Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind hem stiekem ook wel mooi :Y

Heb er 1 keer eentje te koop geweten, en eentje wist ik staan op pakweg een km van thuis toen ik nog in Tienen woonde.

Verder zijn ze best zeldzaam denk ik. Ik vermoed dat het niet meteen een geliefde kleur was. Het is meer zo een kleur die bij rustig toeren hoort, en niet bij sportief rijden.
En de meesten beschouwen een GSX F nog steeds als een racer _O-
En anderen beschouwen een GSX F nog steeds als een chopper _O-









:+
 
Ik krijg wel zin om de veren erin te stoppen bij de koppeling.
Eindelijk de 750cc inhoud gebruiken waar die voor is..
Heb ik de 600 verkocht in 2014.. rij ik al acht maanden tot maximaal 7.000 Rpm. _O- (Dagelijks ook zat eigenlijk)
 
Ik krijg wel zin om de veren erin te stoppen bij de koppeling.
Eindelijk de 750cc inhoud gebruiken waar die voor is..
Heb ik de 600 verkocht in 2014.. rij ik al acht maanden tot maximaal 7.000 Rpm. _O- (Dagelijks ook zat eigenlijk)
Gaan die dan zo ver :?

Moet ik is kijken of mijn rpm meter dat ook heeft :P :+




Maar eigenlijk ben ik allang blij dat deze nog geen boordcomputer hebben met gemiddeld verbruik en zo er op ... ik denk dat ik dan helemaal gek zou worden _O- :$ _O- :$

Laatste tankbeurt (vandaag) was 1:21,58 ... zou slechter kunnen, maar ook beter ... veel beter B| :+ :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaan die dan zo ver :?

Moet ik is kijken of mijn rpm meter dat ook heeft :P :+
haha.. als het moet.. maar meestal is het inderdaad goed leven in de range 0-5.000/5.500 Rpm. :Y
Maar eigenlijk ben ik allang blij dat deze nog geen boordcomputer hebben met gemiddeld verbruik en zo er op ... ik denk dat ik dan helemaal gek zou worden _O- :$ _O- :$
Je moet ook op de weg letten en niet de hele tijd op het scherm kijken. :+
:t
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg wel zin om de veren erin te stoppen bij de koppeling.
Eindelijk de 750cc inhoud gebruiken waar die voor is..
Heb ik de 600 verkocht in 2014.. rij ik al acht maanden tot maximaal 7.000 Rpm. _O- (Dagelijks ook zat eigenlijk)
Blijkbaar zo zuinig mogelijk rijden.
Gelukkig heeft de 750 onderin al wat meer dan de 600.
Kom zo vaak ook niet boven de 7.000 rpm, onderin klinkt die zo mooi zwaar _O-
 
Je moet ook op de weg letten en niet de hele tijd op het scherm kijken. :+
:t
Welke weg :? ik zie helemaal geen weg :N




Maar ... op deze wegen zou ik me wel is graag uitleven! :]
full

full


Edit: er zijn wel meer motorrijders die GEEN OOG VOOR DE WEG hebben ... :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar zo zuinig mogelijk rijden.
Gelukkig heeft de 750 onderin al wat meer dan de 600.
Kom zo vaak ook niet boven de 7.000 rpm, onderin klinkt die zo mooi zwaar _O-
Het verbruik is wel een positief punt.. maar niet mijn dagelijkse gedachte. ;)
Fijn dat het geen 1:10 is in ieder geval, de vorige winter stond ik om de drie, vier dagen bij de pomp. _O-

Tja als je alleen rijdt op de motor ben je onder die 7.000 Rpm gewoon alle vierwielen ruim voor. *O*
Welke weg :? ik zie helemaal geen weg :N

Maar ... op deze wegen zou ik me wel is graag uitleven! :]
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: er zijn wel meer motorrijders die GEEN OOG VOOR DE WEG hebben ... :+
De onderste weg van je post zie ik gewoon een rechte (race)lijn lopen, niks geen bochten.
Helemaal de onderste foto.. _O-

En hier kan je ook lekker rijden..

weg-bij-passo-dello-stelvio-de-alpen-itali-63310020.jpg
 
Het verbruik is wel een positief punt.. maar niet mijn dagelijkse gedachte. ;)
Fijn dat het geen 1:10 is in ieder geval, de vorige winter stond ik om de drie, vier dagen bij de pomp. _O-
Idd. Voor woon werk kijk ik er wel graag naar, en het bijhouden van die grafiekjes vind ik gewoon leuk :P
Btw: laatste weken zijn de E10 prijzen toch weer een beetje gedaald. Vanmorgen getankt aan 1,240€/L, enkele weken geleden was dat nog 1,380€/L B|
In een recreatief ritje kijk ik er wel minder naar, maar ook dan, het mag niet te hoog worden, maar dat verwacht ik ook niet van een GSX F.
Tja als je alleen rijdt op de motor ben je onder die 7.000 Rpm gewoon alle vierwielen ruim voor. *O*
Met het vrouwtje erbij ook nog wel hoor :Y
De onderste weg van je post zie ik gewoon een rechte (race)lijn lopen, niks geen bochten.
Helemaal de onderste foto.. _O-
Als je wat dieper in de foto kijkt, zie je dat je toch flink over de grasbermen gaat moeten hoor :/
Maar idd, met de motor kan je er bijna rechtdoor.
Die andere foto, dat moet volgens mij gaaf zijn om op hoge snelheid overheen te gaan ...
... kriebeldekriebeldekriebel in de buik _O-
En hier kan je ook lekker rijden..

[afbeelding]
WAW! ik wil gewoon weten waar dat is 8-) :]
 
Met het vrouwtje erbij ook nog wel hoor :Y
Yep, maar ik bedoel 'alleen', zonder andere motorfietsen. :t
WAW! ik wil gewoon weten waar dat is 8-) :]
Gegevens in de link :+ muis erop, en onderaan aflezen. ;) (Stelvio pas)

Wereldwegen 1: SS38, Stelvio-pas - TopGear Nederland
"We trappen af met een klassieker. Deze weg is door de redactieleden van TopGear unaniem bestempeld als de lekkerste weg ter wereld. Vanaf de noordzijde klim je met achtenveertig haarspeldbochten naar de top, op 1.871 meter. Zelfs de meest geharde passagier rolt hier groen van wagenziekte uit de auto. Afvalzakjes aan boord zijn geen overbodige luxe. In ruil daarvoor krijg je wel de mooiste vergezichten voorgeschoteld. Foto’s maken is niet nodig, dit vergeet je nooit van je leven meer. De kenners weten al waar we het over hebben: de Stelvio-pas. Een klassieker onder de bergwegen." :)
 
Yep, maar ik bedoel 'alleen', zonder andere motorfietsen. :t
A ja, zo bedoel je :$
Gegevens in de link :+ muis erop, en onderaan aflezen. ;) (Stelvio pas)

Wereldwegen 1: SS38, Stelvio-pas - TopGear Nederland
"We trappen af met een klassieker. Deze weg is door de redactieleden van TopGear unaniem bestempeld als de lekkerste weg ter wereld. Vanaf de noordzijde klim je met achtenveertig haarspeldbochten naar de top, op 1.871 meter. Zelfs de meest geharde passagier rolt hier groen van wagenziekte uit de auto. Afvalzakjes aan boord zijn geen overbodige luxe. In ruil daarvoor krijg je wel de mooiste vergezichten voorgeschoteld. Foto’s maken is niet nodig, dit vergeet je nooit van je leven meer. De kenners weten al waar we het over hebben: de Stelvio-pas. Een klassieker onder de bergwegen." :)
Ik wil ernaartoe ... nu meteen als het maar zou kunnen :] ... maar ik kan nu niet, ik geraak niet voor het eten weer thuis -O-
 
Ik wil ernaartoe ... nu meteen als het maar zou kunnen :] ... maar ik kan nu niet, ik geraak niet voor het eten weer thuis -O-
_O- _O-

Ik ben er wel eens in een dag vandaan gereden. :Y
Nog een heel stuk binnendoor over bergpassen in Zwitserland.
Niet voor het avondeten thuis. :+ :+

Google Maps kan het niet eens even voorrekenen. -O-
Je zoekopdracht lijkt buiten ons huidige dekkingsgebied te liggen voor autorijden.
 
_O- _O-

Ik ben er wel eens in een dag vandaan gereden. :Y
Nog een heel stuk binnendoor over bergpassen in Zwitserland.
Niet voor het avondeten thuis. :+ :+

Google Maps kan het niet eens even voorrekenen. -O-
Je zoekopdracht lijkt buiten ons huidige dekkingsgebied te liggen voor autorijden.
In 1 dag naar daar, moet kunnen. Maar dan overnachten, een hele dag genieten van allerhande leuke passen, en dus zeker de Stelvio, weer overnachten, en dan weer in 1 dag naar huis?

Hmmm, dat zie ik wel zitten hoor! 8-) :]

Moet je wel een beetje zeker zijn van mooi weer. Ik rijdt ook wel door regen en sneeuw naar het werk, maar voor een vakantietrip heb ik liever mooi weer, dat geef ik eerlijk toe :Y

Edit: als je een tag op de Stelvio zelf zet gaat het idd niet, maar wel als je hem in de buurt zet:
Google Maps
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet je wel een beetje zeker zijn van mooi weer. Ik rijdt ook wel door regen en sneeuw naar het werk, maar voor een vakantietrip heb ik liever mooi weer, dat geef ik eerlijk toe :Y
Dat wisselt sterk met die bergpassen. Niet normaal, beneden zon, boven sneeuw.. 25°C verschil in tien minuten. _O-



Edit: als je een tag op de Stelvio zelf zet gaat het idd niet, maar wel als je hem in de buurt zet:
U heeft dat mooie huis met puntdak? :9~
Vanaf hier + 1 uur'8. :+
 
Laatst bewerkt:
Iets over 1.90m :)

Benieuwd naar de ervaringen? ;)
Ik hoop dat het helpt, maar ik ben meer benieuwd waarom je wind ervaart.
Zelf heb ik er met een naked nog geen last van, maar misschien heb je net wervelingen rond je hoofd. :?

Nu heb ik bij stom toeval een andere helm gekocht, dit scheelt wel enorm in het geruis.
En nu ik omkijk krijg ik ook geen klap meer van de rijwind zijdelings op de helm. :}
De volgende nieuwe wordt ook een Schuberth. :Y
Die mooie blauwe kawasaki heeft kenteken status ongeldig he:)
Weer met de motor naar werk. Vroeemmmmmm
Skoezie. :+

Deze beter?



Gisteravond de olie/siliconenlaag vervangen voor een (snel)waxlaagje.
Alleen de foto na het uitpoetsen was nog slechter in het donker.. (auto-digitale beeldversterking :X ) blinkt weer mooi. :}

Maar ik weet niet wat ik hiermee moet.. kwam ik tegen onder het zadel. _O-



Vandaag na 2.5 week :$ weer met de GSX-F... :] (moet toch blijven rijden..)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het helpt, maar ik ben meer benieuwd waarom je wind ervaart.
Zelf heb ik er met een naked nog geen last van, maar misschien heb je net wervelingen rond je hoofd. :?

Nu heb ik bij stom toeval een andere helm gekocht, dit scheelt wel enorm in het geruis.
En nu ik omkijk krijg ik ook geen klap meer van de rijwind zijdelings op de helm. :}
De volgende nieuwe wordt ook een Schuberth. :Y

Ja, het wervelt nogal rond mijn helm en dat heeft een hoop extra geluid tot gevolg -O- Dus ik hoop dat met dat lipje de rijwind nét anders komt en dat een deel van het geluid wegneemt.
Stillere helm is ook nog een optie, maar nog niet, heb net vorig jaar een nieuwe gekocht


_O-
 
Ja, het wervelt nogal rond mijn helm en dat heeft een hoop extra geluid tot gevolg -O- Dus ik hoop dat met dat lipje de rijwind nét anders komt en dat een deel van het geluid wegneemt.
Stillere helm is ook nog een optie, maar nog niet, heb net vorig jaar een nieuwe gekocht

_O-
Ik kwam de Schuberth tegen op de motorbeurs voor een tientje, vandaar mijn recente test. _O-
Maar ik was gewoon tevreden over de X-lite N802, Lorenzo reed er ook mee. :+

De eerste rit was gewoon benauwd, met de Schuberth kreeg ik even claustrofobie.
En nu wil ik niet meer anders.. ben wel benieuwd hoe warm hij is in de zomer. O-)

En een extreem voorbeeld.. jaren geleden dus vanuit Italië terug naar NL.
Ik mocht van het motormaatje niet harder dan 140 km/u -O- want anders ging zijn hoofd teveel heen en weer.

JeSiFchl.jpg


Ziet er leuk uit, maar je hebt er niks aan. :/
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam de Schuberth tegen op de motorbeurs voor een tientje, vandaar mijn recente test. _O-
Maar ik was gewoon tevreden over de X-lite N802, Lorenzo reed er ook mee. :+
Had ik toch beter moeten rondkijken op de beurs |( _O-

En een extreem voorbeeld.. jaren geleden dus vanuit Italië terug naar NL.
Ik mocht van het motormaatje niet harder dan 140 km/u -O- want anders ging zijn hoofd teveel heen en weer.
hahaha dus jij: :W ?

Maar zo erg is het gelukkig niet bij mij :)
 
Laatst bewerkt:
Had ik toch beter moeten rondkijken op de beurs |( _O-
Bijna iedereen. :+
Ding was denk ik al op drie beurzen geweest. _O-
Er zat een sticker onder van €322,- en daaronder weer €429,- maar niemand wil een XXS.

Alleen bleek het gewoon een M te zijn.
hahaha dus jij: :W ?

Maar zo erg is het gelukkig niet bij mij :)
Op het tandvlees met 140 km/u naar huis. _O-
En dat was voor hem al storend, maar nog net te doen..

Een ZX-10R rijdt gewoon makkelijk 200/220 km/u continu, en dat voelt niet snel in Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Na een tijdje afwezig geweest te zijn wordt het tijd weer eens dit topic door te gaan nemen.... O-)
Ik begin ook gelijk met een vraag over kettingsets.
ben dus op zoek naar een kettingset voor mijn GSX600f van '95 maar nu kom je meerdere merken tegen, DID, Tsubaki en nog meer vage namen.
DiD word geloof ik algemeen wel aangeraden maar dan zijn er ook weer verschillende types, normaal en extra sterk of gold uitvoeringen...pfffff..iets met bos en bomen.

Monteren zal ik door een motorzaak moeten laten doen omdat ik nog nooit een ketting heb vervangen of gereedschap zoals kettingpons ervoor heb....
Mocht er iemand in de omgeving van Lelystad zijn die ervaring heeft hiermee en zou willen helpen waarbij ik meegluur van mijn kant dan leer ik er ook weer wat van, ben niet helemaal a technisch.... :P
 
Laatst bewerkt:
Er zit toch ook een voorruit op :?

Na een tijdje afwezig geweest te zijn wordt het tijd weer eens dit topic door te gaan nemen.... O-)
Ik begin ook gelijk met een vraag over kettingsets.
ben dus op zoek naar een kettingset voor mijn GSX600f van '95 maar nu kom je meerdere merken tegen, DID, Tsubaki en nog meer vage namen.
DiD word geloof ik algemeen wel aangeraden maar dan zijn er ook weer verschillende types, normaal en extra sterk of gold uitvoeringen...pfffff..iets met bos en bomen.

Monteren zal ik door een motorzaak moeten laten doen omdat ik nog nooit een ketting heb vervangen of gereedschap zoals kettingpons ervoor heb....
Mocht er iemand in de omgeving van Lelystad zijn die ervaring heeft hiermee en zou willen helpen waarbij ik meegluur van mijn kant dan leer ik er ook weer wat van, ben niet helemaal a technisch.... :P
De goedkoopste van een respectabel merk voldoet prima.
Sommige sites kun je de motor invoeren en dan blijft er een beperktere keuze over.
Gouden kettingen zijn voor B.A. :+

kettingset Suzuki GSX600F 1993-1997
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan