Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Jaaaaaa! Vanmorgen mn AVD gehaald! Ietwat zenuwachtige rit... maar toch een goede.... uitslag voldoende dus me = happy *O*

Op naar het gemeentehuis *O*
En opzoek naar een mooie bike :]

En Saabert, constant door mn hoofd.... gewoon lekker stukkie rijden.... thnx! Heeft me goed gedaan :t
 
Thnx voor de info. Gemeente Moerdijk, zegt genoeg _O- daar zijn ze helaas niet zo vlot. De site kwam ik alleen uit op nieuw rijbewijs of verlengen rijbewijs en niets over bijschrijven. Als ik met een spoedaanvraag sneller op de fiets kan stappen dan heb ik het geld er wel voor over :Y
Bijschrijven bestaat ook niet echt meer met de plastic pasjes; je krijgt (koopt) gewoon weer een nieuw rijbewijs dat weer 10 jaar geldig is. Enige verschil is dat er A1+A2+A bijstaat, afhankelijk van je examen uiteraard. *D En een T(rekker) rijbewijs krijg je er gratis bij... ;)
 
Laatst bewerkt:
Enige verschil is dat er A1+A2+A bijstaat, afhankelijk van je examen uiteraard. *D En een T(rekker) rijbewijs krijg je er gratis bij... ;)

En vergeet ook AM niet! :-) In één klap 5 categorieën erbij, ik zeg: je krijgt wél waar voor je geld hahaha!

Bij mijn gemeente was het nodig om al vóór het examen een afspraak bij de gemeente te maken, wilde ik er diezelfde dag nog een aanvraag kunnen indienen. Druk druk druk, daar. Mijn instructeur zei ook nog dat het verstandig was om niet eerder dan 2-3 uur na het examen de aanvraag te gaan doen, omdat het anders (nog) niet (altijd) is doorgekomen van het CBR.
Ook zonder spoed is het meestal binnen 2-3 dagen klaar. Let dan ook weer op het tijdig maken van die afspraak.
Ik had zelf de pech dat het gemeentehuis nét die week een middag dicht was i.v.m. een computersysteem update, daardoor moest ik tot na het weekend wachten op mijn mooie, volgekladde roze pasje...
 
Jeetje veel geduld Klaar! :} :}

Gefeliciteerd Smurfiej!!! *O* *O* *O* *O*

Nu lekker karren en genieten van de dagen die mooi weer hebben haha! Succes! :]
 
Jeeejjj smurfiej gefeliciteerd *O* eindelijk binnen en straks lekker genieten :]

Ene kant wel balen dat ik nieuw pasje krijg, afgelopen zomer m'n papieren vodje omgewisseld voor het kaartje :X we zullen het wel zien, hopelijk valt de spits die dag mee en vooral het weer :Y
 
Was mooi weer vandaag voor een ritje...even verkeersplein Zwolle paar keer gedaan voor het geval ik m met examen weer ga krijgen!
 
Ik had zo'n spijt dat ik vandaag niet op de motor naar het werk was gegaan. Maar gelukkig compenseerde de terugweg in mijn cabriootje met dakje open een heleboel. Meteen vitamine D opgedaan. Dat lukt met motorrijden niet.
 
Gefeliciteerd voor de geslaagden.

Qua rijbewijs bijschrijven: ik stam uit een tijdperk dat je bij B automatisch de traktor en bromfiets erbij kreeg. Tractor stond er niet eens op! Naar ik heb begrepen is dat tegenwoordig ook geen rijbewijs maar een certificaat. En da's voor de overheid heel wat anders dan een rijbewijs.

:]
 
Aah ok met de motor beter! _O- _O- _O-

As Vrijdag ochtend alsnog een lesje deze week en vanaf volgende week 2x per week vast tot half April dan gaat hij kijken hoeveel lessen nog voor AVD ..pff tegen tijd ik klaar ben heb ik echt grijs haar ofzo tjeez! _O- _O- _O-
 
gefeliciteerd smurfiej,

verleden donderdag proefles gehad ging super.
volgens de instructeur had ik er wel aanleg voor en zou ik het binnen 20 lessen kunnen halen :]
De rijschool zei overigens dat ik zowel mijn AVB als AVD op of na mijn verjaardag moet doen voor het onbeperkt rijbewijs te halen, maar je mag dus wel al met een zware motor lessen op het terrein voor je 24e.

update:

Eerste rijles: 23-5-2017
Theorie: 7 februari gehaald
AVB: 08-06-2017
AVD: n.n.b.
Rijschool: Osseforth
 
Om even in te haken op het T-rijbewijs verhaal, aangezien het eerst ging om een certificaat en nu een rijbewijs. Vroeger moesten 16 en 17 jarige die een tractor of landbouw gerelateerde voertuigen met afgeknotte driehoek wilden besturen en daarmee een werktuig vervoerde om mee te werken een certificaat van vakbekwaamheid halen. 16 en 17 jarigen die met een trekker naar school zonder er iets aan (werktuig/aanhanger) hadden niets nodig en mochten er zo op rijden. Het certificaat van vakbekwaamheid was puur voor de Arbo en verder had het vrij weinig te maken met de normale rijbewijs regels. 18+ mocht alles met een trekker doen zelfs zonder certificaat. Sinds 2015 is er het T-rijbewijs en is iedereen die een trekker wol besturen verplicht om dit rijbewijs te hebben. Of je moet een auto/vrachtwagen/bus rijbewijs gehaald hebben voor (ik meen 1 juli) 2015. Ook al staat hij nog niet bij het pasje bij op mag je trekkers besturen. Paar kleine dingen: maximumsnelheid 25km/u kentekenplicht is de politiek aan bezig maar wordt steeds geweerd/uitgesteld. Maximumsnelheid willen ze ook verhogen.
 
ik stam uit een tijdperk dat je bij B automatisch de traktor en bromfiets erbij kreeg. Tractor stond er niet eens op! Naar ik heb begrepen is dat tegenwoordig ook geen rijbewijs maar een certificaat. En da's voor de overheid heel wat anders dan een rijbewijs.

:]

Saabert, omdat die regelgeving intussen veranderd is, krijg je alle categorieën waarvoor je tegenwoordig examen moet afleggen (als je nog geen auto- of motorrijbewijs hebt) er nu 'gratis' bijgeschreven als je een nieuw pasje aanvraagt. *O* Zoals je héééél vroeger automatisch E achter B kreeg.
 
..pff tegen tijd ik klaar ben heb ik echt grijs haar ofzo tjeez! _O- _O- _O-

Lisa, dat gevoel had ik ook, hahaha! Maar een blik in de spiegel zegt mij dat ik ongelijk had. Als je straks eenmaal op je eigen motor rond '(c)hopt' ben je helemaal trots op jezelf, dat je hebt doorgezet en volgehouden. En terecht! :] :t :} Als je ergens hard voor gevochten hebt, smaakt de overwinning des te zoeter *O*
 
Hahaha smous!

Inderdaad Klaar is wel zo als ik dit eenmaal heb gehad dan ben ik toch best wel trots en heb ik hard genoeg voor gewerkt maar niet alleen dat ik ben ook echt stuk zekerder geworden na al die lessen...Gaat ook meer vanzelf en je voelt echt meer The Boss! Heerlijk! _O- _O- _O-

Zo'n pasje is inmiddels bijna goud waard pff hihi!

Trouwens het is vandaag echt een heerlijke motor rij dag! Dus mensen die rijbewijs hebben..............pak die motor! hihi! Enjoy!

ps

Heeeel veel succes @ Aschtra !!! :} :} :} Keep us posted! *O* *O*
 
Thnx allen voor de felicitaties *O* O-)

Eindelijk na vele weken dat ik weer rond loop met glimlach |(
Helaas nog even afwachten op bericht van de hypotheek verstrekker voordat ik op motor jacht ga... als ze eigen geld willen zien van me om het gat te overbruggen komt de motor helaas niet gelijk -O-
maargoed... alles komt goed zeggen ze wel eensch... spannende week zo ! O-)

suc6 voor alle lesserts !
Hou de moed erin... t is mij ook gelukt uiteindelijk *O* _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan