Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zit het met de ECU bij deze motoren? Kan die geen problemen veroorzaken, of dat ze er een ander type ingezet hebben? of zeg ik nu wat doms :?

ofja zal wel eerder CDI zijn :P
:+

Beter geen ECU.. de Appie ging een week geleden op hol.
Zelf gas geven terwijl ik net aan het remmen was. _O-
Daarna snel naar huis, ga ik door een bocht, schiet die weer in storing, gas!!!!! :')

(Storingsmode is repeterend (dik) gasgeven zodat je vanzelf op je display kijkt |( _O- )
 
Dat is shit inderdaad. Beter oude techniek zonder te veel electronica. Ik hoorde pas een verhaal van iemand, waarvan zogenaamd de ABS pomp uitviel. Hierdoor kon hij blijkbaar helemaal niet meer remmen. Lijkt mij eerlijk gezegd sterk mja. Was een BMW motor.

En ik weet dat de CDI ook wel eens problemen wilt veroorzaken, vaak hele rare problemen. :P
 
Hoe zit het met de ECU bij deze motoren? Kan die geen problemen veroorzaken, of dat ze er een ander type ingezet hebben? of zeg ik nu wat doms :?

ofja zal wel eerder CDI zijn :P
:N Niet dom, bovendien bestaan domme vragen niet toch.
Had gekund als ze idd begrensd was op dat toerental. En zoals blijkt valt de ontsteking op alle cilinders volledig weg, dan zouden beide units er mee moeten stoppen wat meestal alleen gebeurt als ze een signaal krijgen om te stoppen of geen signaal krijgen. Als er 1 kapot is blijven 2 cilinders nog steeds ontsteken.
 
Dat is shit inderdaad. Beter oude techniek zonder te veel electronica. Ik hoorde pas een verhaal van iemand, waarvan zogenaamd de ABS pomp uitviel. Hierdoor kon hij blijkbaar helemaal niet meer remmen. Lijkt mij eerlijk gezegd sterk mja. Was een BMW motor.

En ik weet dat de CDI ook wel eens problemen wilt veroorzaken, vaak hele rare problemen. :P
Broodje-aap verhaal. Als je ABS pomp uitvalt valt tevens je gecombineerde remsysteem weg als je rembekrachtiger. Wel zal je vele malen harder moeten knijpen om de zelfde vertraging te krijgen. Bij gelijke druk op het hendel gaat er idd niet veel gebeuren.
 
een domme vraag, is de vraag die je niet stelt :+
Het had gekunt natuurlijk.


Dat dacht ik inderdaad ook. Dan kun je wel remmen, alleen is de bekrachtiging weg.
 
Dat is shit inderdaad. Beter oude techniek zonder te veel electronica. Ik hoorde pas een verhaal van iemand, waarvan zogenaamd de ABS pomp uitviel. Hierdoor kon hij blijkbaar helemaal niet meer remmen. Lijkt mij eerlijk gezegd sterk mja. Was een BMW motor.

En ik weet dat de CDI ook wel eens problemen wilt veroorzaken, vaak hele rare problemen. :P
Yeah, vroeger was alles beter. :+ :+
Ik las gisteren een reportage over het Elefant treffen in Duitsland.
De splinternieuwe KTM wilde niet starten omdat de oliesensor aangaf dat de olietemperatuur beneden de nul graden was.
Gingen ze hem afvoeren naar het dal met een tractor voor een wat een warmere plek. _O-

Random piccie van het treffen.. (dat is dus altijd in de sneeuw..)

1814.jpg
 
Laatst bewerkt:
:+

Beter geen ECU.. de Appie ging een week geleden op hol.
Zelf gas geven terwijl ik net aan het remmen was. _O-
Daarna snel naar huis, ga ik door een bocht, schiet die weer in storing, gas!!!!! :')

(Storingsmode is repeterend (dik) gasgeven zodat je vanzelf op je display kijkt |( _O- )


How wacht hij gaf zelf gas? dus door een storing gaf je ride-by-wire zelf gas? lijkt me vrij heftig met 180pk, zeker als het volgas is. :? :?
 
Had er niet uit begrepen dat die volledig weg viel en daarna pas ging klappen.
Dat doet mijn bovenstaande verhaal weer teniet.
Veelal worden de toeren voor de teller gemeten bij het blok, hier worden de ontstekingspulsen gemeten en die komen dan bij je toerenteller.
Het zou dus zomaar kunnen dat er bij die 10.500 toeren geen pulsen meer worden afgegeven totdat de motor daar weer onder zit. Hierdoor krijgt de toerenteller dus ook geen informatie meer een zakt terug. Zodra er weer ontstekingspulsen komen gaat wordt de boel weer verbrand en schiet ook je teller terug.

Verbinding van de ontstekingsonderbreker al gecontroleerd op slecht contact? Dat deze door resonantie of corrosie geen sluiting maakt. Verder idd de verbindingen controleren, mocht daar niks te vinden zijn misschien na het seizoen toch weg brengen?

Waar zit deze? *D
 
How wacht hij gaf zelf gas? dus door een storing gaf je ride-by-wire zelf gas? lijkt me vrij heftig met 180pk, zeker als het volgas is. :? :?
Ja, hij gaat zelf repeterend gas geven. :P

Best wel heftig terwijl je net uitlopend aan het remmen bent, vlak achter een vrachtwagen bij het stoplicht. :Y
Koppeling in en :? :? :? wat is er .. motor ondertussen 'lekker' on/off gasgevende.. kijk op het display, alles knipperen 'urgent service'.
Motor uit, herstart, kon verder rijden, na een minuut weer hetzelfde .. en zo +/- tien keer tot aan huis.
In de bocht was het dus ook leuk, rij vijftig @2.500 Rpm en het ding gaat ineens met 4.000 Rpm power harder rijden >80 km/u. :Y

Dus contact uit en uit laten rollen - voordat de motor uit was weer gestart en laatste stukje @huis.
Zekeringen eruit (imbus nodig voor zadel) en weer gereset. :t :')

De dag daarna de koppeling vervangen, die was niet helemaal lekker meer.
Ik denk na de winterstop (september tot vorige week) vijf keer kort achter elkaar een (mijn) onhandige bediening - computerhik via de koppelingshandle naar de aandrijving/versnellingbak.
Komt niet meer terug nu schat ik. :N :t

Eigen leven @30 seconden -->
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij gaat zelf repeterend gas geven. :P

Best wel heftig terwijl je net uitlopend aan het remmen bent, vlak achter een vrachtwagen bij het stoplicht. :Y
Koppeling in en :? :? :? wat is er .. motor ondertussen 'lekker' on/off gasgevende.. kijk op het display, alles knipperen 'urgent service'.
Motor uit, herstart, kon verder rijden, na een minuut weer hetzelfde .. en zo +/- tien keer tot aan huis.
In de bocht was het dus ook leuk, rij vijftig @2.500 Rpm en het ding gaat ineens met 4.000 Rpm power harder rijden >80 km/u. :Y

Dus contact uit en uit laten rollen - voordat de motor uit was weer gestart en laatste stukje @huis.
Zekeringen eruit (imbus nodig voor zadel) en weer gereset. :t :')

De dag daarna de koppeling vervangen, die was niet helemaal lekker meer.
Ik denk na de winterstop (september tot vorige week) vijf keer kort achter elkaar een (mijn) onhandige bediening - computerhik via de koppelingshandle naar de aandrijving/versnellingbak.
Komt niet meer terug nu schat ik. :N :t

Eigen leven @30 seconden -->

Oei daar zou ik me echt niet prettig op voelen. Zoiets moet je maar krijgen als je met de knie aan de grond ligt. Het lijkt me lastig om dan nog het vertrouwen terug te krijgen als hij dit eenmaal heeft gedaan.
 
Oei daar zou ik me echt niet prettig op voelen. Zoiets moet je maar krijgen als je met de knie aan de grond ligt. Het lijkt me lastig om dan nog het vertrouwen terug te krijgen als hij dit eenmaal heeft gedaan.
Zit al in het vergeetarchief. :+

(Belgisch archief -> prullebak _O- ) :$
 
Ja, hij gaat zelf repeterend gas geven. :P

Best wel heftig terwijl je net uitlopend aan het remmen bent, vlak achter een vrachtwagen bij het stoplicht. :Y
Koppeling in en :? :? :? wat is er .. motor ondertussen 'lekker' on/off gasgevende.. kijk op het display, alles knipperen 'urgent service'.
Motor uit, herstart, kon verder rijden, na een minuut weer hetzelfde .. en zo +/- tien keer tot aan huis.
In de bocht was het dus ook leuk, rij vijftig @2.500 Rpm en het ding gaat ineens met 4.000 Rpm power harder rijden >80 km/u. :Y

Dus contact uit en uit laten rollen - voordat de motor uit was weer gestart en laatste stukje @huis.
Zekeringen eruit (imbus nodig voor zadel) en weer gereset. :t :')

De dag daarna de koppeling vervangen, die was niet helemaal lekker meer.
Ik denk na de winterstop (september tot vorige week) vijf keer kort achter elkaar een (mijn) onhandige bediening - computerhik via de koppelingshandle naar de aandrijving/versnellingbak.
Komt niet meer terug nu schat ik. :N :t

Eigen leven @30 seconden -->

Damn! Ik had op zo'n moment mijn broek volgescheten denk ik :/
 
ik meen me te herinneren dat mijn F toch wel degelijk een stukje in het rood loopt en dat is volgens mij op 11k toeren? bij 12 of zelfs 12,5 gaat ie geloof ik niet meer verder
 
ik meen me te herinneren dat mijn F toch wel degelijk een stukje in het rood loopt en dat is volgens mij op 11k toeren? bij 12 of zelfs 12,5 gaat ie geloof ik niet meer verder
Bij de oude modellen weet ik het niet.
Bij de +98'ers, de 600 gaat op 11500 in het rood, de 750 op 12000.
 
Yeah, vroeger was alles beter. :+ :+
Ik las gisteren een reportage over het Elefant treffen in Duitsland.
De splinternieuwe KTM wilde niet starten omdat de oliesensor aangaf dat de olietemperatuur beneden de nul graden was.
Gingen ze hem afvoeren naar het dal met een tractor voor een wat een warmere plek. _O-

Random piccie van het treffen.. (dat is dus altijd in de sneeuw..)

[afbeelding]

Dat is ook zoiets ja. Kampvuur maken voor de motor anders start hij niet _O- _O-
erg eigenlijk dat zoiets kan.

En ja Worldbeater ik zou "haar" niet meer vertrouwen, totdat zij bewezen heeft niet meer zo'n opvliegend toerengedrag te hebben. Daar schrik je toch van als je in een bocht zit bijvoorbeeld en kan gevaarlijk zijn. Heb je wel een idee wat het is? Dat ding moet je zeker uitlezen lijkt mij?
 
Dat is ook zoiets ja. Kampvuur maken voor de motor anders start hij niet _O- _O-
erg eigenlijk dat zoiets kan.

En ja Worldbeater ik zou "haar" niet meer vertrouwen, totdat zij bewezen heeft niet meer zo'n opvliegend toerengedrag te hebben. Daar schrik je toch van als je in een bocht zit bijvoorbeeld en kan gevaarlijk zijn. Heb je wel een idee wat het is? Dat ding moet je zeker uitlezen lijkt mij?
Allereerst ging er een nieuwe accu in, en had ik het opstarten van de computer bruut afgebroken. :$
Het contact stond aan toen ik de polen aansloot, en schrok me rot, het was al donker en het licht ging aan.
De volgende dag pas gestart, duurde wel veel langer dan normaal voordat de computer alles gecheckt had.
Soort Windows opstartprocedure als de stroom er helemaal af is geweest. _O-

Wegrijden was een ramp, hij wilde niet ontkoppelen, en de slag van het handle was iets van 3 mm.
Daar had hij vanaf het begin al last van vorig jaar, maar nu ietsje meer.

Ondertussen wel vier keer gereden en het is weg.. en de voorlaatste keer dus met nieuwe koppeling. *O*

En alle foutcodes zijn er na de reset wel uit en de koppeling ontkoppelt nu zonder kruipen meer waardoor de computer geen opdonder meer krijgt uit de transmissie. (Allemaal aannames :+ ) (en het was oorspronkelijk een wake up uit winterslaap)

Het komt vaker voor:
Ik heb het ook een gehad op mijn zgan 2015. Bleken de variabele inlaatkanalen te zijn. Nooit meer teruggekomen trouwens.



Hier stond ik vrijdag weekje geleden na drie kilometer.. :)
 
Laatst bewerkt:
Leuk, kom de oude GSX-F600 advertentie tegen uit 2013.

full


Moest toen alleen de klauwen verwisselen, verder goede koop aan gehad voor €500,00, maar wilde toch een GSX-F750 zwart.

Spontaan tegen een goede aanlopen duurde alleen twee1/2 jaar. :P
 
Allereerst ging er een nieuwe accu in, en had ik het opstarten van de computer bruut afgebroken. :$
Het contact stond aan toen ik de polen aansloot, en schrok me rot, het was al donker en het licht ging aan.
De volgende dag pas gestart, duurde wel veel langer dan normaal voordat de computer alles gecheckt had.
Soort Windows opstartprocedure als de stroom er helemaal af is geweest. _O-

Wegrijden was een ramp, hij wilde niet ontkoppelen, en de slag van het handle was iets van 3 mm.
Daar had hij vanaf het begin al last van vorig jaar, maar nu ietsje meer.

Ondertussen wel vier keer gereden en het is weg.. en de voorlaatste keer dus met nieuwe koppeling. *O*

En alle foutcodes zijn er na de reset wel uit en de koppeling ontkoppelt nu zonder kruipen meer waardoor de computer geen opdonder meer krijgt uit de transmissie. (Allemaal aannames :+ ) (en het was oorspronkelijk een wake up uit winterslaap)

Het komt vaker voor:[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Aprilia%20RSV4/IMG_20170310_083944.jpg"]afbeelding~][/URL]

Hier stond ik vrijdag weekje geleden na drie kilometer.. :)

Blijft een gave machine. Ik heb toen ook getwijfeld tussen de rsv4 of de 1098s. Uiteindelijk de 1098s geworden, maar het zijn beide geen probleemvrije machines over het algemeen :P

De gsx blijft het gewoon doen, zelfs na 25 jaar }) :P
 
Blijft een gave machine. Ik heb toen ook getwijfeld tussen de rsv4 of de 1098s. Uiteindelijk de 1098s geworden, maar het zijn beide geen probleemvrije machines over het algemeen :P

De gsx blijft het gewoon doen, zelfs na 25 jaar }) :P
Ik herinner mij idd nog wel een dramatische introductie van de RSV4.. maar over het algemeen dacht ik dat Appie een goede naam had met de Mille. Dat is bij de opvolger lichtelijk anders. :+ Maar mijn kamp is uiteraard beter dan Ducati. :+ :+ ;)

Voor deze motor heb ik nog vier MV Agusta's bekeken, maar daar waren er drie van verdacht (stonden al tijdje stil, eentje was minder vermogen op het kenteken - 72 Kw) en eentje was ouder dan geadverteerd. (Geen radiale remklauwen)
Dan maar zonder problemen spontaan voor deze zonder onderzoek. Had me toch even moeten inlezen. _O-
Maar als het goed is, is de motor nu 100%. (Koppelingsproblemen vanaf de start 07'2016)

Even een zonnig Suzuki plaatje voor het GSX-F topic. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan