Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Thanks iedereen.

Motor heb ik al een 2 maanden staan bij me ouders in de tuin. Kreeg een top deal van een kennis namelijk. Dus ja ik had alles al behalve dat ene roze ding. Heb even mijn topic hieronder gezet dat is namelijk mijn motor, vroem vroem

Motormuisje_alice
 
Dank! Nee, nog geen motor staan. Tips zijn meer dan welkom!
Zit zelf te denken aan een typische beginnersmotor. Fazer/bandit/diversion.. Die kant op.
 
Lekker hoor, zelf motor hebben of uitzoeken en gaan toeren! Lekkere keuzes ook wel Daglop!

Hier inmiddels 4e les gehad: voor het weet stapvoets rijden en wegrijden uit parkeervak geprobeerd en gingen direct lekker. Langzame slalom, snelle slalom en achtje zaten er ook nog goed in. Uitwijkoefening ging eerste paar keren matig (was te lang met op snelheid komen bezig dus nier ontspannen poortje door) maar laatste paar keer redelijk. Al met al erg tevreden over de vooruitgang!

Intussen wordt er al druk gekeken naar mogelijke eigen motoren. Mijn vader is ook motorrijder, hij rijdt altijd BMW, en die heeft nu een R1100RS op het oog voor mij. Misschien koopt ie hem zelf en dan kan ik hem eventueel overnemen als het rijbewijs binnen is. Extra motivatie om mijn best te doen!
 
Ik weet nou niet of ik je moet feliciteren of condoleren als je als eerste motor meteen al zo'n ouwelullenfiets gaat rijden. Er zijn zoveel leukere en spannender fietsen te koop. BahMW rijd je eigenlijk pas als je 55+ bent...
 
Hahaha, smaken verschillen blijkbaar. Het zal indoctrinatie van jongs af aan zijn maar een R1100RS vind ik geen lelijke motor. De echte toerbuffels (RT) zijn inderdaad iets voor over 20 jaar... En de combinatie cardan/abs/betaalbaar is moeilijk te vinden. En voor woon-werk heerlijke motoren.

Overigens is hij er nog niet hoor. Andere opties zijn de Diversion 900, CBF etc.

Maar ja, eerst maar eens rijbewijs halen en dan wat gaan proefrijden!

Edit: ben ik nou gek of is dit gewoon een mooie motor?

full
 
Laatst bewerkt:
1200cc in 2 cylinders...dat zijn wel grote ploffers ;)

gelukkig verschillen de smaken. ik zie mezelf ook niet op een naked sportmotor zitten. ik ben meer van het touren, vandaar mijn keuze voor de Honda SilverWing uit 1982 en Pan European uit 1990.

veel prettige en vooral veilige kilometers gewenst! ongeacht op welke 'brommer' je dat doet.

:]
 
Meteen na het halen van je rbw een R1100RS is denk ik niet de meest fijne optie.. Maar dat is natuurlijk mijn nederige mening :j .
 
Laatst bewerkt:
Wie ik nog niet bedankt had bij dezen, thanks.

Is echt dat ik me savage in me schoot gegooid kreeg anders was het een zeer lastige keuze dus snap daglop3r ook.

Tour is leuk, klein meisje wilde ik al een chopper.
 
Gefeliciteerd geslaagden!
Enne, Daglop3r; als mede-beginneling kan ik je een Bandit best aanraden ;)

Overigens kwam ik zojuist in het regenachtige Laren (gld) ook twee lessers met een ingeblikte instructeur tegen; ben benieuwd of zij toevallig meelezen... Het onwennige terugzwaaien van de voorste lesser was wel heerlijk herkenbaar in elk geval.
 
Ik weet nou niet of ik je moet feliciteren of condoleren als je als eerste motor meteen al zo'n ouwelullenfiets gaat rijden. Er zijn zoveel leukere en spannender fietsen te koop. BahMW rijd je eigenlijk pas als je 55+ bent...
Zo'n dom vooroordeel....laat iedereen toch lekker rijden wat hij /zij leuk vindt en wat het best past bij wat hij/zij in een motor zoekt! Dat maakt toch helemaal niet uit?








behalve een Goldwing dan :+
 
Laatst bewerkt:
Allereerst iedereen gefeliciteerd voor diegene die geslaagd is!

Vannacht nachtdienstje gedraaid en onderweg van Zwolle naar Amsterdam heb ik heel wat insecten geknuffeld. Maar vanmorgen terug naar huis stond me toch behoorlijke sterk windje. Heb gewoon last van de nek gekregen haha.

Heb ondertussen sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald al heel wat ervaring opgedaan. Zellfs meegereden met ons clubje NoCilinder :-P haha
Daar gingen we met een man of 15 de weg op. Wat een gave ervaring is dat zeg!

Ik dwing mezelf ook om in de regen te rijden, zodat ik meer zelfvertrouwen krijg. Een regenpak is dan geen overbodige luxe want na 5 minuten rijden ben ik al zeik nat.

Wat is motorrijden eigenlijk toch heerlijk! Eerst slapen en dan weer lekker toeren met vrienden!

Fijne dag iedereen!
 
Geweldig he Randy?
Aan de nog-lessers: je bent er bijna! ;-) Het is alle moeite, de tijd en het geld helemaal waard! En ja, de één heeft nu eenmaal meer moeite met theorie, de ander met langzame oefeningen, de derde juist met de snelle en de vierde met het verkeer. En je kunt zelfs de pech hebben om overal wat meer moeite mee te hebben. Laat je vooral niet afschrikken door mensen die in een paar lesjes hun rijbewijs hebben: iedereen leert op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo. Meer lessen = meer veiligheid straks.

Mijn eerste motor was de Suzuki GSX600F, speciaal gekozen vanwege de 4 cilinders, comfort, gemak, toch ook sportief. Vond ik een heerlijke, wendbare en 'makkelijke' motor. Ook in aanschaf: kostte maar 450 euri en dat was niet verkeerd na al die lessen, rib uit mn lijf... Ik kon er fluitend alles mee wat me in de les steeds zoveel moeite kostte.
Maarrrr na 4 maanden maakte ik een proefritje op mijn Hugger en tja, toen was ik helemaal verkocht! Fantastisch om heerlijk mee te toeren, zo relaxed! Ben wel blij dat ik daarmee niet meteen van start ben gegaan, was toch wel even wennen allemaal en dan is het fijn als je al wat ervaring op de weg hebt opgedaan met een makkelijke motor.

Gefeliciteerd aan alle geslaagden en voor degenen die aan het shoppen zijn: succes met het uitkiezen van een mooie motor.
 
Straks kijken bij een potentieel motortje. Whaaaaaaa! Heb de hulp ingeschakeld van een vriend van me die wat meer verstand heeft van motoren dan ik heb. Dus hopelijk kan hij me wat goede raad geven. Vanmiddag updates!

Gaat overigens om een cbr250r :] !
 
Ja, ben zelf ook al bezig met flink kijken naar een eerste motor. Zoveel keus, maar kan er toch echt maar één kopen. -O-

Wat ik wel lastig vind, ik weet natuurlijk nog niet écht hoevaak en waarvoor ik hem precies zal gebruiken. In eerste instantie gewoon puur hobby-matig, maar ben bezig voor een baan in Amsterdam Z-O en dan is er vanaf Almere best wat winst te behalen qua tijd als je in de spits met de motor kan.

Voorlopig zijn de 3 potentiële kandidaten: Kawasaki ER6N of ER6F of een Suzuki SV650 van 2004 of later.

Ach, we blijven lekker verder kijken. Eerst maar op 23/08 dat AVD examen binnenhalen! :]
 
Pampampampaaaammmm, en ja hoor, ze staat hier in mijn garage! Als een kip zonder kop zo blij ben ik *O* . Het is dus een Honda CBR250R uit 2012 geworden! Nooit had ik gedacht dat ik zo'n jonge fiets zou aanschaffen, maar het was een buitenkansje, deze kon ik gewoon niet laten gaan. Pfoe, dit leuke nieuws had ik écht even nodig na al dat gezeur met m'n rijschool (al 3 week geen les and counting nu, toen ik m'n rij-instructeur er over berichtte zei hij dat ik pas na 9 augustus weer les kon krijgen. Maar dan ook meteen een nieuwe les plannen ho maar. Bellen heeft geen zin, appen heeft geen zin. Vind het toch een beetje raar van zo'n hoog aangeschreven rijschool, ik had nu al klaar kunnen zijn!)

Maar goed, mijn dag, week, maand, kan niet meer stuk! *O* :] . Ik ga wel gewoon lekker prutsen en knuffelen met m'n nieuwe liefde totdat ik haar eindelijk op de openbare weg mag rijden :] . < hopelijk klinkt het niet raar als je zegt dat je gaat knuffelen met je net nieuw aangeschafte motor :$ .

Moet weer even uitvogelen hoe je ook alweer foto's plaatst. Maar die zullen zeker later nog volgen :) !
 
Leuk, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Wat betreft lessen, jij bent klant = inkomen rijschool. Zou toch wat harder pushen en gewoon zorgen dat je wat ingepland krijgt, anders blijft het natuurlijk doorschuiven.

Weet niet of je een pakket afgenomen/betaald hebt, maar anders zijn er natuurlijk nog zat andere rijscholen die vast wel een afspraak met je willen maken.
 
@Motographic: gefeliciteerd met de motor. ik zou een andere rijschool gaan zoeken.
 
full


Tatataaaa, daar is ze dan, mijn eigen beauty!

@saabert en Mattor: Andere rijschool zoeken is iets waar ik overna gedacht heb, maar helaas heb ik mijn hele pakket al betaald.. Mijn instructeur zei iets in de trant van dat ik pas na 9 augustus weer les kon krijgen omdat ze bij het cbr pas na 19 augustus weer examens hebben.. Snapte het zelf ook niet helemaal, waarom plant hij me dan ook niet meteen in voor 9 augustus?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan