Remvloeistof lek tussen remklauwen na domme fout (GS500)

keewnn

MF'er
19 jul 2015
57
0
Jo MFers,

Aangezien ik laatst met success mijn koppelingskabel heb vervangen leek het me verstandig om ook zelf de remblokken te gaan vervangen: nou niet dus.

Zonder na te denken heb ik de bouten die de klauwen bij elkaar houden losgedraaid en zo de blokjes vervangen. Leek allemaal aardig te gaan, maar toen bleek er remvloeistof tussen de klauwen uit te spuiten. Eén telefoontje verder en het bleek dat dit eigenlijk niet zo heel erg slim is.

Er spuit nu dus remvloeistof uit de remklauwen en ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Ik heb al gezocht naar wat uitleg hierover, maar de nodige kennis van remmen ontbreekt helaas.

Heeft een van jullie misschien tips hoe ik dit op kan lossen?

Ik heb een foto bijgevoegd:
Rode cirkel: Op dit punt lekt de remvloeistof
Blauwe cirkels: De twee bouten die ik los heb gedraaid om de remklauwen van elkaar te halen
Gele cirkel: Hier zit een rubber ringetje (tussen de klauwen) wat ik de eerste keer toen ik de remklauwen weer aan elkaar schroefde vergeten was terug te zetten, maar er nu wel weer tussen zit.
full
 
Laatst bewerkt:
Zou wellicht kunnen dat één of beide blokken licht heeft/hebben aangelopen waardoor het wiel een bepaalde kant werd opgetrokken?
Belangrijkste is dat het nu wel rechtuit wil maar ben het met je eens dat het fijner voelt wanneer je het hoe en waarom van iets begrijpt.Ook voor je gemoedsrust en met een goed gevoel op de motor zitten.

Groet,auke.
Dat merk je pas met het vervangen van de blokken. :) (en alleen wat lagere rem prestaties)

Hier groeit er zelfs mos op de ene kant. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan