Olieverbruik honda vtr

mikeVTR

Die hard MF'er
4 jul 2016
400
140
roosendaal
Goedenavond jongens.
Ik rijd een honda vtr uit 1999 met nu 72500 kilometer ervaring.
Ik heb anderhalve week geleden olie en filter gewisseld(castrol power rs 10w40 semi syntheet) dit heb ik gedaan rond de 71400 kilometer. Nu keek ik net door het glaasje en hij staat nu rond het minimale niveau .daar keek ik best van op. Ik weet van de vorige eigenaar dat ie wel wat olie pakt en daar is opzich niks mis mee,maar is dit nu extreem verbruik voor een VTR?hij rookt niet alleen pluimt ie met volgas wat en hij lekt 0.0 uit het blok. Ik hang eigenlijk altijd goed op het gas en ik spaar hem niet(op warmrijden na dat doe ik altijd goed)
Ik heb deze week hem flink op zn donder gegeven(van bergen op zoom naar rotterdam en terug op continue volgas (snachts) ).en nog wat van dit soort ritjes.
En eigenlijk altijd toerenbeuken. Is dat voor deze rijstijl veel verbruik?
Valt er iets aan te doen?reviseren zie ik economisch niet zitten.of moet ik dit verbruik in acht nemen ,op tijd bijvullen en gewoon oprijden? En hoeveel liter is het tussen minimaal niveau en maximaal niveau?

Graag tips en jullie visie hierop. Motor rijdt verder super en start altijd goed.heb er verder 0.0 problemen mee
 
De compressietest geeft geen inzicht over de staat van de olieschraapveer of de klephoedjes...
... en de andere zuigerveren, kleppen, cylinderkoppakking, cylinderwand, zuiger, kortom alles wat deel is van de verbrandingskamer. en dus niets over de klepveerhoedjes ;)

wellicht is het simpel op te lossen door het vervangen van een pakking/o-ring.

fantastisch forum toch, alle dagen leer je hier bij :)
ik dacht steeds dat je soms met een simpele pakking/O-ring een olielek kon stoppen. blijkt nu dat je daar zelfs olieverbruik mee kan oplossen. Tnx voor de tip. Alleen : over welke pakking/O-ring gaat het dan ?
 
... en de andere zuigerveren, kleppen, cylinderkoppakking, cylinderwand, zuiger, kortom alles wat deel is van de verbrandingskamer. en dus niets over de klepveerhoedjes ;)fantastisch forum toch, alle dagen leer je hier bij :)
ik dacht steeds dat je soms met een simpele pakking/O-ring een olielek kon stoppen. blijkt nu dat je daar zelfs olieverbruik mee kan oplossen. Tnx voor de tip. Alleen : over welke pakking/O-ring gaat het dan ?

Ik bedoel dus of de 2 genoemde het werk doen waar ze voor aangenomen zijn.
 
Jongens goedenavond. Ik heb nu in 2 dagen 400km gereden het peil staat nog mooi op de max aanduiding. Het lijkt alleszins mee te vallen maar een exact verbruik kan ik pas zeggen als hij bij de min aanduiding komt.dan vul ik het bij en weet ik wat erbij is gegaan.
De tips van de compressietest en motorflush ga ik zeker werk van maken.heb wel meer verhalen gelezen over flushen en zou zeker kunnen helpen. Rare is dat hij dus totaal niet rookt. Ja de lichtelijke pluim dan maar ik moet erbij zeggen dat ik wel leeggehaalde dempers heb.bij een koude start heeft hij ook geen rook als er olie op de zuigers zou liggen moet dat te zien zijn aan de hand van de rook.
Voor nu lijkt het mee te vallen maar hij had vorige week wel echt een hele slok op. Daarvoor dus niet en wat ik tot nu toe merk ook niet echt.die rubberen ring. Zit die in de kop?ga binnekort kleppen stellen zou ze dan kunnen meepakken

Gr mike
 
Laatst bewerkt:
je kan motorrex olie 20w50 proberen met name boxer motoren lusten hier daarna een hele slok minder olie.

Dit is een bewezen feit en speciaal ontwikkeld om olie verbruik tegen te gaan.
 
Jongens goedenavond. Ik heb nu in 2 dagen 400km gereden het peil staat nog mooi op de max aanduiding. Het lijkt alleszins mee te vallen maar een exact verbruik kan ik pas zeggen als hij bij de min aanduiding komt.dan vul ik het bij en weet ik wat erbij is gegaan.
De tips van de compressietest en motorflush ga ik zeker werk van maken.heb wel meer verhalen gelezen over flushen en zou zeker kunnen helpen. Rare is dat hij dus totaal niet rookt. Ja de lichtelijke pluim dan maar ik moet erbij zeggen dat ik wel leeggehaalde dempers heb.bij een koude start heeft hij ook geen rook als er olie op de zuigers zou liggen moet dat te zien zijn aan de hand van de rook.
Voor nu lijkt het mee te vallen maar hij had vorige week wel echt een hele slok op. Daarvoor dus niet en wat ik tot nu toe merk ook niet echt.die rubberen ring. Zit die in de kop?ga binnekort kleppen stellen zou ze dan kunnen meepakken

Gr mike

Ik wil niet zijken, maar je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.
Ik heb je al verwezen naar de OP in het SP1/2 topic.

Jammer dat je het zo goed kunt vinden met Kevinblade, deze man adviseerde mij voor de fireblade motorex Top Speed, waarna het olie gebruik aanmerkelijk minder werd.
toen hij zijn 2e post plaatste wist ik meteen wat hij bedoelde.(denk ik :) )
 
Ik wil niet zijken, maar je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.
Ik heb je al verwezen naar de OP in het SP1/2 topic.

Jammer dat je het zo goed kunt vinden met Kevinblade, deze man adviseerde mij voor de fireblade motorex Top Speed, waarna het olie gebruik aanmerkelijk minder werd.
toen hij zijn 2e post plaatste wist ik meteen wat hij bedoelde.(denk ik :) )

Hij rijd een firestorm..... Geen sp :9 :9 anders word het zo warrig!

Hahaha dus gewoon even op firestorm forum zoeken naar antwoorden! Rambabbel is op dat forum degene die alles weet.... Maarja hij is ook beroeps monteur natuurlijk dus kan het allemaal weten!
 
Sorry door de minder relaxe discussie hiervoor heb ik daar even niet aan gedacht ik zal inderdaad even kijken in dat topic.
Ja ik ken het met iedereen vinden.zo lang ik in mijn waarde gelaten word.wat er gezegd werd is gewoon overbodig en nergens voor nodig. Heb met hem persoonlijk niks. Maar laat me niet slecht wegzetten door middel van een ongevraagde mening over mijn rijstijl. En vooral omdat ze dingen lezen die ze helemaal uit het verband trekken zijn en daaruit conclusies trekken over mij persoonlijk. Dus nogmaals voor de mannen die moeite hadden met hoe ik rijdt .even goede vrienden ik wil verder niemand voor het hoofd stoten. Mijn woordkeuze was totaal niet "stoer" bedoeld ik wou gewoon weten of bij zulk gebruik het olieverbruik zo significant kan toenemen i.c.m kmstand. Hopelijk is het zo dan afgedaan.

Ik ga het middel zeker aanschaffen. Ga gelijk googlen waar ik dat kan bestellen

Gr
Mike
 
Ik dank de mensen voor hun optopic reacties.

Ik ben gewoon open over mijn rijstijl IN DIE WEEK.wat niet wil zeggen dat ik ALTIJD zo rij.

Kevinblade uit jou pesterige antwoorden kan ik opmaken dat je er even niet op mag van je vrouw.misschien wat liever zijn voor der. Ik zeg even goede vrienden en toch blijf je ermee doorgaan misselijk ventje.mocht je verder nog persoonlijke op of aanmerkingen hebben ben je altijd welkom. Ik schuif geen schuld af?heb ik ook nergens gedaan. Ik rij soms zo en dat is mijn pakkie aan daarvoor heb ik jou niet nodig.


Zijn geen pesterige woorden, jouw frustratie laat je nu wel merken nu je reacties krijgt die je totaal niet zelf kan plaatsen.
Ik hoop eigenlijk wel dat je ook om 4 uur s,nachts door de hermandad aan de kant zal worden gezet, dan hebben we een win win situatie.
Jij hebt geen olieverbruik meer en wij kunnen wat veilige in de nachtelijke uurtjes de weg op.

Wat de verdere opmerkingen van jou zegt eigenlijk meer over jouw persoon, ik wens je veel sterkte in het begrijpen van de echte wereld, nogmaals niemand kan jou iets kwalijk nemen, je mist een stukje ontwikkeling, maar geen zorgen het komt uiteindelijk wel weer goed knul :-)
 
Ik wil niet zijken, maar je mag zelf ook wel wat onderzoek doen.
Ik heb je al verwezen naar de OP in het SP1/2 topic.

Jammer dat je het zo goed kunt vinden met Kevinblade, deze man adviseerde mij voor de fireblade motorex Top Speed, waarna het olie gebruik aanmerkelijk minder werd.
toen hij zijn 2e post plaatste wist ik meteen wat hij bedoelde.(denk ik :) )

*O*
 
Kevin jou wijsheid ben ik heel blij mee. Het verrijkt mijn kennis en ik zal het meenemen in de rest van mijn ontwikkeling. Zonder jou zou de mens niet meer weten wat hij wel en niet mag doen. Een echte heilige in hart en nieren. Als ik voortaan de maximum snelheid overtreedt dan denk ik aan jou .hopelijk kun je nu beter slapen. Ga een biertje zuipen man en zet het van je af. Gr Mike
 
Kevin jou wijsheid ben ik heel blij mee. Het verrijkt mijn kennis en ik zal het meenemen in de rest van mijn ontwikkeling. Zonder jou zou de mens niet meer weten wat hij wel en niet mag doen. Een echte heilige in hart en nieren. Als ik voortaan de maximum snelheid overtreedt dan denk ik aan jou .hopelijk kun je nu beter slapen. Ga een biertje zuipen man en zet het van je af. Gr Mike



Volgens mij zit er iets van narcisme in jou, ter verduidelijking,ik zit er persoonlijk helemaal niet mee.
Trek je je gas open doe dat gewoon,maar accepteer wel de gevolgen.
Gelukkig is zo,n VTR nogal een tam gebakje.
Maar jouw posting komt nogal over van " kijk mij even snel zijn ", waardoor het accent van het olieverbruik pas op de 2e plaats komt.
Oja helaas drink ik geen alcohol, ik zit elke dag op de weg :-).
Ik hoop in ieder geval dat je niet binnenkort een snelle motor zal gaan kopen, beter voor jou en de andere weggebruikers die je om 4 uur tegen kan komen.
 
maxresdefault.jpg
 
😂mooie vtr idd


Kevin. De gevolgen accepteer ik altijd. Mijn posting was totaal niet bedoeld om zo over te komen. Maar dat heb ik nu al 3x verteld .ik zit ook elke dag op de weg ik ben vrachtwagenchauffeur dus inzicht in verkeerssituaties heb ik echt wel..weet echt wel wanneer iets kan en wanneer iets niet kan. Daar hoef ik echt geen commentaar over van iemand vanuit de andere kant van het land die het moeilijk heeft om goed te lezen wat ik schrijf om er vervolgens een paar woordjes eruit te halen om daar een compleet eigen verhaal van te maken....

Patrick we hebben het over een honda VTR firestorm uit 99. Het "oude"
Model ..
 
Laatst bewerkt:
Die vond ik niet echt tam, maar ook niet lekker volgas rijden.
Zou het misschien kunnen zijn dat da blok door rustig rijden inwendig zo vervuild is dat alles nog een beetje vast zit?
Zou verbruik gewoon even over langere tijd bijhouden.
 
Goed plan .

En een vtr is ook niet tam. Voor mij niet in ieder geval. Hij had wel een tijdje stilgestaan 6 maandjes.ik ben nu de kmstand aan het bijhouden en wacht tot ie weer op de min aanduiding staat.dan vul ik hem af en weet ik wat er bij is gegaan.en volgas is idd ook niet alles. Alleen had ik nachtdienst toen en wou ik gewoon kijken wat ie kon. Als je met een vtr altijd volgas rijdt is dat niet leuk voor de rekening maar wel leuk voor de lokale benzineboer. Redt met redelijk sportieve rijstijl 140km op een tank. Die paar dagen dat ik em op zn klote gaf net 100km met een tank
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is het enige "nadeel" van deze motor. In verhouding met de tankinhoud valt het best mee. Maar omdat je vaker tankt lijkt het al snel alsof hij superveel verbruikt terwijl je dan eigenlijk 1:12 heb gered wat voor woon werk verkeer en druk stadsverkeer eigenlijk best meevalt.
We houden het olieverbruik nu goed bij. Mocht het nog steeds buitensporig veel zijn dan laat ik het nog weten. Wel laat ik nog een compressietest doen en ga ik dat middel motorex gebruiken.
Dankje gaat zeker lukken. Leuke fiets met goede potentie
 
Ja dat is het enige "nadeel" van deze motor. In verhouding met de tankinhoud valt het best mee. Maar omdat je vaker tankt lijkt het al snel alsof hij superveel verbruikt terwijl je dan eigenlijk 1:12 heb gered wat voor woon werk verkeer en druk stadsverkeer eigenlijk best meevalt.
We houden het olieverbruik nu goed bij. Mocht het nog steeds buitensporig veel zijn dan laat ik het nog weten. Wel laat ik nog een compressietest doen en ga ik dat middel motorex gebruiken.
Dankje gaat zeker lukken. Leuke fiets met goede potentie
Motorex is een merk motorolie. Zoals Motul, Castrol, Putoline, etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan