3States

Ja, wat vliegt de tijd hè *D

Het duurt inderdaad allemaal wat langer dan we een jaar geleden in onze onschuld dachten.
Daar heb ik een paar smoesjes voor klaar.

Ten eerste de beschikbare tijd
Ik zal alleen mijn eigen smoesje vertellen,
Na het gesukkel met mijn gebroken been, vorige zomer en najaar, heb ik dit voorjaar mijn enkel gebroken.
Daar was ik niet blij mee want dat heeft me weer 2 maanden gekost. Van begin mei tot vorige week heb ik zo goed als niks kunnen doen in de schuur. Vandaar dat het aflassen even op zich laat wachten.

Dan het ontwerp en de productie ervan.
Ik ga niet in op technische details maar ik durf wel te stellen dat er een paar details en productie methoden inzitten die redelijk nieuw zijn in zijspanland.
Er zit nogal een uitdaging in zogezegd. Die uitdaging zijn we aangegaan maar daarbij gaan we niet over één nacht ijs.
We zijn uitgebreid aan het testen geweest en hebben zelfs een oven omgebouwd omdat een bepaald proces dat vereiste.
En toen we tevreden waren met het resultaat kwam er een andere leverancier op ons pad en die had eigenlijk een nog betere oplossing voor het probleem.

Nou hadden we dat kunnen negeren en gewoon doorgaan maar we hebben aan het begin één ding plechtig beloofd en dat was dat we de lat hoog leggen en geen concessies doen aan de kwaliteit van kritische delen.
Het is al spannend genoeg om zijspan te rijden. Daarbij hebben we geen twijfels over de kwaliteit nodig.
En dus moet er weer het een en ander getest worden

Dus zodoende duurt het allemaal wat langer dan we hadden voorzien. Maar we hebben veel lol en voldoening in de technische progressie die we maken en ik beloof dat het wachten best de moeite waard is. Mits je technische vernieuwing kunt waarderen. Anders moet je dit topic maar overslaan en over een half jaar of zo terugkomen om plaatjes te kijken.

Ondertussen zullen we af en toe wat plaatjes posten en de voortgang beschrijven. Want langzaam maar zeker naderen we toch wel de voltooiing

Mooi gesproken, HoofdOntwerper. ! :}

En voor degenen die onze 'missie', onze 'drive' niet meer heel duidelijk voor ogen heeft: Klik
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het even samenvatten.

Het moet gewoon goed. :P


Gelijk hebben jullie :}

Ik ben ook al even bezig met een simpele voorvork :$
 
Laatst bewerkt:
Je mag ook niet bij een chefkok in de keuken komen. Want dan loop je'm voor de voeten.. :+

Nou moet zeggen dat het best wel eens interessant zou zijn om te koekeloeren.
Of een soort "introductie-middag" als hij af is of zoiets, voor geïnteresseerden, lijkt mij best een leuk idee. :)

Kunnen 'jullie' gelijk eens even een mooie dead-line vast stellen, sommige mensen werken nu eenmaal het beste onder een (lichte) druk. :P
 
Laatst bewerkt:
ik doe niet echt aan smoesjes, maar ben me er wel van bewust dat van ons drieën ik waarschijnlijk de grootste bottleneck ben in de progressie.
Met 4 kids en een 40+ baan, blijft er nou eenmaal niet altijd zoveel tijd over als dat je wel graag zou willen en daarnaast kan ook niet alle tijd in productiviteit gaan zitten, want als je het goed wilt doen moet er soms ook best wat aandacht en tijd gaan zitten in de productiemiddelen
full
 
zo had de freesbank echt wel wat aandacht nodig.

als de olie er zo uit komt, dan weet je dat het best een paar jaar eerder had mogen ververst worden
full
 
en als de koeling van de frees wat hapert en je de koelvloeistof er met de hand uit moet scheppen....
full
 
maar dat is allemaal schoongepoetst en ingevet inmiddels en vervangen door verse vloeistoffen
full
 
maar inmiddels zijn de eerste onderdelen zoals Slijptol vorige week al liet zien gefreest en proberen we de gang er een beetje in te krijgen.

as zaterdag komt de TRX idd naar Vasse toe en zal er van de zomer snel wat meer zichtbaar komen voor onze visueel ingestelde mede MF-ers
full
 
Veel succes en plezier met het bouwproces. Gewoon stug doorgaan en ons plezieren met foto's
 
Laatst bewerkt:
en zal er van de zomer snel wat meer zichtbaar komen voor onze visueel ingestelde mede MF-er

Iedereen dus eigenlijk !? O-)


Ik vind het altijd allemaal maar knap hoe "jullie staalboeren" dat allemaal geboren krijgen, wat dat betreft denk ik wel eens de verkeerde richting gekozen te hebben.
 
Vanavond laatste tests gedaan voor de lagerpassing. 22 diep, mooie R1 radius onderin tegen de kerfwerking.

Morgen voor het ecchie!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan