Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Hahaha Mike, mijn man had dat ook! En nu tegen iedereen vertellen dat ik mn rijbewijs heb, zo trots als een pauw! ( ik ook hoor ;-) )
 
Hahaha, Mike. Hier idem. Ik weet niet wie er trotser was op mijn rijbewijs. Ik of mijn partner! De eerste rit samen rijden ( huh, was vorige week pas hoor) ik denk dat ie haast blijer was dan ik! Geniet er van, kleine tip.. Laat de instructeur zijn werk doen, maar geniet met haar mee!
 
Nou het idee om m'n fiets zaterdag pas op te halen is mislukt _O-
vanmiddag paar uurtjes vrij genomen om 'm te halen :] :]
Helaas nog paar daagjes in de garage bij iemand totdat ik een mooie stal plek heb gevonden en hoes en sloten heb gekocht -O-

Hij staat dan dichtbij dus kan ik elke dag een verhaaltje voorlezen voor het slapen gaan :Z :+
 
Top smurfiej! Ik zou ook niet kunnen wachten hoor! Hahahaaha. Maar poetsen en verhaaltje voorlezen vind ie ook vast fijn.
 
Ik miste nog wat spulletjes, dus gisteren jas, broek, laarzen, handschoenen (Held) en een helm (Shark) gekocht. Wel een mooi prijsje van kunnen maken, maar deed alsnog pijn zeg _O-

Maar nu heb ik tenminste alles voor mezelf en kan ik gaan en staan waar en wanneer ik wil :]
 
Laatst bewerkt:
Is wel zo fijn InZane. Spullen van jezelf zitten 10 maal fijner en weet je ook wat er mee gebeurd is en wie het gedragen heeft. :-)
 
Smous heerlijk genieten van je eerste zelfstandige ritje hoor :Y

Herkenbaar hoor Mike, mijn partner was ook dol enthousiast toen ik ging lessen en is de eerste paar lessen AVB erbij geweest. Hij staat op het moment ook te trappelen tot we samen kunnen gaan rijden :+

Hahaha Smurfiej, de persoonlijke aandacht vinden ze heerlijk hoor. Sta dagelijks een praatje te houden met mn motor, zo nu en dan knuffelen en verwennen met een poetsbeurt _O-

InZane, zit altijd beter je eigen spul, het mag dan wel wat kosten maar aan veiligheid zit geen prijs.
 
Zo mn eerste solorit is een feit! Harde wind, koud...maarrrrr heerlijkkkkkk! Vergeleken met mn rijles motor is dit een brommer, licht en fijn! _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Super smous! Leuk hè? En dan zonder getetter van de instructeur in je oor! Fijn dat je motor zo fijn rijd. Lekker genieten nu.
 
Vandaag weer heerlijk op de motor naar het werk. Ik had vandaag een trainingsdag in Den Oever, lekker een binnendoor route genomen heen en terug. Wel harde wind op de terugweg, pfiew...
 
Succes Aschtra. Laat goed je hoofdomtrek opmeten en ik hoop dat ze je goed adviseren. Ik had een helm van polycarbonaat, maar dat is voor mijn hoofd dus niet geschikt. Binnen een paar maanden zat de helm veel te los. Hij schoof al omhoog als ik mijn vizier wilde openen. Daarom is mij een helm van glasvezel geadviseerd. Ik heb nu een Shoei.
Dit heeft te maken met hoe de helm gemaakt wordt.
 
Brrrrrr, ik heb vanmiddag AVB. Zenuwachtig! :P
Afgelopen (bijna) maand niks van me laten horen, maar wel meegelezen. Had zelf in deze periode geen les gehad, vorige week pas weer. Toen gehoopt om alle oefeningen nog een keer te herhalen, maar dat is niet gelukt helaas. Ik had de vertragingsoefening (en noodstop en stapvoetsrijden) nog niet gehad, en dit duurde langer dan verwacht. De instructeur heeft wel alle vertrouwen in mij dat ik het examen met een goed resultaat afleg, ikzelf wat minder. Daarom wilde ik eigenlijk nog een extra les plannen, maar helaas zaten alle tijden dat ik kon al vol. Dus vandaag is de dag van de waarheid :') . Hopelijk komt het goed. Voorafgaand aan het examen nog 100 minuten les (en tijd om naar het terrein te rijden).
Gisteren gelukkig wel mijn theorie gehaald, dus als ik het vandaag ook haal, dan kan ik mijn AVD aanvragen *O* . En anders niet -O- ... pfff

O ja, en ik heb nog nooit de stapvoetsrijden oefening gedaan, maar mijn instructeur zegt: je kan de langzame slalom toch ook? Dan is stapvoetrijden een makkie!

Spannend dus...
 
Hoi Spott, gefeliciteerd met je theorie!! Die is maar vast binnen!

Ik vind dat je instructeur hier wel steken laat vallen. Hoe kunnen ze je op examen sturen als je bepaalde oefeningen niet of bijna niet gehad hebt? Ik heb 4 maanden bijna alleen maar avb gedaan, tot in de treuren. En toen ging het niet helemaal vlekkeloos.

Ik duim me de blaren op de vingers dat je het haalt vanmiddag. Toi toi toi!
 
Dankjewel Cabogirl!

Ja, het is een beetje vreemd gelopen. 3 februari heb ik een proefles gehad, waarna ik 3 maart mijn 1e echt les had. Daarna nog 2 lessen gehad in maart en toen bleek dat ik eigenlijk nog maar 1 les nodig had, omdat ik alles zo snel leerde. Daarom had ik die les vorige week gepland, en ik dacht: als ik dan nog een extra les wil, dan kan ik die nog wel plannen. Maar dat viel dus tegen ... :')
 
Ik vind het stoer! En knap. Ik had na 4 maanden elke week les nog het gevoel dat ik niks kon. Bleek ook wel bij mijn eerste avb examen, alles liep in de soep.
Maar hey, als je het snel oppakt komt het vanmiddag vast wel goed. Ik ben heel benieuwd. Laat je het weten?
 
Succes Aschtra. Laat goed je hoofdomtrek opmeten en ik hoop dat ze je goed adviseren. Ik had een helm van polycarbonaat, maar dat is voor mijn hoofd dus niet geschikt. Binnen een paar maanden zat de helm veel te los. Hij schoof al omhoog als ik mijn vizier wilde openen. Daarom is mij een helm van glasvezel geadviseerd. Ik heb nu een Shoei.
Dit heeft te maken met hoe de helm gemaakt wordt.

Yes, vorige keer was het ook goed opgemeten, verschillende helmen getest en dergelijke en hij zat ook gewoon goed. Echter pasvorm toch niet helemaal.
 
Ik heb afgelopen zaterdag een CBR 600F opgehaald bij een kennis van me *O* Het werd ook wel tijd, want ik ben in augustus vorig jaar al geslaagd, maar er kwam nog een verhuizing tussendoor, dus ik was helaas nog steeds motorloos.

Het is wel een oudje uit 95, maar hij ziet er nog zeer netjes uit voor z'n leeftijd en hij is ook netjes onderhouden. Ik moet alleen nog even op zoek naar een db killer, want er zit een Mivv demper op waar ik in Duitsland weleens wat problemen mee zou kunnen krijgen.

Pic:
[afbeelding]
Ziet er goed uit voor een 22 jaar oude fiets.
Mijn eerste was ook 26 jaar oud.
Liever een oudje om op te rijden dan niks.
Bijkomend voordeel als je valt of laat vallen(gebeurd geheid een keer vroeg of laat :X ) er zijn vaak genoeg onderdelen te vinden dan.
 
})

altijd spannend, hoor: je eerste meters op je eigen motor, zonder oortje. toen ik mijn eerste kilometers op mijn (te kleine) motor reed, had ik een soort van 'overwinningsgevoel': 'kijk mij nou eens, dat heb ik toch maar even mooi geflikt'. het zal een koddig gezicht zijn geweest: een slungel van 1m88 op een Kawasaki GPZ500s met 'maar liefst' 60pk, die 5 jaar had stilgestaan. maar wel een die ik eigenhandig weer rijdend had gekregen! ooit wel eens op een brommertje moeten rijden, vanwege mijn (postbestel-)werk omdat ik dat niet meer met mijn eigen auto mocht doen, maar dat was slechts 1x per week, dus veel ervaring krijg je daar ook niet mee.' toen ik de bromfietsgerechtigde leeftijd had bleef ik gewoon fietsen. voornamelijk omdat onze moeder het absoluut niet zag zitten: haar kinderen op een brommer!! alom verbazing natuurlijk toen ik op de motor bij haar kwam voorrijden. niemand in de familie had het gedacht, behalve mijn zwager, maar da's zelf ook een motormuis.

vanaf nu moet je er zelf aan denken. 'knippertje', 'tsja, zo kan het ook', 'dat mag je me zo even uitleggen' zijn commentaren die je niet meer hoort. dat verandert al gauw in: 'oei, wat zou mijn instructeur hier van zeggen?', 'hm, zo heeft mijn instructeur het me niet geleerd, volgende keer toch maar even anders oplossen' en 'he, verrek, mijn knippertje staat nog aan'...

veel plezier met je rijbewijs en je motor (en dat zal je echt wel hebben). en nee, het is niet erg als je een keer met je motor onderuit gaat, want dat zal geheid een keer gebeuren. maar doe dat dan wel als je (bijna) stilstaat ;)

:]
De knippers ja herkenbaar.
Hoor het hem nog zo zeggen.
"je hand uitsteken mag ook als je knipper het niet doet"


O ja oeps :X


Heb er drie gehad en stuk voor stuk prima lui.


Tip mocht je rijinstructeur terug komen en kijkt wat nors.
Vraag dan niet voor de grap of iemand de sloot is in gereden _O- _O-

Ik had nie eens een glazenbol :+




Zou die tijd zo weer overdoen. :Y
 
Ziet er goed uit voor een 22 jaar oude fiets.
Mijn eerste was ook 26 jaar oud.
Liever een oudje om op te rijden dan niks.
Bijkomend voordeel als je valt of laat vallen(gebeurd geheid een keer vroeg of laat :X ) er zijn vaak genoeg onderdelen te vinden dan.

Valt me inderdaad niet tegen hoe die er nog uitziet! Hij rijdt, remt en schakelt (vooral het schakelen) ook beter dan sommige mishandelde XJ6'jes van de rijschool _O-
 
Gefeliciteerd met je theorie spott! En ik hoop dat je slaagt voor je AVB! En maar 4 lessen? Cool, dat had ik echt niet gered. Had er al 4 nodig voor het 8 je hahaha.
 
Valt me inderdaad niet tegen hoe die er nog uitziet! Hij rijdt, remt en schakelt (vooral het schakelen) ook beter dan sommige mishandelde XJ6'jes van de rijschool _O-
Geld voor de meeste fietsen gok ik.
Toendertijd in een les een nieuwe motor op mogen halen samen met de rij instructeur.
Fijn ding zo fijn dat het een soort van vaste les voertuig werd :+
 
Pffffieuw. Met doorweekte hakken over de sloot geslaagd. Wat een middag! Ik had ineens een andere motor zonder abs en waarbij het stuur tegen mijn knie aankwam bij het achtje. Uiteindelijk totaal gefaald op langzame slalom, terwijl ie bij het oefenen uiteindelijk wel weer goed ging. En noodstop ging ook slecht. De eerst keer vergat ik dat ik geen abs had, dus toen slipte ik echt super hard en de tweede keer remde ik te zacht :') . Achtje ging ook niet soepel, maar uiteindelijk toch nét voldoende. Pfffff

Oja, en ik mag 31 mei op voor AVD. Hopelijk gaat dat iets beter :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan