3States

Zaterdag 3 september was er een Staten vergadering gepland in de Brabantse Staat.
's Ochtends zo tegen 10.00 uur waren zowel Staat Twente als ook Staat Achterhoek paraat in Slijptol's residentie.

Het was een vruchtbare dag waar belangrijke knopen zijn doorgehakt, zoals het een goede vergadering der Staten ook betaamt. We zullen jullie niet vermoeien met de wijze van besluitvorming, of met alle agendapunten die wel of niet akkoord zijn bevonden, en welke zelfs zijn afgevallen.

Eén van de belangrijkste punten waar door 2/3 meerderheid akkoord voor gegeven is stond aan het eind van de agenda gepland. Een prachtige compositie ontworpen door Hoofd Ontwerp:
full
 
Laatst bewerkt:
Een prachtige compositie van aardappel, gehaktbal, salade, druif en tomaat. Heerlijk, waarlijk een feestmaal!
 
Laatst bewerkt:
Verder is besloten om ook een tipje van de sluier op te lichten.
Waarbij we willen opmerken dat de naafbesturing in ontwerp wel zo goed als gereed is. Het zijspanwiel voor de spannen van Ad en Erwin staat in concept en de achterwiel met enkelzijdige achterbrug is nog in de hersenspilselfase. (alhoewel: het princpe daarvan moet uit het hoofd van Hoofdontwerp ontfutseld worden even even digitaal vastgelegd worden. Het denkwerk is al wel zo ongeveer klaar!)
full
 
goed uitgewerkte update van Kwastert.

Ik kijk terug op een geslaagde en erg productieve dag.
Als mijn overleggen op het doordeweekse werk ook altijd zo efficiënt zouden verlopen...

En hoewel de Duc straks op geen enkele manier nog zal lijken op de ST4 zoals die er nu bij staat (tegen de tijd dat ik me er volledig op uitgeleefd heb :) ) is het wel leuk om te laten zien voor welke velgen we gekozen hebben.
is 16x6,5 J
full
 
Het was leuk
In de planning staat dat ik in april weer een zijspan heb
En dan heeft Kwastert een fuseebesturing aan zijn XJ en dan is het duc span van Erwin dus ook voor 80% klaar
Een ambitieuze planning maar het moet wel haalbaar zijn
Werk aan de winkel
 
Dat stuur-gebeuren, komt dat aan het originele balhoofd? Dat wordt dan best een kunstige constructie, met het inveren van de hoofdarm en het verdraaien van het wiel.
Benieuwd hoe jullie dat in de praktijk gaan doen...
 
Laatst bewerkt:
Nou mannen als het er net zo gelikt uit gaat zien net als de velg vindt dat al een juiste keuze, veel succes er verder mee we blijven het volgen.
 
Voor wat betreft de schets begrijp ik het nog niet helemaal maar gezien de vorige eind producten van de firmanten heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt.

ik blijf volgen.
 
ziet er veel belovend uit. wordt het ook echt de bedoeling om deze constructie te gaan te verkopen. Ik heb nu al belangstelling :t
 
ziet er veel belovend uit. wordt het ook echt de bedoeling om deze constructie te gaan te verkopen. Ik heb nu al belangstelling :t


Dat is idd wel onze insteek om er mee de markt op te gaan.
Het hele ontwerp en productieproces wat we nu aan het uitwerken en opzetten zijn is er voor bedacht om straks seriematig te kunnen reproduceren.

Met onze kennis en ervaring in het bedrijfsleven zijn wij drieën er van overtuigd dat we een veel lichter en beter doordacht nbs op de weg te kunnen zetten dan wat nu de standaard is in zijspan land...
Ja, dat is hoog gegrepen en een beetje een grote mond en ja we leggen de lat voor onszelf hoog, maar de uitdaging om onszelf hiermee ook weer naar een hoger level te stuwen is wat onze drijfveer is om dit met al onze ziel en zaligheid tot een goed einde te brengen.
Dus dan kan het alleen maar goed komen toch?
 
Dat is idd wel onze insteek om er mee de markt op te gaan.
Het hele ontwerp en productieproces wat we nu aan het uitwerken en opzetten zijn is er voor bedacht om straks seriematig te kunnen reproduceren.

Met onze kennis en ervaring in het bedrijfsleven zijn wij drieën er van overtuigd dat we een veel lichter en beter doordacht nbs op de weg te kunnen zetten dan wat nu de standaard is in zijspan land...
Ja, dat is hoog gegrepen en een beetje een grote mond en ja we leggen de lat voor onszelf hoog, maar de uitdaging om onszelf hiermee ook weer naar een hoger level te stuwen is wat onze drijfveer is om dit met al onze ziel en zaligheid tot een goed einde te brengen.
Dus dan kan het alleen maar goed komen toch?


Dat is de juiste insteek, ik kan niet wachten op de eerste kijkdag *O*
 
Dat is idd wel onze insteek om er mee de markt op te gaan.
Het hele ontwerp en productieproces wat we nu aan het uitwerken en opzetten zijn is er voor bedacht om straks seriematig te kunnen reproduceren.

Met onze kennis en ervaring in het bedrijfsleven zijn wij drieën er van overtuigd dat we een veel lichter en beter doordacht nbs op de weg te kunnen zetten dan wat nu de standaard is in zijspan land...
Ja, dat is hoog gegrepen en een beetje een grote mond en ja we leggen de lat voor onszelf hoog, maar de uitdaging om onszelf hiermee ook weer naar een hoger level te stuwen is wat onze drijfveer is om dit met al onze ziel en zaligheid tot een goed einde te brengen.
Dus dan kan het alleen maar goed komen toch?

Zeker gaat dit goedkomen! We gaan net zo lang door met elkaar op te stuwen totdat we een nbs hebben die al onze eisen voldoet!
 
Dat stuur-gebeuren, komt dat aan het originele balhoofd? Dat wordt dan best een kunstige constructie, met het inveren van de hoofdarm en het verdraaien van het wiel.
Benieuwd hoe jullie dat in de praktijk gaan doen...

Dat is, eerlijk gezegd, in de basis een kopie van een principe wat al veel vaker wordt toegepast.
Er komt wel een aanpassing in die ervoor zorgt dat het wiel exact 1:1 de stuur beweging volgt.
Want ik heb ontdekt dat het daar nogal eens aan schort.
 
Het is geen goedkoop materiaal inderdaad. En hele hele mallenverhaal vreet ook tijd.
Is je mal goed uit de eerste strijd gekomen?
Als er markt voor is kan je natuurlijk ook een serie gewone gelcoat/polyester serie maken. Als de mal goed genoeg is moet je er wel een stuk of dertig uit kunnen halen. Naarmate de mal meer gebruikt wordt gaat hij beter lossen, dan wordt het ook eenvoudiger om de carbon versie er uit te krijgen. Als je de kosten van de mal mee wil nemen, wat normaal is, moet je hem over een productie afschrijven. Dan worden de kosten voor de carbon versie lager als de aantallen oplopen.
Moet je alleen een gek zien te vinden die het leuk vindt om dertig spatbordjes te maken.
 
ziet er veel belovend uit, ik ben benieuwd naar de details, zoals de naafbesturing.
aan een ontwerp dat je serie matig wil bouwen stel je heel andere eisen dan aan een eenmalig exemplaar. je zal goed moeten bepalen wat de mnimale sterkte moet zijn, en daar met een bepaald veiligheidsmarge boven gaan zitten. alles wat je daar extra boven zit moet je betalen en voegt alleen maar gewicht toe.... alsof ik iets nieuws vertel :N. ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat serie matig een andere manier van denken vergt dan 1 malig.
 
Belangstellede volger. Maar kan er ook gewoon een 17" VFR wiel op?
 
Een Capo met een zijspan?? leuk! Een ouwe onbetrouwbare opgewaardeerde 1000? Of een nieuwe 1200? In het geval van de 1000 wil ik wel eens zien hoe dat er uitziet, voor als ik de gerechtigde zijspanleeftijd behaal en mijn ouwe 2 klapper dan nog heb... je weet immers nooit. :] O-) :+

I.d.d. een "ouwe" 1000 zonder ABS.

En als ik de verhalen hier zo lees over de 3S voorwielophanging, er is nog hoop. Degene die ik heb gemaakt geeft een 4 cm langere wielbasis. Maar dat had zonder problemen 0 cm kunnen zijn. Dat is het grote voordeel van een naaf/fusee besturing, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Na een uitgebreide test aan de overkant van de Noordzee kan ik wel zeggen dat de naafbesturing perfect bevalt; nauwelijks spoorgevoeligheid, goede veerkwaliteiten, goeie feedback, geen stuurdemper nodig en de wielvlucht en naloop perfect in te stellen.
En als ik de bouwtijd, bouwmethode en materiaalkosten zo bekijk hoeft deze constructie niet veel duurder te zijn dan een schommel. (maar niet doorvertellen, anders kunnen de zijspanbouwers geen exorbitante prijzen meer vragen voor naafbesturingen....) Het enige wat de prijs opdrijft is de schokbreker, deze kost minimaal het dubbele van een setje stereo schokbrekers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan