3States

Stil hier, maar "still going strong"!

Hoofd randzaken heeft vandaag de dag nuttig besteed en is bij hoofd ontwerp op audiëntie geweest. De Triumph vordert welliswaar niet hard, maar wel gestaag! Er zijn ondertussen elementaire knopen doorgehakt. Beslissingen zijn genomen en het is nu nog 'slechts' een kwestie van (veel) tijd die nodig is om de boel af te ronden O-) O-)

Ik denk dat iedereen, de drie 3States vennoten voorop, had gehoopt dat het proces sneller ging, maar sommige dingen hebben nu eenmaal tijd nodig. We doen geen concessies aan het ontwerp, dus dan duurt het maar wat langer.....



Hoofd productie was absent, met toestemming. Die combineert het zakelijke met het aangename, en is toekomstige test-terreinen aan het verkennen. We willen in alle rust de eerste meters kunnen maken, en niet met de halve zijspancommune in ons nek! Dat hoort namelijk zo, want als de grote fabrikanten hun nieuwe modellen in het wild loslaten doen ze dat ook stiekum, en zetten ze dat ook niet eerst in de Stentor!
 
Stil hier, maar "still going strong"!

Hoofd randzaken heeft vandaag de dag nuttig besteed en is bij hoofd ontwerp op audiëntie geweest. De Triumph vordert welliswaar niet hard, maar wel gestaag! Er zijn ondertussen elementaire knopen doorgehakt. Beslissingen zijn genomen en het is nu nog 'slechts' een kwestie van (veel) tijd die nodig is om de boel af te ronden O-) O-)

Ik denk dat iedereen, de drie 3States vennoten voorop, had gehoopt dat het proces sneller ging, maar sommige dingen hebben nu eenmaal tijd nodig. We doen geen concessies aan het ontwerp, dus dan duurt het maar wat langer.....



Hoofd productie was absent, met toestemming. Die combineert het zakelijke met het aangename, en is toekomstige test-terreinen aan het verkennen. We willen in alle rust de eerste meters kunnen maken, en niet met de halve zijspancommune in ons nek! Dat hoort namelijk zo, want als de grote fabrikanten hun nieuwe modellen in het wild loslaten doen ze dat ook stiekum, en zetten ze dat ook niet eerst in de Stentor!


Dat wordt dus de boel verschepen voor de eerste testrit _O-
 
Iets voor de grote onthulling? Kunnen we daar naar kijken ipv een tractor.

26166250_2018153788445248_5859046316243737912_n.jpg


Laat de constructeurs een beetje doorwerken, aan het schilder/spuitwerk zal het niet liggen. Kwastert werkt sneller dan Herman Brood schilderde..
 
Met de interne batterij flink opgeladen door het overschot aan zonne energie van de afgelopen dagen, gaan we volgende week eerst maar eens een productie sprintje proberen te trekken!

Tegen april kijken we wel hoever we staan.
Er zijn al genoeg dingen in t leven om over te lopen stressen, laat 3StateS voorlopig nog maar even ontspanning blijven *D
 
Laat de constructeurs een beetje doorwerken, aan het schilder/spuitwerk zal het niet liggen. Kwastert werkt sneller dan Herman Brood schilderde..

Nu doe je ontwerp en productie tekort. Die werken keihard door. Maar er moet zo ontzettend veel gemaakt worden.....
 
Nu doe je ontwerp en productie tekort. Die werken keihard door. Maar er moet zo ontzettend veel gemaakt worden.....

Weet ik, loop maar wat te stoken. Maar de snelheid waarmee jij ff een hele trx van een ander kleurtje voorziet of hoe je even een spatbord fabriceert.. verbaasd me altijd.
 
We zitten niet stil hoor.
3States is o.a. druk bezig geweest met de ophanging van het zijspanwiel. En je kunt op de pc van alles verzinnen, in de schuur zal het toch gemaakt moeten worden. En zoals met alles wat in de schuur gemaakt wordt is de eerste versie niet goed, de tweede niet mooi en pas de derde zoals het bedoeld was

De draagarmen zijn nou bijna klaar.

full

full


Het touwtje wordt nog van ijzer gemaakt

Het voordeel van alles vanaf nul opbouwen is dat je geen compromissen hoeft te doen vanwege bestaande situaties. Je hoeft niet ergens omheen te bouwen of zo. Dat klinkt leuk maar je kunt niet alles van tevoren bedenken. Ik niet in ieder geval. Ik kom een heel eind maar met enige regelmaat moet er toch een stapje terug gedaan gedaan worden. Die achterste draagarm is dus al 2x keer gemaakt. De torsiestang waar ik een paar avonden aan besteed heb ligt bij het oud ijzer omdat nieuwe inzichten tot deze draagarm geleid hebben.

Maar nou zijn we een heel eind. Deze opzet wordt het..

full

Schetsje van Kwastert voor de Triumph.
Ik kan weer verder met de positionering van de radiator en de uitlaatdemper

Stay tuned ;)
 
Laatst bewerkt:
Whoopwhoop!!!

En ook in Vasse is t geluier tot een eind gekomen en vliegen de spanen inmiddels ook al weer in de rondte.
Hulpframe voor de TRX is in the making
 
Terug
Bovenaan Onderaan