Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie mijn vorig bericht ;)
SORRY! :$ :$ :$
Geeft niets, je bent getuige geweest van een impactvolle gebeurtenis en hebt daarbij een goede daad verricht die daarna niet door iedereen gewaardeerd bleek.
Logisch dat je het even kwijt wilt.

Voor nu een fijn weekend allemaal, veel kilometers zullen er niet worden gemaakt, dus dan maar even een plaatje van wat het ooit weer gaat worden. :Y

 
Laatst bewerkt:
roger ik heb idd pilot road 3 achter. en voor moet die dan ook komen ipv een pirelli (met weinig profiel en erg hard) dacht ik haha.

Edit: zo kort op elkaar rijden, dan moet je wel kunnen rijden anders lig je beiden in de berm na 2 bochten haha
 
Laatst bewerkt:
roger ik heb idd pilot road 3 achter. en voor moet die dan ook komen ipv een pirelli (met weinig profiel en erg hard) dacht ik haha.
*O*

Edit: zo kort op elkaar rijden, dan moet je wel kunnen rijden anders lig je beiden in de berm na 2 bochten haha
't Gaat ook niet altijd goed hoor, vraag maar eens aan Andrea Iannone. _O-
 
Laatst bewerkt:
Wat is het toch een super motor, staat al 3 maanden in weer en wind stil, dik onder de sneeuw en heb je hem nodig dan start hij onmiddelijk.
De duc staat verwarmt en ook 3 maanden stil en denk je dat het kreng wil starten?? dacht het niet.
 
Wat is het toch een super motor, staat al 3 maanden in weer en wind stil, dik onder de sneeuw en heb je hem nodig dan start hij onmiddelijk.
De duc staat verwarmt en ook 3 maanden stil en denk je dat het kreng wil starten?? dacht het niet.
Mijn huidige GSX F had na twee en een halve week, vorig jaar november, toch enige startmoeite. Maar uiteindelijk, na een 5 tal pogingen was ze weer aan het spinnen :Y

Om nog even in te pikken op het banden gedoe:
Toen ik mijn eerste GSX F had, stonden er Continental Road Attack's op.
Was er niet geheel ongevreden van, en die werden dan opgevolgd door de Continental Road Attack 2. Ook niet ontevreden van, maar evenmin heel tevreden.
Wat er verder allemaal bij aankoop opstond weet ik niet meer.
Een keertje wel Battlax BT021. Die daarna ook door diezelfde vervangen.
Die vond ik wel goed.
Maar enige tijd later Michelin Pilot Road 3 erop.
En zo heb ik dan drie sets ervan versleten, verspreid over drie GSX F'en.
De laatste set is begonnen op GSX F nummer 3, en later met velgen en al verder gebruikt op nummer 4.

De kortste duur was net geen 20.000km.
De langste duur was net iets meer dan 27000u km.
Ik ben er gewoon super tevreden van, zowel wat betreft aantal km's, grip droog en nat, en stabiliteit.
Daarna ben ik op Michelin Pilot Road 4 overgegaan. Maar verder dan 5000km kwam ik niet, wa toen ging die GSX F weg.

Op deze, nummer 5, staat vooraan een Bridgestone Batllax T30. Achteraan stond er een ander type Batllax, weet niet meer van buiten. Maar die was oud en erg hard en bood nagenoeg niets grip meer. Dan maar een nieuwe, een Batllax T30 erop om bij de voorband te passen.

Ik ben er niet bepaald tevreden van. Zeker niet bij nat weer. Wel heb ik de indruk dat ze erg lang mee kunnen. Ik zit al bijna op 15000km met die achterband en lijkt nog niet half.
Ik ga me daarom nog een andere voorband aanschaffen om die achterband op te kunnen rijden want ik ben wel erg benieuw hoeveel km's ik er uit krijg.

Maar daarnaa worden het gegarandeerd weer MPR3'S of MPR4'S 8-)
zal afhangen van de promoties die beschikbaar zijn, en/of de prijsverschillen
 
Heb toen die Metzeler las(z?)ertec erom laten leggen, want die hadden ze in het rek liggen bij de motorwinkel.

Ben er eigenlijk wel tevreden over, slijtgedrag kan ik je na die paar honderd km die ik erop heb zitten niets over vertellen, de haartjes zitten er nog op :P

Rij waarschijnlijk bij lange na niet op de grens van het kunnen van de GSX. Maar moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil in gedrag merkte tussen een wegdek dat de hele dag in de zon had staan bakken en een wegdek dat vies koud en nat was.
 
Als eerste DKP respect voor de hulp en steun die je geboden hebt aan je collega.

Daarna omdat we het nu toch over banden hebben. Ik heb nu de voorvelg eruit gehaald en ben aan het kijken voor een nieuwe voorband. Achter had ik eerst Metzeler Lasertec, maar deze vond ik altijd al erg zenuwachtig en niet fijn met nat weer. Voren heb ik momenteel ook een Metzeler Lasertec, maar ook deze vind ik niet fijn. Nu heb ik achter een Bridgestone BT45 erop zitten. Km- slijtage kan ik nog niet veel over zeggen, maar tot nu toe een erg fijne band. Voelt ook meteen een stuk beter kwa grip.

Wat vinden jullie van de Battlax reeks? ook al iemand met de BT45 gereden langere tijd?
 
Ja hoor, ik spuit hem altijd netjes op tijd in. :+



Sta voor ... te spuiten. :P
 
Ja hoor, ik spuit hem altijd netjes op tijd in. :+

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX750F/20170115_140717.jpg"]afbeelding~][/URL]

Sta voor ... te spuiten. :P
Na de vele sneeuwvlokjes afgelopen weekend zag die van mij er ook een klein beetje zo uit. Maar niet zo erg. Enkel de ketti g kleurde een beetje bruil, maar niet de achterbrug en de schroefjes van de kettingkap.

Normaal spuit ik de ketting nooit in voor ik vertrek. Doe dat liever leteen na een rit. Ketting beetje warm, en een hele nacht om in te trekken.
Of is dat allemaal een beetje psychologisch?
Alvast, deze morgen bij het opstaan, eerst de ketting toch maar ingespoten, en drie kwartier later was in weg.

Het weer viel goed mee. 2 á 3 graden, geen neerslag, weinig wind, en geen mist. Nu daarentegen is het wel mistig. 2 vliegtuigen kan ik zien, het derde is wazig, een vierde is niet meer zichtbaar.
 
Als eerste DKP respect voor de hulp en steun die je geboden hebt aan je collega.
...
Wat vinden jullie van de Battlax reeks? ook al iemand met de BT45 gereden langere tijd?
Dank jullie allemaal daarvoor!
Ben hem zaterdagavond gaan bezoeken. Is er idd vrij ernstig aan toe.
Maar hij krijgt de nodige zorgen van zijn ouders en zijn vriendin ;)

Lang geleden, toen ik BT021 reed, was ik relatief tevreden. Maar er gaat voor mij niets boven de MPR3'S of MPR4'S.

Nu heb ik dus nog de Bridgestone Battlax T30's, en daarvan ben ik helemaal niet tevreden.
Maar een T30 is geen BT45 of eender welke andere BT.
 
Waar spuit je hem mee in, water? _O-
Heeft wel bijna twee weken nat gestaan. ;(
Maandag twee januari zou het droog blijven, maar een dikke hagelbui en later nog regen..
Nat gestald, en blijft dan nat. -O-
Normaal spuit ik de ketting nooit in voor ik vertrek. Doe dat liever leteen na een rit. Ketting beetje warm, en een hele nacht om in te trekken.
Of is dat allemaal een beetje psychologisch?
Zo hoort het idd. :Y
Het weer viel goed mee. 2 á 3 graden, geen neerslag, weinig wind, en geen mist. Nu daarentegen is het wel mistig. 2 vliegtuigen kan ik zien, het derde is wazig, een vierde is niet meer zichtbaar.
Hier ook op de motor. :Y

Ketting gisteren gesmeerd. ;)

Maar morgen misschien weer op de F.. :Y die moet ook rijden..
 
Als de ketting warm is kan het vet beter intrekken dacht ik. En als je inspuit en gaat rijden gaat het merendeel er van af als het goed is.
 
Laatst bewerkt:
Zo hoort het idd. :YHier ook op de motor. :Y
...
Ketting gisteren gesmeerd. ;)
Dat is idd wat ik ook dacht.
Maar het leek mij toch beter deze morgen de ketting in te spuiten tegen de regels in dan het helemaal niet te doen en met een verroeste ketting te vertrekken ...

Nice tool als je niet over een middenbok beschikt! :Y

Als de ketting warm is kan het vet beter intrekken dacht ik. En als je inspuit en gaat rijden gaat het merendeel er van af als het goed is.
Dat dus idd :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de ketting warm is kan het vet beter intrekken dacht ik. En als je inspuit en gaat rijden gaat het merendeel er van af als het goed is.
:Y

Anders een verfstripper erbij houden? :+ :+
Dat is idd wat ik ook dacht.
Maar het leek mij toch beter deze morgen de ketting in te spuiten tegen de regels in dan het helemaal niet te doen en met een verroeste ketting te vertrekken ...

Nice tool als je niet over een middenbok beschikt! :Y
Ja, helemaal goed, mijn ketting gisteren ook gesmeerd. (Bedoel ook de GSX-F :Y )
Nood breekt weet. (kennen jullie dat gezegde in België?) :)

Liep daarvoor erg zwaar, merkbaar lichter tijdens het smeren.
Heb ik het nog niet over de harde stukken.. wat uiteraard ook verminderd.
 
Laatst bewerkt:
...
Nood breekt weet. (kennen jullie dat gezegde in België?) :)
.~[/size]
:Y dqt gezegde kennen we idd.

Ene ... met die verfstripper zou ik maar voorzichtig zijn ... je hebt zo in 1,2,3 de X-ringetjes aan gort _O-
of O- of Z-ringetjes ...
 
Daarna omdat we het nu toch over banden hebben. Ik heb nu de voorvelg eruit gehaald en ben aan het kijken voor een nieuwe voorband. Achter had ik eerst Metzeler Lasertec, maar deze vond ik altijd al erg zenuwachtig en niet fijn met nat weer. Voren heb ik momenteel ook een Metzeler Lasertec, maar ook deze vind ik niet fijn. Nu heb ik achter een Bridgestone BT45 erop zitten. Km- slijtage kan ik nog niet veel over zeggen, maar tot nu toe een erg fijne band. Voelt ook meteen een stuk beter kwa grip.

Wat vinden jullie van de Battlax reeks? ook al iemand met de BT45 gereden langere tijd?

Wel grappig dat we precies tegenovergestelde ervaringen hebben met dezelfde banden.
Bridgestone Battlax heb ik maar 50 km ervaring mee en die band was 15 jaar oud, niet representatief dus ;)

Ben wel bekend met de continental ContiSportAttack. Band met bakken grip onder ideale omstandigheden, slijt als een bezetene en verliest een hoop grip met nat weer+ wat slijtage.
Heb denk ik in 4 jaar 10k km erop zitten. (gokje, jaar lang rondgereden met de telefoon als snelheidsmeter wegens defecte teller).
 
:Y dqt gezegde kennen we idd.

Ene ... met die verfstripper zou ik maar voorzichtig zijn ... je hebt zo in 1,2,3 de X-ringetjes aan gort _O-
of O- of Z-ringetjes ...
Een overeenkomst. _O- *O*

Ja, verfafbrander erop, in de tweede versnelling een minuutje of twee erop op tien centimeter afstand. :+
Een assistent kan na twee minuten gaan spuiten. Zo ongeveer. _O-
(materiaal warmt best langzaam -door en door- op is mijn ervaring in de metaal)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die MPR2 erop zitten. Erg tevreden mee, zitten nu ook op mijn Shiver.
MPR4 sinds 1.500 km, schaamrandje er zelfs nog afgereden in het koude november.
En nog even een BT021 voor, maar komt een Pilot Power op. :)
 
Nice tool als je niet over een middenbok beschikt! :Y
Nu een paar keer gebruikt, en het wordt steeds handiger /sneller.
Mijn vriendin zei zelfs.. ben je nu al klaar met je klusje. :? ;)
Alleen de voorrem goed blokkeren, zit een klittenband tooltje bijgeleverd.
maar daar trek ik even extra een tie-rib op. (50 stuks is €0,99 dus moet kunnen :+ )
 
Wel grappig dat we precies tegenovergestelde ervaringen hebben met dezelfde banden.
Bridgestone Battlax heb ik maar 50 km ervaring mee en die band was 15 jaar oud, niet representatief dus ;)

Ben wel bekend met de continental ContiSportAttack. Band met bakken grip onder ideale omstandigheden, slijt als een bezetene en verliest een hoop grip met nat weer+ wat slijtage.
Heb denk ik in 4 jaar 10k km erop zitten. (gokje, jaar lang rondgereden met de telefoon als snelheidsmeter wegens defecte teller).

Ja ik heb de Metzeler Lasertec nooit fijn gevonden. Maar ik heb wel vaker gehoord dat er veel mensen goeie ervaringen met de BT45 hebben. Een vriend van mij reed met zijn kawa GPZ500 altijd hartstikke plat door de bochten met die band. Zodoende dat ik hem ook wou proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan