Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Ik hoop dat beide voor je lukt, Smurfiej!

Ik zit schandalig te genieten aan het strand. Lekker stukje aan het rijden.
 
Ik hoop dat het goed komt Smurfiej altijde ellende dat hypotheek gebeuren!

Mijn relatie is dus ook out of the blue gestopt afgelopen Zondag..moest even bij komen maar heb geluk dat ik niet ben gaan samen wonen ben daar iets te voorzichtig in en zo zie je maar weer ...Maar goed geen echte drama wel heel jammer '( '( ...Maar goed that's life en moet maar zo denken mischien eind dit jaar ff reizen en nxt year sowieso naar Amerika zonder stress hihi!

Maar goed wens je veel succes Smurfiej!
 
AVB gehaald! Bij langzame slalom ging de ene laatste pion om, maar was wel goedgekeurd om een of andere reden.

21 April AVD examen

Ik moest in Zwolle examen doen en dus ook op de snelweg erheen. Snelweg vind ik echt ruk op deze (naked) motor. Voelt alsof ik alle kanten wordt opgeduwd en als ik naast mij kijk om van baan te veranderen dan gaat me helm de hele tijd iets omhoog. Is dat normaal?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Aschtra!! Nee je helm mag niet mee bewegen hoor helm moet echt zo strak mogelijk om je hoofd zitten niet dat je half dood gaat maar dat het echt strak is..Heb vrij snel toen ik met lessen begon eigen helm gekocht. Ik dacht eerst die vrouw ( verkoper ) is gek ding voelde zo strak maar na zoveel maanden mee lessen snap ik wat ze bedoeld...

Snelweg wen je ook aan na een tijdje...wacht maar strax ga je lekker knallen haha!

Maar eeh goed gedaan hoor!
 
Ik had vandaag mijn eigen motorhelm opgedaan. Een HJC RPHA11. Zit overal gewoon goed strak / knellend. misschien dat ik bandje niet helemaal goed had. Ik ga nu alleen maar AVD lessen doen dus zal mijn eigen helm dan opdoen. Kan ik er ook meteen aan wennen
 
Ja, smous, ik moet volgende week woensdag weer... Schiet dus lekker op. Heb er zin in! Hopen maar dat de examinator een goeie dag heeft.. Hahaha en als ik net zo rij als tijdens het lessen moet het goed komen. Jij moet toch ook bijna weer smous?
 
Smurfiej, komt vas goed! Zou haast zeggen als je hulp nodig hebt met je hypotheek...en dan fijne een mooie bike kopen.

Lisa, wat balen zeg! Maar al woon je niet samen het blijft klote...maar reizen is ook leuk en alleen....idd geen gezeik of stress! Hoewel mijn man heel makkelijk is!

Aschtra, gefeliciteerd! Op naar je AVB, zou nog paar keer dat verkeersplein doen..rotding

Monique, schiet mooi op...ik nog 2 1/2 week wachten en idd als het net zo gaat als met lessen...maar dat dacht ik de vorige keer ook!
 
Hoe bedoel je precies? De rotonde in Zwolle? Ik heb AVD in Apeldoorn :) Daar hebben we niet van die 100-baans rotondes gelukkig. Max 2.
 
Ja AVB wel inderdaad, dat heeft Apeldoorn weer niet. Theorie moeten wij tegenwoordig ook in Deventer doen. Had mijn Auto theorie (in 2014) nog wel in Apeldoorn.
 
Nou Smous... als je 10k over hebt... _O- _O- _O- geen gezeur meer én een mooie motor hahah

Balen Lisalady ! sterkte ermee!

@Aschtra... als het je eigen helm is welke omhoog gaat op de snelweg wil ik je toch aanraden om proberen te ruilen!
het bandje kan dan misschien wel strakker maar als je helm op je hoofd beweegt is dat niet goed. uiteindelijk gaat het om de veiligheid mocht je ooit ten val komen en als je helm beweegt op je helm is dat echt geen goede zaak.
 
Ik denk dat de helm gewoon goed is. Heb er nog eens over nagedacht en als ik naar zijkant kijk dan krijg ik ineens een klap op die zijkant, waarschijnlijk is dat het en ervaar ik dat anders. Kan ook nog zijn dat mijn vizier iets open stond.

Ik kijk het aan. Ben vrij zeker dat de helm goed is, daar hij overal goed strak zit. Bij de wangen en voorhoofd erg strak. Kan mijn kiezen niet op elkaar doen zonder op mijn wang te bijten. Moet mijn wangen altijd eerst even opblazen en dan kiezen goed doen.
 
Hahaha Smurfiej! Nee dat heb ik niet...geen waarde in belegging of spaardeel..? Iemand die je kan helpen met een " schenking"..?
Meestal zijn ze niet zo moeilijk met ontslag hypotheek...
 
ah jammer :')

Als ik niet uit kom heb ik hulp uit andere hoeken.
Alleen eerst moet ik natuurlijk zelf mijn prio's op een rijtje hebben.. staat zo raar als ik motor koop en daarna bij mensen aan moet (mag) kloppen voor hulp xD
Dus mocht er eigen geld in moeten dan gaat dat toch echt naar de hypotheek en niet naar de motor :')

hopelijk deze week nog de 'uitslag' haha
 
Een goeie motor hoeft niet veel te kosten. Zoek naar de koopjes, die hoeven echt niet slecht te zijn. Mijn motor was €1500, minder dan de helft van wat in 2015 gangbaar was voor een Pan European met nog geen ton op de klok (€3500 minimaal). En ondanks een 'beginrekening' van €600 was ik toch nog goedkoper uit met een motor die minder had gereden dan die van andere advertenties.

Maar ik ben met je eens: prioriteit is onderdak voor jezelf. Die motor komt vanzelf een keer voorbij.
 
Soms twijfel ik ook of de motor die ik ga kopen (yamaha R3) wel goed is en of niet beter een goedkopere 2e hands kan nemen. Maar dan kijk ik wat het aanbod 2e hands is van A2 en dan ben ik daar gauw weer over.
 
Vandaag weer AVD gehad! Stukje op snelweg waar we echt minimaal 120 moesten ging ik bijna 130 maar pff die druk op je lichaam is niet echt leuk maar goed...Gelukkig was dat niet constant dus toen weer snelweg waar je normaal moet 100 / 110..Rijd toch wel wat rustiger vind ik maar goed.
Kreeg feedback kijken veel duidelijker is en verder dat het goed ging eigenlijk..Dat gevoel had ik eigenlijk ook. Dus op naar de volgende! Alleen er komt een huis vrij bij 1 van mijn beste maatjes en die woning is zoo leuk! Ga kijken of ik het kan kopen zo ja dan moet ik mischien zelfs mijn motor kopen uitstellen pff hoop van niet maar goed even kijken desnoods maar een goedkoop ding want wil zodra ik rijbewijs heb natuurlijk meteen op motor springen haha!
 
Oh Lisa, spannend! Als je een huis kunt kopen, dan misschien de motor nog even uitstellen. Lastige keuzes!
 
Vandaag weer AVD gehad! Stukje op snelweg waar we echt minimaal 120 moesten ging ik bijna 130 maar pff die druk op je lichaam is niet echt leuk maar goed...Gelukkig was dat niet constant dus toen weer snelweg waar je normaal moet 100 / 110..Rijd toch wel wat rustiger vind ik maar goed.
Kreeg feedback kijken veel duidelijker is en verder dat het goed ging eigenlijk..Dat gevoel had ik eigenlijk ook. Dus op naar de volgende! Alleen er komt een huis vrij bij 1 van mijn beste maatjes en die woning is zoo leuk! Ga kijken of ik het kan kopen zo ja dan moet ik mischien zelfs mijn motor kopen uitstellen pff hoop van niet maar goed even kijken desnoods maar een goedkoop ding want wil zodra ik rijbewijs heb natuurlijk meteen op motor springen haha!
Dan had ik het wel geweten.
Waarom een huis laten schieten wat je mooi vind.
Van dat huis is er maar 1 een bepaald model motor zijn er meer van.
Heb zelf ook de eerste 2 jaar op oude motoren gereden wil prima.
Succes met de keuze :)
 
Smurfiej, gefeliciteerd!
Lisa: life's all about priorities. zoals gezegd: van dat huis is er maar 1, van de motor een heleboel. desnoods begin je met een 'hok' van €500, om eens wat te noemen, niks mis met een goedkoop ding, mijn 1e was 150 euro en ik wist nog niet eens of-ie het wel deed, na 4 jaar stilstaan. want (en dat geldt ook voor anderen die hun 1e motor kopen): als je een nagelnieuwe laat vallen (en geheid dat je een keer om gaat met je motor) komt dat tussen je oortjes veel harder aan dan wanneer je een 'oud lijk' laat omvallen. en als je een beetje handig bent, kan je veel van het onderhoud zelf doen.

mooi dat het met AVD lekker gaat, al is het niet zomaar even van A naar B rijden. snelweg is zelfs met mijn motor niet echt lekker. maar ja: het hoort er nou eenmaal bij, je moet weten (en op je examen kunnen laten zien) wat je op de snelweg tegen kan komen en hoe je daarop reageert.

gisteren tijdens het voorrijden van de ex-lessersroute in moeten voegen bij Harderwijk. gelukkig reed mijn instructeur niet achter me, want ik denk dat hij mijn helm zou hebben volgescholden: invoegen tussen 2 vrachtwagens in. maar ja: als dat op dat moment het beste plekkie is en je kan de vrachtwagen voor je niet inhalen omdat er inhalend verkeer langskomt, kan het niet anders...

:]
 
Lisa als je die woning mooi vindt en je kan het financieel rond krijgen....doen! Motor komt dan wel en anders eerst een goedkopere!
 
Terug
Bovenaan Onderaan