Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In principe wel, maar de ramp is zo kort en de stenen nog korter dat het volgens mij niet veel gaat uitmaken. Effe een dot gas geven net voor het achterwiel de ruwe dallen verlaat en dat komt wel goed ...

...en dan op tijd remmen of ik zit met mijn voorwiel in de kasten/rekken die aan de achterste muur moeten komen te staan _O-

Nee, ik denk echt niet dat die dallen meteen een probleem gaan geven.
Ik dacht aan een wegglijdende voet als je hem naar binnen wil drukken, of voorzichtig eruit gaat.
Zelf heb ik motorlaarzen zonder profiel. Kwam er pas met die sneeuw achter dat ik nergens grip heb. _O-
 
...
Ik dacht aan een wegglijdende voet als je hem naar binnen wil drukken, of voorzichtig eruit gaat.
...
Idd ... helemaal niet aan gedacht :X

Ik zal wel zien, als dat problemen geeft, effe met de slijpschijf over dat gladde vlak en het probleem is van de baan ;)
 
Denk ook aan gladde stenen.
En als die helling zo scherp is....je onderkuip??
Ach ik moet met mijn gsxf door drie deuren, dus t gaat wel lukken.

Rarara wat heb ik gedaan???

full
 
Idd ... helemaal niet aan gedacht :X

Ik zal wel zien, als dat problemen geeft, effe met de slijpschijf over dat gladde vlak en het probleem is van de baan ;)
Kruislings een sleufje frezen? :+ :+
Of een rubber matje erop verlijmen van buiten helemaal naar binnen?

Het zal wel loslopen, vroeg het mijzelf ff af.
Kijk wel even uit in het begin. :t
 
Laatst bewerkt:
...
En als die helling zo scherp is....je onderkuip??
...
Ik denk niet dat het daar een probleem voor is. Het is niet verschrikkelijk hoog, en de helling is denk ik toch lang genoeg ... we gaan het zien ...
Kruislings een sleufje frezen? :+ :+
Of een rubber matje erop verlijmen van buiten helemaal naar binnen?

Het zal wel loslopen, vroeg het mijzelf ff af.
Kijk wel even uit in het begin. :t
Zoiets dus. Of gewoon het gehele oppervlak ruw slijpen. Het is geen zee van oppervlakte, dus moet wel lukken.
Een rubber mat of zoiets erover lijmen zou idd ook geen slecht idee zijn, en zou het geheel ook mooier maken. Al is dat laatste niet zo belangrijk, want binnen een aantal jaar gaat dat kot ook tegen de vlakte ...

En ik zal in het begin zeker voorzichtig zijn ;)
 
Emmer water over je rubberlaarzen en even erop dansen. :+
Eerste test is goed bevallen! Dat binnenrijden gaat vlot! *O*
Wel getest zonder helm, kan probleemloos diep genoeg bukken om eronder door te kunnen, en toch niet in een "ik-moet-precies-een-ei-leggen" houding te moeten gaan.
Morgen eens testen mét helm. Moet ze toch uithalen om te gaan werken.

Rechts ook zo een stuk dal in gelegd, maar bleek net niet genoeg cement te hebben -O-
Geen probleem, dat kan later nog. Zelfs als er al een poort in staat.
full



Om terug te komen op de speling voor de onderkuip, geen probleem 8-)
full



Alleen opletten, je voet niet in de nog natte cement zetten :P
Heb het erna uiteraard weer mooi gladjes gestreken ;)
full



En ze staat binnen. Ik bemerk wel dat ik aan dat voorgaand schema iets mismeten moet hebben. Die bovenaf afbeelding van een motor heb ik verrekend en op schaal uitgerokken, dus ik denk dat het kot minder diep is dan op het schema, ik heb tussen de geplande kasten en het voorwiel met veel geluk nog maar 50cm plaats over. Maar ik heb de indruk meer plaats dan verwacht te hebben aan beide zeiden van de motor. Nog steeds geen zee van ruimte uiteraard, maar genoeg om eraan te kunnen werken :Y
full

Het kot is uiteraard nog niet leeg, maar heb er al heel wag uit gehaald, en verder alles wat aan de kant om te kunnen testen door ze al eens binnen te zetten.

Ze blijft er uiteraard ook de gehele nacht instaan, staat ze eindelijk eens droog .
Het geeft een goed gevoel te weten dat ze binnen staat *D
 
Eindelijk na drie maanden doet de motor het weer :) heb hem maar weg gebracht, en de monteur de opdracht gegeven om hem maar rijdend te maken ik doelde alleen op om hem weer te kunnen starten maar hij heeft alles na gecheckt en vervangen wat nodig was incl. bouten en schroeven en ook dus de de jiffy is weer gemaakt waardoor ik vloekend stond op het werk, men standaard stond uit en ik maar vloeken waarom hij voorduurend afsloeg :D.

Heerlijk weer rijden op de motor van het weekend zat ik weer in zeeland :), maar eens kijken of we met de motor naar de motorbeurs kunnen.
 
Eindelijk na drie maanden doet de motor het weer :) heb hem maar weg gebracht, en ...
...ook dus de de jiffy is weer gemaakt waardoor ik vloekend stond op het werk, men standaard stond uit en ik maar vloeken waarom hij voorduurend afsloeg :D.
Goede zaak dat ze weer rijdt *O*

Leuk he, als je dat niet meer gewoon bent dat die jiffy zijn werk doet.
Toen ik mijn eerste motor had, had ik dat probleem ook _O-
 
DKP was dat beestje van je is haha.

Bij mijn neef de motor showen en ik wilde wegrijden maar hij bleef maar afslaan. Stond ik daar gvd, dus ik de dealer bellen zegt die kijk eens naar je standaard. Ik schaamde me😂

Pilcrow goed nieuws, blazen :]
 
Laatst bewerkt:
DKP was dat beestje van je is haha.

Bij mijn neef de motor showen en ik wilde wegrijden maar hij bleef maar afslaan. Stond ik daar gvd, dus ik de dealer bellen zegt die kijk eens naar je standaard. Ik schaamde me😂

Pilcrow goed nieuws, blazen :]
Woensdag en donderdag onderhoud doen. Het staat op de planning om dan ook meteen te kuisen, want zoals je het zegt, het is nodig :$

Ach, met die jiffy, op het moment zelf vervelend, maar achteraf toch wel iets om grappig op te nemen ;)
 
zo'n sensor op de zijstandaard wilt ook nog wel eens kapot gaan. Zo heb ik bij mijn vorige werk vaak aan scooter gesleuteld. Daar kwam het geregeld voor dat een scooter niet wilde starten door de kapotte zijstandaard sensor.

@DKP, ziet er netjes uit je MotorHOK. Alles eruit halen. Meer ruimte voor de motor. Die van mij staat in de garage. Ik heb voor mijn hobby auto nog een plek van 3.0m * 2,5m. daar sleutel ik aan motor.
 
Vandaag weer lekker van Utrecht naar Breda gereden. Toch wel leuk om de motor door te trekken in een paar versnellingen en dan niet belachelijk hard te rijden. Op die tijdelijke gsxr deed ik 130 in zijn 1 haha.
Zou een 600cc racer dan toch iets meer voor mij zijn dan een 1000?
 
Wat gaat het ineens hard hier.

@DKP, ziet er goed uit. Is altijd wel fijn om je onderhoud binnen te kunnen doen.

Eindelijk na drie maanden doet de motor het weer :) heb hem maar weg gebracht, en de monteur de opdracht gegeven om hem maar rijdend te maken ik doelde alleen op om hem weer te kunnen starten maar hij heeft alles na gecheckt en vervangen wat nodig was incl. bouten en schroeven en ook dus de de jiffy is weer gemaakt waardoor ik vloekend stond op het werk, men standaard stond uit en ik maar vloeken waarom hij voorduurend afsloeg :D.

Heerlijk weer rijden op de motor van het weekend zat ik weer in zeeland :), maar eens kijken of we met de motor naar de motorbeurs kunnen.
Die doet niet aan half werk :}

Vandaag weer lekker van Utrecht naar Breda gereden. Toch wel leuk om de motor door te trekken in een paar versnellingen en dan niet belachelijk hard te rijden. Op die tijdelijke gsxr deed ik 130 in zijn 1 haha.
Zou een 600cc racer dan toch iets meer voor mij zijn dan een 1000?
Met een 600cc heb je nog meer de neiging om de boel door te trekken. Een 1000 heeft onderin al een berg vermogen en koppel. Misschien opzoek naar een 1000cc niet racer.

(het zijn natuurlijk gewoon homologatiemodellen, en niet ontworpen voor op straat.) })
 
Het punt is een beetje dat ik bijna alle motorfietsen wel leuk vind. Maar zou weleens een supermoto willen rijden maar ook een naked en ook een alroad maar ook een sport en supersport en toer.
Nou reed die gixxer als een beest maar ik weet niet zeker of dit wel de motor voor mij is. Ik zie mezelf toch wel een aantal keer ver de 200 ingaan en in Nederland is dat niet echt aan te raden. Daarnaast was het verbruik ook een tikkie hoger en dat vaak tanken is ook niet alles....
Dilemma's.
Maar straks weer lekker het gele ros aantrappen:)
 
Met een 600cc heb je nog meer de neiging om de boel door te trekken. Een 1000 heeft onderin al een berg vermogen en koppel. Misschien opzoek naar een 1000cc niet racer.

(het zijn natuurlijk gewoon homologatiemodellen, en niet ontworpen voor op straat.) })
Zijn punt was meer dat de 1.000 al 130 rijdt in de eerste versnelling. :)
Met een 600 kan hij wat meer moeite doen, beleving, plezier maken..

Maar in dat geval is de CBR125 ook een optie. :+
 
Zijn punt was meer dat de 1.000 al 130 rijdt in de eerste versnelling. :)
Met een 600 kan hij wat meer moeite doen, beleving, plezier maken..

Maar in dat geval is de CBR125 ook een optie. :+
Een 600 loopt ook rond de 130 in z'n eerste versnelling. En juist dat eerste stuk 0-100 zit er maar weinig verschil in een 1000 en een 600.
Met de GSX600R uit 98 zat ik ook met regelmaat op de 200. Juist door het voor het plezier even een paar versnellingen doorhalen.

Zelf heb ik meer lol met de F dan ik met de R had.
Zal misschien een vooroordeel zijn, maar de meeste die ik gezien heb met een supersport kunnen er niet mee omgaan zodra een bocht op doemt.
 
Een 600 loopt ook rond de 130 in z'n eerste versnelling. En juist dat eerste stuk 0-100 zit er maar weinig verschil in een 1000 en een 600.
Met de GSX600R uit 98 zat ik ook met regelmaat op de 200. Juist door het voor het plezier even een paar versnellingen doorhalen.
Een 1.000 heeft bijna geen snelheidsbeleving. Alles gaat zóó makkelijk.
En ik zie nog wel een behoorlijk verschil tussen een GSX-R600 en een GSX-R1000. ;)

full


Tot het gaatje zal je misschien niet snel gaan, maar opschakelen bij 9.000 Rpm scheelt al 30 km/u. :)

In tijd scheelt het niets. (Misschien 0-100 max. twee tienden van een seconde :Y )
Zelf heb ik meer lol met de F dan ik met de R had.
Zal misschien een vooroordeel zijn, maar de meeste die ik gezien heb met een supersport kunnen er niet mee omgaan zodra een bocht op doemt.
Klopt wel, maar dan rol je hem ook niet uit in de bocht van nul naar honderd en een paar seconden. :+
 
Laatst bewerkt:
...
Maar in dat geval is de CBR125 ook een optie. :+
Ge zou eens moeten weten hoeveel hopen fun er te beleven valt met een 125 à 200 cc motor 8-) :+
... op de Filipijnen dan toch :]
...
Zelf heb ik meer lol met de F dan ik met de R had.
Zal misschien een vooroordeel zijn, maar de meeste die ik gezien heb met een supersport kunnen er niet mee omgaan zodra een bocht op doemt.
:^
Toen ik die ene keer met de GSX 750 F op circuit Zandvoort zat, ook gemerkt. Was geen race, maar een expierience day, met 6 rijders achter de instructeur en niet inhalen. Telkens op het laatste rechte stuk moest de eerste afhaken en achteraan aansluiten, zodat elke rijder twee keer per sessie achter de instructeur had kunnen rijden, die dan na de sessie iedereen tips kon geven.

De ronden dat ik achter de instructeur zat, bleven de anderen achter in de bochten*, en na elke twee à drie bochten zat die instructeur maar in zijn spiegels te kijken en moesten we op de rest wachten, en dat terwijl ik niet eens een bochtenkoning ben!!! :')

* op die foto stond nog een stuk achterwiel van de instructeur, maar die heb ik door iemand professioneel laten wegwerken met photoshop 8-) :$

Edit: nu zie ik pas het verschil, in die eerste foto zit ik nog heel ver van de grond met mijn knie, in die tweede nog steeds ver van de grond, maar toch een heel stukje dichter, die bocht ging toen ook een stuk sneller.
Heb er ook eens geprobeerd een KD voor elkaar te krijgen, maar door me daarop te focussen, verloor ik de goede lijn in de bocht :X dus dan toch maar gewoon goed volgen, en niet meer aan KD'tjes denken :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edit: nu zie ik pas het verschil, in die eerste foto zit ik nog heel ver van de grond met mijn knie, in die tweede nog steeds ver van de grond, maar toch een heel stukje dichter, die bocht ging toen ook een stuk sneller.
Heb er ook eens geprobeerd een KD voor elkaar te krijgen, maar door me daarop te focussen, verloor ik de goede lijn in de bocht :X dus dan toch maar gewoon goed volgen, en niet meer aan KD'tjes denken :P
Ik rij dit jaar zeven keer op CPZ, bijna mijn thuis circuit, sinds 2006 zeker ieder jaar vijf keer geweest.
En foto's zien er eigenlijk nooit uit. :+

En alleen in de Tarzan en bocht tien (voorheen Marlboro bocht geloof ik) komt het knietje heel soms aan de grond.
Maar tijdens een sessie kan je zo heeel wat rijders inhalen die overal de knie neerleggen.

Sommigen zitten er heel mooi op, vooral bij dames is het vaak genieten.
Alleen vergeten ze het gasgeven meestal. _O-

Keertje de pitbox gedeeld.. Nadieh Scoots rijdt mij er dan wel uit..

Nadieh+Schoots+-+Sachsenring+2012.jpg


Ze maakt alleen wel veel meer kilometers. :$ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Een 1.000 heeft bijna geen snelheidsbeleving. Alles gaat zóó makkelijk.
En ik zie nog wel een behoorlijk verschil tussen een GSX-R600 en een GSX-R1000. ;)

[afbeelding]

Tot het gaatje zal je misschien niet snel gaan, maar opschakelen bij 9.000 Rpm scheelt al 30 km/u. :)

In tijd scheelt het niets. (Misschien 0-100 max. twee tienden van een seconde :Y )Klopt wel, maar dan rol je hem ook niet uit in de bocht van nul naar honderd en een paar seconden. :+
Die zal je wat moeten toelichten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan