Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Hehe zal niet te veel drinken nee.. _O- _O- _O-
Heb echt zin in morgen! Ik hoop dat ik een paar Suzuki Intruder 800's kan bekijken ik denk dat ik mischien voor die ga..Toch niet voor Dragstar 650..Wil een iets zwaardere motor kopen..Maar wacht echt tot ik mijn rijbewijs op zak heb zodat ik legaal motoren kan testen :9~ :] *O* *O* *O*
 
Beide toch gave fietsen hoor lisalady :Y ik wilde na het behalen van mn rijbewijs eigenlijk ook al gelijk de Vulcan VN800 Classic halen. Maar wilde eerst ervaring opdoen voor ik een cruiser of chopper ga halen, vandaar de VX800, lekker geluid met V-twin blok maar toch de zit van een naked bike :D
 
ben vanochtend/vanmiddag op de MB geweest en het was er gezellig rustig. wel veel mensen maar het ging lekker gedisciplineerd. 'n hoop brommerts gezien, nieuw en meerde-hands. allicht dat er voor de vers afgereden motormuisjes wat te zien en te vergelijken valt, zo krijg je een beetje beeld van wat er te krijgen is en wat het kost. ik ben zelf goed geslaagd voor een goede, opvallende motorjas (de Instructor van Restyle, met €350 geen goedkope, maar wel een goeie, zoniet de beste jas van het assortiment) die ook op de rug een fluo-vlak en reflectie heeft. dat is bij andere jassen wel anders: dan heb je bijvoorbeeld de voorkant en mouwen lekker knal groen of knal geel, maar het rugdeel is dan zwart. dan denk ik: lekker over nagedacht, jongens (m/v). dan ben je overdag van achter dus nauwelijks zichtbaar. helemaal als je zoals ik een grijze motor hebt. dat is dus met de instructeursjas van Restyle niet zo:

CORDURA-1001backjk-150x150.jpg

met leuke korting kunnen kopen. wat ook meetelt is wat X20DTL een keer tegen me zei: 'het contrast maakt dat je opvalt'.

het is verstandig om je eerste motor niet al te nieuw te nemen. want geheid dat je 'm een keer omlegt. en met een nieuwe komt dat 'tussen de oortjes' harder aan dan wanneer je een 'oud barrel' hebt. en dan heb ik het nog niet eens over de kosten van reparatie. hoe meer plastic er op zo'n ding zit, hoe meer je moet vervangen en hoe duurder de schade. met een 'ouwe naked' heb je daar minder last van. daar maakt een krasje meer of minder niet zo veel uit. en een ouwe fiets heeft ook zo z'n charme....het hoeft niet snel te gaan, als je er maar komt. al zou ik met het weer van vanmiddag niet graag op de motor willen zitten; het waait hier behoorlijk om het huis heen.

voor diegenen die gaan: veel plezier op de MotorBeurs!

:]
 
Ziet er goed uit Dutch_Dress die motoren die je op noemde ( moest natuurlijk googlen haha) .
Indeed leuke verslag Saabert! Ben zo benieuwd wou dat het al Vrijdag was! Just like a kid at a Candy Shop! Sowieso koop ik een 2e hands motor wil niet meer dan 4000 Euro uitgeven om zeg maar mee te beginnen...Wie weet kom ik iets moois tegen! Vast wel ..
 
Ik hoop toch dat ik m'n Vixxie niet te hard neerleg dan :X het is niet de jongste meer maar zal het toch zonde vinden.

Het waait inderdaad behoorlijk door hier in Braboland, had vanmiddag al moeite met m'n meepjeepje op de weg te houden :$ . Maak me nu behoorlijk zorgen om onze overkapping waar de motoren onder staan, kraakt als een malle en dak zie je met iedere windvlaag cm's omhoog/omlaag gaan B|
 
Hoop dat het goed gaat met overkapping, Dutch-Dress.
Morgen wordt het gelukkig beter weer.
 
Volgens KNMI App is morgen code geel.. :X ..Maar goed morgen om 08:30 mijn 1e officiele AVD lesje! Hoop alleen niet dat het zo stormt als vandaag...Dan rijd je ook niet chill lijkt me! :/
 
Smous heb je ook al een andere motorfiets geprobeerd voor AVD, misschien door de zenuwen niet het vertrouwde gevoel die nodig heb om te slagen.

ikzelf had dat met de Honda cb500 van de rijschool waar ik niet het vertrouwen had die nodig was om te slagen maar toen ik met mijn eigen motor examen deed was ik wel geslaagd.

het kan dus een kwestie van vertrouwen zijn waardoor je zakt.
 
Op zich is het rijden met stevige wind en/of stortregen wel een mooi leer-moment. Je weet dan wel hoe je met dat soort weer moet rijden. Al is het op dat moment nooit echt leuk. Aan de andere kant: veel erger dan dat kan het niet worden. (Er vanuit gaande dat je met sneeuw en ijzel de auto pakt)

:]
 
Ja met ijzel enzo zou ik echt nooit motor pakken! Creepy! Vanochtend AVD lesje gehad! Nu ben ik op werk maar ben nog steeds ah bijkomen vd koud! Komt echt door de wind denk ik en qua gevoels temperatuur voelt ook wat koud aan..Maar goed ..Vond het wel leuk stuk rijden! Alleen ik merk wel dat ik nog wel nieuw ben zeg maar dus moet echt nog veel km maken vind ik om beetje meer alles vanzelf gaat ...Maar goed ben aardig op weg! haha! Instructeur had paar opmerkingen maar niet dramatisch ofzo..En weer wat dingen geleerd dus altijd goed! :] *O* *O*
 
Vanmorgen stuk gereden met manlief. Op de terugweg meteen maar naar de motorzaak gereden, want mijn motor loopt nog steeds niet lekker. Mijn man en zijn vriend hebben hem vorig weekend helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt en wat zaken vervangen, maar daar lag het dus niet aan.
Bij de motorzaak aangekomen bleek ook dat een van mijn voorveringen was gaan lekken, dus een afspraak gemaakt om hem helemaal na te laten kijken en daar laten staan. Dus helaas geen ritjes dit weekend en met de auto naar de beurs.
 
Dat is jammer Cabogirl, het zonnetje schijnt heerlijk hier in het zuiden.

Lisalady, ja vanmorgen was het nog wel wat frisjes, al ben ik blij dat de storm toch afgelopen is :X was gisteren wel even spannend, gelukkig is alles blijven staan maar we hebben nu wel een klus te klaren. De schuur voor de motoren moet dit jaar er nog staan en het afdak toch gaan verzwaren. :$
 
Zoals ik zei hopelijk vallen de kosten mee Cabogirl maar ja daarna voel je stukken beter op je motor!
Niet veel schade gehad Dutch_Dress? Ik woon in appt op IJburg maar de wind hoorde je hele avond gister en daar waait het nogal omdat er nog weinig gebouwd is dus ben ook maar na werk thuis gebleven niet naar sportschool..bang dat ik anders tak op mijn hoofd krijg _O- _O- _O- en wil natuurlijk heel blijven voor mijn AVD anders duurt het nog langer haha!
Nog een uur te gaan dan ben ik vrij en dan naar motor beurs! Ben echt zo benieuwd is mijn 1e x dus ik denk wel aardig mijn ogen uit ga kijken hihi! *O* *O* *O*
 
Wij zijn ook bezig met de voorbereidingen om een schuur neer te zetten voor de motoren en de fietsen. Volgend weekend weer verder.
 
Ik heb vandaag m'n 4e uur les erop zitten (excl. 1 uur intro les wat niet echt een les was imo).
Heel cluster 2 avb al enkele keren geoefend en de snelle slalom vandaag. Ik blijf echt zwaar slecht zijn in de langzame slalom, bah. Verder lukt alles echt al goed, 8je, halve draai. Hier nog goede tips m.b.t. de langzame slalom? Ik zit echt steeds te kutten met het gas en koppeling als ik de draaien maak, waardoor de motor dus niet soepel blijft gaan. Ben er vandaag 1x goed doorheen gekomen van de 15 keer ofzo, de andere 14 waren echt rampzalig slecht :(
 
Wees gerust, van de ongeveer 60x de langzame slaom is totaal maar 8x goed gegaan, op de dag van examen zat ook ik steeds te kloten en tijdens het examen ging het in ene keer goed :Y

Tips die ik je mee kan geven, zoek een punt om naar te kijken (liefst iets onhoog), zet je voeten wat meer op de steunen en krijg een obsessie met je kijk punt, raak in een trance en dan kan er 2 dingen gebeuren; je rijd in een rechte lijn alles voorbij of je doet de langzame slaom zoals het hoort _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan