 euro een goede motor.
[afbeelding]
Ziet er voor zn leeftijd zo op de foto keurig uit, zeker voor die prijs.

~
.

Over de aansluiting van de tomtom:
Als je inderdaad verwacht dat je accessoire (in dit geval de tomtom) redelijk kans op kortsluiting kan maken een lichtere zekering (paar Amp zal voor een tomtom al voldoende zijn) EXTRA in de accessoire-voedende draad plaatsen inderdaad. Als het dan fout gaat valt tenminste alleen je tomtom uit, en blijf je gewoon rijden, je licht gewoon aan etc. Maar als je netjes aansluit (solderen en een krimpkousje erom) hoef je eigenlijk niet uit te gaan van kortsluiting, ook niet van losraken van de verbinding.
Klopt, als alles netjes aangesloten zit kun je er vanuit gaan dat je geen sluiting krijgt. Maar als je toch bezigt bent kun er voor het gemak net zo goed vanuit gaan dat je wel sluiting kan krijgen aangezien dit niet veel meer werk is. We rijden tenslotte ook allemaal met een motorpak........

Ziet er best OK uit toch?
Maar je hebt ook nog een andere waar 'niemand' bij achterop kan toch?
Is dat die onder die hoes op de achtergrond van de foto.
Ja, dat is een aprilia falco, er kan wel iemand achterop, maar erg comfy is het niet.
full
Leuk speel ding.
 
Zozo ... weekje hard gewerkt in mijn huisje ... 😧
Veel gedaan ... maar nog niet genoeg ... nu begrijp ik maar al te goed waarom de andere kandidaad kopers destijds het huisje wilde afbreken om er een nieuw te zetten ...
Het vraagt veel werk om het bewoonbaar te maken ... maar we komen er wel. Goed nieuws is, ondanks mijn eerste bevindingen kan ik er wél voor zorgen dat de motor binnen gestald kan worden. Al moet ik er wel een muur voor open slijpen, en een of ander soort van self-made-gate voor maken, en zal ik een doorrijhoogte overhouden waarvoor ik plat op mijn tank zal moeten gaan liggen. Maar liever dat dan de motor buiten te moeten laten staan :P
Al zal dat pakweg de eerste 1 of 2 maanden na de verhuis (die hopelijk eind augustus gerealiseerd kan worden, al vrees ik een beetje voor september), toch nog het geval zijn.

... en zo te zien heb ik hier wat bij te lezen ... doe ik nog wel ... maar nu een avondje relaxen met het vrouwtje. We gaan even een :] ritje maken en ergens een terrasje doen 8-)
 
@ritjard
Hier een schema hoe ik mijn handvat verwarming heb aangesloten. Dit kan gewoon met amp klemmen ipv solderen. Dit is de beste manier omdat je nu geen andere systemen belast.

schema.jpg
 
Is wel een duidelijk schema dus bedankt daarvoor, helaas heb ik woensdag al een afspraak staan bij dealer om ook achterrem te vervangen en gelijk tomtom aan te sluiten. Ik wil niet zelf klieren aan mijn motor nu omdat het zeker is dat ik donderdag auf ferien ga. Ik ga donderdag naar duitsland en vrijdag naar tsjechie op de motor, Spannend:D:D. vervolgens blijf ik een paar dagen bij mijn oom slapen en ga dan weer naar huis. Of ik op de terugweg meerdere hotelletjes pak weet ik nog niet.
Nog kleine tips voor de reis? Ik probeer alles in me rugzak te proppen anders nog eventjes een tanktasje kopen. Iemand toevallig ervaring met een tanktas op de gsxf?
 
Is wel een duidelijk schema dus bedankt daarvoor, helaas heb ik woensdag al een afspraak staan bij dealer om ook achterrem te vervangen en gelijk tomtom aan te sluiten. Ik wil niet zelf klieren aan mijn motor nu omdat het zeker is dat ik donderdag auf ferien ga. Ik ga donderdag naar duitsland en vrijdag naar tsjechie op de motor, Spannend:D:D. vervolgens blijf ik een paar dagen bij mijn oom slapen en ga dan weer naar huis. Of ik op de terugweg meerdere hotelletjes pak weet ik nog niet.
Nog kleine tips voor de reis? Ik probeer alles in me rugzak te proppen anders nog eventjes een tanktasje kopen. Iemand toevallig ervaring met een tanktas op de gsxf?
Aardig tripje. Tanktas gaat prima, verkies het zelf boven een rugtas omdat je die toch altijd wel voelt. Heb een kleintje en een grotere die met een rits nog uit te vouwen is tot een aanzienlijke tas, beide met magneten makkelijk te plaatsen en weg te halen.
Bij de dealer hebben ze vaak wel een goed aantal liggen, zou je ze kunnen passen.
 
Tanktas is ok maar ik heb zo'n beetje schrik van die magneten.
Als er wat gewicht in je tanktas zit dan gaat die verschuiven..
Zand tussen je tas of die magneten gaan krassen maken.
Daarom heb ik mijn tanktas verplaats naar de passagiers zit achterop mijn zadel.
Met een paar riempjes onder het zadel door zit die ook best vast.
 
@ nsmeijer
ampklemmen ben ik niet voor want je gaat de isolatie openen en met de tijd gaat daar vocht in.
Bijgevolg corrosie in je draadjes of draadbreuk.
Beter doorknippen , krimpkous erover en draad erbij solderen.. Je doet het één maal en je bent zeker dat het in orde is en blijft.
 
Tanktas is ok maar ik heb zo'n beetje schrik van die magneten.
Als er wat gewicht in je tanktas zit dan gaat die verschuiven..
Zand tussen je tas of die magneten gaan krassen maken.
Daarom heb ik mijn tanktas verplaats naar de passagiers zit achterop mijn zadel.
Met een paar riempjes onder het zadel door zit die ook best vast.
:N Al vaak zat stevig doorgereden terwijl er zo'n 10kg in zat. En voor je m erop zet even met je hand over de magneten.
@ nsmeijer
ampklemmen ben ik niet voor want je gaat de isolatie openen en met de tijd gaat daar vocht in.
Bijgevolg corrosie in je draadjes of draadbreuk.
Beter doorknippen , krimpkous erover en draad erbij solderen.. Je doet het één maal en je bent zeker dat het in orde is en blijft.
Contactspray/vet. Blijft het netjes oxidatievrij
 
Hallotjes,

Ik ben sinds 2,5 jaar in bezit van een GSX 650 F en het beval me prima.
Ik wil graag zadel (soft) zijtassen kopen. Heeft iemand tips? Welke merk? hoe hoog maximaal.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr. Pascaline
full
 
Dag allen,

Als nieuwe motorrijder (23 aug. afrijden AVD) ben ik me aan het oriënteren op een fiets, bij voorkeur een GSX750F van na 1998. Ik heb een vraag over beugels voor zijkoffers.

Bij verschillende webwinkels worden alleen beugels aangeboden voor de modelserie vanaf 2004 (met het logo op de tank) terwijl de voor mij interessante motoren vallen van 1998 t/m 2003 (met de naam op de tank).

Zo op het oog kan ik geen verschillen ontdekken waarom zijkofferbeugels voor modellen vanaf 2004 ook niet zouden passen op modellen van 1998 t/m 2003.

Kan iemand met meer GSX-F ervaring hier iets over zeggen? Passen die beugels ook op 1998-2003 modellen, of zijn er toch grotere verschillen (andere bevestigingspunten oid) tussen vóór en na 2004?
 
@Burnett het is inderdaad een aardig tripje en ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Waarschijnlijk ga ik het grootste stuk over de snelweg anders ben je zo 15 uur onderweg...
@DKP mooi roze is niet lelijk toch :+ moet je die hayabusa zien een paar seconden later, MOOI ding man!
Ik ga morgen waarschijlijk een tanktas met magneten kopen en er gaat niet al te veel gewicht in. Ik denk dat die opzich niet teveel gaat verschuiven, ik zal in ieder geval dit laten weten! Ik denk dat ik ook een reisverslagje online gooi na de vakantie :Y

@Pascaline mooie schoen heb je aan:D. Over zachte tassen kan ik je niet veel vertellen. Als je rekening houdt dat sommigen niet waterdicht zijn (eventueel op te lossen door je spullen in een vuilniszak in de tas te doen)

@DickO succes met afrijden alvast! Ik zelf heb er een uit december 2004 en die heeft geen logo maar Suzuki als sticker op de tank. Ik denk dat het toch ook wel wat verschild per motor zelf (aanpassen op eigen wensen in het verleden). Over de beugels kan ik je helaas niks melden.
 
Dag allen,

Als nieuwe motorrijder (23 aug. afrijden AVD) ben ik me aan het oriënteren op een fiets, bij voorkeur een GSX750F van na 1998. Ik heb een vraag over beugels voor zijkoffers.

Bij verschillende webwinkels worden alleen beugels aangeboden voor de modelserie vanaf 2004 (met het logo op de tank) terwijl de voor mij interessante motoren vallen van 1998 t/m 2003 (met de naam op de tank).

Zo op het oog kan ik geen verschillen ontdekken waarom zijkofferbeugels voor modellen vanaf 2004 ook niet zouden passen op modellen van 1998 t/m 2003.

Kan iemand met meer GSX-F ervaring hier iets over zeggen? Passen die beugels ook op 1998-2003 modellen, of zijn er toch grotere verschillen (andere bevestigingspunten oid) tussen vóór en na 2004?
Succes alvast,
De uiterste punt is wel iets breder maar de bevestigingspunten zijn gelijk. Gebeurt wel vaker dat winkels alleen voor 98-02 of 04-06 vemelden, soms vermelden ze 98-06.
Zo heb ik bijvoorbeeld remblokken voor een 600 uit 98 moeten bestellen voor een 750 uit 2006. En zo zijn er nog wel een aantal dingen die ik voor de "verkeerde" motor heb moeten bestellen.

Daarbij komt dat je het gewoon kunt passen als je bij een webwinkel besteld en indien het niet past retour kunt sturen.
 
Hallotjes,

Ik ben sinds 2,5 jaar in bezit van een GSX 650 F en het beval me prima.
Ik wil graag zadel (soft) zijtassen kopen. Heeft iemand tips? Welke merk? hoe hoog maximaal.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr. Pascaline[afbeelding]

Niet heel erg thuis in zadeltassen, maar de hoogte lijkt me in deze minder belangrijk dan de breedte.
Zou er voor zorgen dat ze niet breder zijn dan de spiegels, dat kan van die ongemakkelijke momenten creëren.
 
Bij het onderhoud aan m'n motor een k&n filter gemonteerd maar nu toch maar weer de oude erin geschroefd '(. Als ik doortrek boven de 100 houdt ze wat in en ze liep al redelijk arm met het originele filter. Ik heb een steje carburateurs gekocht dan kan ik die nu reviseren en voorzien van een dynojet kitje zonder m'n motor stil te hoeven zetten.

Ik rij ook weleens met een tanktas en dat gaat prima, die van mij ligt vast met magneten maar heeft ook een riempje om het balhoofd heen zodat ie nergens heen kan. Rij makkelijke met meerdere kilo's maar is nog nooit gaan schuiven. Wel even de onderkant schoonmaken voordat je hem op je tank zet tegen zand etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan