Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

hoe rottig het soms lijkt is ook rijden in de regen leerzaam. ik heb het ook eens meegemaakt, in open veld op de snelweg bij 130. de regen kwam met bakken uit de lucht. toen dacht ik: 'als dit het ergste is wat je op een motor kan meemaken, valt de rest 100% mee'.

vandaag wel een minpuntje: accu plat en overleden. zelfs de druppellader vertikte het om 'm op te laden. ik rij te weinig, denk ik. (laatste keer dat ik reed was op 9 juli...)

heb er weinig op tegen in de regen, tot dusver is t alleen minder met een oefening die je dan voor het eerst doet...
Merk bij mezelf dat ik dan al twijfel aan de oefening en of die wel gaat lukken en in combinatie met de regen is t dan gewoon 3x niks, if you set yourself up for faillure, it will happen.
Vandaag tijdens de regen alleen oefeningen herhaald die ik kon en toen t daarna droog was het achtje geleerd. Denk overigens dat rijden met een pak sneeuw op de grond en een hagelbui toch het ergste is op de motor ;)

Accu overleden is toch echt minder... en sinds 9 juli valt dan toch wel mee... zou een normale accu toch moeten kunnen hebben (of denk ik nou weer iets te positief over de accu's van een motor).
 
als het weer zó erg is al jij beschrijft zit ik niet meer op een motor :)

een accu zou na 3 weken niet leeg mogen/hoeven zijn. toen ik vorig jaar de motor kocht, startte hij direkt na 3 weken stilstand. ik heb de accu vrij snel daarna vervangen. 't ding is dus net een jaar oud, en nu al caduque... -O-
 
Vanochtend rijschool maar weer eens gebeld nadat ik al meer dan een week een nieuwe les probeer in te plannen via de plannings-whatsapp maar ik gewoon geen gehoor krijg.. Nu eindelijk wel iemand aan de andere kant van de lijn, maar die zei mij dat ze mij niet in de agenda kon zetten, dat alleen de vrouw van mijn rij-instructeur dat kan doen (maarja, als die gewoon niet reageert op jouw 4 x dat je een bericht stuurt met de hoop een les in te kunnen plannen..). Ze zou haar bellen en de zaak uitleggen. Nu aan het einde v/d dag nog steeds geen reactie. Ik bedoel, hoe moeilijk is het nou om even voor een leerling in de agenda te kijken en haar in te plannen als ze dat al meer dan een week probeert te regelen..?

Wordt hier redelijk chagrijnig van.. Ondanks dat de lessen bij mijn rijschool altijd geweldig zijn. Echt, nieuwe lessen inplannen is een DRAMA.. Morgen maar weer bellen. Totdat ze verdorie helemaal KNETTER van me worden, IK WIL LESSEN! :( -O- .

Om even af te sluiten met een leuke motor-gerelateerde ervaring: Vanmiddag lekker naar Motorplaza geweest en nieuwe Büse handschoentjes opgehaald. En lekker geneusd tussen de helmen en motoren.. Zucht, kwijl kwijl kwijl. :9~
 
als het weer zó erg is al jij beschrijft zit ik niet meer op een motor :)

een accu zou na 3 weken niet leeg mogen/hoeven zijn. toen ik vorig jaar de motor kocht, startte hij direkt na 3 weken stilstand. ik heb de accu vrij snel daarna vervangen. 't ding is dus net een jaar oud, en nu al caduque... -O-

Ik zit dan ook niet op de motor, maar lijkt me wel het ergste om dan te moeten :P

Minder!! dat zijn de minder prettige (dju hoe politiek correct verwoord) dingen van het motorrijden
 
Vanochtend rijschool maar weer eens gebeld nadat ik al meer dan een week een nieuwe les probeer in te plannen via de plannings-whatsapp maar ik gewoon geen gehoor krijg.. Nu eindelijk wel iemand aan de andere kant van de lijn, maar die zei mij dat ze mij niet in de agenda kon zetten, dat alleen de vrouw van mijn rij-instructeur dat kan doen (maarja, als die gewoon niet reageert op jouw 4 x dat je een bericht stuurt met de hoop een les in te kunnen plannen..). Ze zou haar bellen en de zaak uitleggen. Nu aan het einde v/d dag nog steeds geen reactie. Ik bedoel, hoe moeilijk is het nou om even voor een leerling in de agenda te kijken en haar in te plannen als ze dat al meer dan een week probeert te regelen..?

Wordt hier redelijk chagrijnig van.. Ondanks dat de lessen bij mijn rijschool altijd geweldig zijn. Echt, nieuwe lessen inplannen is een DRAMA.. Morgen maar weer bellen. Totdat ze verdorie helemaal KNETTER van me worden, IK WIL LESSEN! :( -O- .

Om even af te sluiten met een leuke motor-gerelateerde ervaring: Vanmiddag lekker naar Motorplaza geweest en nieuwe Büse handschoentjes opgehaald. En lekker geneusd tussen de helmen en motoren.. Zucht, kwijl kwijl kwijl. :9~~

Men... hoop echt voor je dat ze snel een les regelen... want dit is echt knudde...
Bij mij dus ineens een langere wachttijd door examens... maarja, eerlijk is eerlijk.. als hij die nu al extra lessen gunt weet ik ook dat als ik dat tegen die tijd wil, dat het dan ook gebeurd.
 
als het weer zó erg is al jij beschrijft zit ik niet meer op een motor :)

een accu zou na 3 weken niet leeg mogen/hoeven zijn. toen ik vorig jaar de motor kocht, startte hij direkt na 3 weken stilstand. ik heb de accu vrij snel daarna vervangen. 't ding is dus net een jaar oud, en nu al caduque... -O-

Zou niet moeten... wel een goed voornemen om die Pan vaker uit te laten!
 
Om even af te sluiten met een leuke motor-gerelateerde ervaring: Vanmiddag lekker naar Motorplaza geweest en nieuwe Büse handschoentjes opgehaald. En lekker geneusd tussen de helmen en motoren.. Zucht, kwijl kwijl kwijl. :9~~

Heerlijk is dat he! Beetje kleding passen, zitten op verschillende motoren.. Die voorpret alleen al!
 
Tuurlijk :) no worries...
was vooral t subtiele omschrijven wat opviel ;)

Joh... wie weet wat de toekomst gaat brengen
Nieuwe hobby levert nieuwe contacten op
Zolang je maar plezier hebt toch *D

Haha, subtile is my middlename...
Ff zonder dollen, je hebt gelijk. Zonder al teveel details en af te dwalen: zit nu middenin het uit elkaar gaan. Op de motor is m'n hoofd leeg en kijk er zo naar uit om dat in de nieuwe start te betrekken. There's a silver lining behind every cloud.
Tot zover stichting correlatie, weer on topic:)
 
Vanochtend rijschool maar weer eens gebeld nadat ik al meer dan een week een nieuwe les probeer in te plannen via de plannings-whatsapp maar ik gewoon geen gehoor krijg.. Nu eindelijk wel iemand aan de andere kant van de lijn, maar die zei mij dat ze mij niet in de agenda kon zetten, dat alleen de vrouw van mijn rij-instructeur dat kan doen (maarja, als die gewoon niet reageert op jouw 4 x dat je een bericht stuurt met de hoop een les in te kunnen plannen..). Ze zou haar bellen en de zaak uitleggen. Nu aan het einde v/d dag nog steeds geen reactie. Ik bedoel, hoe moeilijk is het nou om even voor een leerling in de agenda te kijken en haar in te plannen als ze dat al meer dan een week probeert te regelen..?

Wordt hier redelijk chagrijnig van.. Ondanks dat de lessen bij mijn rijschool altijd geweldig zijn. Echt, nieuwe lessen inplannen is een DRAMA.. Morgen maar weer bellen. Totdat ze verdorie helemaal KNETTER van me worden, IK WIL LESSEN! :( -O- .

Om even af te sluiten met een leuke motor-gerelateerde ervaring: Vanmiddag lekker naar Motorplaza geweest en nieuwe Büse handschoentjes opgehaald. En lekker geneusd tussen de helmen en motoren.. Zucht, kwijl kwijl kwijl. :9~~
Das echt klote. Het valt me op dat veel rijscholen van mensen hier weinig tijd hebben, maar niets laten horen gaar echt te ver.
Hoeveel lessen heb je daar nog gekocht? Examens ook al?
Er is niemand die je verbied lessen te nemen bij een andere rijschool.
In ieder geval je instructeur aanspreken als je hem weer ziet. Succes
 
AVD examen ingepland: 23 augustus!! *O* Sneller dan ik had gehoopt, dus dat is wel positief. Komende weken nog genoeg lesjes nemen en dan moet het wel goed komen. :]
 
Das echt klote. Het valt me op dat veel rijscholen van mensen hier weinig tijd hebben, maar niets laten horen gaar echt te ver.
Hoeveel lessen heb je daar nog gekocht? Examens ook al?
Er is niemand die je verbied lessen te nemen bij een andere rijschool.
In ieder geval je instructeur aanspreken als je hem weer ziet. Succes

:^

Als ze de komende maanden zo weinig tijd voor je hebben is het misschien een idee om een andere te zoeken. Bij mijn rijschool kon ik elke week 2 keer lessen en zelfs meer vlak voor het examen. Een andere kijk op je rijstijl is misschien ook niet eens zo verkeerd.
 
't is even de vraag of de instructeur wat kan doen aan de "laksheid" van Miep op kantoor. Eigenlijk is het vrij simpel: het is jouw geld dat ze in hun kassa willen hebben. Als ze te laks zijn om dat in te zien zijn ze het niet waard een rijschool te zijn. Ik zou op zoek gaan naar een andere rijschool en eventueel al betaalde lessen terug eisen.
 
Pakket met alle lessen en het AVD examen heb ik na het behalen van mijn AVB betaald. Ik dacht: Dat zit wel goed, AVB is binnen, nog maar zo'n 5 lesjes te gaan en dan ben ik er, maar begin nu toch erg te twijfelen.. Vandaag mijn instructeur zelf maar even bericht gedaan (wou wel bellen maar die man zit natuurlijk de godganse dag op de motor les te geven dus dan neemt ie niet op) dat ik geen gehoor kreeg en nu toch echt een beetje begon te balen. Het is zijn vriendin die mij zou moeten inplannen dus dan zou de hint bij haar ook wel door moeten komen, lijkt me... :(

Haha, subtile is my middlename...
Ff zonder dollen, je hebt gelijk. Zonder al teveel details en af te dwalen: zit nu middenin het uit elkaar gaan. Op de motor is m'n hoofd leeg en kijk er zo naar uit om dat in de nieuwe start te betrekken. There's a silver lining behind every cloud.
Tot zover stichting correlatie, weer on topic:)

Hier kan ik mij ZO ERG in vinden. Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jou op het moment.. Het zuigt.. Hoofd is leeg op de motor, is een uitlaatklep. (Nóg een reden voor mij om zo erg te drammen op het "ik wil verdorie een nieuwe les in plannen en wel NU" :+ .)
 
In maart dit jaar weer begonnen met lessen... (jaaaaaaaren terug al eens een start gemaakt, helaas vroegtijdig af moeten breken i.v.m. verkopen van een woning met restschuld... :( )

Begonnen... Gewoon elke week een lesje, geen blokuren (toch te weinig vrije tijd...). In april nog een paar weken uit de running geweest i.v.m. het rijden van een echte rally (rally in de stijl en zwaarte als DE Dakar, droom nr.1 die uitkwam *O* ). Beetje vakantie tussendoor... En gisteren 27-7, gewoon in een keer geslaagd voor mn AVB... _O-

Verbaasd? Nou ik wel... Met al die examenstress en slapeloze nachten...

En nu wil ik DOOOOOR! En wat denk je?... Gaat mn instructeur op vakantie... Ik zeg niet dat hij niet mag, maar damn... haha

Dan maar geestelijk voorbereiden op AVD... tips?... :]
 
Laatst bewerkt:
En gisteren 27-7, gewoon in een keer geslaagd voor mn AVB... _O-

Verbaasd? Nou ik wel... Met al die examenstress en slapeloze nachten...

En nu wil ik DOOOOOR! En wat denk je?... Gaat mn instructeur op vakantie... Ik zeg niet dat hij niet mag, maar damn... haha

Dan maar geestelijk voorbereiden op AVD... tips?... :]

Gefeliciteerd!

Mijn instructeur had geen vakantieplannen maar meldde gisteren toch voorzichtig dat ie komende weken nog wel een weekje weg wil... Nou, vooruit dan maar, als het bij 1 weekje blijft :$
 
Hier kan ik mij ZO ERG in vinden. Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jou op het moment.. Het zuigt.. Hoofd is leeg op de motor, is een uitlaatklep. (Nóg een reden voor mij om zo erg te drammen op het "ik wil verdorie een nieuwe les in plannen en wel NU" :+ .)

Ah, het zelfde schuitje... sterkte! Meer mannen dan kerken enzo. Koppie erbij houden en focus op de toekomst. Praten werkt ook overigens. ook op het forum :)
 
Yay! Net geslaagd voor mijn theorie examen. *O* weer een stapje dichterbij.

Mijn vorige avd les ging niet zo soepeltjes. Ik had niet gegeten voor ik op de motor stapte en was eigenlijk ook pas net m'n bed uit. Doen we maar niet meer dus. :P
Mijn instructeur zei dat hij me zo slordig niet kende en dat ik een beetje in het grijze gebied zat van wel/niet goed genoeg voor m'n examen. Aan de ene kant vervelend, maar t was pas m'n 3e avd les. Zo snel kan t dus gaan *D

En nu wil ik DOOOOOR! En wat denk je?... Gaat mn instructeur op vakantie... Ik zeg niet dat hij niet mag, maar damn... haha

Dan maar geestelijk voorbereiden op AVD... tips?... :]

Je kunt wat filmpjes kijken op YouTube over wegpositie, kijktechniek, bravo-a/bravok. Kun je wat uit leren wat je dure (en leuke) tijd tijdens de les bespaart.

En ja. Instructeurs zouden niet op vakantie moeten mogen :+ . Ik wil rijden :]
Ach, dan heb ik in ieder geval tijd om wat te sparen voor m'n motor.
 
Laatst bewerkt:
Haha, subtile is my middlename...
Ff zonder dollen, je hebt gelijk. Zonder al teveel details en af te dwalen: zit nu middenin het uit elkaar gaan. Op de motor is m'n hoofd leeg en kijk er zo naar uit om dat in de nieuwe start te betrekken. There's a silver lining behind every cloud.
Tot zover stichting correlatie, weer on topic:)

Dan is het toch alleen maar lekker dat motorrijden zoveel voor je doet en wat extra contacten is dan nooit mis.

Bij mij is het meer andersom... jarenlang iemand gehad die t niet boeiend vond dat ik het wilde. Nu een partner die het super vind dat ik mijn dromen achterna ga en dat ook stimuleert.... Na jaren niet meer meerijden vorig jaar weer opgestapt.... enja... de smaak goed te pakken.

Al met al... motorrijden is gewoon therapie voor je ;) je vind er een bepaalde rust door en dat is heerlijk
 
Al met al... motorrijden is gewoon therapie voor je ;) je vind er een bepaalde rust door en dat is heerlijk

Helemaal eens! Mijn start met lessen was vrij snel nadat ons eerste kindje is geboren (geen oorzakelijk verband voor zover ik weet _O- ) en het is heerlijk om er even helemaal uit te zijn op de motor. Al had ik dat met autorijden ook al wel een beetje, rijden om het rijden.
 
Hoi ben er ook weer. Vandaag me laatste les gehad voor me avd examen. Helaas zou ik zakken op nacontrole, zucht.
Na die opmerking deed ik het wel weer goed.

Hopelijk zijn die vragen voor het stukkie rijden ook niet lastig.
 
Generale repetitie hoort altijd slecht te gaan toch Alice? Komt vast goed, succes alvast!

Die vragen vooraf lijken me als technische kneus met 2 linkerhanden ook vervelend. Maar die kun je gewoon uit je hoofd leren toch?
 
hoe rottig het soms lijkt is ook rijden in de regen leerzaam. ik heb het ook eens meegemaakt, in open veld op de snelweg bij 130. de regen kwam met bakken uit de lucht. toen dacht ik: 'als dit het ergste is wat je op een motor kan meemaken, valt de rest 100% mee'.

Herkenbaar, tijdens mijn lessen meerdere keren zoiets voorgehad (afgelopen najaar was dat). Na een aantal buien leerde ik de regen zowaar te waarderen.
Nu geniet ik zowaar van een regenbui onderweg (liefst geen hele zware want de Bandit is niet dol op water... Daar moet ik nog eens wat aan doen). En dat op een naked, waarop je de volle laag krijgt.
Op wind ben ik niet zo dol... En de gladheid in mijn examenperiode vond ik ook minder tof (afgereden op 6 januari). Maar ook dat is zelfs mij gelukt en ik vind het achteraf alleen maar leerzaam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan