Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik heb de Metzeler Lasertec nooit fijn gevonden. Maar ik heb wel vaker gehoord dat er veel mensen goeie ervaringen met de BT45 hebben. Een vriend van mij reed met zijn kawa GPZ500 altijd hartstikke plat door de bochten met die band. Zodoende dat ik hem ook wou proberen.
BT020's staan bijvoorbeeld ook niet super bekend, maar ik kende ook een GSX-R750 rijder die iedereen zoek reed in de polder.
Elf jaar geleden wilde iedereen al Pilot Powers hebben.. verbazing alom. ;)

En dan was er nog de GS500 rijder die ook kneedowns op rotondes deed met BT045's.
Die was lastig los te rijden op sturen..

Moderne banden hebben wel meer speelruimte, en bieden vooral bij nat/koud weer veel meer veiligheid. :)
De BT045 is in de gewone versie voor lichte motoren, valt daar de GSX600/750F onder. :?

Krijgt n.l. nog wel updates qua loopvlak: Silica Rich (Ex) Compound.
 
Laatst bewerkt:
Als je bij bridgestone zelf op de site de gsx600f invult, geeft hij aan dat de band geschikt is voor de motor. ik wist het ook niet zeker. Maar ook bij de motorzaak gaven ze aan dat dit geen probleem was.
 
Als je bij bridgestone zelf op de site de gsx600f invult, geeft hij aan dat de band geschikt is voor de motor. ik wist het ook niet zeker. Maar ook bij de motorzaak gaven ze aan dat dit geen probleem was.
Ik zit even krap in de tijd, heb er in een ver verleden wel eens naar gekeken, en zag dat er ook BMW specificaties zijn voor zwaardere motoren. Er zit dan een ander, minder flexibel karkas in. Dat heeft misschien wel de aandacht nodig?

Een GS500 is vele malen lichter dan een GSX-F. :)
 
Laatst bewerkt:
Marcedwin, de verkoop van je motor schiet niet echt op he :N

Komt van het voorjaar wel, ben er ook niet erg actief mee. Heb geen haast. En voor die 16/maand kost me de kop niet. Die Suz heeft ook wel zijn charme dus daar rij ik nog regelmatig een rondje op (behalve nu dan met dit weer).
 
Laatst bewerkt:
Ik zit even krap in de tijd, heb er in een ver verleden wel eens naar gekeken, en zag dat er ook BMW specificaties zijn voor zwaardere motoren. Er zit dan een ander, minder flexibel karkas in. Dat heeft misschien wel de aandacht nodig?

Een GS500 is vele malen lichter dan een GSX-F. :)


Ik heb voor deze vraag contact opgenomen met bridgestone en ben nu in afwachting van hun antwoord. Ik zal morgen ook eens navraag doen bij de motorzaak waar ik normaal ga. Ik kan mij er iets van herinneren dat ik dit niet eerder gezien heb bij de BT45. Anders had ik er met het laten monteren van de achterband al naar gekeken. Het is wel goed om er aandacht aan te besteden. Kan iemand mij vertellen wat de originele bandenmaat is voor de Suzuki GSX600F 1992. Er zit nu namelijk 110/80-17 op.
 
Vorige week m'n GSX 600 F gehaald!
21kfcpv.jpg
 
Zonet de motor op de aanhanger gezet.
full


Overbuurvrouw "oei, problemen met je motor?"
Ik: "nee hoor, met de auto."
Zij: "huh?"
Ik: "de achtervering van de auto heeft continue storingen. Breng hem morgen binnen. Maar dat is onder garantie en in Korteijk. Dus neem ik mijn motor mee. Rijdt morgenvroeg naar het werk, daarna naar die garage. Laat de auto en trailer achter en kom met de motor terug. Dat gaat stukken sneller dan de bus, een trein, nog een trein, en nog twee keer een bus."
Zij: "aha, dat is goed gezien!"
 
Vorige week m'n GSX 600 F gehaald!
[afbeelding]
Gefeliciteerd met de mooie aankoop! *O*
Mooi ding! In die kleur is die van mij ook!
[afbeelding]
Een zwarte is sneller! :P :+
Zonet de motor op de aanhanger gezet.
[afbeelding]

Overbuurvrouw "oei, problemen met je motor?"
Ik: "nee hoor, met de auto."
Zij: "huh?"
Ik: "de achtervering van de auto heeft continue storingen. Breng hem morgen binnen. Maar dat is onder garantie en in Korteijk. Dus neem ik mijn motor mee. Rijdt morgenvroeg naar het werk, daarna naar die garage. Laat de auto en trailer achter en kom met de motor terug. Dat gaat stukken sneller dan de bus, een trein, nog een trein, en nog twee keer een bus."
Zij: "aha, dat is goed gezien!"
Lekker handig! We doen dezelfde dingen. _O- ;)
 
De Raptor wilde vanochtend niet starten wegens een matige accu.
Dus ik moest wel op de GSX-F. :+

Maar ik was al benieuwd na een weekje twee cilinder knallen. _O-
En het blijft een lekkere motor die GSX-F, stapte nu ook weer heel blij af.
Gewoon lekker soepel, alles loopt in ZEN modus. :} (Behalve de >5.000 toeren al gelijk op de snelweg.. ik schrok gewoon even :+ )

Ik heb mij weer goed vermaakt. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu een ritje maken, 160km, in een klimaat van ongeveer -5°C ... en ik ben mijn oordopjes vergeten B|

Dat wordt kou lijden ... en hoofdpijn krijgen :')


Auto net afgezet ... stomme auto ook B|
Of beter gezegd, irritante luchtvering B|
 
Ik ga nu een ritje maken, 160km, in een klimaat van ongeveer -5°C ... en ik ben mijn oordopjes vergeten B|

Dat wordt kou lijden ... en hoofdpijn krijgen :')

Auto net afgezet ... stomme auto ook B|
Of beter gezegd, irritante luchtvering B|
Maar dat rijdt wel lekker, ik voel nu de klinkers wel waar die in de C5 weggefilterd werden. :}
De garage zit niet echt in de buurt. :? :?

Nu 160 km is wel wat anders dan die 25 van mij net. :$ :t
 
Maar dat rijdt wel lekker, ik voel nu de klinkers wel waar die in de C5 weggefilterd werden. :}
De garage zit niet echt in de buurt. :? :?

Nu 160 km is wel wat anders dan die 25 van mij net. :$ :t
Dat die garage zo ver zit, is de schuld van het internet. Want door het internet kan je een auto vinden die net heeft wat jij wil, maar te koop staat in een garage ver van huis. Die ene dat je ook wel ziet zitten in de plaatselijke garage ontbreekt het dan toevallig net aan één klein stom idioot dingetje wat je net wel wil ... :')

Ik heb nog garantie, en dus moet de herstelling in de garage van aankoop gebeuren. Vandaar ;)

Die luchtvering heeft eigenlijk drie standen. De normale stand, waarop hij zichzelf altijd zet, ongeacht de belading. Een hoge stand, om in en uitladen te vergemakkelijken, en een lage stand, om ook ergens handig voor te zijn wellicht.

Jou C5, althans, ik meen te begrijpen dat je er ene gehad hebt, had die ook luchtvering, of was dat nog hydrolische vering?

Maar, door de storing zakt hij nog dieper dan die lage stand. Werkelijk op enkele cm van de grond. Dan voel je niet alleen de klinkers, maar zelfs een groefje in de beton :X
Als hij zo laag staat komt er ook "service!" op de boordcomputer, en een melding "max 10km/u", en geloof me, je wil dan ook niet sneller :X

Deze morgen meer dan een uur gesukkeld voordat ie omhoog ging. Naar het werk kunnen bellen, uitleggen, en zeggen dat ik te laat ging zijn. Maar mijn baas zei, "we zijn met genoeg ingepland, ik kan je een dagje TA* geven als dat een hulp kan zijn voor je."
Dat heb ik dan maar gedaan.

Auto afgezet, motor afgeladen, aanhanger mag daar blijven, had ik gisteren al gevraagd aan de telefoon.

Ik kan alvast zeggen, lange afstanden in een diepvrieskluis, het kan, maar met een GOED PAK, en NIET met TUSSENSEIZOENSHANDSCHOENEN! :$

Ik ben gewoon compleet bevroren/ingevroren ... zal nu nog wel effe vers blijven, dat wel :+

En dat bevriezen, dat doet een beetje pijn, maar is te doen, maar dat opwarmen ... jawadde, de eerste tien minuten leek het of ze continue met pinnen door mijn vingers en tenen staken ;(

* Toegestane Afwezigheid, is wel onbetaald, maar zag het vandaag niet anders zitten ...

[me=DKP] denkt er nu eventueel aan om toch maar met busjes en treintjes terug te gaan als de auto klaar is ... maar het is nog afwachten of zijn koppig karakter dat gaat toestaan :+ [/me]
 
Vandaag 85 km heen en terug gereden op de motor. Ging prima. Comfortabel en lekker warm is anders, maar het was goed te doen!
 
Over het rijden op deze tijd van het jaar kan ik niet mee praten. Zodra de eerste keer gestrooit wordt, blijft mijn motor binnen. Wel rijd ik tot vlak daarvoor altijd. Dan kan het ook goed koud zijn. Met de juiste uitrusting is het goed te doen. ;)

Ik ben nog eens verder gaan kijken. Mijn motor heeft als maten 110/80-17 M/C 57V en 140/80-17 M/C 69V.
De 57V en 69V staan voor de loadindex en snelheidsindex van de band. Als ik kijk naar de Pilot Road 4 bijvoorbeeld. Die is er niet in de juiste maat voor het <1997 model maar wel voor het 1998< model. Dan staat erbij 58W en 69W. Dit houd in dat de loadindex hetzelfde is, maar hij een snelheid van >270 kan hebben voor gedurende een langere tijd. De T30EVO band van bridgestone heeft een 54W(voor) en 69W(achter) index. De BT45 heeft 57V en 69V. Theoretisch zou de BT45 dus een hogere laadsindex hebben dan zelfs de T30EVO. En een zeer vergelijkbare laadsindex als de Pilot Road 4.

hmmmm :? Ze maken het niet makkelijk :P
 
Aparte ervaring vanochtend.. :P
Er lag zoveel pekel, het leken wel diamanten zoals ze voor de voorband omhoog vlogen in het koplamp licht.

En vlakbij Den Haag reed het verkeer langzamer, bleef de pekel tussen de rijbanen liggen waar ik door de file reed. :')

Even getankt, 14.44 liter bij 263 kilometer.
Inderdaad meer verbruik @koud weer: 1:18.22
Maar nu zit er weer Euro98 in, geen goedkope Euro 95 van de Tango..
 
Laatst bewerkt:
Hieronder het bericht dat bridgestone mij stuurt:
Hiermee bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mailbericht. Hartelijk dank hiervoor.

Dit heeft te maken met de bandenmaat van deze motorfiets, 110/80V17 en 140/80V17. Een nieuwer type T30Evo zou kunnen, maar dan verandert de bandenmaat naar: 110/70ZR17 en 150/70ZR17. Dit is afhankelijk van de velgmaat.

Maar als ik dat zou doen moet ik mijn "nieuwe achterband(1000km mee gereden)" ook vernieuwen. Eens kijken wat de motorzaak hiervan vind :)
 
Aparte ervaring vanochtend.. :P
Er lag zoveel pekel, het leken wel diamanten zoals ze voor de voorband omhoog vlogen in het koplamp licht.

En vlakbij Den Haag reed het verkeer langzamer, bleef de pekel tussen de rijbanen liggen waar ik door de file reed. :')

Even getankt, 14.44 liter bij 263 kilometer.
Inderdaad meer verbruik @koud weer: 1:18.22
Maar nu zit er weer Euro98 in, geen goedkope Euro 95 van de Tango..

Valt nog mee 1:18. Dat rijd ik normaal in de zomer.
 
Jou C5, althans, ik meen te begrijpen dat je er ene gehad hebt, had die ook luchtvering, of was dat nog hydrolische vering?
Oh ja, dat was met olie.. herinner mij een keer dat de bandenboer erg ruw te werk ging, kwam er wat hydrauliek olie uit.
Gelukkig had het geen merkbare gevolgen.

Maar bij de C5 was het wel een perfect systeem, maakte alle wegen beter.
Dat merkten we later met mijn C4 coupe.
We keken elkaar aan in de auto van 'kdoenk..kdoenk..', wat is dit terwijl we over betonplaten reden.
Dit was anders niet. _O-

Opladen van een motor was ook wel fijn, C5 in de hoogste vering stand, aanhanger knikt dan met de kont omlaag. :}
 
Valt nog mee 1:18. Dat rijd ik normaal in de zomer.
Normaal 0.4 liter per kilometer beter. _O-
En dan geef ik veel meer gas. :Y
ik krijg al de bibbers als ik eraan denk te rijden bij -5°. Brrrrr

Niemand last van dichtvriezende carburatoren?
:N *O*

Temperatuur stel je je op in, de reis is een ervaring, het doel bekend. ;)
Maar +/- 25 kilometer is ook wel genoeg.
Ik rij nog in mijn leren pak met ventilatie overal en motorhandschoenen met gaatjes. :Y
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, dat was met olie.. herinner mij een keer dat de bandenboer erg ruw te werk ging, kwam er wat hydrauliek olie uit.
Gelukkig had het geen merkbare gevolgen.

Maar bij de C5 was het wel een perfect systeem, maakte alle wegen beter.
Dat merkten we later met mijn C4 coupe.
We keken elkaar aan in de auto van 'kdoenk..kdoenk..', wat is dit terwijl we over betonplaten reden.
Dit was anders niet. _O-

Opladen van een motor was ook wel fijn, C5 in de hoogste vering stand, aanhanger knikt dan met de kont omlaag. :}
De Xantia is de laatste waar het standaard op stond.
De meest geliefde in de reeks met hydrolische ophanging was de CX.

Maar idd, qua comfort is die hydrolische vering gewoon stukken beter.

Maar omdat men er teveel (kostelijke) problemen mee kreeg, zijn ze uit het standaard pakket gehaald. Maar velen misten "het comfort" bij Citroën, en heeft men nu de optionele luchtvering.

Minder comfortabel dan de hydraulische, maar nog wel comfortabeler dan gewone.
Al mogen ze van mij gerust de hydrolische weer invoeren, die was gewoon :t

En idd, achteras op hoogste stand, aanhanger met de kont naar beneden, werkt geweldig 8-)
Al heb ik zo een gebogen oprijplaat zodat ik de motor op mijn gewone aanhanger kan duwen, zonder met de uitlaatcollector vas te lopen. Met een vlakke oprijplaat gebeurde dat dus wel.
Ik denk dat ik nu wel met een vlakke oprijplaat kan werken, maar die "omhoogfunctie" is wel leuk.

Straks na het werk weer naar daar. Heb de garage gebeld. 'T is toch moeilijk als die in een andere taal spreekt die je moeilijk verstaat ... West-Vlaams :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Straks na het werk dus wel weer met de motor tot daar.
Dat betekent dat het maar ongeveer 110km is ipv 160km aangezien ik van mijn werk rechtstreeks ga.

Zou beetje stom zijn om eerst naar huis te rijden en dan het OV te nemen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan