Bizar Motor ongeluk met mijn Triumph speed triple 1050

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel9891

Rookie
13 jul 2016
4
0
Hoi Allen,

Reden dat ik een bericht plaats is omdat er misschien mede motorrijders zijn die een vergelijkbaar geval hebben meegemaakt:

Afgelopen zondag heb ik een bizar motorongeluk gehad en het vertrouwen in mijn motor verloren: Triumph speed triple. Ik reed in de avond met 4 vrienden op de snelweg. Ik reed ongeveer 110 km/u. Op een gegeven moment hoorde ik plotseling een ratelend en krassend geluid. De motor klonk anders dan normaal. Enkele seconden daarna blokkeerde mijn achterwiel volledig. Niks hielp meer. Ik probeerde mijn koppeling ik te houden, maar ook dat had geen effect. Gelukkig kon ik de motor naar de vluchtstrook manoeuvreren. Er stond gelukkig geen vangrail. Met 80 km/u ben ik vervolgens van de motor afgevlogen. Vervolgens rolde ik door op een grasveld. Hierbij brak ik mijn sleutelbeen en kneusde ik mijn ribben en voet. Ik heb erg veel gelukkig gehad. Was dit ergens anders gebeurt, dan was het waarschijnlijk heel anders afgelopen. De motor zal onderzocht worden. Mijn vraag is of er iemand is die een soortgelijk incident/ technisch mankement heeft meegemaakt. Om eerlijk te zijn twijfel ik nog of ik ooit weer op een motor durf te stappen omdat ik mijn vertrouwen in het materiaal verloren ben.

Groeten van mazzelaar
 
Bizar, dat moet je goed laten onderzoeken want zou je veel sneller hebben gereden dan denk ik liever niet aan wat er had kunnen gebeuren. De oorzaak van dit probleem is van levensbelang voor andere collega tweewielers, dus ik hoor graag wat er met die motor aan de hand is.
 
Maar dan moet de fabrikant toch daarvan weten? Autofabrikanten halen de auto's dan terug naar de dealer en zeker als het over veiligheid gaat.

Het lijkt me meer dan interessant om te onderzoeken of dit vaker gebeurt want we hebben het wel over een behoorlijk groot gevaar.
 
Maar dan moet de fabrikant toch daarvan weten? Autofabrikanten halen de auto's dan terug naar de dealer en zeker als het over veiligheid gaat.

Het lijkt me meer dan interessant om te onderzoeken of dit vaker gebeurt want we hebben het wel over een behoorlijk groot gevaar.

Weet jij wel wat een terugroepactie kost? :9
 
Van dit verhaal wordt je inderdaad niet vrolijk. :X
En dan ook nog zwaar persoonlijk letsel oplopen. Beterschap. ;(

Waarom kon er niet ontkoppeld worden? Duidelijk. ;)

Ik heb ook twee keer een vastloper gehad, ene keer kon ik de koppeling wel indrukken. (RG250)
De andere keer wilde de motor niet ontkoppelen (Moto Morini Corsa 1200) , maar kon wel gewoon voorrem indrukken en uit laten glijden op de vluchtstrook?
 
Laatst bewerkt:
Maar dan moet de fabrikant toch daarvan weten? Autofabrikanten halen de auto's dan terug naar de dealer en zeker als het over veiligheid gaat.

Het lijkt me meer dan interessant om te onderzoeken of dit vaker gebeurt want we hebben het wel over een behoorlijk groot gevaar.

Zo zou het moeten zijn..... Maar dan moet de hele keten het goed oppakken zodat het daar ook terecht komt: gedupeerde ==> dealer ==> importeur ==> fabrikant.
Vervolgens gaat een fabrikant beoordelen of het een structureel problem is of niet.
 
De koppeling verbindt de krukas met de ingaande as van de versnellingsbak. Als er met de uitgaande as en wat daar aan tandwielen aan hangt iets vastloopt staat je achterwiel stil.

Weet jij wel wat een terugroepactie kost?

Dat interesseert me geen fluit en weetje wat het kost als kan worden aangetoond dat het verongelukken van een motorrijder het gevolg is van een vaker voorkomend technisch gebrek?
 
en weetje wat het kost als kan worden aangetoond dat het verongelukken van een motorrijder het gevolg is van een vaker voorkomend technisch gebrek?

In NL? Minder dan een terugroepactie gok ik, toon maar eens aan dat het verongelukken exact aan dat mankement heeft gelegen, dan nog kopen ze de nabestaanden af met een fractie van de kosten die men zou hebben bij een terugroep.
 
Denk dat je eerst goed moet onderzoeken wat het geweest is voor er over terugroep acties/garantie/dealer/importeur gesproken word
Te veel oorzaken die hier de grondslag aan kunnen hebben
 
Dat is mooi kloten en daar kom je nog goed mee weg. Hoewel: gebroken sleutelbeen, dat is lastig / kan niet in het gips. Dat kan zomaar een half jaar duren.
Mijn enige ervaring is tweetakt small-end naaldlager dat stuk liep waardoor het blok vast sloeg. Ik kon gewoon de koppeling intrekken.
Nieuwe zuiger, naaldlager en zuigerveren en het was weer klaar.
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi kloten en daar kom je nog goed mee weg. Hoewel: gebroken sleutelbeen, dat is lastig / kan niet in het gips. Dat kan zomaar een half jaar duren.
Mijn enige ervaring is tweetakt small-end naaldlager dat stuk liep waardoor het blok vast sloeg. Ik kon gewoon de koppeling intrekken.
Nieuwe zuiger, naaldlager en zuigerveren en het was weer klaar.

ligt aan hoe het gebroken is. Plaatjes op botten zetten zijn ze steeds happiger op daar het goed werkt (mits je je aan regels houd die worden opgesteld wat betreft beweging en belasting ed :P )

een schouder en voet is een heel ander verhaal..

zws succes en houd ons op de hoogte!
 
Laatst bewerkt:
De koppeling verbindt de krukas met de ingaande as van de versnellingsbak. Als er met de uitgaande as en wat daar aan tandwielen aan hangt iets vastloopt staat je achterwiel stil.Dat interesseert me geen fluit en weetje wat het kost als kan worden aangetoond dat het verongelukken van een motorrijder het gevolg is van een vaker voorkomend technisch gebrek?

Dat je er serieus op in gaat :')

:9 :9 :9 Geeft wat aan.


@TS:
Sterkte met jouw herstel! De fysieke schade had ik overheen gelezen. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan