Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
:} Ziet er heeel netjes uit.
Ben je nu uiteindelijk goedkoper uit?
Heeft hij zelf ontworpen en laten maken 8-)

Maar, @DickO, ik zou wel graag weten, kan je er zo nog laten maken? En hoeveel zou het mij moeten kosten om er zo eentje te "bestellen"? :9~~
of mag ik het ontwerp. dan probeer ik er een 3d te printen

Burnett en anderen dank voor de complimenten ;)
Heb er inmiddels zo'n 150 km mee gereden, nauwelijks trillingen te merken dus 't is een blijvertje.
'k Heb wel gemerkt dat de TomTom soms vastloopt (maar dat had ik eerder af en toe ook), wellicht dat de voedingspennetjes toch meer trillen dan merkbaar is. Dat was te fixen door even uit en in te schakelen, daar heb 'k dan weer een handig schakelaartje op het stuur voor ;)
Het verschijnsel deed zich voor als een overlay op het scherm die bleef hangen (na 500 meter rechtsaf etc) terwijl de gesproken route aanwijzingen wel gewoon correct doorgingen. Heeft misschien ook te maken met de verplichte update die van de winter is geweest.

Heel veel goedkoper is het niet geworden, de oorspronkelijke schatting was 275 euro. Maar daar was alleen voor de 'hoofdbeugel', de kleinere onderdelen en stripjes zaten daar niet bij. Als dat met handwerk gemaakt moest worden, zou er zo'n 150 euro bij komen, en los laten snijden ging niet vanwege beperkingen van de snijmachine.
Ik heb gekeken wat er echt nodig was en een tekening gemaakt waar alles in één keer uitgesneden kon worden, waarna de kleine delen er afgeknipt konden worden.
Het uiteindelijke buigen van de hoofdbeugel was ook nog lastig, men moest op zoek naar een zetbank met kleine 'vingers'.

Uiteindelijk heb ik 235 euro betaald (incl BTW).
Daarvoor is er gesneden, geknipt, gebogen en gelast. Het uiteindelijke afbramen en rond maken van de plaatkanten (d = 2 mm) moet ik zelf nog doen, maar is wel nodig om de beugel duurzaam te kunnen spuiten of poedercoaten.

Komend weekend zal ik het ontwerp posten in dwg (AutoCAD) formaat. Ik weet niet of 3D printen haalbaar is, het lijkt mij dat kunststof te zwak is om zo'n dunne beugel zonder trillingen te kunnen maken (maar ik heb geen kennis van of ervaring met 3D printen, dus als iemand betere info heeft moet je vooral daar op af gaan).

Als er van meer mensen interesse voor is wil ik wel een paar laten maken, maar 'k verwacht niet dat de kosten zullen dalen.*
Kostprijs zal rond de 250 euro liggen (235 voor beugel, 10 euro voor doos en verzendkosten, 5 euro voor mijn moeite). Vooraf de helft betalen (dat vraagt de beugelmaker ook).
Afbramen en rond maken zal je dan ook zelf moeten doen...

Maar met het te posten ontwerp kan je zelf ook gaan 'shoppen' en offerte vragen.


* Bij nader inzien misschien toch wel: men hoeft bij meerdere bestellingen maar één keer de snijmachine in te stellen. Geen idee hoeveel dit zou uitmaken op de prijs; knippen, buigen en lassen blijft hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit Dick, tof dat je het deelt!

Nieuwe ketting en kettingwielen laten monteren dus we rijden weer :D
Ik durfde niet meer zo goed met de oude, zoveel speling en zware schakels. De monteur had er ruim 2 uur voor nodig, hij was dan ook niet de snelste. Ook niet de ongezelligste, dat scheelt. Het dichtklinken van de ketting deed hij gewoon met een waterpomptang en daarna met een hamer..
Ik heb goed opgelet dus de volgende keer doe ik het zelf.

Volgende 'project': schijfremmen voor en blokjes achter.
Nu heb ik zojuist de bekende arashi schijven besteld voor aan de voorkant. Hier wil ik nog (gesinterde) remblokken voor bestellen. Moet ik daarbij ergens op letten? Hebben jullie suggesties?

Ook merk ik dat ik weinig profijt heb van mijn windscherm. Als ik hard rijd en ik duik naar beneden heb ik nog veel last van windgeluid (met goede oordopjes in). Biedt zo'n dubbele bubbel hierbij soelaas?
 
nou vandaag de gsx weer uit elkaar gedraaid. Bij het loshalen van de tank zag ik de fout al, de vacuümslang was eraf gesprongen. Ik had de linkerkuip maar gedeeltelijk losgedraaid en hierdoor is het lastiger om de slangen op de benzinekraan te monteren. Ik denk dat met het monteren van de benzineslangen de vacuümslang eraf gegaan is.

De motor loopt nu weer de hele tijd netjes op 4 cilinders met de benzinekraan op ON.

Toch blijft de motor bij 10.500 toeren inhouden en schieten uit de uitlaat. Dit probleem had hij vorig jaar ook en toen kreeg ik het ook niet eruit. Ook niet na het ultrasoonreinigen van de sproeiers en carbs. Iemand nog een idee wat dit kan zijn?
 
... Het dichtklinken van de ketting deed hij gewoon met een waterpomptang en daarna met een hamer ...
...
Ook merk ik dat ik weinig profijt heb van mijn windscherm. Als ik hard rijd en ik duik naar beneden heb ik nog veel last van windgeluid (met goede oordopjes in). Biedt zo'n dubbele bubbel hierbij soelaas?
Hoe doet hij dat? Ik moet mij nu toch ook echt een kettingset zien te bestellen, en dan zelf klinken. Al denk ik toch eerder een klinkgereedschapsetje aan te schaffen ...

Wat betreft dat windscherm, ben jij nogal aan de grote kant? Ik zelf ben 1,82m, en ook ik heb last van turbulentie bij hoge snelheden. Ik zou zelf ook nog een verhoogd windscherm willen aanschaffen, maar moet nog even wachten van "het ministerie van financiën" :P

... de vacuümslang was eraf gesprongen
...Toch blijft de motor bij 10.500 toeren inhouden en schieten uit de uitlaat
...
Ook ooit voorgehad. Heb dat hier lang geleden ook eens beschreven. Moest tijdens het rijden zijn losgekomen. Kon nog enkel rijden door hem op pri te zetten. En zeggen dat ik dat toen ter plaatse had kunnen oplossen _O-

Maar inhouden bij 10.500rpm? Goh, ik kan mij zelfs niet herinneren wanneer ik nog eens zo hoog in toeren ben geweest :+ :$

Wel weet ik dat een GSX F bij lange tijd op hoge snelheid (lees: +200km/u) het niet lang uithoud. Komt omdat ze geen brandstofpomp hebben, en ze op die hoge snelheid niet genoeg brandstof kunnen aanzuigen. Na enkele minuten aan 230km/u begon die te stotteren, en bleef aanhouden tot ik enkele minuten weer onder de 160km/u reed. Was enkele GSX F'en geleden trouwens ... Al vind ik dat ze het toch zou moeten aankunnen, maar zelfs bij Suzuki zei men dat het door het onvoldoende (voor hoge snelheden) vacuüm systeem komt.
 
Ik kijk momenteel naar "reizen Waes" ...

... vanaf morgen ga ik in Venezuela tanken, 52 liter benzine, en daar werd 0,5€ voor betaald ... dus ik doe mijn motortank er vol voor, 21€-cent ...
 
nou vandaag de gsx weer uit elkaar gedraaid. Bij het loshalen van de tank zag ik de fout al, de vacuümslang was eraf gesprongen. Ik had de linkerkuip maar gedeeltelijk losgedraaid en hierdoor is het lastiger om de slangen op de benzinekraan te monteren. Ik denk dat met het monteren van de benzineslangen de vacuümslang eraf gegaan is.

De motor loopt nu weer de hele tijd netjes op 4 cilinders met de benzinekraan op ON.

Toch blijft de motor bij 10.500 toeren inhouden en schieten uit de uitlaat. Dit probleem had hij vorig jaar ook en toen kreeg ik het ook niet eruit. Ook niet na het ultrasoonreinigen van de sproeiers en carbs. Iemand nog een idee wat dit kan zijn?
Gelukkig een klein foutje.

Blijft lastig om een zinnige suggestie te doen bij zulk soort klachten.
Inhouden kan je op zoveel manieren opvatten.
Als die bij vollast inhoud en klappen in de uitlaat geeft zou ik het in eerste instantie in de ontsteking zoeken. Mits die in de lagere gebieden wel normaal vermogen levert zonder pingelen.

... Het dichtklinken van de ketting deed hij gewoon met een waterpomptang en daarna met een hamer ...
...
Ook merk ik dat ik weinig profijt heb van mijn windscherm. Als ik hard rijd en ik duik naar beneden heb ik nog veel last van windgeluid (met goede oordopjes in). Biedt zo'n dubbele bubbel hierbij soelaas?
Hoe doet hij dat? Ik moet mij nu toch ook echt een kettingset zien te bestellen, en dan zelf klinken. Al denk ik toch eerder een klinkgereedschapsetje aan te schaffen ...

Wat betreft dat windscherm, ben jij nogal aan de grote kant? Ik zelf ben 1,82m, en ook ik heb last van turbulentie bij hoge snelheden. Ik zou zelf ook nog een verhoogd windscherm willen aanschaffen, maar moet nog even wachten van "het ministerie van financiën" :P

... de vacuümslang was eraf gesprongen
...Toch blijft de motor bij 10.500 toeren inhouden en schieten uit de uitlaat
...
Ook ooit voorgehad. Heb dat hier lang geleden ook eens beschreven. Moest tijdens het rijden zijn losgekomen. Kon nog enkel rijden door hem op pri te zetten. En zeggen dat ik dat toen ter plaatse had kunnen oplossen _O-

Maar inhouden bij 10.500rpm? Goh, ik kan mij zelfs niet herinneren wanneer ik nog eens zo hoog in toeren ben geweest :+ :$

Wel weet ik dat een GSX F bij lange tijd op hoge snelheid (lees: +200km/u) het niet lang uithoud. Komt omdat ze geen brandstofpomp hebben, en ze op die hoge snelheid niet genoeg brandstof kunnen aanzuigen. Na enkele minuten aan 230km/u begon die te stotteren, en bleef aanhouden tot ik enkele minuten weer onder de 160km/u reed. Was enkele GSX F'en geleden trouwens ... Al vind ik dat ze het toch zou moeten aankunnen, maar zelfs bij Suzuki zei men dat het door het onvoldoende (voor hoge snelheden) vacuüm systeem komt.
Lijkt me een vreemde redenatie, oudere motoren hadden alleen maar een vacuümsysteem en daar kon prima volgas mee gereden worden. Als je de slang eraf laat komt er toch een aardige straal benzine uit, de tank is dan ook met een paar minuten leeg. Zoveel gebruikt de motor echt niet op vollast.
Zowel met de 600 als de 750 nu is dat ook geen enkel probleem. Afgelopen zomer nog 15 min 240 (aldus teller van de golf 5 gti) gereden zonder problemen.
 
... Lijkt me een vreemde redenatie ...
Vind ik ook enigszins ... maar heb er verder nooit meer bij stilgestaan. Ook nooit meer geprobeerd, ik rijd zelden zo hard ... :$

Misschien nog eens een keertje met mijn huidige proberen, en ervoor naar Duitsland trekken 8-) :]

... maar dan moet ik wel effe mijn verstand op nul kunnen zetten, en mij niets aantrekken om een keertje een hoger verbruik p te tekenen :+ :$
 
Hoe doet hij dat? Ik moet mij nu toch ook echt een kettingset zien te bestellen, en dan zelf klinken. Al denk ik toch eerder een klinkgereedschapsetje aan te schaffen ...

Wat betreft dat windscherm, ben jij nogal aan de grote kant? Ik zelf ben 1,82m, en ook ik heb last van turbulentie bij hoge snelheden. Ik zou zelf ook nog een verhoogd windscherm willen aanschaffen, maar moet nog even wachten van "het ministerie van financiën" :P

De losse schakel drukte hij vast met de waterpomptang, met een m6 moertje op de bus van de schakel. Daarna met de hamer en een soort beitel om de busjes te vervormen opdat de schakel vast blijft zitten. Ik moest tegendruk geven aan de andere kant van het kettingwiel.

Dan ben ik iets langer dan jij met mijn 1,87 meter. ik zag windschermen op ebay voor 15-30 euro (chinees) incl. verzenden.
 
Ook ooit voorgehad. Heb dat hier lang geleden ook eens beschreven. Moest tijdens het rijden zijn losgekomen. Kon nog enkel rijden door hem op pri te zetten. En zeggen dat ik dat toen ter plaatse had kunnen oplossen _O-

Maar inhouden bij 10.500rpm? Goh, ik kan mij zelfs niet herinneren wanneer ik nog eens zo hoog in toeren ben geweest :+ :$

Wel weet ik dat een GSX F bij lange tijd op hoge snelheid (lees: +200km/u) het niet lang uithoud. Komt omdat ze geen brandstofpomp hebben, en ze op die hoge snelheid niet genoeg brandstof kunnen aanzuigen. Na enkele minuten aan 230km/u begon die te stotteren, en bleef aanhouden tot ik enkele minuten weer onder de 160km/u reed. Was enkele GSX F'en geleden trouwens ... Al vind ik dat ze het toch zou moeten aankunnen, maar zelfs bij Suzuki zei men dat het door het onvoldoende (voor hoge snelheden) vacuüm systeem komt.

Tja het was nu ook echt om te testen of hij het nog doet. Ik weet dat de oudere types GS500 ook bij lang autoweg rijden uitvielen. De oplossing is allom bekend en dat is om op Pri te rijden.

Ik denk inderdaad ook dat het een onstekingsprobleem is, omdat hij heel abrubt inhoud. De toerenteller begint ook behoorlijk heen en weer te slaan. Zo gauw als je weer onder de 10.000 toeren komt doet hij het direct weer.
Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen met zoeken, omdat hij voor de rest gewoon goed loopt.

Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken?
 
ow en ik ben nog altijd op zoek naar 2 spiegels. Ik heb ze wel eens online zien staan, maar als iemand ze nog toevallig heeft liggen van een 93er en voor een zacht prijsje weg wil doen? *D *D
 
Tja het was nu ook echt om te testen of hij het nog doet. Ik weet dat de oudere types GS500 ook bij lang autoweg rijden uitvielen. De oplossing is allom bekend en dat is om op Pri te rijden.

Ik denk inderdaad ook dat het een onstekingsprobleem is, omdat hij heel abrubt inhoud. De toerenteller begint ook behoorlijk heen en weer te slaan. Zo gauw als je weer onder de 10.000 toeren komt doet hij het direct weer.
Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen met zoeken, omdat hij voor de rest gewoon goed loopt.

Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken?
Abrubt ophouden klinkt meer als of die in de begrenzer loopt. Ontsteking gaat dus niet verder dan die 10.500.
Weet niet waar het rode gebied begint bij het vorige model. Maar het zou kunnen dat de vorige eigenaar de motor op toeren heeft laten begrenzen of dat er niet de juiste ontstekingsunit op zit.
Weet niet of je weet hoe het voelt en klinkt wanneer motor in de toerenbrenzer loopt, want dat kun je dan zelf het beste beoordelen

Motor was van je vriendin? Weet niet wat haar rijstijl is maar als de motor verder prima rijdt en je dat laatste stukje kunt missen zou ik er voorlopig niet te veel tijd aan besteden en misschien volgende winter op zoek gaan?
(Beetje hypocriet advies aangezien ik het zelf niet zou kunnen maar goed)
 
Laatst bewerkt:
Abrubt ophouden klinkt meer als of die in de begrenzer loopt. Ontsteking gaat dus niet verder dan die 10.500.
Weet niet waar het rode gebied begint bij het vorige model. Maar het zou kunnen dat de vorige eigenaar de motor op toeren heeft laten begrenzen of dat er niet de juiste ontstekingsunit op zit.
Weet niet of je weet hoe het voelt en klinkt wanneer motor in de toerenbrenzer loopt, want dat kun je dan zelf het beste beoordelen

Motor was van je vriendin? Weet niet wat haar rijstijl is maar als de motor verder prima rijdt en je dat laatste stukje kunt missen zou ik er voorlopig niet te veel tijd aan besteden en misschien volgende winter op zoek gaan?
(Beetje hypocriet advies aangezien ik het zelf niet zou kunnen maar goed)

Ja ik weet hoe een motor in de begrenzer loopt. Ik reed op mijn fireblades ook op het circuit (met de 1098s niet). Nee dit is echt heel abrupt inhoude, oppakken, inhouden. De toerenteller valt van 10500 naar 0, schiet dan weer naar 10000 en valt terug tot 5000. Daarnaast knalt de uitlaat echt behoorlijk. Als je het weet kun je er mee spelen, maar als je de eerste keer erop rijdt en het gebeurd je schrik je je helemaal te pletter. })

Mijn vriendin zal niet heel vaak dit gebied raken, maar ze moet wel de 1098 volgen :P }) . Weet jij zo waar de ontstekingsunit zit en wat voor 1 er hier in hoort te zitten?
 
Hoe doet hij dat? Ik moet mij nu toch ook echt een kettingset zien te bestellen, en dan zelf klinken. Al denk ik toch eerder een klinkgereedschapsetje aan te schaffen ...
Vroeger deden ze het niet anders dan met twee hamers, eentje voor, eentje achter.
En sommige garages doen het nog steeds zo. :)

full
 
Vroeger deden ze het niet anders dan met twee hamers, eentje voor, eentje achter.
En sommige garages doen het nog steeds zo. :)

[afbeelding]
Ik zou toch wel een beetje bang zijn mijn tandwiel te beschadigen :$

Maar ... als ik de ketting nu eens klink vóór ik ze monteer, dan heb ik dat risico niet, en heb ik ook wat ik wil, een gesloten ketting, die mij bij het monteren ervan verplicht de achterbrug eruit te halen, en mij zodoende aanzet eens goed te reinigen :+
 
Ik zou toch wel een beetje bang zijn mijn tandwiel te beschadigen :$

Maar ... als ik de ketting nu eens klink vóór ik ze monteer, dan heb ik dat risico niet, en heb ik ook wat ik wil, een gesloten ketting, die mij bij het monteren ervan verplicht de achterbrug eruit te halen, en mij zodoende aanzet eens goed te reinigen :+
Met borgdraad dan? :+

full


Een gesloten ketting is idd wel het mooiste.

Alleen geen ketting waarbij de verstelling gelijk bijna halverwege is.
Dat had ik een keer. ;( (En dan nog wel bij een motorzaak..)
 
Ja ik weet hoe een motor in de begrenzer loopt. Ik reed op mijn fireblades ook op het circuit (met de 1098s niet). Nee dit is echt heel abrupt inhoude, oppakken, inhouden. De toerenteller valt van 10500 naar 0, schiet dan weer naar 10000 en valt terug tot 5000. Daarnaast knalt de uitlaat echt behoorlijk. Als je het weet kun je er mee spelen, maar als je de eerste keer erop rijdt en het gebeurd je schrik je je helemaal te pletter. })

Mijn vriendin zal niet heel vaak dit gebied raken, maar ze moet wel de 1098 volgen :P }) . Weet jij zo waar de ontstekingsunit zit en wat voor 1 er hier in hoort te zitten?

Als de ontsteking helemaal uitvalt zou je waarschijnlijk geen klappen horen, zou dan eerder denken aan een bobine die uit valt aangezien 1 bobine 2 cilinders van een vonk voorziet.
Bougiekabels doormeten voor de weerstand, aansluiting van bobines controleren op corrosie en de bobines doormeten of die nog de juiste waarde heeft. Je kan er ook 1 vervangen indien het probleem blijft de oude terug zetten en de nieuwe op de 2e plek monteren. Maar bobines zijn niet gratis en het geeft ook geen garantie dat daarmee je probleem verholpen is.
Welk type er op hoort te zitten zou ik zo niet weten. Dergelijke elektrische problemen zijn vaak lastig op te sporen.
 
Als ik in de toerenbegrenzer kom dan trekt hij niet verder, maar valt niet ver terug. :?
Een paar keer keek ik verbaast naar beneden, waar blijft het vermogen? _O- :$
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch wel een beetje bang zijn mijn tandwiel te beschadigen :$
Gekkigheid als je niet handvast bent :+ ->
Tooltje maken, dikke PVC buis kopen, sleuf in de lengte maken waar het handvat van de hamer in past.
Pijp en hamer uitlijnen en slaan. Zie je het voor je, of ben ik niet te volgen? :+

full
 
Laatst bewerkt:
Als ik in de toerenbegrenzer kom dan trekt hij niet verder, maar valt niet ver terug. :?
Een paar keer keek ik verbaast naar beneden, waar blijft het vermogen? _O- :$

Alleen de toerenteller valt zo terug in toeren he, niet de motor zelf. Binnen 1 seconde slaat de toerenteller verschillende keren omhoog en omlaag. Dit duidt volgens mij dus op een elektrische storing.

Ik weet niet of het 93 model al een echte toerenbegrenzer heeft?
 
Als de ontsteking helemaal uitvalt zou je waarschijnlijk geen klappen horen, zou dan eerder denken aan een bobine die uit valt aangezien 1 bobine 2 cilinders van een vonk voorziet.
Bougiekabels doormeten voor de weerstand, aansluiting van bobines controleren op corrosie en de bobines doormeten of die nog de juiste waarde heeft. Je kan er ook 1 vervangen indien het probleem blijft de oude terug zetten en de nieuwe op de 2e plek monteren. Maar bobines zijn niet gratis en het geeft ook geen garantie dat daarmee je probleem verholpen is.
Welk type er op hoort te zitten zou ik zo niet weten. Dergelijke elektrische problemen zijn vaak lastig op te sporen.

Nou de onsteking valt weg en hierdoor komt onverbrande benzine in de uitlaat. Daarna doet hij het weer en dan ontploft deze. Een beetje zoals met de startonderbreker spelen zoals op de TT campings gebeurd :P
Ik denk dat ik haar gewoon laat doorrijden en als ik meer tijd heb dan kan ik alles nogmaals controleren op corrosie ed. Ik weet niet precies wat ik moet meten dus ik denk dat dit onbegonnen werk is voor mij.
 
Alleen de toerenteller valt zo terug in toeren he, niet de motor zelf. Binnen 1 seconde slaat de toerenteller verschillende keren omhoog en omlaag. Dit duidt volgens mij dus op een elektrische storing.
Nee, ja :+ sorry ik las het ff verkeerd. :Y
Mijn post lezen zonder de doorgehaalde tekst. :$ :t

Het ziet er ook uit als een elektrische storing. :Y

Met mijn boerenverstand zou ik ook nog even bij de bougiekabels kijken of e.a. doorslaat.
Maar het lijkt ook wel op een los contact.. bij mijn GSX-F wil de jiffy schakelaar nog wel eens opspelen bij kuilen @ stevig doortrekken. :$
Ik weet niet of het 93 model al een echte toerenbegrenzer heeft?
Ik voelde hem wel in 1993. _O- (@ mijn eerste GSX-F :Y )
 
Hoe zit het met de ECU bij deze motoren? Kan die geen problemen veroorzaken, of dat ze er een ander type ingezet hebben? of zeg ik nu wat doms :?

ofja zal wel eerder CDI zijn :P
 
Nou de onsteking valt weg en hierdoor komt onverbrande benzine in de uitlaat. Daarna doet hij het weer en dan ontploft deze. Een beetje zoals met de startonderbreker spelen zoals op de TT campings gebeurd :P
Ik denk dat ik haar gewoon laat doorrijden en als ik meer tijd heb dan kan ik alles nogmaals controleren op corrosie ed. Ik weet niet precies wat ik moet meten dus ik denk dat dit onbegonnen werk is voor mij.
Had er niet uit begrepen dat die volledig weg viel en daarna pas ging klappen.
Dat doet mijn bovenstaande verhaal weer teniet.
Veelal worden de toeren voor de teller gemeten bij het blok, hier worden de ontstekingspulsen gemeten en die komen dan bij je toerenteller.
Het zou dus zomaar kunnen dat er bij die 10.500 toeren geen pulsen meer worden afgegeven totdat de motor daar weer onder zit. Hierdoor krijgt de toerenteller dus ook geen informatie meer een zakt terug. Zodra er weer ontstekingspulsen komen gaat wordt de boel weer verbrand en schiet ook je teller terug.

Verbinding van de ontstekingsonderbreker al gecontroleerd op slecht contact? Dat deze door resonantie of corrosie geen sluiting maakt. Verder idd de verbindingen controleren, mocht daar niks te vinden zijn misschien na het seizoen toch weg brengen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan