Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het onderhoud aan m'n motor een k&n filter gemonteerd maar nu toch maar weer de oude erin geschroefd '(. Als ik doortrek boven de 100 houdt ze wat in en ze liep al redelijk arm met het originele filter. Ik heb een steje carburateurs gekocht dan kan ik die nu reviseren en voorzien van een dynojet kitje zonder m'n motor stil te hoeven zetten.

Is het een kitje voor je motor als hij te arm staat??
Dynojet heeft verschillende kitje voor elke motor en meestal is het verstandig eerst een dynorun te doen en dan je te laten adviseren door de man van de dynojet, tevens kan elke set carburateurs een andere uitkomst geven. In mijn kawa zxr400r (lang lang geleden) heb ik ook ooit op de gok er een kitje in gestoken en hij hij liep alleen maar beroerder. Na een testrun op de bank bleek hij eigenlijk constant te verzuipen, en bleek er een hele andere kit op te moeten,na nogmaals 300+ guldens aftikken liep hij als een klein raketje.
 
Bij het onderhoud aan m'n motor een k&n filter gemonteerd maar nu toch maar weer de oude erin geschroefd '(. Als ik doortrek boven de 100 houdt ze wat in en ze liep al redelijk arm met het originele filter. Ik heb een steje carburateurs gekocht dan kan ik die nu reviseren en voorzien van een dynojet kitje zonder m'n motor stil te hoeven zetten.

Ik rij ook weleens met een tanktas en dat gaat prima, die van mij ligt vast met magneten maar heeft ook een riempje om het balhoofd heen zodat ie nergens heen kan. Rij makkelijke met meerdere kilo's maar is nog nooit gaan schuiven. Wel even de onderkant schoonmaken voordat je hem op je tank zet tegen zand etc.

Zelf een dynojet kit plaatsen is zonde van het geld al helemaal in een losse carb set. Het is zonder een goede meting vrijwel onmogelijk om de motor goed af te stellen. Ja hij zal misschien niet inhouden, maar dat wil niet zeggen dat die goed afgesteld staat en kun je er zelfs nog meer op achteruit gaan. En uiteindelijk is goedkoop duurkoop.
Ga even langs Dynojet Ridderkerk, kost je 300 euro (incl Dyno kit) maar dan rijdt het ook weer als een zonnetje.
De man is geen kletskous maar verstaat z'n vak erg goed.
 
Laatst bewerkt:
Hallotjes,

Ik ben sinds 2,5 jaar in bezit van een GSX 650 F en het beval me prima.
Ik wil graag zadel (soft) zijtassen kopen. Heeft iemand tips? Welke merk? hoe hoog maximaal.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr. Pascaline[afbeelding]
Welkom in het GSX F topic *O*

Met zadeltassen heb ik zelf zo geen ervaring.
Maar als ik het goed zie woon jij kort bij de B grens?
Ben je een beetje bekend met de streek rond Antwerpen?
Dr is daar ergens een RAD winkel. Een beetje de Belgische variant zoals jullie Motozoom hebben, www.rad.eu
Die hebben wel een relatief groot aanbod koffers en zadeltassen. Heb er wel geen gezien als ik modelspecifiek zoek, maar normaal hebben ze er wel universele, en als je er naartoe gaat zijn ze wel heel behulpzaam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag allen,

Als nieuwe motorrijder (23 aug. afrijden AVD) ben ik me aan het oriënteren op een fiets, bij voorkeur een GSX750F van na 1998. Ik heb een vraag over beugels voor zijkoffers.

Bij verschillende webwinkels worden alleen beugels aangeboden voor de modelserie vanaf 2004 (met het logo op de tank) terwijl de voor mij interessante motoren vallen van 1998 t/m 2003 (met de naam op de tank).

Zo op het oog kan ik geen verschillen ontdekken waarom zijkofferbeugels voor modellen vanaf 2004 ook niet zouden passen op modellen van 1998 t/m 2003.

Kan iemand met meer GSX-F ervaring hier iets over zeggen? Passen die beugels ook op 1998-2003 modellen, of zijn er toch grotere verschillen (andere bevestigingspunten oid) tussen vóór en na 2004?
ook welkom in het GSX F topic *O*

Niet de mooiste, maar wel goed in kostprijs/kwaliteits verhouding is het Wingrack van GIVI.
Is voor twee zijkoffers en een topkoffer, en kan uitgerust worden met bijpassende raw's indien nodig.

Bij ons kan je die dus bij RAD vinden. Ik weet niet van waar jij bent, maar in NL zal je ze toch ook hier en daar wel kunnen vinden denk ik?

Volgens RAD passen die niet op de '98+ modellen, maar dat is wél zo, mitsje zelf de passtukken maakt of laat maken. Ik weet zelf ook niet of er qua montage verschil zit op de modellen vanaf 98 tot begin 03, en die vanaf de facelift erna. Persoonlijk denk ik van niet, maar durf dat ook weer niet met zekerheid zeggen ...

Er zijn heel wat verschilende types koffers (van Givi zelf uiteraard), die daar op passen.

... doet er mij aan denken dat ik is tijd moet maken de mijne terug te monteren :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen Heren en Dames,

Ik ben sinds kort in het bezit van een GSX600F uit 1993 die ik gekocht heb voor mijn vriendin. De motor had verschillende jaren stilgestaan en daarom heb ik eerst alle vloeistoffen vervangen, tank doorgespoeld en de motor een beurt gegeven. Volgende wat aangepakt moet worden is het balhoofdlager en voorvorkkeerringen (wordt uitbesteed). Ik heb zelf altijd Honda gereden en ik hoor een NAKS ratel die bij Honda wel bekend is. Nu heb ik al gezocht naar een spanner, maar deze kan ik niet zo makkelijk vinden. Weten iemand waar deze zit en hoe ik deze kan vervangen?
 
Zelf een dynojet kit plaatsen is zonde van het geld al helemaal in een losse carb set. Het is zonder een goede meting vrijwel onmogelijk om de motor goed af te stellen. Ja hij zal misschien niet inhouden, maar dat wil niet zeggen dat die goed afgesteld staat en kun je er zelfs nog meer op achteruit gaan. En uiteindelijk is goedkoop duurkoop.
Ga even langs Dynojet Ridderkerk, kost je 300 euro (incl Dyno kit) maar dan rijdt het ook weer als een zonnetje.
De man is geen kletskous maar verstaat z'n vak erg goed.

Opzich loopt m'n motor netjes op de huidige afstelling, het is niet dat ik persee opzoek ben naar meer vermogen maar aan de bougies te zien loopt ze te arm. Dit wilde ik graag oplossen en omdat ik dan toch bezig ben leek het me wel een idee om er dan gelijk een dynojet kitje in te schroeven. Misschien volstaat het in mijn geval om er gewoon grotere sproeiers in te zetten? Of geeft dat hetzelfde euvel als zelf een dynojet kit installeren?
 
Opzich loopt m'n motor netjes op de huidige afstelling, het is niet dat ik persee opzoek ben naar meer vermogen maar aan de bougies te zien loopt ze te arm. Dit wilde ik graag oplossen en omdat ik dan toch bezig ben leek het me wel een idee om er dan gelijk een dynojet kitje in te schroeven. Misschien volstaat het in mijn geval om er gewoon grotere sproeiers in te zetten? Of geeft dat hetzelfde euvel als zelf een dynojet kit installeren?
Zelfs al zou je voor vermogenswinst gaan blijft dit minimaal met een Dynojet kit. En dat is dan ook meestal niet de reden voor het plaatsen.
Af fabriek hebben deze motoren allemaal dezelfde sproeiers en naalden en gemiddeld genomen loopt de motor daar prima op.
Toch is elke motor anders en zal de ene motor wat rijker lopen en de ander wat armer, de een wat soepeler de anders iets rauwer. (het zijn net mensen)
Een dynojet kit bevat een reeks sproeiers in verschillende maten (kleiner en groter dan standaard) een wat sterkere veer en een instelbare gasnaald, met name de naald is belangrijk.
Hiermee kun je dus het mengels veranderen maar verandert ook hoe goed en vlot de motor oppakt.
Als de motor goed afgesteld is met zo'n kitje zal die beter en gelijkmatiger doortrekken waardoor het voelt alsof er meer vermogen geleverd wordt.
Na een meting kan zo'n man een aardige gok doen welke sproeier maat erin zou moeten en welke stand de naald moet staan. Daarna kost het meestal nog wel een aantal metingen om de puntjes op de i te zetten.

Dus ja je kunt er zo een grotere sproeier in zetten zodat de boel niet meer te arm loopt.
Of die dan beter of slechter loopt is een gok, en kan een hoop tijd gaan kosten.
Je hebt inmiddels een open filter, bent bereidt een dynojet kit te kopen. Laat dat laatste stukje over een iemand met de kennis en vooral de apparatuur om het goed te doen (vrijwel iedere monteur zal adviseren dit niet zelf te doen).
Of laat het standaard filter zitten en bespaar de kosten aangezien het daarom je het filter gekocht had (?)
Denk dat er voldoende ervaringen op het forum te vinden zijn van mensen die een dergelijk kitje hebben laten plaatsen.

ps welk van de 2 rubber ringen heb je in je filter geplaatst?
Er zat als het goed is een ring met een groot gat en een met kleiner gat bij.
 
Beste gsxf rijders en Robertsv:)
Inmiddels zit ik in een hotel in duitsland en ga morgen verder naar Tsjechie.
De motor heeft het tot nu toe erg goed gedaan. Wel was het erg zwaar voor mijn hoofd om urenlang 140-165 te rijden. Vandaar dat ik morgen waarschijnlijk gewoon netjes 130 ga rijden of binnendoor ga. De weersvoorspelling is wel slecht... regen, regen en nog wat regen.
Ik houd jullie wel op de hoogte van de reis.
 
Opzich loopt m'n motor netjes op de huidige afstelling, het is niet dat ik persee opzoek ben naar meer vermogen maar aan de bougies te zien loopt ze te arm. Dit wilde ik graag oplossen en omdat ik dan toch bezig ben leek het me wel een idee om er dan gelijk een dynojet kitje in te schroeven. Misschien volstaat het in mijn geval om er gewoon grotere sproeiers in te zetten? Of geeft dat hetzelfde euvel als zelf een dynojet kit installeren?

Een kit wordt vaak gestoken om dipjes uit een vermogensgrafiek te halen, of als je alles aanpast. Ik weet niet of je ook een andere demper hebt gemonteerd want dat kan de motor ook schraler zetten.

Mijn motor heeft een ander luchtfilter en een set sportdempers en in de lage toeren staat de sproeier en naaldstand goed maar in de hoge toeren staat hij te rijk ( het levert me wel een behoorlijke vermogenswinst op)
 
Kosten zijn niet direct het euvel, dan spaar ik een maandje langer en laat ik het doen. Ik vindt het vooral gewoon leuk om zelf aan te rommelen maar dan moet het wel nut hebben, sleutelen om het sleutelen schiet natuurlijk ook niet op.
Ik heb een K&N filter omdat je die niet iedere keer hoeft te vervangen en ik vrij veel rijd (20.000-25.000 per jaar) daarnaast is het gewoon mooi spul :).
Ik ga nu iig eerst m'n tweede set carburateurs reviseren en omwisselen dan kan ik gelijk m'n benzine leiding vervangen want die scheurde laatst (deels). Dan maar eens kijken hoe ze dan loopt (op de testbank).
 
Beste gsxf rijders en Robertsv:)
Inmiddels zit ik in een hotel in duitsland en ga morgen verder naar Tsjechie.
De motor heeft het tot nu toe erg goed gedaan. Wel was het erg zwaar voor mijn hoofd om urenlang 140-165 te rijden. Vandaar dat ik morgen waarschijnlijk gewoon netjes 130 ga rijden of binnendoor ga. De weersvoorspelling is wel slecht... regen, regen en nog wat regen.
Ik houd jullie wel op de hoogte van de reis.

Waar zit je nu ongeveer? Het weer zit niet echt mee idd :X. Iig succes morgen :].
 
Kosten zijn niet direct het euvel, dan spaar ik een maandje langer en laat ik het doen. Ik vindt het vooral gewoon leuk om zelf aan te rommelen maar dan moet het wel nut hebben, sleutelen om het sleutelen schiet natuurlijk ook niet op.
Ik heb een K&N filter omdat je die niet iedere keer hoeft te vervangen en ik vrij veel rijd (20.000-25.000 per jaar) daarnaast is het gewoon mooi spul :).
Ik ga nu iig eerst m'n tweede set carburateurs reviseren en omwisselen dan kan ik gelijk m'n benzine leiding vervangen want die scheurde laatst (deels). Dan maar eens kijken hoe ze dan loopt (op de testbank).
Het zelf doen is een stuk leuker dan het laten doen idd.
Als je m laat afstellen zet wel even het rubber met het grote gat in je filter, dan maak je optimaal gebruik van het filter. (En het klinkt leuk }) )
Zou wel even bellen van te voren, vaak is er nog wel een aardige wachttijd.

Beste gsxf rijders en Robertsv:)
Inmiddels zit ik in een hotel in duitsland en ga morgen verder naar Tsjechie.
De motor heeft het tot nu toe erg goed gedaan. Wel was het erg zwaar voor mijn hoofd om urenlang 140-165 te rijden. Vandaar dat ik morgen waarschijnlijk gewoon netjes 130 ga rijden of binnendoor ga. De weersvoorspelling is wel slecht... regen, regen en nog wat regen.
Ik houd jullie wel op de hoogte van de reis.
Het is typisch Hollands weer -O-
 
Vandaag bij jet uitduwen uit de garage van de motor, hem op de zijstandaafd gezet om de garage weer te sluiten ... maar niet goed genoeg ... terwijl ik de poort sloot viel hij om ...

... nu is het GSX-F logo, de linker spiegel, het stuurgewicht, het motor deksel en de kuip zelf licht gekrast ;(

En het koppelingshendel is net achter dat bolletje afgebroken. Het is nu zo een minihendel ... maar gelukkig werkt alles nog goed.
 
Vandaag bij jet uitduwen uit de garage van de motor, hem op de zijstandaafd gezet om de garage weer te sluiten ... maar niet goed genoeg ... terwijl ik de poort sloot viel hij om ...

... nu is het GSX-F logo, de linker spiegel, het stuurgewicht, het motor deksel en de kuip zelf licht gekrast ;(

En het koppelingshendel is net achter dat bolletje afgebroken. Het is nu zo een minihendel ... maar gelukkig werkt alles nog goed.
Ajjj, shit happens. Denk dat het ons allemaal wel eens is overkomen. Je kunt he haren wel uit je kop trekken (als je die hebt, anders zelf iets vergelijkbaars bedenken). Mijn ervaring in deze hoek: Ik had mijn zwarte GSX600F een week toen ie met een pootje van de middenbok van de motormover afschoot, die ik toen telkens nodig had om een vrij korte draai de kelderbox in te krijgen. Tot een maand ervoor waren de deurposten nog van zacht waaibomenhout, maar de woonstichting had het vervangen door supperdikke stallen kozijnen . .
Je voelt 'm al aankomen waarschijnlijk. ijn tank ook.
Mooie 'knik' in het scherpe gedeelte waar net de uitspaing voor je bovenbeen begint.
Puur stommiteit, en dat na een week. Het mooie was er direct vanaf, en tot ik die motor heb weggedaan (toen was ie zo goed als total loss overigens, dus kon dit deukje er ook nog wel bij) ben ik er elke dag aan herinnerd..

Ik rij nu met de originele maar de bedoeling is idd om hem netjes te laten lopen op de K&N met de grote opening.
Dat gaat prima en klinkt een stuk mooier, maar houd er inderdaad rekening me dat je hoofdsproeiers groter moeten. Het filtermateriaal van die powerfilters laten op zich nog niet eens zoveel meer lucht door, maar de doorvoer is groter, en daardoor krijgt je motor meer lucht, dus een armer mengsel. En te arm rijden is niet goed, dat weten we allemaal. Succes!!
 
Laatst bewerkt:
die zijstandaard gaf me ook altijd kopzorgen.
vond ik het enige echte minpunt op een GSXF, klapte veel te snel weer naar binnen!
 
djuu toch DKP: tegenslag.
Inderdaad heel herkenbaar.
Ikzelf wou met m'n gsxf stoppen en afstappen. Ik klap m'n zijstandaard uit en laat de motor naar links hellen. Helaas helde die zo ver door dat ik hem niet meer kon houden. De zijstandaard was terug ingeklapt. Dan maar proberen hem zacht neer te leggen en met m'n kuit tegenhouden. Deuk in de tank was het gevolg.
'k heb de deuk 95% terug kunnen duwen en bij de standaard heb ik het nokje waar ie tegenslaat wat meer afgevijld zodat de zijstandaard wat verder doorklapt en de veer hem dus beter op z'n plaats houdt.
Je kijkt nu wel elke keer 2 keer voor je hem op z'n zijpoot zet.
 
die zijstandaard gaf me ook altijd kopzorgen.
vond ik het enige echte minpunt op een GSXF, klapte veel te snel weer naar binnen!
Hoe het bij de 650 zit weet ik niet, maar bij mijn model gaat die niet zo ver over zijn bovenste dode punt* heen. En bijkomend probleem bij de mijne is dat hij rechter blijft staan dan origineel omdat hij vooraan verlaagd is. Nu wilde ik die al terug op normale hoogte zetten, maar bleef het maar uitstellen ... stom van mij ... want het zijn maar enkele inbus bouten lossen en hem weer hoger op zijn vorkpoten vastzetten zoals dat origineel hoort te zijn.

Wel ben ik nu sneller geneigd om de middenbok te gebruiken ipv de zinstandaard.

* is eigenlijk een uitdrukking die gebruikt wordt voor de pistons in de cilinders, maar vind hem hier ook wel toepasselijk :P
Ik herken dat, zwaar balen.
Dat dus ... ook al is het maar lichte schade ... je zit er maar mee, en dat door een kleine stommiteit '(
 
djuu toch DKP: tegenslag.
Inderdaad heel herkenbaar.
Ikzelf wou met m'n gsxf stoppen en afstappen. Ik klap m'n zijstandaard uit en laat de motor naar links hellen. Helaas helde die zo ver door dat ik hem niet meer kon houden. De zijstandaard was terug ingeklapt. Dan maar proberen hem zacht neer te leggen en met m'n kuit tegenhouden. Deuk in de tank was het gevolg.
'k heb de deuk 95% terug kunnen duwen en bij de standaard heb ik het nokje waar ie tegenslaat wat meer afgevijld zodat de zijstandaard wat verder doorklapt en de veer hem dus beter op z'n plaats houdt.
Je kijkt nu wel elke keer 2 keer voor je hem op z'n zijpoot zet.
Dat is een interessant weetje! Dank je voor die tip! Misschien ook maar eens doen.

Zelf ben ik met mijn een van mijn vorige GSX-F'en nog stoomer geweest ... bij het willen neerzetten gewoon, ale ja, niet gewoon, maar STOMWEG vergeten de poot uit te klappen :$
Zelfde als jij, wanneer je het merkt, is het te laat en ligt hij al te plat. Proberen tegenhouden lukte niet, en bang om mijn motor te beschadigen (het was de mooiste van de 5 die ik gehad heb :P ), hem neergelegd met mezelf er nog tussen _O-

Heeft me wel wat blauwe plekken en spierpijn bezorgd, maar geen schade aan de motor :+

Wel moest een voorbijganger mij toen helpen :$

Btw: wat mijn huidige motor betreft, de tank is niet geraakt. Dat was meteen ook mijn grootste zorg. Toen ik zag dat die niet geraakt was, werd mijn stress meteen gehalveerd :P
 
Dat is een interessant weetje! Dank je voor die tip! Misschien ook maar eens doen.

Zelf ben ik met mijn een van mijn vorige GSX-F'en nog stoomer geweest ... bij het willen neerzetten gewoon, ale ja, niet gewoon, maar STOMWEG vergeten de poot uit te klappen :$
Zelfde als jij, wanneer je het merkt, is het te laat en ligt hij al te plat. Proberen tegenhouden lukte niet, en bang om mijn motor te beschadigen (het was de mooiste van de 5 die ik gehad heb :P ), hem neergelegd met mezelf er nog tussen _O-

Heeft me wel wat blauwe plekken en spierpijn bezorgd, maar geen schade aan de motor :+

Wel moest een voorbijganger mij toen helpen :$

Btw: wat mijn huidige motor betreft, de tank is niet geraakt. Dat was meteen ook mijn grootste zorg. Toen ik zag dat die niet geraakt was, werd mijn stress meteen gehalveerd :P

:Y :$ Ook leuk om met zo'n actie in het hoofd later een verhoogde motor op de zijstandaard te zetten.
 
Voor iemand die 3 GSX 600 Ffen heeft gehad en wel eens wat in het topic hierover post kan ik het eigenlijk niet maken mijn ex-motoren hier niet even te posten

Dus bij deze:
Deze rode heb ik er twee van gehad
full

Helemaal standaard gelaten.
Dit vind ik van alle GSX 600F fen die er zijn gemaakt nu anno 2016 nog steeds het mooiste model dat er is gemaakt en dan in dit rood/blauw ook nog eens verreweg in de mooiste kleurstelling.
Elke verandering achteraf doet in mijn ogen afbreuk aan deze mooiste GSX600F aller tijden.
 
Laatst bewerkt:
en daarna nog een zwarte waar ik direct na aankoop een GSX 600 S van heb gemaakt ;)
full

De zwarte is door de vrij standaard 'grijze muis kleur' een héél stuk minder mooi dan de rode, maar het type motor beviel me op zich prima, dus toen het 2e model (met puntkont) al uit was toch deze laatste van het eerste model maar gekocht (nieuw overjarig).
De motor heeft door de veel minder mooiere kleurstelling eigenlijk niets, dus ik heb een paar schadekuipdelen gekocht en daar de zaag in gezet. Na spuiten in de goede kleur ('t lijkt gewoon zwart, maar er zit een klein blauw metallicje in), afzagen van het achterspatbord, monteren van een VX800 voorspatbord dat ik nog iets verder had ingekort, en nog een paar kleine andere dingetjes was dit het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan