Bizar Motor ongeluk met mijn Triumph speed triple 1050

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel9891

Rookie
13 jul 2016
4
0
Hoi Allen,

Reden dat ik een bericht plaats is omdat er misschien mede motorrijders zijn die een vergelijkbaar geval hebben meegemaakt:

Afgelopen zondag heb ik een bizar motorongeluk gehad en het vertrouwen in mijn motor verloren: Triumph speed triple. Ik reed in de avond met 4 vrienden op de snelweg. Ik reed ongeveer 110 km/u. Op een gegeven moment hoorde ik plotseling een ratelend en krassend geluid. De motor klonk anders dan normaal. Enkele seconden daarna blokkeerde mijn achterwiel volledig. Niks hielp meer. Ik probeerde mijn koppeling ik te houden, maar ook dat had geen effect. Gelukkig kon ik de motor naar de vluchtstrook manoeuvreren. Er stond gelukkig geen vangrail. Met 80 km/u ben ik vervolgens van de motor afgevlogen. Vervolgens rolde ik door op een grasveld. Hierbij brak ik mijn sleutelbeen en kneusde ik mijn ribben en voet. Ik heb erg veel gelukkig gehad. Was dit ergens anders gebeurt, dan was het waarschijnlijk heel anders afgelopen. De motor zal onderzocht worden. Mijn vraag is of er iemand is die een soortgelijk incident/ technisch mankement heeft meegemaakt. Om eerlijk te zijn twijfel ik nog of ik ooit weer op een motor durf te stappen omdat ik mijn vertrouwen in het materiaal verloren ben.

Groeten van mazzelaar
 
ligt aan hoe het gebroken is. Plaatjes op botten zetten zijn ze steeds happiger op daar het goed werkt (mits je je aan regels houd die worden opgesteld wat betreft beweging en belasting ed :P )

een schouder ...
Ik ben "ervaringsdeskundige".
Laat de smiley maar weg -O-
Plaatje op sleutelbeen en na 3 maanden ben ik voor mijn gevoel nog steeds nergens. Dat gaat zeker nog 3 maanden duren.
 
Ik ben "ervaringsdeskundige".
Laat de smiley maar weg -O-
Plaatje op sleutelbeen en na 3 maanden ben ik voor mijn gevoel nog steeds nergens. Dat gaat zeker nog 3 maanden duren.

Bij mij is destijds,2012, een pen door mijn sleutelbeen geschoven.
Na ruim 2 maanden kon ik bijna alles weer,1 maand later werd de pen weer verwijderd.

Ik zat in een zgn POP (pen of plaat) studie,later bleek dat een pen licht voordeel heeft over een plaat.

Het 1 en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de ernst van het letsel : http://sngz.nl/aandoeningen-sleutelbeen-fractuurluxatie/ bij mij viel het gelukkig mee.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allen,

Reden dat ik een bericht plaats is omdat er misschien mede motorrijders zijn die een vergelijkbaar geval hebben meegemaakt:

Afgelopen zondag heb ik een bizar motorongeluk gehad en het vertrouwen in mijn motor verloren: Triumph speed triple. Ik reed in de avond met 4 vrienden op de snelweg. Ik reed ongeveer 110 km/u. Op een gegeven moment hoorde ik plotseling een ratelend en krassend geluid. De motor klonk anders dan normaal. Enkele seconden daarna blokkeerde mijn achterwiel volledig. Niks hielp meer. Ik probeerde mijn koppeling ik te houden, maar ook dat had geen effect. Gelukkig kon ik de motor naar de vluchtstrook manoeuvreren. Er stond gelukkig geen vangrail. Met 80 km/u ben ik vervolgens van de motor afgevlogen. Vervolgens rolde ik door op een grasveld. Hierbij brak ik mijn sleutelbeen en kneusde ik mijn ribben en voet. Ik heb erg veel gelukkig gehad. Was dit ergens anders gebeurt, dan was het waarschijnlijk heel anders afgelopen. De motor zal onderzocht worden. Mijn vraag is of er iemand is die een soortgelijk incident/ technisch mankement heeft meegemaakt. Om eerlijk te zijn twijfel ik nog of ik ooit weer op een motor durf te stappen omdat ik mijn vertrouwen in het materiaal verloren ben.

Groeten van mazzelaar
Dat moet grote schrik zijn geweest :X

Sterkte allereerst met herstel, en vervolgens met achterhalen wat er nou gebeurd is.
 
Ik heb niet al te lang geleden een vastloper gehad met mijn Hyosung alleen bij mij liep mijn krukast vast en kon ik door de koppeling in te knijpen rollend naar de vluchtstrook. Gelukkig voelde ik het aankomen en heb ik er niks aan over gehouden. In ieder geval sterkte met je herstel en probeer weer rustig op te stappen, waarschijnlijk vind je het nog steeds leuk dat je je ongeval hopelijk weer gauw vergeet.
 
Hoi Allen,

Reden dat ik een bericht plaats is omdat er misschien mede motorrijders zijn die een vergelijkbaar geval hebben meegemaakt:

Afgelopen zondag heb ik een bizar motorongeluk gehad en het vertrouwen in mijn motor verloren: Triumph speed triple. Ik reed in de avond met 4 vrienden op de snelweg. Ik reed ongeveer 110 km/u. Op een gegeven moment hoorde ik plotseling een ratelend en krassend geluid. De motor klonk anders dan normaal. Enkele seconden daarna blokkeerde mijn achterwiel volledig. Niks hielp meer. Ik probeerde mijn koppeling ik te houden, maar ook dat had geen effect. Gelukkig kon ik de motor naar de vluchtstrook manoeuvreren. Er stond gelukkig geen vangrail. Met 80 km/u ben ik vervolgens van de motor afgevlogen. Vervolgens rolde ik door op een grasveld. Hierbij brak ik mijn sleutelbeen en kneusde ik mijn ribben en voet. Ik heb erg veel gelukkig gehad. Was dit ergens anders gebeurt, dan was het waarschijnlijk heel anders afgelopen. De motor zal onderzocht worden. Mijn vraag is of er iemand is die een soortgelijk incident/ technisch mankement heeft meegemaakt. Om eerlijk te zijn twijfel ik nog of ik ooit weer op een motor durf te stappen omdat ik mijn vertrouwen in het materiaal verloren ben.

Groeten van mazzelaar

ongeveer 25 jaar geleden iets dergelijks meegemaakt met en gsx 550 es.
afrit op snelweg gepakt en daarna rechtdoor rijdend na schakelen van 3 naar 4 hoop geratel, koppeling in maar ratel bleef, terugschakelen ging zwaar en ineens boem achterwiel geblokkeerd, dikke zwarte streep op asfalt maar overeind gebleven.
snelheid zal iets van rond de 80 zijn geweest.
gelukkig gebeurde het niet op de afrit.

dezelfde avond nog blok eronderuit en de oorzaak bleek een afgebroken nok te zijn.
bleek een vaker voorkomend probleem van de gsx 550 te zijn, latere bouwjaren hadden 6 ipv 3 nokken. Suzuki deed niets hieraan waarna ik er een gebruikte bak in heb gezet en de motor ingeruild, moest er niets meer van hebben.

Bij de volgende motor had ik absoluut weer vertrouwen in de techniek maar ik was er niet afgegaan en wist de reden van de vastloper, wel alle vertrouwen in suzuki verloren, mede doordat er niets uit coulance werd gedaan.

beterschap en hopelijk vind je het vertrouwen terug als je weet wat de oorzaak is geweest.
 
Dergelijke dingen kunnen toch altijd gebeuren en zijn volgens mij niet te voorkomen,uiteraard heel gevaarlijk maar om dit nu bizar te noemen,vind ik niet........
Zeker mooi dat het goed is afgelopen. :Y
 
Dergelijke dingen kunnen toch altijd gebeuren en zijn volgens mij niet te voorkomen,uiteraard heel gevaarlijk maar om dit nu bizar te noemen,vind ik niet........
Zeker mooi dat het goed is afgelopen. :Y
Kan.
Gebeurt niet vaak.
En als het onszelf gebeurt, is de ervaring wel bizar, kan ik me voorstellen :Y

:)
 
Sommige machines zijn wat rauwer en levendiger, lokken soms een bepaald rijgedrag uit. Volgens mij gaat dat soms ten kostte van nauwkeurig schakelen.

Slecht afgestelde pookjes, veel speling in de bediening e.d. helpt vast ook niet. En voor sommige bikes kun je het versnellingsselectie gebeuren vervangen. Gaat er bij mij ook in, kijken hoeveel vrije slag dat weg neemt bij het bedienen van 't pookje.

Tenzij het heel erg oud spul is, is een kapotte bak niet normaal vind ik.
 
Gebroken ribben en sleutelbeen, prof.wielrenners lachen er om 4 weken
en zitten ze weer op de fiets. Schade aan je motor is erger.
Ben er zelf vier maanden door uit de roulatie geweest, sleutelbeen, vier ribben waarvan er één in mijn long zat te porren en nog wat dingetjes. Tegelijkertijd. Ben/was niet professioneel genoeg om hier na vier weken om te kunnen lachen. Of ik ben gewoon een watje..
 
Ik in 1998 met een splinternieuwe R1. 1000km beurt en daarna rijden.Na 50km liep het blok compleet in de soep.Oorzaak was een stukje silicone pakking in oliekanaaltje naar cilinderkop.
Een ongeluk zit in een klein hoekje zeg. Nieuwe motor, blok in de soep. :X
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allen,

Dank voor al jullie reacties tot nu toe!

Ik heb inmiddels contact gehad met het hoofdkantoor van Triumph en ze willen de motor gaan onderzoeken. Hier kan wel wat tijd overheen gaan verwacht ik zelf..

Ik houd jullie op de hoogte!

Groet.
 
Ik denk dat we allemaal met spanning wachten op de oorzaak van de vastloper. Wordt motor opgestuurd of komt er een expert vanuit Hinkley?
En er kan altijd wat gebeuren tijdens het rijden, maar daar denken we niet constant aan.
Je zelfvertrouwen heeft een knauw gekregen. Eigenlijk meteen weer op een motor stappen en rijden.
Verder beterschap.
 
Je spreekt uit ervaring zeker???


Sterker nog, er zijn vele profrenners geweest die na hun val gewoon met een clavicula fractuur, zo heet dat, nog even de etappe uitrijden met 130 Km. Enkele jaren geleden was er ook bijvoorbeeld een renner die met een Pelvis(bekken) fractuur de etappe heeft uitgereden. Ze vonden zijn motoriek al zo raar op de fiets bij het doorrijden...

Voor wat betreft de behandeling van de gebroken sleutelbeen kan je dat conservatief doen en dat is dus niks doen. Er kunnen echter ook indicaties zijn om wel te gaan snijden en dan plaats de orthopeed (of trauma)een plaatje met enkele schroeven.

Eén ding is wel zeker en dat is dat een chirurg je liever je niet openmaakt. Vandaar dat de meeste sleutelbeen fracturen conservatief behandeld worden.
 
Ik heb sinds afgelopen maandag een plaatje pijn valt goed te doen en mag ook wel veel zolang mijn arm niet hoger dan 90 graden komt en ik niet zwaar til. Al met al goed te doen hoor :D
 
Sleutelbeen breuk kan heel snel genezen of heel langzaam.....
Bij mij brak ie dusdanig dat de einden naast elkaar stonden. Ik kreeg de keuze : lekker zo laten zitten, over anderhalve week zit het weer aan elkaar, over 6 weken mag je m weer belasten. Over een jaar ben je gewend aan de scheve stand en heb je er geen last meer van.
2e optie, opereren, breuk weer op zijn plek zetten, platen er overheen om m op zijn plek te houden. Over een klein jaar platen er weer uit. Ben je ook een jaar bezig alleen moet de boel 2 keer open. Optie 1 werd eigenlijk aangeraden, geen gedoe, over een jaar hetzelfde resultaat.

Had ik maar voor optie 2 gekozen, het heeft 4 jaar geduurd voor ik weer op mijn rechterzij kon slapen. ALs ik het toch deed werd ik na een paar uur wakker omdat alles zeer deed, behalve het sleutelbeen zelf. Na ongeveer 7 jaar kon ik wel weer op mijn rechterzij slapen, maar omdat ik dat inmiddels zo ontwend ben doe ik dat nooit meer.
Zware boodschappen tassen sjouwen over meer dan 200mtr is nog steeds niet prettig, net alsof je langzaam uit elkaar getrokken wordt. Als ik diezelfde tas met gebogen (90graden) elleboog draag is er niets aan de hand.

Hoop dat bij jou de boteinden nog op hun plek zitten. en zo niet, overweeg een operatie nog eens. Als ik het andere sleutelbeen ook eens breek laat ik m zeker opereren.
 
Twee jaar geleden onderuit gegaan en mijn sleutelbeen was volledig naar de knoppen. Deze was op 6 plaatsen gebroken en deels versplinterd. Ik loop nu met 18cm titanium rond, maar voel dit wel regelmatig. Alle functionaliteit is aanwezig, maar je moet er geen klap op krijgen :-)
 
Ik ben geopereerd. Heb een prachtig plaatje erop. Niet opereren was geen optie omdat de breuk over elkaar heen was gaan zitten.


Bij mij zit het ook over elkaar heen, maar ik kreeg helaas wel de keus....
Als ik nu gewoon rechtop sta zit mijn rechter schouder 4 cm lager dan mijn linkerschouder.
Ik kan er alles weer mee, maar schoudertassen glijden er regelmatig af....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan