Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Gefeliciteerd aan alle geslaagden! Het is inderdaad afzien op de motor met dit weer. Hier in de omgeving ligt er nog zat sneeuw en is het behoorlijk glad op plekken. Zaterdag voor een motor kijken... een triumph tiger van een van de medeforummers hier!
 
Gefeliciteerd ItsmeA3 en spullebakfiets!! Gister ook rij les gehad OMG koudddddddddd vooral mijn linker vingers :( maar goed na uur lessen ( AVB what else ) ging het wat beter. Hopelijk vanaf volgende week iets beter weer wordt althans boven de 0....
 
lekker bezig zo, met zijn allen. AVB, AVD examens...gefeliciteerd voor de geslaagden. voor degene(n) die nog moet(en): zo zie je maar: het hoeft er niet perfekt uit te zien om te slagen, zie de ervaringen van spullekebabfiets. zelf was ik ook met natte hakken over de sloot, toen ik mijn AVB-examen deed. ik zat daar nogal mee, maar mijn instructeur zei: 'wat zeur je nou? je hebt AVB gehaald, toch?' ja, maar... 'niks ja maar! geslaagd is geslaagd en ze vragen heus niet bij AVD hoe je AVB-resultaat was'.
 
Het was echt afzien vandaag! Mijn rechtervingers deden pijn, links kon ik nog wat bewegen tussen door.
Maar goed, bochtenwerk nog verbeteren, rest ging goed. Wel anders rijden hoor met dit weer en ik had andere instructeur, ook wel apart maar leer je net weer andere dingen van dus we gaan jog fijn paar uren rijden en dan nieuwe poging
 
Net weer een heerlijk rondje gereden, wat een lekker weertje! Kan niet wachten tot ik avd in the pocket heb. Het was druk met medelessers.
 
heerlijk rondje met de instructeur gereden vandaag! Wat een schitterend weer! Morgen nog een lesje en over anderhalve week examen. Volgende week zaterdag ook nog lekker rijden, en met dit weer is het echt fantastisch! Dan weet je echt waar je het voor doet. En alle geslaagden, gefeliciteerd!!!
 
ik kwam vanochtend met m'n Franse koekblik (de Zweedse staan bij de APK-boer, resp. gestald) vanuit Baarn naar Hilversum en daar kwamen me 3 gele koplampen tegemoet: 3 motormuizen (2 leerlingen en de instructeur) van mijn rijschool (www.motojon.nl). ik dacht nog: wat een bikkels, op hun 'naked' XJ6-jes bij +1, en ik met +18 in mijn koekblik. terwijl ik een goedgekuipte motor voor de deur heb staan en er dus lang niet zoveel van merk als de leerlingen.

(excuus: ik moest boodschappen doen O-) jaahaa, echt waar!)

:]
 
@Monique2409, wanneer moet jij afrijden? Ik de 31ste. Heb volgende week dinsdag en vrijdag nog les.
 
Hoi Cabogirl, ik moet 2 februari afrijden.. Bijna dus! Vind het wel spannend hoor. Gisteren lekker gelest, maar helaas vanmorgen weer gecanceld. Het was te glad.. Veel succes de 31e!!
 
Goedemiddag! Gisteren 2 uur gereden in de dikke, vette mist, best spannend.
Vandaag 2 en half uur gereden en de snelweg op geweest. Gaaaaf, wat gaat dat hard!!
Zaterdag nog 2 en half uur op de planning en dan ik klaar voor het examen a.s. dinsdag.
 
Goedemiddag! Gisteren 2 uur gereden in de dikke, vette mist, best spannend.

Dat is heel nuttig. Kun je beter tijdens de lessen hebben, dan dat je het later in je eentje moet ontdekken. En dat "hard" op de snelweg, dat gaat erg meevallen als je het een paar keer hebt gedaan.
 
Ja, ik vond het zeker nuttig!
Ik denk ook dat het spannende er straks af is. Sowieso scheelt het dat ik een kuipje heb en op een naked bike les. Maar dat gevoel, woooooo!!
 
Ja, ik vond het zeker nuttig!
Ik denk ook dat het spannende er straks af is. Sowieso scheelt het dat ik een kuipje heb en op een naked bike les. Maar dat gevoel, woooooo!!

Straks rij je een paar jaar, en dan moet je uitkijken dat je niet steeds harder gaat. Dan rij je tussen de auto's door en ineens zie je "hé, 120 is wel wat snel om te filteren".
 
Hehe eerste keer snelweg gaat voor het gevoel erg hard. Dat went snel :) al denk ik dat ik nooit zal wennen aan het windgeruis zoals op een naked. Heb nu een aantal andere fietsen met kuip gereden en ik heb eindelijk niet het gevoel dat ik stevig moet vasthouden omdat ik er anders afwaai... :-P
 
vrachtwagens moet je ook zo snel mogelijk achter je laten. het lekkerste rij je natuurlijk over de binnenweggetjes. maar zoals je zelf al zegt, soms kan het niet anders.
 
Vandaag AVD lesje gehad inplts van AVB maar het was -3 ..vond het echt serieus VRESELIJK! Vond het echt te koud ook al had ik die 'verwarming' aan op de handvaten mijn vinger toppen hadden het echt zwaar...Echt nix voor mij hoor dit koud en dan motor rij les..Maar goed vanaf volgende week wordt het thank god wat beter weer! Ohja en lage zon op een stop licht helpt ook niet echt haha! Maar goed zo leren we wel lekker veel! Op naar de volgende les! :)
 
Eng he, de eerste keer snelweg. Ik vind er ook niets aan. Daar moet je pas echt uitkijken. Geef mij de binnendoorweggetjes maar. Veel leuker. Succes dinsdag Cabogirl.. Hoe laat moet je op? Dan zal ik voor je duimen!
 
Ik ook hekel aan snelweg maar goed her moet nu eenmaal. Vrachtwagens ook enge dingen!
Morgen mag ik weer rijden, hoop dat het niet te koud is, geen handvat verwarming.
 
Snelweg is heel leuk. In de spits, op de A27, al die mensen in hun blik staan stil, en jij zoeft met een aardig vaartje voorbij. Je komt om negen uur op je werk aan, en die sukkels die met de auto via de A27 (of welke A dan ook) komen, zijn er niet voor tienen. Dan heb jij al koffie op en mail gelezen en werk gedaan. Ik vind dat altijd wel mooi.

Het is wel goed om veel op de snelweg te lessen. Al die automobilisten doen maar wat, is best gevaarlijk. Toen ik begon met motorrijden zei een vriendin "je moet van twee dingen uitgaan: 1. je bent als motorrijder geheel onzichtbaar, en
2. iedere automobilist is erop uit om jou dood te rijden".
Als je zo op de snelweg rijdt, dan komt het goed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan