Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Valt mee denk ik :9 .
Voor mij weet ik het al. Wordt als volgende motor een Suzuki GSX S1000. Over een jaar of 4 ofzo. Of er moet al iets mee zitten. En dan kijken hoe ik me voel of ik voor de Naked of de FA touring versie ga. Gewichtsverschil is bijna niks. Vermogen hetzelfde.

Hier is vanmorgen weer gestrooid, en niet een beetje.........
 
Hier is vanmorgen weer gestrooid, en niet een beetje.........
:^

Wit wegdek, en langs de kant hoopjes pekel. :Y
Bij ons een wegomleiding, gingen maar twee voertuigen per stoplicht door.
Dus ik moest inhalen over de witte verdrijvingsvlakken van een éénbaansweg met een centimeter zout erop. _O-

Gisteren met de Raptor thuisgekomen, en F'ie vooraan gezet om vandaag te rijden.
De week daarvoor had ik de ketting gesmeerd na de rit.
En maar ene keer gereden. (50 km) Daarna gestald buiten.

Maar gisteren alweer een zwaar lopende ketting.
Nu ingespoten met Motip industriele kettingspray.
De automaterialenzaak had niet anders.. ben benieuwd.
We gaan het zien. :Y

Reed ook weer prettig vanochtend. 8-)
 
Ik heb mijn gsxf weer terug👍👍
Gsxr was toch niet helemaal snor helaas. Maar nu mijn eerste motor weer in bezit:)

Gelijk weer vies maken... Vanuit Utrecht naar tilburg
Apart verhaal. :Y
Maar goed gehandeld, gelijk werk van gemaakt. :}

En wat rijdt de eigen motor weer fijn he. *O* ;) :+
 
meestal kom je toch weer een keer terug bij je eerste voertuig :P Gelukkig heb je er meteen werk van gemaakt inderdaad.

In Nederland zijn ze kampioen in zout strooien. Wat een onzin. De ruiten waren nog niet eens bevroren vanmorgen om 6:30. Ik elke keer na een bui goeie zin, omdat het zout waarschijnlijk ver weg was. Strooien ze weer opnieuw. En bij mij op het werk, wordt nog meer dan gewoonlijk gestrooid.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een stomme vraag hoor maar waarom leggen ze niet een gsxr600 blok hierin? Dat zou de motor echt zoveel beter maken.
Als die dan ook nog eens beter de bocht in zou vallen heb je echt een topfiets die ik niet weg zou doen!

Gsxs1000f is inderdaad een mooie optie, maar voor 3000 ga je die niet halen nee haha.

Onderweg van Tilburg naar Breda was het toch wel glad af en toe hoor. Gelukkig rechtop gehouden:)
 
Misschien een stomme vraag hoor maar waarom leggen ze niet een gsxr600 blok hierin? Dat zou de motor echt zoveel beter maken.
Als die dan ook nog eens beter de bocht in zou vallen heb je echt een topfiets die ik niet weg zou doen!

Gsxs1000f is inderdaad een mooie optie, maar voor 3000 ga je die niet halen nee haha.

Onderweg van Tilburg naar Breda was het toch wel glad af en toe hoor. Gelukkig rechtop gehouden:)
GSX-R750 wel eens gezien.
Best of both worlds? ;)

Als je iets meer vermogen zoekt dan de GSX-F kan je natuurlijk ook een RF600 nemen.
Die zie je regelmatig onder de 1.000 euro..
 
Laatst bewerkt:
Qua comfort vind ik het geen verbetering of verslechtering, qua geluid haalt het ook niet uit maar ik rijd met originele dempers dus dat scheelt ook al.
Mijn Bos zonder db killer hoor ik op de snelweg gelukkig ook niet. ;)
Maar wel het blok onder me.. misschien heb jij betere oordoppen. ;)
 
Misschien een stomme vraag hoor maar waarom leggen ze niet een gsxr600 blok hierin? Dat zou de motor echt zoveel beter maken.
Omdat er al een gsx750r blok in zit, terug getuned voor een meer touring karakter en bruikbaarder middengebied.
Als je even niks te doen hebt kun je er altijd een oliegekoeld gsx750r blok, gsx1100f of een bandit 1200 blok in hangen.

Als die dan ook nog eens beter de bocht in zou vallen heb je echt een topfiets die ik niet weg zou doen!
Bandenkeus doet hier wel heel veel, neem een sportievere band en het stuurt veel lichter.

Gsxs1000f is inderdaad een mooie optie, maar voor 3000 ga je die niet halen nee haha.
Tijd doet hier wonderen :+

Qua comfort vind ik het geen verbetering of verslechtering, qua geluid haalt het ook niet uit maar ik rijd met originele dempers dus dat scheelt ook al.
Mijn Bos zonder db killer hoor ik op de snelweg gelukkig ook niet. ;)
Maar wel het blok onder me.. misschien heb jij betere oordoppen. ;)
Als ik zonder db killer rij kom ik met piepende oren thuis, met die schuim oordoppen. Met speciale motor oordoppen is het helemaal geen doen.
 
Bandenkeus doet hier wel heel veel, neem een sportievere band en het stuurt veel lichter.
Yep, en de vering is standaard vrij simpel.
Een wat langere (Hyperpro)schokbreker zet de motor ook lekker op de neus. :)
(maar er zijn meer mogelijkheden..)

Ik weet niet of een Bandit 1200 schokbreker langer is.
Dan hoef je de vorkpoten namelijk niet door te steken.
 
Laatst bewerkt:
Yep, en de vering is standaard vrij simpel.
Een wat langere (Hyperpro)schokbreker zet de motor ook lekker op de neus. :)
(maar er zijn meer mogelijkheden..)

Ik weet niet of een Bandit 1200 schokbreker langer is.
Dan hoef je de vorkpoten namelijk niet door te steken.
Twijfelde idd nog om het erbij te zetten.
Van toerbanden naar sportbanden gaan is een hele verbetering wat betreft sturen, en je vervangt ze toch.
Vering moet je toch weer extra kosten voor maken.

Langere schokbreker doet wonderen ja, zit er een op de FJR 1300. Nadeel is dat die fiets zo ontiegelijk zwaar is en je toch minder goed bij de grond kan komen.
Betere vorkveren doet ook wel veel goeds, de standaard veren zakken zover in dat het lijkt alsof de motor redelijk wijd loopt onder redelijke hellingshoek
 
Twijfelde idd nog om het erbij te zetten.
Dacht ik al, het verhaal kan kort of lang zijn. :+
En het is van mijn kant ook omdat het al een oudere fiets is.
De vering moet eigenlijk altijd goed nagekeken worden. :Y
de standaard veren zakken zover in dat het lijkt alsof de motor redelijk wijd loopt onder redelijke hellingshoek
Zeker omdat ze ook al die jaren belast worden en aan slijtage onderhevig zijn.
Zelfs vorig jaar stond mijn TL1000R standaard al vijf centimeter lager voor dan zou moeten. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zeker omdat ze ook al die jaren belast worden en aan slijtage onderhevig zijn.
Zelfs vorig jaar stond mijn TL1000R standaard al vijf centimeter lager voor dan zou moeten. :Y
Na 10 jaar zijn de mijne vast en zeker voorbij het minimum.
Staat gepland voor het voorjaar, twijfel alleen nog tussen progressieve en lineaire veren.

Die heb ik wel gevonden in de vorm van een speed triple :9~
Tijd is alleen het grote probleem -O-
Elke motor heeft een eigen karakter.
Er zijn zelfs Chinese motorfietsen waar ik wel een ritje mee wil maken.
Of de nieuwe Royal Enfield Himalayan. :Y

2017 Royal Enfield Himalayan allroad komt naar Europa
Das een leuk ding om mee in de sneeuw te spelen :Y
 
Ik heb pilot power road 3 er onder hangen, is een beetje combinatie van sport toer.
Overigens staan er niet erg veel gsxr750 te koop. Wat mij echt opvalt is dat de remmen stukje minder zijn dan op de cbr of gsxr1000, misschien zijn de mijn wel een beetje versleten.
Tijd doet inderdaad wonderen maar als je paar maanden terug al op iets snellers had willen zitten... haha

Achja zal me pak aantrekken en hem weer aanslingeren, er is weer een dag voorbij.
 
Ik heb pilot power road 3 er onder hangen, is een beetje combinatie van sport toer.
Overigens staan er niet erg veel gsxr750 te koop. Wat mij echt opvalt is dat de remmen stukje minder zijn dan op de cbr of gsxr1000, misschien zijn de mijn wel een beetje versleten.
Tijd doet inderdaad wonderen maar als je paar maanden terug al op iets snellers had willen zitten... haha

Achja zal me pak aantrekken en hem weer aanslingeren, er is weer een dag voorbij.

Michelin Pilot Road 3 zal het zijn dan verwacht ik. Anders krijg je de Michelin Pilot Power 3.
De Power is een stuk puntiger en zal dus sneller de bocht invallen.
Rij zelf met de Pilot Road 2 en ze vallen idd niet echt de bocht in, zijn een beetje neutrale banden. Met dan wel weer een lange levensduur.

Standaard remmen en zeker met originele remblokken is gewoon belabberd. Met goede aftermarket blokken remt de boel niet eens zo slecht zeker in combinatie met stalen leidingen zit er echt wel voldoende stopkracht in.(lees: het achterwiel losremmen met duo)
Je kan altijd nog naar een 750F overstappen :+ is iets sneller :9
 
Laatst bewerkt:
Quanta costa ?
De importeur heeft hem nog niet op de website staan, maar in de Motoplus was de schatting richting de 5 mille. :)

Home - Verstegen Motors
Ik heb pilot power road 3 er onder hangen, is een beetje combinatie van sport toer.
Overigens staan er niet erg veel gsxr750 te koop. Wat mij echt opvalt is dat de remmen stukje minder zijn dan op de cbr of gsxr1000, misschien zijn de mijn wel een beetje versleten.
Tijd doet inderdaad wonderen maar als je paar maanden terug al op iets snellers had willen zitten... haha

Achja zal me pak aantrekken en hem weer aanslingeren, er is weer een dag voorbij.
Rond de drie mille staat er toch zat te koop?
Of een mooie Tl1000S/R, die zie je rond de €1.500-2.000. :9
Betere remmen en vering dan de GSX-F.

En met injectie minder problemen dan bijvoorbeeld een oudere RF900.. :)
 
Laatst bewerkt:
Michelin Pilot Road 3 zal het zijn dan verwacht ik. Anders krijg je de Michelin Pilot Power 3.
De Power is een stuk puntiger en zal dus sneller de bocht invallen.
Rij zelf met de Pilot Road 2 en ze vallen idd niet echt de bocht in, zijn een beetje neutrale banden. Met dan wel weer een lange levensduur.
Road4 achter, voor nog een goede Bridgestone BT020F. :$
Komt van de zomer een Pilot Power aan de voorkant op als de voorband van de Appie vervangen wordt voor een Diablo Corsa Rosso. :9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan