Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit was in de 90's he, dus best een tijdje terug.
Was leuk dat kuipje zo te maken, en ik heb het nooit meer ergens anders gezien, dus 't was vrij uniek.
Verder moet je er van houden natuurlijk en smaken verschillen.
Let op de 80's kuipknipperlichten. Half Nederland reed ermee rond !!
Het enige wat 'm nog mooier zou hebben gemaakt zou het complete uitlaatsysteem in een verchroomde toestand, maar dat was budgettechnisch niet echt een bewuste keuze.

De RDW site leert me dat ie nog gewoon rond moet rijden, ik ben ermee aangereden. Economisch total loss. De financiele schade was hoog, maar viel technisch wel mee zoals ik het zelf kon beoordelen. De auto die op een nogal vreemde manier een uitrit verliet (laat ik het zo formuleren) tetterde precies op de framebalk die voor je knie zit, dus wel hard op het frame, maar niet op zo'n manier dat ik denk dat het frame niet meer spoort. Wel schade rondom, carterdeksel kapot dus olie eruit, etc. Ik hoop dat het een beetje netjes is hersteld. Iemand hier actief in dit topic die rond rijdt op mijn oude MZ-20-FT ??

De eerste rode was echt tot snot, maar die hebben mijn ouders nog wel eens zien rijden toen ik met mijn tweede rode bezig was. Die motor is rond gegaan zoals je het met de motorraces ook wel eens ziet waarbij zo'n beetje alles eraf vliegt, en met 90 km/u op een lantarenpaal geklapt thv de achterswingas. Die motor was echt zo krom als maar kon. Beide wielen krom, achtervork krom, voorvork stond scheef (dus ws balhoofd ook), geen kuipdeel meer heel, deuken in de tank, stuurhelften afgebroken, noem maar op. Daar moet héél veel werk in gestoken zijn om dat weer rijdend te hebben gekregen. In feite was alleen het blok was nog goed. Dat was mijn eerste rode. De tweede heb ik met een kleine ton op de teller schadevrij zelf weggedaan.

Na de derde (de zwarte) GSX de grote broer (Z1000) van mijn allereerste motor (Z650) gekocht, en toen was het GSX avontuur voorbij . . . .
 
Laatst bewerkt:
...
Na de derde (de zwarte) GSX de grote broer (Z1000) van mijn allereerste motor (Z650) gekocht, en toen was het GSX avontuur voorbij . . . .
Helemaal niks verkeerd mee om na verloop van tijd eens iets anders te willen ;)

Ik ben nu bezig aan nummer 5*, en die wil ik sowieso op 1 ton zetten. En eerlijk gezegd denk ik nu al aan een 6de GSX F als opvolger. Maar ook geef ik eerlijk toe, als ik het budget had, zou ik misschien ook wel eens iets anders willen.

Momenteel is de prioriteit echter de verbouwing(en) van ons huisje, onze reizen/plannen naar en op de Filipijnen.

Toch droom ik soms ook wel eens van een jonge en modernere motor. Maar intussen beleef ik wel nog steeds hopen plezier aan deze, en zal ik altijd met plezier terugdenken aan al mijn GSX F'en.

Eigenlijk droom ik ervan om een jonge motor te hebben voor dagelijks gebruik, en een tot in de puntjes opgeknapte GSX F om enkel als vrije tijds motor te gebruiken, gewoon, omdat ik er zooooo graag mee rijd ... maar we zien wel wat de toekomst brengt :]



* ik ben niet de eertse in dit topic die er 5 gehad heeft. Er was er al eerder eentje die aan 5 keer kwam, weet alleen even niet meer wie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Momenteel nog in tsjechie. De achterband was redelijk vierkant bij aankomst (alleen maar snelweg gereden). Helaas op de tweede reisdag alleen maar regen een flinke tegenvaller. Donderdag ga ik richting leipzig en dan vrijdag ergens in West Duitsland overnachten. Zaterdag vervolgens naar huisje toe:)

Helaas is mijn cardo headset overleden....
 
Ik ga zaterdag kijken voor een gsx750f uit 1995. Zijn er naast de standaard zaken aandachtspunten waar ik op moet letten bij dit type? Bepaalde dingen die wat minder zijn of vaak kapot gaan?
 
Allen dank voor de succeswensen en het welkom, en burnett & DKP voor de tips mbt zijkofferdragers. Inmiddels ben ik van plan om (als de motor er is) een topkofferbevestiging van Givi te bestellen en zijkofferbeugels van SW-motech, die beugels schijn je makkelijk te kunnen demonteren wat voor Duitsland een voorwaarde lijkt (je mag daar niet met zijbeugels zonder koffers rijden, heb ik begrepen). Afgaand op de verschillende montagehandleidingen die op internet rondzwerven zou die combi moeten passen, eind van de maand hoop ik het zeker te weten... ;)

@ DKP: dank voor de verwijzing naar RAD, ze verzenden ook naar het noorden dus dat is mooi. Tot op heden in NL nog niet zo'n uitgebreide motor webwinkel gezien.

In een ander topic zag ik dat jij voorheen een GSX 750F had met dubbele H4's, waar had je die koplampunit vandaan? Via ebay uit de US, of zijn die ook aan deze kant van de grote plas te koop?
 
Dag GSX-F liefhebbers, ik heb even kort niet bijgelezen en daarna het nieuwe topic kwijt. :W

Sinds gisteren ben ik weer één van u allen. :+



Hij komt van onze eigen Motorshopper af.
Eindelijk na drie jaar de gewilde zwarte GSX750F.
Ik had in 2014 mijn blauwe GSX600F op voorhand verkocht, maar de toenmalige 750F bleek niet zo netjes.
Deze heeft ook wel wat aandacht nodig, de olie is naar mijn idee het laatst circa vijf jaar geleden ververst. :')
(motor gekocht en nooit wat aan gedaan, filter is uitwendig dik aan het roesten)

Maar weer een mooie tweede bike erbij voor 900 euro.
Kilometerstand 36.980. Loopt goed en is optisch verder best netjes te noemen. *O*
Opvallend is de voorvork die niet slapjes duikt onder de werkelijk knoeiharde rem.
(lijkt wel een GSX-R rem zo krachtig :? )
Dus wellicht zitten er andere veren in.

Van het weekend even de olie en het filter vervangen; maandag @werk met big smile biken. :]
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag mensen, met het weekend wil ik gaan kijken voor een gsx 600 f uit 2006.
Op internet kan ik weinig punten waar extra opgelet moet worden. Dus vroeg mij af of jullie buiten de normale zaken om nog ergens naar gekeken moet worden?

Grtz
 
Mooie en fijne bike WB!

Wel heel wat anders dan de 12R
Ik had besloten om voortaan met maar één motor verder te gaan.
En toen kwam deze voorbij. _O-



Hier nog niet gewassen en in de wax gezet, van dichtbij zat er een leuk stoflaagje op. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding Worldbeater!
Vandaag thuisgekomen van mijn tripje Tsjechie en Duitsland.
Conclusie: enorm leuk, wegen in duitsland goed (sauerland), wegen in tsjechie: probeer zonder vallen thuis te komen haha.

Vanmiddag rond een uur of 2 iemand op de rijksweg in Ede zien rijden op een gsxf 750, die reed samen met een andere motor. Toevallig iemand van dit topic?
 
Ik ga zaterdag kijken voor een gsx750f uit 1995. Zijn er naast de standaard zaken aandachtspunten waar ik op moet letten bij dit type? Bepaalde dingen die wat minder zijn of vaak kapot gaan?
Bij de +98 modellen moet je vooral kijken naar de staat van de uitlaatcollector, vooral daar waar die verbonden is met de uitlaatbuis van de einddemper. En de achterrem, die lopen gemakkelijk vast. Of dit alles ook zo is bij de oudere modellen weet ik eigenlijk niet.

Maar intussen is het al maandag. Ben je gaan kijken? En zo ja, hoe is het geweest?



En @ Worldbeater: NICE!!! Leuke foto ook 8-)
Gaat je zoontje ook mee achterop?



@ WalterB: zie mijn eerste quote in dit bericht ;)


 
... die beugels schijn je makkelijk te kunnen demonteren wat voor Duitsland een voorwaarde lijkt (je mag daar niet met zijbeugels zonder koffers rijden, heb ik begrepen) ...

@ DKP: dank voor de verwijzing naar RAD, ze verzenden ook naar het noorden dus dat is mooi. Tot op heden in NL nog niet zo'n uitgebreide motor webwinkel gezien.

In een ander topic zag ik dat jij voorheen een GSX 750F had met dubbele H4's, waar had je die koplampunit vandaan? Via ebay uit de US, of zijn die ook aan deze kant van de grote plas te koop?
Zijbeugels niet toegestaan als de koffers er niet aanhangen :?
Nog nooit gehoord! Linkje van die regel? Ben er benieuwd naar. Maar anderzijds, in B en NL mag het wel, je motor is dan conform de wetgeving en ze kunnen je er daar niet mee verbieden er mee te rijden als die conform de wetgeving is van het land waar ingeschreven.

RAD vind ik idd ook een goede winkel. Maar ik denk toch dat Motozoom erg vergelijkbaar is. Niet?

Die koplamp met twee H4's erin is dus idd Amerikaans. Mag gebruikt worden in de EU, omgekeerd niet. In welk topic heb je dat gezien? Ik heb dat zowel in een voorgaand GSX Ftopic eens beschreven als in een of meerdere andere topics, maar weet niet meer welke, en is moeilijk terug te vinden op mijn werk op mijn smart phone :P

Kort uitgelegd: naar aanleiding van een crash alle nodige onderdelen tweedehands gevonden, behalve de koplamp. Dan op een of andere manier op www.cmsnl.com uitgekomen, en daar gemerkt dat in de USA twee x H4 toegepast word. Onderdeelnummer genoteerd, en gewoon bij Suzuki aan de hand van dat onderdeelnummer eentje besteld. Gaat perfect. Wel niet goedkoop. Ik dacht dat ik destijds iets van een 340€ betaald had. Kan ik later nog eens in mijn bestanden opzoeken. Maar het was alvast tussen 340 en 400€ voor die koplamp. De EU versie met gescheiden dim- en grootlicht kost zelfs ongeveer 40€ duurder.

Wel moet je je kabelboom aanpassen, of zelf een omzetfichke maken. Het deeltje dat je nodig hebt kan je ook bestellen, maar kost nog eens 50€ extra. Dus als je een beetje handig bent, zorg je daar zelf voor. Op een autosloper twee H4 fichkes gaan halen, en die in de plaats van de oude fichkes zetten, of beter, er een omzetfichke van maken.

Wil gerust wel wat linkjes voorzien, maar momenteel erg druk ...

DKP in "Dubbele koplamp naar enkele"

Hier zowat alle onderdeelnummers voor een GSX F (heb een 2001 als voorbeeld genomen)

De leuke "2XH4" koplamp.
Hier staat ze aan maar liefst 405€ :o
De lage €-waarde zal er wel voor iets tussen zitten vrees ik ...
Meestal zijn de prijzen bij Suzuki zelf iets lager, maar dat is geen garantie.

En dan nog het stukje kabelboom dat dient om de koplampen, de voorste raw's, en het perkeerlichtje mee aan te sluiten.
Betreft nr.5 in de afbeelding, voor 52€.
 
Laatst bewerkt door een moderator:


En @ Worldbeater: NICE!!! Leuke foto ook 8-)
Gaat je zoontje ook mee achterop?

Die komt niet verder dan dit. _O-



Al had ik in 2014 dit zitje op de GSX-F 600 gemonteerd. _O-



Nieuw gekocht en verder nog nooit gebruikt. O-)
Hij zat vroeger wel in het zijspan. ;)

 
Laatst bewerkt:
Vanochtend lekker @werk gespind met de GSX-F. :]
Alleen zit er volgens mij geen verschil in gearing tussen een 750 en een 600. :?
5.000 Rpm bij 110 km/u.. dat kan beter.

Zaterdagochtend vijf stadskilometers duo gereden met mijn vriendin.
Dit was haar eerste keer, en ik moest even warmrijden om olie te verversen.
(eerst zelf ritje van vijf kilometer gedaan om de motor niet extra te belasten)
Bij de duorit trok de 750 net zo laag vanuit onderuit / zonder koppelingslip als dat je alleen rijdt. :? :}

Maar de meeste kilometers worden snelweg 25 km x2 @woon~werk.
Ik wil een ander voortandwiel. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend lekker @werk gespind met de GSX-F. :]
Alleen zit er volgens mij geen verschil in gearing tussen een 750 en een 600. :?
5.000 Rpm bij 110 km/u.. dat kan beter.

Zaterdagochtend vijf stadskilometers duo gereden met mijn vriendin.
Dit was haar eerste keer, en ik moest even warmrijden om olie te verversen.
(eerst zelf ritje van vijf kilometer gedaan om de motor niet extra te belasten)
Bij de duorit trok de 750 net zo laag vanuit onderuit / zonder koppelingslip als dat je alleen rijdt. :? :}

Maar de meeste kilometers worden snelweg 25 km x2 @woon~werk.
Ik wil een ander voortandwiel. :Y
Heb er ook al aan gedacht een ander voor- EN achtertandwiel te monteren (bij de eerstvolgende kettingwissel). Om diezelfde reden, ik wil de rpm omlaag bij eenzelfde snelheid.
Origineel = 5.500 rpm in 6de aan 120km/u. Had ik graag met 1.000rpm zien zakken.
Dat ie dan net iets minder trekt vanuit stilstand kan ik mee leven.
(Heb eens uitgeteld dat je eerste versnelling dan ongeveer overeenkomt met je tweede in origineel, en eens getest om steeds in tweede te vertrekken, en zelfs met twee erop en bergop gaat dat, zij het in dat laatste geval wel met meer moeite).

Enige hinderpaal voor mij is de meting, ik wil geen afwijkende km meting. Naar het schijnt bestaat er wel een passende "speedohealer" of zoiets om dat verschil weer om te zetten, en zou het meevallen in prijs.

Ik heb dit alles nog steeds in mijn achterhoofd, en hoop er meer/veel over te weten tegen de tijd dat ik mijn ketting moet vervangen.

Momenteel zit ik op 42km van mijn mijn werk (enkel) waarvan ongeveer 30km snelweg.
Eens ik verhuisd zal zijn worden dat 51km, waarvan 38km snelweg. Dan wil ik die rpm naar beneden, in de hoop dat het torenhoge verbruik van 4,75L/100km (1:21) nog wat zakt :+
... want aan 1,191€/L is dat geen pretje B| ... of net wel??? :+
 
@Worldbeater: belangrijk vraagje ivm met de tandwielen;

Heb jij al kunnen uitdokteren hoe groot het voor tandwiel max kan zijn?
Ik herinner mij wel dat ik bij het opzoeken er wel eens op uit kwam dat je ze after market kan bestellen voor deze motor tot 18 tanden, maar ik vraag mij sterk af of die wel past. Je heb naast het tandwiel dat pennetje dat de koppeling induwd, en ik vrees dat de katting wel eens daartegen zou kunnen schuren met een 18tander.
 
@Worldbeater: belangrijk vraagje ivm met de tandwielen;

Heb jij al kunnen uitdokteren hoe groot het voor tandwiel max kan zijn?
Ik herinner mij wel dat ik bij het opzoeken er wel eens op uit kwam dat je ze after market kan bestellen voor deze motor tot 18 tanden, maar ik vraag mij sterk af of die wel past. Je heb naast het tandwiel dat pennetje dat de koppeling induwd, en ik vrees dat de katting wel eens daartegen zou kunnen schuren met een 18tander.
Mijn eerste idee was zo eens een tandje meer aan de voorkant.
Dan wordt de ketting ook niet langer, staat nu mooi halverwege.

Maar misschien is twee extra tanden voor wel beter.
Ik ga er naar kijken, maar nog niet vandaag, morgen of overmorgen. :+
Na je opmerking ga ik voor het bestellen eerst onder het kapje kijken en meten. :Y

Edit. quick internet search: standaard 15 tanden voor.
600 = 47 tanden achter/ soms 45.
750 = 45 tanden achter.

Het verbruik zal sowieso wel beter zijn dan de ZX-12R die ik eind juni verkocht heb. _O- (1:10)
 
Laatst bewerkt:
Van de 600 ken ik de originele verhouding niet.
Bij de 750 is die idd 15-45 :Y

Heb wat dingetjes berekend:
Verhouding versus rpm bij 120km/u in 6de versnelling:
15-45 = 5500 / 15-44 = 5377 / 15-43 = 5255 / 15-42 = 5133
16-45 = 5133 / 16-44 = 5042 / 16-43 = 4927 / 16-42 = 4812
17-45 = 4850 / 17-44 = 4745 / 17-43 = 4637 / 17-42 = 4530
18-45 = 4583 / 18-44 = 4482 / 18-42 = 4380 / 18-42 = 4278

Ik meen mij namelijk ook te herinneren dat het achteraan te vinden was tot 42t.

Persoonlijk dacht ik er ook aan om voor elke tand extra vooraan, 1 tand minder achteraan te nemen, om de kettinglengte te behouden. Al zal 1 schakel "korter" niet zo erg zijn denk ik. Voor 1 schakel minder moet je immers ook twee tanden toevoegen.

Ik dacht dat ik het ooit eens gemeten heb, en meen dat er vooraan wel een 17 in kan. De 18tander heb ik mijn twijfels aan dus.

Met dit alles denk ik zelf aan een vertanding van 17-42. Dan zit ik bij 120km/u net iets boven de gewenste 4500rpm, maar is te verwaarlozen.
 
Ik ga wel eerst alleen voor een tandwiel voor.
Die slijt het hardste, scheelt de minste kettinglengte en achter kan altijd nog. ;)

Nu als eerste die knipperlichtglaasjes voor witte vervangen. Eerst nog vinden. :)
 
Heb wat dingetjes berekend:
Verhouding versus rpm bij 120km/u in 6de versnelling:
15-45 = 5500 / 15-44 = 5377 / 15-43 = 5255 / 15-42 = 5133
16-45 = 5133 / 16-44 = 5042 / 16-43 = 4927 / 16-42 = 4812
17-45 = 4850 / 17-44 = 4745 / 17-43 = 4637 / 17-42 = 4530
18-45 = 4583 / 18-44 = 4482 / 18-42 = 4380 / 18-42 = 4278
Mooi werk, ik lees het allemaal nog niet heel gedetailleerd vanaf het werk voor goed commentaar. ;)

Katana 750 Sprocket Ratios
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof alleen nooit dat dit de goede knipperlichtglaasje voorkant zijn. ;)

Yeah! *O*
 
Laatst bewerkt:
Alvast deze besteld. Voor dat geld zie ik het wel gelijk. ;)
Maakt het voor jou niet uit dat de snelheidsmeting niet meer klopt dan?
Of ga je daar ook iets aan doen?

Voor mij is dat namelijk het pijnpunt.
Jammer dat die niet meer zoals vroeger op het voorwiel gemeten worden. Of rechtstreeks op het achterwiel. Nu gebeurt dat op de uitgaande as ...
 
Maakt het voor jou niet uit dat de snelheidsmeting niet meer klopt dan?
Of ga je daar ook iets aan doen?

Voor mij is dat namelijk het pijnpunt.
Jammer dat die niet meer zoals vroeger op het voorwiel gemeten worden. Of rechtstreeks op het achterwiel. Nu gebeurt dat op de uitgaande as ...
Beetje rekening mee houden, hoewel ik vroeger bij mijn ZX-10R wel een Speed'O'Healer had geïnstalleerd. :)

Ik vroeg mij al af hoe de snelheid gemeten wordt..
De snelheidsmeter zag ik zo snel niet reageren bij het warmdraaien op de standaard?
Had hem in de zes gezet.. voorheen bij mijn TL1000R zo de 220 km/u aangetikt. _O-

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan