Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

succes, Lisalady!

ik heb inmiddels een 2e ex-lessersrit in elkaar geprutst, met begin- en eindpunt bij paleis Het Loo, Apeldoorn. de route loopt in een lus via Raalte, Zutphen en een stukje midden-Veluwe. die moet, net als de rit van April 2017 nog voorgereden worden. verder hangt er nog een idee in de lucht voor een 2-daagse ex-lessersrit vanuit de Mac in Duiven binnendoor (met, indien mogelijk, lunch bij de Dom in Keulen) naar motorhotel Am Tunnel in Altenahr (D), 230km enkele reis. dat vraagt natuurlijk een betere voorbereiding en routeplanning dan "een simpel rondje om de kerk in Nederland". bij zo'n route komt meer kijken, want niet iedereen heeft dan al bergweg-ervaring. en het is toch wel handig om daar van tevoren wat informatie over te geven.

:]
 
Leuk zeg, Saabert!
Route Duiven-Keulen heb ik afgelopen weekend gedaan, maar dan met de auto.
 
Klinkt goed Saabert zal zo kijken welke motoren dat allemaal zijn hihi! Net weer les gehad ik weet niet wat ik heb maar mijn 8 is opeens een drama! Ik denk dat ik maar weer van motor ga wisselen pak laatste 3 x beetje een lomPe bredere motor maar die andere motoren wat we hebben zijn wt slanker en iets lichter voor mijn gevoel om weg te duwen..Ach ja helaas is mijn volgende les pas weer in Jan en AVB gaat em even niet worden..Toch ff weer gevoel terug krijgen en dit constant aanhouden en dan pas ga ik voor mijn AVB .... :] |(
 
wat rij je nu als lesmotor? of van motor wisselen je helpt om het achtje te halen...denk het niet. elke keer dat je van motor wisselt, moet je eerst weer aan die andere motor wennen, waar ligt het zwaartepunt, waar ligt het kantelpunt, hoe reageert-ie op het gas, hoe remt-ie...pak díe motor waar je je het prettigst op voelt, en waar je de meeste verrichtingen goed mee haalt. kans is dan aanwezig dat je het achtje ook haalt, al zal het langer duren dan bij de andere oefeningen. (je moet mij nu ook niet vragen om een achtje te draaien met mijn motor. geheid dat-ie plat gaat... denk ik *D )

welk deel van het achtje gaat niet? mensen zitten nou eenmaal zo in mekaar dat ze dingen 'de ene kant op' makkelijker kunnen dan 'de andere kant op'. probeer tijdens de lessen eens rondjes te draaien rond een boom of lantaarnpaal, en dan proberen die cirkel steeds kleiner te maken, zowel linksom als rechtsom. je zal merken dat de ene kant om beter lukt dan de andere kant om. bovendien, doordat de cirkel steeds kleiner wordt, ga je steeds meer afschuinen. de enige manier om het onder de knie te krijgen is oefenen, oefenen en oefenen...dat je een keer je motor neerlegt, mag. je bent tenslotte aan het lessen.

andere vraag: wat doe je tijdens een AVB-les? is het 100% AVB oefenen, of zit er nog wat 'gewoon rijden' tussen?

:]
 
Ja dat rechts om gaat niet echt bij mij links om wel...Ik moet meer mijn motor afduwen en mijn hoofd meer naar linker spiegel doen dat is mijn zwakke punt helaas... En ja zijn nu constant AVB lessen stukje rijden is alleen vanaf Diemen naar de Makro in Amsterdam....Heb weles eerder op A10 gereden maar is al tijdje terug en dat was bij mijn oude rijschool....Maar instructeur zei vandaag Lisa we gaan even een pauze inlassen en wat lessen doen voor AVD..Ik moet meer de gevoel hebben dat plat drukken van motor ook tijdens het rijden en dan weer die oefeningen doen na paar normale lessen zeg maar..Mischien helpt dat eff van me los te laten en dan weer proberen.....Alle andere oefeningen gaan wel goed langzame slalom dat is nu echt mijn beste oefening! Maar goed dat is wat anders dan je motor hele tijd afduwen en achterrem drukken..haha!
 
Balen van dat achtje Lisa. Gaat de langzame slalom wel goed? Mijn achtje was ook niet best, ik schuinde niet goed af, maar de tweede keer is hij toch goedgekeurd. Ik hoop echt dat het snel gaat lukken voor je. En wat bij hielp was halve les AVB en halve les AVD. Ik trok die pionnen echt niet meer op het eind.
Succes!
 
Hahaha ik snap wat je bedoeld Cabogirl...strax word ik zelf een pion pff! Maar langzame slalom ben ik echt THA BOMB in echt hoor...die gaat al maanden goed! Gelukkig heb het door hoe het werk ;)...Verder gaan alle andere oefeningen ook wel goed..Maar mijn instructeur wilt dat ik toch beter ben met dat afduwen van motor..Dus nxt time pak ik serieus de andere les motor die zijn echt duidelijk voor mijn gevoel wat lichter en makkelijker weg te duwen en ook geschikt voor A..Anyways strax gaan we thank god beetje afwisselen met AVD en AVB..mischien ff beter voor mijn brain..
 
Vandaag mocht ik eindelijk mijn rijbewijs ophalen!
Netjes op de fiets naar het gemeentehuis en weer netjes terug gefietst naar huis.
Daar gelijk mijn motor uit de schuur, even warm later draaien en mijn motorkleding aangedaan.

Heerlijk met de motor naar het werk! Normaal deed ik er met het OV 45 minuten over. Nu deed ik er 17 minuten over, dat is elke dag bijna een uur winst!

Via de app Runtastic kan je een optie aanzetten daar je gaat motorrijden, de app hou dan bij hoeveel je gereden, hoe hard, je gemiddelde snelheid, en waar je bent geweest oja, en het aantal kcal... Is normaal een hardloop app.

Oja, respect voor de mensen die nu gewoon doorlessen in dit weer :)
 
Wat een heerlijkheid Melst!! Scheelt enorm die reis tijd van je! Je hebt hard gewerkt met je rijlessen nu kun je lekker genieten van je vrijheid en motor rijden zonder oortje!
 
Dat is nog eens tijdswinst, Mels, heerlijk!

Lessen met dit weer is goed te doen. Maar ben wel blij dat ik maandag nog redelijk weer had. De rest van de week is mistig geweest.
Maar hierdoor weet ik nu wel dat ik in principe bijna het hele jaar door kan rijden straks, niet alleen met mooi weer.
 
Ja precies vind ik ook Cabogirl op deze manier durfen wij teminste zelfs met dit weer te rijden hihi! Mijn collega heeft ook motor rijbewijs maar hij zal nooit in dit weer durfen te rijden..Zonde!
 
Mijn man heeft ook al weken niet gereden, maar gisteren wel de mijne opgehaald. Hij is een mooi weer rijder, vindt dit weer niet aantrekkelijk om even een rondje te gaan rijden voor de lol.
 
Ik lees al een tijdje mee, maar nu ook goed nieuws vanuit mij :-)
Gisteren geslaagd voor mijn AVB!! Nu snel theorie-examen plannen en dan door naar het AVD.
 
Gefeliciteerd Werner!
Lisalady, ja veilig opgeborgen bij mijn schoonmoeder, dan hoef ik er niet steeds naar te kijken. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan