Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel ... bij het volgende onderhoud ga ik ze nog eens mee vervangen maar misschien laat ik die volgende dan wel langer zitten ... 20.000km. Of misschein 25.000km. Dan is het daarna nog maar 1 keer vervangen voor de 100.000 99.999km.

Maar naar aanleiding van de E10 zou ik willen onderzoeken of ik niet een ander type bougie nodig heb.
De standaard bougie is de CR9EK. Maar in de manuel dacht ik dat beschreven stond hoe je de bougies moest "interpreteren" aan de hand van de kleur hoe ze zijn aangeslagen, en dan moest je in het ene geval over op CR8EK, en in een ander geval op CR10EK.
Alleen weet ik niet meer hoe dat beschreven werd.
En ik ben een beetje aan het denken dat die E10 er wel is voor zou kunnen zorgen dat ik naar een van die types moet overstappen.

Edit: het volgende onderhoud is op 50.000km gepland. Dat is nog een kleine 2.300km te gaan.
Goed voor ruim een maand. Ik hoop daartegen eindelijk dat achterliggend kot aan mijn huisje bereikbaar te maken en om te katten naar motorgarage/werkplaats. Want het 50.000km onderhoud moet wel een uitgebreid onderhouds- en kuisbeurt worden. Ik wil dat ze na de winter weer fris, netjes en gezond bij staat 8-)

Over huis/garage ga ik later nog wat vertellen. Ik heb een tijd geleden een super kans aan me voorbij laten gaan van een huisje met keigrote garage (loods) waar probleemloos 6 dikke auto's in konden :')
CR9E is de standaard bougie, CR9EK heeft dubbele pootjes, CR9EK worden eigenlijk standaard geplaatst in de plaats van de CR9E.
CR8EK en CR10EK is een andere warmte graad, waardoor de bougie sneller of langzamer op bedrijfstemperatuur komt. Dat bezine nu E10 heet wat eigenlijk maar enkele procenten meer is dan de normale euro 95 aangezien daar ook al 5 tot 7 procent ethanol in zat, wil niet gelijk zeggen dat je andere bougies nodig hebt.
Een andere warmtegraad is helemaal niet nodig tenzij ze verbranden of niet warmgenoeg worden(vet slaan)
 
Ben ik niet de enige die dat merkt. :t :}

Daarom is oliewisselen zo verslavend. _O-
Niet uren klussen, mooi resultaat; levensbloed van je motor verfrissen. :') :$Niemand was er meer los op dan een maatje van mij. _O-

[afbeelding]

Ik hoor het bijna altijd wel. Ligt er natuurlijk aan hoelang de olie erin heeft gezeten en hoe de staat van de olie is. Maar voor mij is het sleutelen een uit de hand gelopen hobby. Begonnen met scooters, en ik werd/word door iedereen gevraagd om wat voor ze te doen. Komende donderdag van een Subaru Impreza WRX de katalysator eronder zetten voor de APK. :$

Als olie wisselen nou nog goedkoper was, dan was het nog veel meer verslavend. :P

Geweldig. Zo'n Bandit rijd fijn. Een kennis heeft er een maar ook zelf nog aan zijn wensen aangepast.

Een bedrijf dat goede service verleent betaal ik ook wel meer. Voor mijn banden bijvoorbeeld. Daar heb ik het idee bij dat ik meer betaal, maar krijg ik wel een zeer goeie service. En daarbij steun ik liever kleinere bedrijven, dan de mega companies.
 
CR9E is de standaard bougie, CR9EK heeft dubbele pootjes, CR9EK worden eigenlijk standaard geplaatst in de plaats van de CR9E.
CR8EK en CR10EK is een andere warmte graad, waardoor de bougie sneller of langzamer op bedrijfstemperatuur komt. Dat bezine nu E10 heet wat eigenlijk maar enkele procenten meer is dan de normale euro 95 aangezien daar ook al 5 tot 7 procent ethanol in zat, wil niet gelijk zeggen dat je andere bougies nodig hebt.
Een andere warmtegraad is helemaal niet nodig tenzij ze verbranden of niet warmgenoeg worden(vet slaan)
Dank je voor deze nuttige info :t

Idd, de CR9EK heeft dubbele pootjes. Maar ik dacht dat die in de manual ook als standaard beschreven staan ipv de CR9E? Maar ik kan het mis hebben hoor ;)

Alvast, als het niet noken, komen er natuurlijk gewoon weer CR9EK in, maar die laat ik de volgende keer dan misschien idd wel 20.000km steken. Bougies zijn immers niet bepaald goedkoop ... bijna 50€ voor de 4 ...
 
De GSX-F vind het niet leuk dat er een ander is. _O-
Vier dagen met de Raptor onderweg :9~ maar weer een dag normaal rijden is ook wel leuk.
Drie keer starten vanochtend. :+

Retekoud vandaag, hoorde van een koekblik dat het -4°C was onderweg. :]
 
En dan zeggen dat voertuigen geen karakter hebben. Jaloers zijn kunnen ze goed :P
Ik hoop dat het snel flink gaat regenen zodat dat zout weg spoelt, daarna lekkere aangename temperatuur *O*
 
En dan zeggen dat voertuigen geen karakter hebben. Jaloers zijn kunnen ze goed :P
Ik hoop dat het snel flink gaat regenen zodat dat zout weg spoelt, daarna lekkere aangename temperatuur *O*
Tot februari, misschien wel begin maart, blijven ze nog wel 'blind' door pekelen. -O-
 
Laatst bewerkt:
RVS bochten zijn binnen, alleen nog erop zien te krijgen |(

14sk1hz.jpg

o7ir09.jpg
 
Vandaag ook weer eens gereden op de gsx. Temperatuur was lekker met het zonnetje. Maar na een tijdje worden de handen en voeten toch koud. :)

720.jpg


720.jpg
 
Zaterdag nog wat aan de motor gedaan.
Klokje gehaald. Water en trilling bestendig. Best duur, 40 euro. Zit wel een Quartz uurwerk in.
Kan ik tenminste de tijd zien tijdens het rijden. De tijd verlies ik altijd uit het oog als ik met de motor rijd. :9

Ook meteen mijn nieuwe windscherm erop gezet. Alleen was ik bang met aandraaien en heb de bouten ook maar amper aangedraaid.

2nqr4na.jpg



Hoe stellen jullie de kettingspeling af. Op de middenstandaard, niet op de standaard, iemand erop. Ik heb hem de laatste keer, naar mijn mening net iets te strak gezet. En meten jullie dan de onderkant ketting, en dan hoever je hem omhoog kunt duwen. Ik weet in het midden van de ketting en dan 3-4cm. tips en tricks hiervoor??
 
Dik boven nul vandaag. *O*
Natte sok en nat T-shirt. B|

Vorige week was het beter weer. :+
 
Hoe stellen jullie de kettingspeling af. Op de middenstandaard, niet op de standaard, iemand erop. Ik heb hem de laatste keer, naar mijn mening net iets te strak gezet. En meten jullie dan de onderkant ketting, en dan hoever je hem omhoog kunt duwen. Ik weet in het midden van de ketting en dan 3-4cm. tips en tricks hiervoor??
Ik zet hem gewoon op de wielen. Laat mijn vrouwtje erop zitten en zorg dat voor 2 á 3 cm speling. Dus onderaan 2 á 3 cm omhoog kunnen duwen.

Maar eens wat ervaring mee, kan je dat ook op de middenbok. Maar dan moet je iets meer speling hanteren.

En ik maar zoeken naar een digitaal klikje ... is het een analoog :$
Maar ik vind het er wel mooi uitzien zo :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dik boven nul vandaag. *O*
Natte sok en nat T-shirt. B|

Vorige week was het beter weer. :+
:^

En dan kijk ik deze morgen op buienradar en die verteld mij dat ik zonder regen naar het werk kan. Dus regenpak opgeplooid en in de rugzak.

3km na vertrek begint het lichtjes te regen; "zou ik nu effe stoppen en mijn regenpak aandoen? Nee, laat maar."
De laatste 10km heeft het er dan weer goed uitgevallen B|
Gevolg ongeveer hetzelfde ... natte sokken, schoenen een klein beetje, en mijn t shirt op de buik een klein beetje nat ... maar intussen al weer helemaal droog hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zaterdag nog wat aan de motor gedaan.
Klokje gehaald. Water en trilling bestendig. Best duur, 40 euro. Zit wel een Quartz uurwerk in.
Kan ik tenminste de tijd zien tijdens het rijden. De tijd verlies ik altijd uit het oog als ik met de motor rijd. :9
Ik ga voor een digitaal klokje, maar dat moet wel voor de helft lukken. :? :)

Maar met een beetje geluk kan je deze steeds naar een andere motor meenemen. ;)
Hoe stellen jullie de kettingspeling af. Op de middenstandaard, niet op de standaard, iemand erop. Ik heb hem de laatste keer, naar mijn mening net iets te strak gezet. En meten jullie dan de onderkant ketting, en dan hoever je hem omhoog kunt duwen. Ik weet in het midden van de ketting en dan 3-4cm. tips en tricks hiervoor??
Ik ga er zelf opzitten, en dan moet hij niet teveel wiebelen, maar zeker niet te weinig. Dat is veel erger.
Fingerspitzengefühl. :t :+

Ik vermoed dat ik 2 cm op en neer aanhoud, mag niet de achterbrug raken.

Met oliepeilen ga ik naast de motor op de hurken zitten en trek hem dan naar mij toe.
Keertje op motorvakantie kon iemand anders zijn ogen niet gelogen.
Die liet altijd zijn vriendin kijken, terwijl hij op de motor zat..
(Hij zei nog.. die motor van jou is zeker erg licht :? :? )

Alles moet alleen kunnen. :P
 
En ik maar zoeken naar een digitaal klikje ... is het een analoog :$
Ik keek er ook overheen eerst. :Y _O-
:^

En dan kijk ik deze morgen op buienradar en die verteld mij dat ik zonder regen naar het werk kan. Dus regenpak opgeplooid en in de rugzak.

3km na vertrek begint het lichtjes te regen; "zou ik nu effe stoppen en mijn regenpak aandoen? Nee, laat maar."
De laatste 10km heeft het er dan weer goed uitgevallen B|
Gevolg ongeveer hetzelfde ... natte sokken, schoenen een klein beetje, en mijn t shirt op de buik een klein beetje nat ... maar intussen al weer helemaal droog hoor.
Ik had mijn vriendin laten kijken, en het zou inderdaad droog blijven. :Y
 
Ik zet hem gewoon op de wielen. Laat mijn vrouwtje erop zitten en zorg dat voor 2 á 3 cm speling. Dus onderaan 2 á 3 cm omhoog kunnen duwen.

Maar eens wat ervaring mee, kan je dat ook op de middenbok. Maar dan moet je iets meer speling hanteren.

En ik maar zoeken naar een digitaal klikje ... is het een analoog :$
Maar ik vind het er wel mooi uitzien zo :Y

Dan ga ik dat ook nog eens controleren ;) vragen of mn vriendin kan en wilt helpen haha.

Bedankt :) Ja een digitaal klokje voor op die plek vind je niet. Ik vond een analoog klokje wel bij de motor passen. Ook wou ik niks met een plakstrip ofzo bevestigen. Ziet meestal niet uit.
 
Ik keek er ook overheen eerst. :Y _O-Ik had mijn vriendin laten kijken, en het zou inderdaad droog blijven. :Y



Dat je er overheen kijkt is al goed :P Hoeft niet op te vallen.
Ik had een paar websites gevonden, die zo'n klokje verkopen. Zij vragen allemaal rond de 40euro. Nu ben ik naar de motorzaak in de buurt gegaan en kon ik hem tenminste passen en eventueel terugbrengen makkelijk.
 
oliepeilen doe ik ook alleen. Zelf op de motor zitten en aan de rechterkant kijken. Dan staat hij tegen de bovenkant van het glaasje.
 
Dat je er overheen kijkt is al goed :P Hoeft niet op te vallen.
Ik had een paar websites gevonden, die zo'n klokje verkopen. Zij vragen allemaal rond de 40euro. Nu ben ik naar de motorzaak in de buurt gegaan en kon ik hem tenminste passen en eventueel terugbrengen makkelijk.
Ja dat is toch fijn. :t

Ik zoek zoiets. Maar dan max 15-20 euro. ;)
oliepeilen doe ik ook alleen. Zelf op de motor zitten en aan de rechterkant kijken. Dan staat hij tegen de bovenkant van het glaasje.
Ik kan het soms al amper zien terwijl ik er naast zit. :+
Iedereen moet het doen zoals hij het zelf prettig vind. ;) (Uiteraard doe ik het op de beste manier :+ )
 
Nog even verder zoeken op Ebay.... misschien neem ik er twee voor de GSX-F en de Raptor..

full


Dat het vriest vind ik ook wel erg prettig om af te lezen. :)
 
Dat ziet er inderdaad ook wel goed uit. ook niet zo heel groot zo te zien. Ik vind het dan weer lastig om een goeie plek ervoor te zoeken, waar het nog goed uitziet. Ook zul je die waarschijnlijk moeten plakken toch?

Temperatuur....... ja ik ga rijden zodra ik ervan overtuigd ben dat de pekel weg is. De kou maakt niet zozeer uit :) .

Normaal lukt het wel om met mijn hoofd langs de motor te hangen, terwijl ik hem recht houd. Hij verbruikt gelukkig geen druppel olie. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan