Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Dank jullie wel! En ja, ik heb al een motor welke staat te wachten in de schuur. Heb hem afgelopen zondag al gepoetst. ---grijns---- nu maar hopen dat mijn rijbewijs voor het weekend binnen is. Zijn niet zo snel hier in Veghel. Maar geeft niets, rijbewijs is in de pocket! En idd, ervaring ga ik nu op doen. Lijkt me heerlijk zonder de instructeur in mijn oor rond te rijden hahahaha.
full
 
Dan wordt het straks echt 1,5 uur rijden, maar op de snelweg was de windvang echt HUGE! Dat moet nog flink wennen, ik denk als ik een binnendoor-rijder ga worden. :)

Dat herken ik wel, de eerste keer op de snelweg schrok ik ook een beetje van de wind. Net of ik het door de druk op mijn borst een beetje benauwd kreeg. Maar het went heel snel.
 
En jij ook nog Lisa!
Heb idd gehoord dat de huizenmarkt in amdam idioot is! Maar hey je hebt gelukkig een huisje!
 
onlangs hebben wij (mijn broer, 2 zussen en ik) ons ouderlijk huis verkocht, nadat onze moeder in september overleed. de makelaar vertelde ons dat mensen Amsterdam 'uitvluchten', omdat de m2-prijs daar zo belazerd hoog is. de dorpen rond Amsterdam waar een treinstation is, worden populairder, dus ook duurder. voor de prijs die de nieuwe eigenaar (een stel van resp. 24 en 31 jaar...) van ons ouderlijk huis heeft betaald (€660.000 voor een vrijstaand huis in Hilversum-zuid) konden ze waarschijnlijk net een 4-kamerflat in Amsterdam kopen. gezien hun werk (hoogvliegers bij KLM) kunnen ze het blijkbaar betalen. ons ouderlijk huis was binnen een week na plaatsing op funda.nl verkocht...

echt bezópen!
 
Ja bezopen maar zo blijkt hetdaar te gaan! Helaas zijn je ouders er niet meer...gaat er een deel maar de belasting, die je ouders al tig keer hebben betaald en ook dat gaat zo..helaas..
In Zwolle schijnt het in bepaalde buurten ook idioot te zijn, woningen worden hoger dan vraagprijs verkocht. Wij wonen vlak bij Zwolle, mooi rustig! Maar goed ik werk wel in de hypotheken markt en krijg daardoor veel mee
 
belastingdienst is altijd lachende eerste met dit soort situaties. maar ondanks dat hoeven we ons allevier financieel geen zorgen te maken (als we dat al deden, trouwens). we wisten dat moeder het goed had (qua pensioen), en ze liep altijd te klagen dat ze zoveel belasting moest betalen (maar dat was wel met een knipoog). maar dat ze het zó goed had, wisten we niet.

nú weten we dat wel... :X


voor mij betekent het dat ik van een appartement met achtertuin en grote schuur (maar helaas met de auto onbereikbaar, met de motoren is het wringen in het achterommetje) nabij station Hilversum kan verhuizen naar een hoekhuis met garage, ergens in een satellietdorp van Hilversum (Nederhorst den Berg, Blaricum-Bijvanck of Kortenhoef, b.v.). met behoud van dezelfde hypotheekmaandlast. en dan houd ik nog over...

want Hilversum: 't is dat ik er werk, maar je wil er nog niet dood gevonden worden O-)
 
Hahaha en met deze rente! Eitje..fijn dat ze jullie goed heeft achtergelaten en dat je er iets goeds mee hebt kunnen doen!
 
Proficiat voor de geslaagden *O* wooopppp eindelijk zelf alle vrijheid om te rijden! :]

@lisalady, spannend hoor huisje kopen. Hopelijk mag je ook snel op voor je AVD!

Ik heb altijd 2u les nu ook met AVD, moet zeggen dat toch vermoeiend, op het verkeer letten, je instructeur en dan ook nog eens waar hij naar toe wilt. Maar nog 2x lessen en dan hoop ik toch ook gelijk te slagen! Niet te gek doen dan zou het goed zijn, hopelijk staan de zenuwen me niet in de weg :X
 
In steden zijn huizen toch zeer prijzig, evenals de grote steden in de buurt. Toen destijds woonden we in een dorp waar toch ook de prijzen absurd waren voor wat je kreeg.

Nu wonen we zeer gelukkig in nog kleiner dorpje waar we voor prikkie in toch redelijk formaat huis wonen :Y al die drukte van de stad om me heen vindt ik niks. Misschien fijn om winkels in de buurt te hebben, maar hoe dan ook pak je voor de boodschappen de auto, dus die paar km. We kijken nu lekker uit op de weides, alleen jammer dat m'n eigen paardje d'r niet loopt :P heerlijk de rust!
 
ik moet zeggen dat ik, ondanks dat ik behoorlijk midden in Hilversum zit, erg rustig woon. in 2007 is de grote spoorwegovergang aan het begin van de straat definitief gesloten en dat maakte dat het in mijn deel van de straat een stuk rustiger werd. fietsers moesten vanaf 2007 kiezen: óf via een andere spoowegovergang, waardoor ze door een andere straat moeten, óf door een fietstunnel onder het station door, waarvoor ze ook door een andere straat moeten. mijn achtertuin grenst aan de remise van de OV-busvervoerder, bij toeval ook mijn werkgever. na de 'uitruk', vanaf een uur of 7.30 is het overdag heerlijk rustig. af en toe tuft er een bus langs de erfscheiding, maar doordat mijn schuur er tussen staat, merk ik daar niet zo veel van.

in het huis dat we net verkocht hebben, hebben we (nou ja, mijn moeder) ruim 33 jaar gewoond. om je een idee te geven hoe de waarde van het huis zich heeft ontwikkeld: onze ouders kochten het in 1983 voor, als ik me goed herinner, 365.000 gulden (vrijstaand huis, 5 slaapkamers, garage van 8 meter, 400m2 grond). omgerekend naar euro's (ik weet het, het mag niet) kom je dan uit op rond de € 165.000. in die 33 jaar is het huis dus een keer of 4 over de kop gegaan.

de afronding van de verkoop komt met de overdracht op 12 april aardig dichtbij. maar eer 'de poet' verdeeld is, zijn we wel een maand of 2 verder. ik verwacht niet dit jaar nog te verhuizen. maar het blijft wel leuk om rond te kijken, en dat kost niks *D
 
Ik ben gisteren heel stout geweest! Ging kijken voor motorlaarzen en kijk waar ik mee thuis kwam:
2utq8ms.jpg

De laarzen zou ik nog voor mijn verjaardag krijgen. De broek kon ik niet laten liggen. In de auto belde ik mijn man en vertelde dat ik heel stout was geweest en dat ik laarzen en een broek had gekocht en dat ik ook nog een mooie jas had gezien, maar die had ik laten hangen. Zegt ie: dan zou ik maar terugrijden en die ook meenemen. Ok, dat laat ik me maar 1 keer zeggen natuurlijk, haha!
Dus nu outfit compleet.
 
Nou daar kun je mee de deur uit Cabo! Leuk setje.

Saabert, Ja afhandelingen van erfenissen duren lang. Mijn moeder heeft er bijna een half jaar op moeten wachten..nu kwam die erfenis niet uit NL en heeft mijn moeder het gedeeld met haarzelf en haar 3 kinderen en daar heb ik mn motor weer voor gekocht.

Dutch ik zou jou haast vergeten want jij moet je rijbewijs ook halen natuurlijk! 18 april,was het toch?
 
Nice bike monique !
dat is ook zeker een kanshebber bij mij al ga ik liever voor de Fazer Fz6 S2.

Ondertussen zou ik afgelopen vrijdag 'uitslag' krijgen van de hypotheker.. dat is afgelopen maandag geworden..
en wat blijkt... er moet toch een notariële akte nog opgemaakt worden voordat ze alles gaan beoordelen -O-
en dat hadden ze niet eerder kunnen bedenken :?

dus helaas, doel was om afgelopen weekend actief te gaan zoeken en proefrijden maar weet dus nog steeds niet of ik mijn spaar centjes in het huis moet stoppen...
Nu druk achter de notaris aan en dan moeten de stukken weer naar de hyp verstrekker... hoeveel weken zal het nu weer gaan duren ..... -O- ;(

Maar goed... ooit komt die motor er wel denk ik dan maar....
 
Is bij scheiding standaard een akte van verdeling als je een eigen huis hebt....maar kan zijn dat ze eerst gekeken hebben of het past op je inkomen en dan moet er een akte komen, dit mag eerst een concept zijn en wordt met passeren bij de notaris getekend...het kost alleen weer extra tijd. Mijn ervaring is dat als de bank vraagt om deze akte dat de hypotheek dan wel doorgaat...misschien een positieve opsteker voor je!
 
@erfenis: een aantal jaar geleden overleed mijn oom in Zuid-Afrika. Hij was getrouwd met de zus van mijn vader die al eerder was overleden. Normaal gesproken (volgens nederlands recht geredeneerd) zou de boedel dan 50-50 gesplitst worden en wij (de enige neven en nichten van mijn tante) zouden dan in plaats van mijn vader erven. Maar het is allemaal zó schimmig, daar in Zuid-Afrika. We horen nergens wat van, dus ik reken maar nergens meer op. Mijn broer is er nog wel eens achteraan gegaan via een emailcontact met een nicht van mijn oom die de boel zegt te regelen maar ook dat is vooralsnog op niks uitgelopen.
 
Tja denk dat je het inderdaad kan vergeten @ Zuid Afrika....Maar goed net te horen gekregen dat mijn bod niet geaccepteerd is ik had de vraag prijs geboden van 360...Dus kun je nagaan! Er is een berekening dat je kunt doen per m2 wat een woning eigenlijk waard is en dat was eigenlijk 358...maar goed ik zou niet verbaast zijn als het verkocht is voor 380 ...Shocking!

Dusssss ik ga lekker motor kopen zodra ik mijn rijbewijs heb! haha! Eind dit jaar begin volgend jaar of ergens volgend jaar ga ik verder met een ander huis zoeken..

Denk dat het dan beter is met de markt + heb ik ook wat meer spaar centjes....
 
@cabo, nice goed bezig! Dat zou ik me ook geen tweede keer laten zeggen _O-

@smous jaaaa de 18e is het zover..... we gaan er voor en jij succes volgende week, gaat je nu vast wel lukken! :Y
 
Ik heb altijd 2u les nu ook met AVD, moet zeggen dat toch vermoeiend, op het verkeer letten, je instructeur en dan ook nog eens waar hij naar toe wilt. Maar nog 2x lessen en dan hoop ik toch ook gelijk te slagen! Niet te gek doen dan zou het goed zijn, hopelijk staan de zenuwen me niet in de weg :X

Wow dat is wel heel snel Dutch_Dress. Okay het zijn in totaal nog 4 uren rijden, maar toch is het maar twee keer rijden. Toch is meer keer rijden anders dan één keer lang om het zo maar te zeggen.

Hoeveel tijd zit er tussen je AVB en AVD examen? Want volgens mij ga jij heel snel! :9
 
Valt best mee ;) , 5jan m'n AVB gehaald, toen maand niet kunnen lessen door sneeuwval en na m'n theorie verder gaan lessen. Ik heb nadien 4x volledige AVD lessen gehad (minder dan gepland ivm blessure). Heb er straks 37 lessen totaal opzitten (met komende 2 meegerekend) iets van het AVB kwartje viel wat laat _O-
 
Laatst bewerkt:
Nice outfit Cabo! Ik liet me dat ook geen 2x zeggen Hahahaaha. Maar ja, ik heb een goede outfit, dus nog lang niet aan vervanging toe.. Alhoewel de jeans... Die staat nog wel op mijn lijstje.

En Dutch, mooi tempo hoor! Zoveel lessen AVD heb ik ook niet gehad. 6 totaal van anderhalf uur. Voor AVB had ik de meeste nodig. Daar heb ik er 12 van gehad.
Zet hem op de 18e! Wel spannend hoor.

Smurfiej, ik ben voor deze bike gegaan omdat ik goed met mijn voeten aan de grond kan. Ben maar 1.60 hè --- grijns---
 
Rijbewijs vanmorgen aangevraagd, lekker met spoed binnen laten komen en kan hem dus morgen al ophalen en van het weekend zelf rijden woehoei! Kost wel 30 euries extra maar dat maakt dan ook niet meer uit op het totaalbedrag hahaha.het was of 30 euro extra of nog een weekend achterop.. Tsja, en toen was de keuze makkelijk 😂😂😂😂😂
 
Rijbewijs vanmorgen aangevraagd, lekker met spoed binnen laten komen en kan hem dus morgen al ophalen en van het weekend zelf rijden woehoei! Kost wel 30 euries extra maar dat maakt dan ook niet meer uit op het totaalbedrag hahaha.het was of 30 euro extra of nog een weekend achterop.. Tsja, en toen was de keuze makkelijk 😂😂😂😂😂
Mijne toendertijd besteld zonderspoed en volgende dag was hij er al *O*


Eerst gaan alle spoedjes er door en de rest komt er gewoon achteraan.
Dit is wat mij tenminste verteld werd :)
 
Ik ben gisteren heel stout geweest! Ging kijken voor motorlaarzen en kijk waar ik mee thuis kwam:
[afbeelding]
De laarzen zou ik nog voor mijn verjaardag krijgen. De broek kon ik niet laten liggen. In de auto belde ik mijn man en vertelde dat ik heel stout was geweest en dat ik laarzen en een broek had gekocht en dat ik ook nog een mooie jas had gezien, maar die had ik laten hangen. Zegt ie: dan zou ik maar terugrijden en die ook meenemen. Ok, dat laat ik me maar 1 keer zeggen natuurlijk, haha!
Dus nu outfit compleet.
Is dat niet vrouwen eigen als ze aan het winkelen zijn.
Dat het altijd meer word dan waar ze naar zochten :+ :+


Wel mooi setje veel plezier ermee:)
 
Niet standaard vrouw eigen hoor, ik haat winkelen _O- het is voor mij de stad in, de winkel in waar ik wat nodig heb en het liefst gelijk de stad weer uit. Lang leven online shopping O-)

@Monique lekker hoor! Ga ik ook zeker doen, dat beetje meer interesseert me niks, als ik dat weekend maar zelf kan rijden :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan