Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt door een moderator:
:o linkje meten opgeslagen!

Duizendmaal dank daarvoor! :}

De vier buizen zijn wel los zo te zien en moet je zelf in die collector steken.
Is dat niet gevoelig voor fitten?

Ook zit er dan geen doorverbinding tussen de twee binnenste buizen zoals dat bij het originele wel is. Geeft dat ook geen problemen?
Ik heb me trouwens altijd al afgevraagd waarom die doorverbinding daar zit :?

Lossen pijpen zijn in dit geval zelfs beter aangezien RVS een stuk stugger is. Is nu dus makkelijker te monteren.
Ze zijn er ook in een geheel voor een 600F maar weet niet 100% zeker of het vooste deel identiek is aan een 750F.
De enige reden voor de verbinding die ik kan bedenken is drukverdeling omdat de binnenste pijpen korter zijn dan de buitenste.
 
Over rijden bij vrieskou. Heb een keer een toch ondernomen bij -9. Toen was ik net het huis uit en ging ik in mijn weekenden nog bij mijn ouders te overnachten. Al mijn vrienden woonden daar nog.
Het had al dagen niet meer gesneeuwd, zonnetje scheen, wegen waren schoon.

45km door -9 was eigenlijk best te doen, maar aan het eind van de snelweg begonnen mijn vingers toch te tintelen. 15 km later aan het eind van de provinciale weg deed koppelen zeer.

Maar het dorp van herkomst loopt wat achter op de rest van de wereld, daar sneeuwde het dus gewoon nog.. En bleef het sneeuwen.


Dus pakte mijn moeder de sleutels af. Niet veilig! Raakte een paar dagen later terug naar huis in de trein. Motorpak en al.
2 weken later ging ik de motor ophalen, weer met motorpak in de trein. 's avonds bier drinken met vrienden, de dag erop ging het weer sneeuwen..
Heb uiteindelijk in Maart de motor weer mee terug kunnen nemen, ging er in Januari mee heen.
 
GXexXLz.jpg

Wat een plaatje :P
Heel blij mee maar er zit wel nog wat werk aan. Ketting moet vervangen worden en eigenlijk alle remschijven. In overleg met de monteur probeer ik dat uit te stellen tot na de pekelperiode. Ik ga dan voor die arajashi remschijven. Zijn er ook goedkopere opties voor kettingsets?
 
Over rijden bij vrieskou.
...
Suzuki's met kuren en de Alfa Romeo's draaien als zonnetjes, wie doet het me na?
Wat gaaf da's een SV! Mooi verhaal en leuk dat die mogen in het GSX topic. :9
Import dingetje of kentekenpapieren een keer kwijt geraakt?
Heeft die SV kuren of gaat dat over een GSX?
Die laatste hebben ook eigenlijk nooit kuren toch?
Ik heb mijn SV net verholpen van een klein 'ongemak,' lekke voorvorkkeerringen. Die dingen gaan altijd in de winter kapot, 'nooit 's zomers als het lekker weer is om te sleutelen..... |( |(

O, ik zie het al, sinds 7 juni 2012 in NL en sinds 30 juni dat jaar op jouw naam.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Wat een plaatje :P
Heel blij mee maar er zit wel nog wat werk aan. Ketting moet vervangen worden en eigenlijk alle remschijven. In overleg met de monteur probeer ik dat uit te stellen tot na de pekelperiode. Ik ga dan voor die arajashi remschijven. Zijn er ook goedkopere opties voor kettingsets?
Heel mooi! 8-)

En komt allemaal goed zo te horen :Y

Goedkopere kettingsets? Ik heb al regelmatig kettingsets van DID besteld via motozoom. Prijs varieerde tussen 135€ en 160€.
Mits goed onderhoud gaan die ongeveer 30.000km mee, winter en zomer gebruikt.
Enkel bij goed weer zullen ze wel iets langer doen denk ik.
 
Het is mij eindelijk gelukt mijn verbruik nog eens te doen dalen.
Sinds de E10 ging het tot nog toe enkel in stijgende lijn B|
full

Die hele hoge piek was toen ik 98 had getankt omdat ze toen bijna drie weken ging stilstaan. Echt geen idee waarom dat verbruik zo hoog lag :N
 
Een ketting-tandwielset (DID en meestal JT) koop je zo ongeveer het goedkoopst online bij Jos Smit (in NL).
30-40 dkm is haalbaar inderdaad, zeker op een 4-cilindermotorfiets.
 
Laatst bewerkt:
En die KM stand klopt :?
Geen idee, maar dat heb je nooit met een motor. Naar andere dingen kijken of het een beetje waarheid zou kunnen zijn...
Ik ken persoonlijk iemand die ooit een nieuwe Honda Hornet heeft gekocht (toen ie nog Hornet mocht heten, dus het eerste model) en daar inmiddels al 6.000 km op heeft gereden, dus het kan wel.
Wel behoorlijk aan de prijs...
Minder bieden kan altijd, zo'n klassieker is het nou inderdaad óók weer niet, en zal het ook niet worden. Motorzaken vragen altijd meer dan de echte waarde, en op een goedkope motor wordt dat relatief gelijk veel. In feite koop je je garantie af (of zo)
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, maar dat heb je nooit met een motor. Naar andere dingen kijken of het een beetje waarheid zou kunnen zijn...
Ik ken persoonlijk iemand die ooit een nieuwe Honda Hornet heeft gekocht (toen ie nog Hornet mocht heten, dus het eerste model) en daar inmiddels al 6.000 km op heeft gereden, dus het kan wel.

Ah, verkeerd gelezen, dacht dat ie van jouw was geweest.
Zou eens googlen op HP. Denk dat ie klokje rond is.
 
Geen idee, maar dat heb je nooit met een motor. Naar andere dingen kijken of het een beetje waarheid zou kunnen zijn...
Ik ken persoonlijk iemand die ooit een nieuwe Honda Hornet heeft gekocht (toen ie nog Hornet mocht heten, dus het eerste model) en daar inmiddels al 6.000 km op heeft gereden, dus het kan wel.Minder bieden kan altijd, zo'n klassieker is het nou inderdaad óók weer niet, en zal het ook niet worden. Motorzaken vragen altijd meer dan de echte waarde, en op een goedkope motor wordt dat relatief gelijk veel. In feite koop je je garantie af (of zo)

Nah, ik heb al twee tweewielers (excl. fietsen) en geen ruimte voor een derde.
 
Wel behoorlijk aan de prijs...
Haal er 500 euro vanaf voor de Bovag en het is een redelijke prijs.

Geen idee, maar dat heb je nooit met een motor. Naar andere dingen kijken of het een beetje waarheid zou kunnen zijn...
Ik ken persoonlijk iemand die ooit een nieuwe Honda Hornet heeft gekocht (toen ie nog Hornet mocht heten, dus het eerste model) en daar inmiddels al 6.000 km op heeft gereden, dus het kan wel.

Ah, verkeerd gelezen, dacht dat ie van jouw was geweest.
Zou eens googlen op HP. Denk dat ie klokje rond is.

Klokje rond denk ik niet, zo op de foto's te zien geloof ik die stand wel. Als een fiets meer als 100.000km gelopen heeft zie je dat echt wel, zelfs wanneer die goed onderhouden.
Er zijn genoeg mensen die maar heeel weinig rijden.
Reputatie van het bedrijf even daargelaten.
 
Mijn motor had toen ik hem kocht in 2014, 13321km gelopen. Hij heeft nu 23721km gelopen. Het is mijn eerste motor dus ik heb iemand met veel ervaring meegenomen, toen ik ging kijken. Het kan dus wel de km-stand :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan