Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Mijn examen avb is komende donderdag, nu ben ik benieuwd of ergens iets te vinden is over de verwachting of de examens door gaan in verband met het weer. Niet dat het bagger weer wordt maar het vriest wel heel de week... Examen doen met dit weer is geen probleem voor mij maarja of het CBR er ook zo over denkt.
 
Ik heb vandaag nog een leerling van mijn rijschool zien rijden zonder instructeur achter haar aan. Er wordt dus nog gewoon examen afgenomen met het weer dat we vandaag hadden.
 
Beetje laat maar.....

Ook ik heb 22 december mijn examen AVD gedaan en gehaald.
Het was inderdaad een mooi stukje rijden. :]
Het beste is om gewoon je eigen rit te rijden en niet te veel focussen op de auto die achter je rijd.
Voor de mensen die AVB moeten doen stelt niet heel veel voor, wordt moeilijker gemaakt dan het is.
Ik heb een motor gekocht en ben zo blij dat ik klaar bent met lessen. Nu rijden zoals je geleerd hebt. En gaan.

Voor de mensen die nog AVB of AVD moeten gaan doen Succes.

@cabogirl Succes! Hopen dat je hem nu wel haalt. *O*
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd nog Noander!
Ik hoop dat de temp. Weer wat omhoog gaat, moet vrijdag weer rijden na ruim 2 weken rust.
brrrrrrrrrrrr....
Succes donderdag spullekebakfiets! Op naar de motorbakfiets
 
Noander, proficiat!

Lisalady, vervelend zeg, nog geen AVB kunnen doen :-/ hopelijk mag je snel!

Ik zit echt te blokken voor de theorie, daarna pas weer verder lessen met AVD, het is nu toch niet al te fijn weer om te rijden.

Ik zit toch wel in de knoei met aantal vragen in de oefenexamens, wat ik ook niet in het boek terug kan vinden. Ik vraag me namelijk af waarom voetgangers op een gelijkwaardige kruispunt bij de ene vraag wel voorrang krijgt en de andere niet. Want in de ene vraag wordt aangegeven dat de voetganger geen bestuurder is en dus geen voorrang krijgt, in de andere vraag valt een voetganger tot verkeer en krijgt hij wel voorrang. |( best frustrerend als niet duidelijk is wanneer een voetganger onder 'verkeer' valt.

Ach ja nog even blokken en 31 januari mn theorie examen gewoon halen.
 
Bestuurder en verkeersdeelnemer zijn twee verschillende dingen... Dit zal, als het goed is, redelijk aan het begin van het theorieboek worden uitgelegd. Een voetganger is geen bestuurder, maar neemt natuurlijk wel deel aan het verkeer.

W.b.t. de gelijkwaardige kruising:

- Bestuurders van rechts hebben voorrang. Voetganger dus niet.

- Als je afslaat moet je al het verkeer, dat rechtdoor gaat op dezelfde weg, voorrang verlenen.
 
ook een instinker: een motorvoertuig dat van tegenover jou van een zandpad komt en jij slaat af...

afslaanwetnl40.GIF


is rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg, en moet je dus voorrang verlenen.

maar:

heeft de zandweg een uitritconstructie, dan hoef je dus geen voorrang te verlenen:

1ihg2g.jpg

dit is dus een uitritconstructie.
 
voetganger van rechts heeft geen voorrang, dat klopt. ik omschreef het indertijd tijdens mijn bustheorielessen als 'overstekend groot wild'. maar rij je hem/haar van de sokken ben je wel de Sjaak. blijf dus opletten.
 
Ik ben er klaar mee...

Vanmorgen net op tijd bed uit... verslapen...

Toch nog op tijd bij de rijschool om op te stappen naar het CBR. Heerlijke temperaturen om bij af te rijden trouwens, -4 met hier en daar nog wat sneeuw op de weg... Aangekleed als een half Michelin mannetje en winterhandschoenen geleend van de rijschool (mijn eigen zomerhandschoentjes waren niet zo'n goed idee...).

Blijkt de examinator dezelfde vent te zijn waar ik ook mijn AVB bij gehaald heb. Hele relaxte vent... :} "BRAVOK?... Daarvoor gaan we niet naar buiten... veel te koud... doen we lekker hier binnen... Kenteken oplezen? Dat kan ook vanaf hier vanachter het raam" _O- BRAVOK babbeltje gedaan, kenteken opgelezen... easy... Binnen helemaal aangekleed ("we gaan niet buiten in de kou staan tobben").

Ik heb netto misschien 20/25 minuten gereden (zefs nog een stuk snelweg, jaja....). Volgens de beste man reed ik supernetjes, ondanks het weer wat harder waar het kon, en wat zachter waar het wat gladder oogde... Ook de positie op de weg vond ie tof... "Goed de schone plekken opgezocht"... :9

Zoals veel examinatoren, geen woord gezegd bij het terug naar binnen lopen.... Fijn...

Aan tafel begint hij eerst nog te babbelen met mn instructeur... "Oh ja, van harte!" zegt ie _O- ....

Conclusie: geslaagd!

Vanaf nu een stuk serieuzer gaan koekeloeren voor een eigen motort... 8-) :t
 
Zie je nou wel?...AVD-examen stelt geen ruk voor. Beetje lullen over je lesfiets en een fijn stukje rijden...

Gefeliciteerd!

:]
 
ItsmeA3, wat goed, gefeliciteerd!!!!! Succes met zoeken naar een fiets!

IJsklontje meldt zich. Ik had vandaag 2 uur les staan. Dat was afzien! Aan het eind van de straat voelde ik mijn vingers al niet meer. Na een half uur even gestopt voor de feedback en mijn handen deden zeer. Terwijl we stonden te praten, begonnen ze te ontdooien, dat deed echt vet pijn! Toen maar besloten weer richting rijschool te gaan, dus maar 1 uur gelest. Was wel heel blij met mijn thermolegging onder mijn gewone broek. Scheelde echt een hoop. Overmorgen mag ik weer, hopelijk dan een paar graden warmer.
 
ItsmeA3 proficiat! Die heb je in de pocket ;)

Cabogirl, kan me voorstellen ja, ik ben ook echt klaar met dit weer en hopelijk wordt het snel warmer!

Thnx voor jullie antwoorden, zal ze onthouden :D

Ik heb overigens een geweldig leuke fiets gevonden die er mogelijk al komt voor ik m'n complete A heb. Een Suzuki VX800, hier in de buurt staat bij een motorzaakje eentje te koop en na flink wat positieve reacties gelezen te hebben ben ik eraan uit. Daarnaast weet ik al geheid dat m'n parner zijn Ninja passeert om op de VX800 dit jaar z'n weekend Luxemburg te pakken _O- . Die Kawa Vulcan die eerst in de planning stond komt nog wel.
 
Itsmea3, topperrrrr gefeliciteerd! Die heb je binnen.

Dutch_Dress, mooie motor hoor!

Cabogirl, weer ontdooit? Brrrr...
 
Leuk om te lezen dat mensen zo blij zijn hun rijbewijs te halen ik heb hem al vijftien jaar ofzo dus is dat inmiddels vanzelfsprekend.
Toch ben ik elke keer weer blij als ik mijn motor weer opklim.

Die vx800 zijn fijne motors rijd heerlijk ontspannen en door de cardanas geen kettingsmeren enzo.
Goeie motor om echt te leren motorrijden.
Altijd spannend de eerste keren alleen.
 
Toch ben ik elke keer weer blij als ik mijn motor weer opklim.

Altijd spannend de eerste keren alleen.

Gefeliciteerd It'smeA3! Goed gedaan.

Thykha, ben ook als een kind zo blij als ik op de motor zit, maar net zo blij als ik weer veilig thuis ben. Niet dat ik bang ben, integendeel, maar wel een lichte vorm van blijheid als je soms van die gekke dingen meemaakt op de weg.

Maar blijf mijn oude instructeur horen in mijn oren... :} _O-
 
AVB daarstraks gehaald, stelde niet zo veel voor op de zenuwen na. Dit keer langzame slalom perfect gedaan maar 8je die anders geweldig gaat verknald, wel binnen de lijnen, maar wel goedgekeurd. Begin maart AVD en dan hoop ik mijn rijbewijs te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan